Pasta met pesto?
vrijdag 5 februari 2010 om 08:40
Hai, ik wil voor vanavond pasta met pesto maken met daarbij een gemarineerde zalmmoot. Nu vraag ik me af of ik alleen de pasta kook en dan de pesto (paar eetlepels?) erdoor heen roer of is dat wel erg kaal? Doen jullie er nog andere dingen (courgette of zo?) doorheen of nog meer? Andere tips om het lekker(der) te maken, zonder dat het een heel ingewikkeld verhaal wordt? En is groene of rode pesto lekkerder om hiervoor te gebruiken?
Ik wil er trouwens iets van groene salade bij serveren.
Kortom: ik heb wel een idee, maar zoek nog naar de finishing touch!
Ik wil er trouwens iets van groene salade bij serveren.
Kortom: ik heb wel een idee, maar zoek nog naar de finishing touch!
vrijdag 5 februari 2010 om 08:53
Ik zou de pasta koken, afgieten en dan direct knoflook aanfruiten in de wok, pasta erbij, paar lepels pesto, zongedroogde tomaatjes, wat feta kaas pijnboompitten erdoor en wokken totdat de kaas een beetje gaat smelten. Je kan er natuurlijk veel meer door gooien (spinazie, courgette, paprika bv) maar dat wordt misschien wat veel met een salade erbij.
vrijdag 5 februari 2010 om 08:54
Wat ik altijd doe, pesto, geklutst eitje helemaal klein rullen in de koekenpan en die erdoor. En wat spinazie uit pot erdoor. Als ik er geen vis bij doe dan rul ik ook gehakt. Maar bij zalm uiteraard niet.
Toevallig eet ik het van het weekend!!!!!
Toevallig eet ik het van het weekend!!!!!
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 5 februari 2010 om 08:58
Eerst kook ik de pasta beetgaar,meestal pak ik tageatelle ervoor.
Ook snijd ik blokjes tomaat,wat bosuitjes en ik doe ook altijd een grote hoeveelheid zwarte olijven erbij.
Dat fruit ik met wat knoflook en zout en peper appart in een pan.
Dan pak ik olijfolie en gooi de pasta in een koekepan ,dan flink wat knoflook erdoor en als laatste een grote hoeveelheid pesto ala genovesa,flink opbakken maar niet zo erg dat de pasta weer hard wordt.ik maak er altijd vis bij,en een salade,van eikenbladsla met basilicum blaadjes pijnboompitten en geroosterde tomaten,er wordt niet van gegeten maar gevreten!!
Ook snijd ik blokjes tomaat,wat bosuitjes en ik doe ook altijd een grote hoeveelheid zwarte olijven erbij.
Dat fruit ik met wat knoflook en zout en peper appart in een pan.
Dan pak ik olijfolie en gooi de pasta in een koekepan ,dan flink wat knoflook erdoor en als laatste een grote hoeveelheid pesto ala genovesa,flink opbakken maar niet zo erg dat de pasta weer hard wordt.ik maak er altijd vis bij,en een salade,van eikenbladsla met basilicum blaadjes pijnboompitten en geroosterde tomaten,er wordt niet van gegeten maar gevreten!!
vrijdag 5 februari 2010 om 09:08
Pesto zelf maken!!!
Dan kun je met pasta met alleen pesto en misschien een paar pijnboompitjes en basilicumblaadjes ter garnering prima toe.
Serveer er een lekkere frisse salade bij.
"recept' pesto (hoe simpel kan het zijn)
1 handje pijnboompitten
0,5 knoflookteen
3 handen verse basilicumblaadjes
1 hand (of meer naar smaak) vers geraspte parmezan
flinke scheut olijfolie, gewoon kijken of het vloeibaar genoeg is, anders meer toevoegen.
peper naar smaak
(als je wil een paar druppeltjes,níet meer, citroensap)
alles in de keukenmachine of ouderwetse vijzel en fijnmaken. Klaar!
Dan kun je met pasta met alleen pesto en misschien een paar pijnboompitjes en basilicumblaadjes ter garnering prima toe.
Serveer er een lekkere frisse salade bij.
