Entertainment alle pijlers

Generatie 2010

28-01-2010 19:35 974 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vanavond om 21.30 komt er een nieuw programma op Nederland 1, Generatie 2010. In het programma worden 5 kinderen gevolgd die worden geboren, en dan voor de komende 18 jaar!

Ik ben eerlijk gezegd best benieuwd, wie gaat er nog meer kijken?
Krijgen we dit nu 18 jaar lang elke week?
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
Alsjeblieft niet
6 kinderen en zijn lichaam staat vol, wat een megatattoo
quote:Solomio schreef op 04 februari 2010 @ 22:11:

Dat trek ik niet qua topic hoor.

Of dit bv al 5 jaar geleden opgenomen?

Herkennen jullie iets van deze tijd?

Een man/jongen/aankomende vader had het over 'baan kwijt door crisis'. Nou, da's toch echt iets van de laatste twee jaar.
wel een lief kindje =)
quote:Gravinnetje schreef op 04 februari 2010 @ 21:51:

Waarom liep zij eigenlijk zo wijdbeens? Had ik niet hoor na de bevalling. Man zei heel bezorgd: Oh, ze hebben een stukje laten zitten.....Nou, ik wel hoor! Door een stuk of tig (te) strakke hechtingen en een dik kraamverband!
quote:Solomio schreef op 04 februari 2010 @ 22:11:

Nee, je krijgt ieder jaar in januari/februari een aantal afleveringen. De ouders moeten het filmen, er is dus niet continu een filmploeg bij.

Deze afleveringen zijn allemaal van afgelopen maanden/weken. Zie de berg sneeuw van 10 cm.
quote:Petrokia schreef op 04 februari 2010 @ 22:13:

[...]

Dat trek ik niet qua topic hoor.

Of dit bv al 5 jaar geleden opgenomen?

Herkennen jullie iets van deze tijd?

Een man/jongen/aankomende vader had het over 'baan kwijt door crisis'. Nou, da's toch echt iets van de laatste twee jaar.

Tuurlijk is t van deze 'tijd' slimmerd.

Het heet toch generatie 2010?!

En die sneeuw, is best wel iets van de afgelopen tijd, net als de crisis.
quote:_69_ schreef op 04 februari 2010 @ 22:14:

[...]

Nou, ik wel hoor! Door een stuk of tig (te) strakke hechtingen en een dik kraamverband!Oh echt? Ja ik had een paar binnenwaartse hechtingen die zelf oplosten en daar heb ik niets van gevoeld. Kraamverband, pffff, dat waren matrassen hoor.
quote:Gravinnetje schreef op 04 februari 2010 @ 22:15:

[...]

Nee, je krijgt ieder jaar in januari/februari een aantal afleveringen. De ouders moeten het filmen, er is dus niet continu een filmploeg bij.

Deze afleveringen zijn allemaal van afgelopen maanden/weken. Zie de berg sneeuw van 10 cm.En dan krijgen we volgend jaar eerst de herhalingen en dan de uitzendingen over het eerste jaar. En het jaar daarna eerst de herhalingen van de eerste twee jaar en dan de uitzendingen over het tweede jaar. Denk dat ik over 18 jaar gewoon de hele serie in 1x ga kijken.
Self-reflection: You were an idiot then, and you are still an idiot now.
Week 20 van de Extremely Demotivational Calendar
quote:Solomio schreef op 04 februari 2010 @ 22:19:

[...]

En dan krijgen we volgend jaar eerst de herhalingen en dan de uitzendingen over het eerste jaar. En het jaar daarna eerst de herhalingen van de eerste twee jaar en dan de uitzendingen over het tweede jaar. Denk dat ik over 18 jaar gewoon de hele serie in 1x ga kijken. Hmmm, volgens mij zijn ze niet zo van de herhalingen bij de NCRV. Er zal wel een inleidend verhaaltje gehouden worden maar meer is toch ook niet nodig?
quote:Gravinnetje schreef op 04 februari 2010 @ 21:51:

Waarom liep zij eigenlijk zo wijdbeens? Had ik niet hoor na de bevalling. Man zei heel bezorgd: Oh, ze hebben een stukje laten zitten.....Vond het juist heel knap dat ze kon lopen! Ik heb het stukje naar de auto strompelend afgelegd. Héérlijk een knip en een scheur
Het zijn wel ehhh heel aparte mensen die hier aan mee doen zeg maar. Vraag me wel af bij bijna alle kinderen wat ervan moet worden.. Mss echt een vooroordeel maar het komt allemaal niet al te intelligent over.

Behalve dat stel met die kat die maar 1 kind wil en die die foto's ging nemen van haar buik, terwijl haar kerel alleen maar aan haar tieten kon zitten. Maar wat daar van moet worden...? Moeder ziet keihard werken als een goed voorbeeld, arm enig kindje...
'Het doet zo'n pijn"

"Jahaaa!"
quote:Bokito schreef op 04 februari 2010 @ 22:20:

[...]

Vond het juist heel knap dat ze kon lopen! Ik heb het stukje naar de auto strompelend afgelegd. Héérlijk een knip en een scheur He get. Ik was maar iets ingescheurd dus daar had ik echt geen last van. Ik was alleen maar doodop van een klein stukje lopen, wat iets te veel bloed verloren.
Mijn god, ik heb met verbazing zitten te kijken. Wat een lullen van mannen allemaal. Er schijnt er niet een bij te zitten die begrijpt wat een vrouw doorstaat terwijl ze zwanger is/ligt te bevallen.

Arme kindjes ook.
En dan dat stel bij die ouders in huis met al die honden....en die mogen niet aan de baby snuffelen......

Ja op die manier wordt een dier toch juist jaloers en herkent dan niet dat die baby bij het nest hoort. Staat in ieder dierenboek.......maar ja, lezen schijnt zooooooo moeilijk te zijn tegenwoordig.
quote:SuuZzel schreef op 29 januari 2010 @ 21:07:

@Troeta

Wat is jou definitie van kennen?

Wie ben jij?En wie ben JIJ dan wel? Laat me raden.
Ik vind het op zich best een aardig programma. Al wordt mijn eigen kinderwens er niet bepaald groter door. Wat een hel, zo'n bevalling. En die arme mannen mogen niks, wat ze ook doen, het is nooit goed.

Vond die jonge jongen toch wel lief met het kindje. Al zou het me niets verbazen als die grootouders het kind vooral zullen gaan opvoeden. Het lijkt me ook niet niks, ineens een schoondochter (en niet de meest makkelijke volgens mij) en baby in huis. En waar zijn de ouders van het meisje zelf? Die heb ik nergens gezien. Willen ze niet in beeld of zijn ze er gewoon niet?

Zo'n programma lijkt me trouwens bij voorbaat een project dat tot mislukken gedoemd is. Niemand houdt het volgens mij vol om 18 jaar lang zijn kind te filmen. Zeker niet als ze kritiek krijgen op hun manier van opvoeden. Of de omroep trekt er zelf de stekker uit.

Ik vind het ook jammer dat er niet echt een doorsnee uit de samenleving genomen is. Waarom alleen eerste kinderen, is een tweede of derde kindje dan niet interessant om te volgen? En waarom ook niet bijvoorbeeld een Turks of Marokkaans gezin, lijkt me ook een deel van de Nederlandse samenleving, of wilden die niet meedoen?
Ik vind het een heel mooi en integer programma. Stuk voor stuk leuke mensen, alleen dat hele jonge stel dat nog bij zijn ouders woont, daar heb ik een beetje mijn vraagtekens bij.. Of ze het aankunnen enzo.. Ze gaan niet zo lief met elkaar om vind ik, maar dat is miss wel hun manier. Ik blijf zeker kijken!