"recept' pesto (hoe simpel kan het zijn)
1 handje pijnboompitten
0,5 knoflookteen
3 handen verse basilicumblaadjes
1 hand (of meer naar smaak) vers geraspte parmezan
flinke scheut olijfolie, gewoon kijken of het vloeibaar genoeg is, anders meer toevoegen.
peper naar smaak
(als je wil een paar druppeltjes,níet meer, citroensap)
alles in de keukenmachine of ouderwetse vijzel en fijnmaken. Klaar!
vrijdag 5 februari 2010 om 09:14
Nog nooit zelf gemaakt, pesto. Klinkt inderdaad simpel, maar moet dan eerst eens op stap voor een vijzel, want ik heb geen keukenmachine of vijzel in huis helaas! Maar ik houd het zeker in gedachten, want hoe verser hoe lekkerder!
Ik heb nu op mijn lijstje staan om erdoor heen te doen
ger. kaas, pesto a la genovesa, zongedr. tomaatjes, pijnboompitten en rucola. Moet volgens mij een heerlijke hap worden!
Bedankt allemaal!!
Ik heb nu op mijn lijstje staan om erdoor heen te doen
ger. kaas, pesto a la genovesa, zongedr. tomaatjes, pijnboompitten en rucola. Moet volgens mij een heerlijke hap worden!
Bedankt allemaal!!
vrijdag 5 februari 2010 om 09:29
Niet dat je dit van plan bent met de zalmmoot maar dit is mijn favoriet, ik maak het minstens 1 keer per week quote:Ingrediënten
* pasta
* gerookte zalm, in reepjes gesneden
* ontdooide spinazie
* 1 flinke el verse gehakte Italiaanse kruiden
* 1 teen knoflook, geperst
* 100 ml kookroom light
* 1 scheutje witte wijn
* peper en zout
* 1 ui, gesnipperd
* olijfolie
* 1 el pesto
* Parmezaan, geraspt en geschaafd
Voorbereiding
Kook de pasta gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en druppel er wat olijfolie over. Schud om.
Bereidingswijze
Fruit het gesnipperde uitje in de olijfolie. Voeg de kruiden toe en pers er de knoflook er boven uit. Bak een minuutje mee.
Doe de kookroom erdoor en roer om tot deze glad is. Voeg een scheutje wijn toe en de ontdooide spinazie en de pesto. Dan de zalm erdoor roeren. Op smaak brengen met peper en zout.
Schep de pasta erdoor en warm alles al roerend nog even goed door.
Serveer met parmezaan.
En ik gebruik altijd verse pesto. Uit de koeling van de Dirk of Marqt. Niet van zelfgemaakt te onderscheiden
* pasta
* gerookte zalm, in reepjes gesneden
* ontdooide spinazie
* 1 flinke el verse gehakte Italiaanse kruiden
* 1 teen knoflook, geperst
* 100 ml kookroom light
* 1 scheutje witte wijn
* peper en zout
* 1 ui, gesnipperd
* olijfolie
* 1 el pesto
* Parmezaan, geraspt en geschaafd
Voorbereiding
Kook de pasta gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Giet af en druppel er wat olijfolie over. Schud om.
Bereidingswijze
Fruit het gesnipperde uitje in de olijfolie. Voeg de kruiden toe en pers er de knoflook er boven uit. Bak een minuutje mee.
Doe de kookroom erdoor en roer om tot deze glad is. Voeg een scheutje wijn toe en de ontdooide spinazie en de pesto. Dan de zalm erdoor roeren. Op smaak brengen met peper en zout.
Schep de pasta erdoor en warm alles al roerend nog even goed door.
Serveer met parmezaan.
En ik gebruik altijd verse pesto. Uit de koeling van de Dirk of Marqt. Niet van zelfgemaakt te onderscheiden
vrijdag 5 februari 2010 om 19:35
Ik was ook van plan dit weekend pasta pesto te maken! Ik maak het meestal met roosjes broccoli erdoor. Even kort voorkoken, dan in een wok/pan de pesto met wat room verwarmen en dan de pasta en broccoli erbij. Dan nog wat kaas erover en pijnboompitjes.
Met verse tomaten of zongedroogde tomaten lijkt me ook lekker en laat ik die al in huis hebben! Lekker
Met verse tomaten of zongedroogde tomaten lijkt me ook lekker en laat ik die al in huis hebben! Lekker