En lief om te zien dat juist die jonge knullen allebei zo ontroerd waren en moesten huilen.. Ik vond alleen die man die zijn bed niet uit wilde komen echt een l*l, sorry hoor.. Je vrouw is in pain, dus je komt maar gewoon je luie bedje uit.. Sliep hij nou ook op een andere kamer zodat hij niet wakker zou worden van haar? Pfff, bang voor slaapgebrek ofzo.. Ik zou mijn vent echt een hengst verkopen als 'ie dat deed..

Ben benieuwd naar volgende week!
quote:amalia schreef op 04 februari 2010 @ 22:22:

Moeder ziet keihard werken als een goed voorbeeld, arm enig kindje...Sorry, ik begrijp jouw opmerking niet. Ze gaan allebei 4 dagen werken, wat is daar nou mis mee? Vind je het ook een zielig kindje omdat pappa "keihard" werkt?
quote:okapi73 schreef op 05 februari 2010 @ 12:07:

Ik vind het ook jammer dat er niet echt een doorsnee uit de samenleving genomen is. Waarom alleen eerste kinderen, is een tweede of derde kindje dan niet interessant om te volgen? En waarom ook niet bijvoorbeeld een Turks of Marokkaans gezin, lijkt me ook een deel van de Nederlandse samenleving, of wilden die niet meedoen?

Niet? Ik vind juist van wel, hele verschillende types. Jonge ouders zonder eigen huis, "yuppen" ouders, "zweef" moeder met "wetenschap" vader..

Ik kan me voorstellen dat het heel lastig is een Turks of Marokkaans gezin geïnteresseerd te maken voor zo'n project, het is toch heel privé en intiem wat je laat zien en misschien is het wel iets Nederlands om daar aan mee te willen werken.

En dat ze alleen mensen die hun 1e kindje krijgen neem begrijp ik ook: allemaal anders, maar toch vergelijkbaar omdat ze hun 1e kindje krijgen, met alle nieuwigheden die daarbij komen. (ook lijkt het hebben van andere kindjes me vrij lastig met camera ploeg over de vloer enzo, kan me voorstellen dat dat veel geregel en gedoe met zich meebrengt)
Ik heb gisteren de tweede uitzending gezien en net de eerste via uitzending gemist.

Michael en Desiré ( en Isabelle): Tja, het is natuurlijk moeilijk te voorspellen of ze over een tijdje nog bij elkaar zijn. Maar heftig lijkt het me in hun geval wel. Zeker voor die vrouw. Net gescheiden, weer iemand ontmoet, nog niet eens zeker van elkaar en dan al zwanger en een kind. Op zich vind ik ze wel lief en leuk met elkaar. Dat ze het niet eens werden over een bijzettafeltje wil nu niet direct zeggen dat ze misschien wel uit elkaar gaan omdat ze niet bij elkaar passen. Ze kunnen ook gewoon een andere smaak hebben.

Dat hij in bed bleef liggen voor het oog van de camera, tja niet handig... Al zie ik mijn vent daar ook best voor aan. Kan normaal gesproken niet 1,2,3 hup naast zijn bed staan. Maar ja aan de andere kant: als ik zwanger zou zijn en bijna aan het bevallen zou hij denk ik toch wel sneller reageren en hyper naast zijn bed staan.

En ja dat hij KNALLEN zei is waarschijnlijk onmacht hoor... Je doet het als man toch nooit goed... En zij hoorde het waarschijnlijk niet eens.

Suzanne en Tom? en Sophie: vind ik ook maar een beetje simpel stel. Mannen die alleen maar friet en frikandellen eten, dat zou niks voor mij zijn. En inderdaad: hij wilde wel vaker dan alleen in het weekend thuis zijn ( want zijn vader was er ook nooit) maar ook niet alleen in Nederland rijden. Tja... Maarja hij is nu werkloos. Ook wel sneu overigens. En inderdaad: "Het doet pijn!"

"Jaaha"

Maar dat zie ik mijn vent ook nog wel doen als ie uur aan uur alleen maar kan wachten en niets doen. :P Ik moet eens niet zo negatief over hem zijn.

Charrel Dijana en Charlene ( vernoemd naar papa?): Ik denk dat het inderdaad maar goed is dat die nog even bij opa en oma wonen. Al vond ik opa ook maar een sukkel. "Ik heb mijn taak gedaan, nu wil ik slapen." ( Zal wel niet helemaal serieus zijn, maar goed.)

Het was wel lief dat Charrel uiteindelijk helemaal ging huilen en riep: "Het is zoo mooi!"

Maar ja even later nadat ie een luier had verschoond tegen zijn vriendin: "Jaa, dat heb jij nog niet gedaan he."Nee dude, ze is ook net bevallen! En dan ook nog zeggen: "Ik heb haar het eerst zien scheiten." Hoe subtiel...

Alexander en Nathalie vind ik een vre se lijk stel! Inderdaad: "Ja ik was aan het trainen voor de marathon en daar moest ik mee stoppen. Dat vond ik wel balen, ik was er helemaal op gefocust." Die hadden nog wel bewust voor het kind gekozen! Hallo, dan denk je toch aan de gezondheid van de baby en die van jezelf!

Dan krijg ik echt medelijden met stellen die ongewild kinderloos zijn. En toen ging ze ook nog zeggen dat dat zwanger zijn niks voor haar was en dat ze hoopte, ja HOOPTE dat ze moeder zijn leuker vond. En ze namen maar bewust één kind want die kun je nog makkelijk ergens mee naar toe nemen en met twee gaat dat niet. Bah bah. En als ze nu een tweeling kregen? Of als ze zwangerschapsvergiftiging had gekregen, dan kon ze helemaal niks doen. Misschien krijgen ze wel een gehandicapt kind. Dat wens ik ze absoluut niet toe hoor, don't get me wrong. Maar dat samen weekendjes weg plannen ging me echt te ver. Stel dat het kind niet gezond is en je veel in het ziekenhuis bent, dan ga je toch naar de maan met je planning. Ik snap niet zo goed dat mensen niet bedenken dat dat óók kan gebeuen. Maar goed, natuurlijk hoop ik voor ze dat het kindje gewoon gezond is.

De wetenschapper en de zweefmuts, ik ben de namen kwijt. Zij hebben wel bewust voor dit kindje gekozen, kijken er naar uit. Ik denk dat ze elkaar wel goed aanvullen. Toch vind ik het een beetje een raar stel. Ik weet niet goed waarom. Ik ben ook niet zo vreselijk mileubewust, misschien ligt het daar wel aan. Ik vind dat ze daar nogal in overdrijven.
Liefde is als Sinterklaas: je moet er in geloven, anders wordt het niks...
Ik vond de opa van Charlene nou eigenlijk fantastisch. Zoals hij zijn zoon opving na de geboorte, en zo trots. Ik heb zelf 2 zoons, en hoop maar dat wij ook zo open en positief kunnen zijn als deze mensen, het is nogal wat je kind zo jong ook al een kind krijgen.

Je kan ze ook aan hun lot overlaten, ze worden iig goed verzorgd en begeleid, door zowel opa als oma.

Maar verder ben ik het eigenlijk wel met de meeste eens. Heb me kapot zitten irriteren aan die muts met d'r sexy onderbroek. En dan dat commentaar van ze. Ik hoop voor dat kindje dat ze nog wel wat bijtrekken.

En de slapende aanstaande vader, ach, was misschien niet slim, maar misschien was het wel al de 10e keer dat ze 'm wakker kwam maken om naar het ziekenhuis te gaan. Persoonlijk vond ik het wel slim dat hij nog even was gaan slapen in een andere kamer.

Nu maar weer een weekje wachten en kijken wat er dan weer te gebeuren staat. Vind het een leuk idee, maar vraag me wel af hoe lang je dat filmen volhoud. Ik weet van mezelf dat je in het begin constant klaar staat met van alles en nog wat, en nu zijn mijn jongens 13 en dan vergeet je regelmatig dat je nog wat moet filmen of fotograferen.
Nou ja, het is in ieder geval wel een programma wat ik nog wel verder wil zien, dat is al heel wat tegenwoordig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven