Gewoon, lekker relativeren (IV)

21-11-2009 15:51 3018 berichten
Alle reacties Link kopieren
DEEL IV!

De zoveelste mislukte date, weer eens ruzie met je dekbed, al wekenlang geen seks hebben, twijfels, te lang moeten wachten op smsjes, telefoontjes, mailtjes en alle andere mogelijke vormen van bevestiging, je onzeker voelen en bepaalde gevoeletjes...

Kortom, een topic voor iedereen die 'n andere visie op De Liefde zo nu en dan best kan gebruiken...:)

"Bij relativeren hou je je oordeel in stand, maar zet je het in een context waardoor het minder erg lijkt.

Een andere benadering brengt meer rust".[/quote]
Even totaal iets anders. Hebben jullie een passie? Ik kreeg deze vraag voor mij neus. Wat drijft mij? Eerlijk gezegd ik heb geen flauw idee, wat jullie?
Pom, bel je vanmiddag even, zit even met een zielige hond op schoot die mijn onverdeelde aandacht nodig heeft

Die werd net keihard gegrepen door een grote, vooral boze, Duitse Herder.
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
Ach wat sneu.... ik mail je even mijn brief later...
Pom, dé standaardvraag in een sollicitatie interview!

Wat mij drijft qua werk is het omgaan met mensen, iets betekenen in de maatschappij en geld verdienen.

Dat laatste is niet echt een goed antwoord tijdens een sollicitatiegesprek maar in mijn geval wel de waarheid.

Op privé gebied is mijn gezin natuurlijk mijn passie, al drijven die koters mij ook regelmatig tot waanzin.
Sum, sterkte met SH!
Summertje!

Gaat het met je SH? Gewond? Erg geschrokken?
I am Spaaartaaacus.
Wat mij drijft in mijn leven, is te weten waar ik voor leef. Mij met vreugde storten op de dingen dat ik doe. Mijn hart en intuitie volgen.

Bovenal ook leren ontvangen en geven van liefde in mijn omgeving en ik dat stukje warmte en aandacht mee kan geven waar nodig is.

Ik keuzes maak dat helemaal past bij mij zonder eigenbelang en egoisme. Om te kunnen leven in hier en nu.

Dat is mijn passie.
I am Spaaartaaacus.
Ging het goed Pom!?

Jeetje Sum, jullie zullen allebei wel heul erg geschrokken zijn!

Hoe erg is SH eraan toe?

Mijn passie qua werk is anderen te ondersteunen en hen zien opbloeien omdat ze hun leven weer in eigen handen hebben.

Ze komen erachter dat ze wel degelijk iets kunnen, en ze leren weer een volwassene te vertrouwen.

Ik kan daar ontzettend van genieten.

Denk dat de passie in mijn priveleven toch wel Laos is, en alle contacten die daarbij komen kijken.

Ik ben trouwens uitgenodigd voor een bruiloft in mei, de vader van het gezin waar ik veel contact mee heb gaat na jaren weduwenaar zijn hertrouwen.

Eventueel willen ze het wel verschuiven voor mij, maar ik denk dat ik voorlopig echt niet genoeg geld heb om te gaan...

Misschien kun jij er even langs Sneeze, als je toch die kant op gaat?
Agos, net toch maar even naar de dierenarts geweest...heeft tie gewoon een hechting op zijn kont!

En oh, oh, oh, wat voelt hij zich zielig

Loopt een beetje door het huis te hinken maar als je even niet kijkt loopt tie gewoon...acteur!

*gaat SH opgeven bij GTST*

Charlotte, is dat echt de standaard vraag bij sollicitaties?

Ik heb hem echt nog nooit gehad....en nooit gesteld ook als ik eerlijk ben...
SH is een mannetje natuurlijk.

Je weet toch hoe die zijn met pijntjes en ziek zijn?

Nou in mijn werkveld wordt die vraag ook altijd gesteld hoor.

Maar goed, mijn werk kun je ook eigenlijk niet echt goed doen als je er geen passie voor hebt (vind ik).
quote:frizzy schreef op 05 februari 2010 @ 16:49:

SH is een mannetje natuurlijk.

Je weet toch hoe die zijn met pijntjes en ziek zijn?

Nou in mijn werkveld wordt die vraag ook altijd gesteld hoor.

Maar goed, mijn werk kun je ook eigenlijk niet echt goed doen als je er geen passie voor hebt (vind ik).

Hmmm, ben ik niet helemaal met je eens hoor.

Ik ben gek op mijn werk, ben er ook goed in, van 8.30 tot 16.30 ben ik bezig met mijn werk.

Maar mijn passie is het zeker niet.

Persoonlijk denk ik dat een passie juist niet werkgerelateert is.

Dart het iets is waarin je jezelf juist kan verliezen, even alles kan vergeten en één zijn met jezelf

Wart natuurlijk niet wegneemt dat je wel plezier in je werk moet hebben

maar passie?

Nee passie beleef je in mijn mening met andere dingen.
Sum ik zei ook MIJN werk, ben het ermee eens dat het in heel veel werkvelden helemaal niet nodig is.

Maar als ik mijn werk niet met heel mijn hart zou doen zouden jongeren dat aanvoelen, dat opvatten als dat ik mijn werk alleen maar zou doen om geld te verdienen, met als gevolg veel minder goeie resultaten.

Ik zie dat ook genoeg gebeuren met hulpverleners om mij heen, als het niet je passie is om jongeren te ondersteunen dan kom je minder ver en is het ook minder belonend.

Het meest passie beleef ik sowieso in eehh... bed.
quote:frizzy schreef op 05 februari 2010 @ 16:59:

Sum ik zei ook MIJN werk, ben het ermee eens dat het in heel veel werkvelden helemaal niet nodig is.

Maar als ik mijn werk niet met heel mijn hart zou doen zouden jongeren dat aanvoelen, dat opvatten als dat ik mijn werk alleen maar zou doen om geld te verdienen, met als gevolg veel minder goeie resultaten.

Ik zie dat ook genoeg gebeuren met hulpverleners om mij heen, als het niet je passie is om jongeren te ondersteunen dan kom je minder ver en is het ook minder belonend.

Het meest passie beleef ik sowieso in eehh... bed.

Eensch....heel erg eensch

Kijk ik snap dat je in jouw vak, met mensen om moet kunnen gaan, je mensen leuker vindt dan gewoon leuk, je je interesseert in de gedachtengang van mensen en jongeren...maar een passie?

Hmmm, als mensen werken een passie noemen dan krijg ik altijd een beetje de kriebels.

Get a life denk ik dan

Zo bedoelde ik het eigenlijk....

*edit, net zo als dat ik niet zo goed tegen mensen kan die werken voor het geld hoor.

je moet wel een goed gevoel hebben bij wat je doet*
Tja, mijn leven bestaat zeker wel uit meer dan alleen werk, maar ik kan wel zeggen dat ik echt kan genieten van mijn werk, en mezelf helemaal erin kan verliezen.

Dat noem je dan toch eeh... een passie?

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor Sum, ik heb krijg er eigenlijk zo'n workaholic beeld bij 'mijn werk is mijn passie'.

Oh god... misschien ben ik eigenlijk wel zo'n vervelend type.

Ik zit ook heel regelmatig met vrienden die uit hetzelfde werkveld komen uuuuuuren te bomen over ons werk...

JIj zegt: Kijk ik snap dat je in jouw vak, met mensen om moet kunnen gaan, je mensen leuker vindt dan gewoon leuk, je je interesseert in de gedachtengang van mensen en jongeren...maar een passie?, maar dat is dus echt niet genoeg.

Je moet het met heel je hart leuk vinden, en net dat extra stapje willen zetten voor een jongere wil je het optimale kunnen bereiken.
quote:frizzy schreef op 05 februari 2010 @ 17:22:

Tja, mijn leven bestaat zeker wel uit meer dan alleen werk, maar ik kan wel zeggen dat ik echt kan genieten van mijn werk, en mezelf helemaal erin kan verliezen.

Dat noem je dan toch eeh... een passie?

Maar ik snap wel wat je bedoelt hoor Sum, ik heb krijg er eigenlijk zo'n workaholic beeld bij 'mijn werk is mijn passie'.

Oh god... misschien ben ik eigenlijk wel zo'n vervelend type.

Ik zit ook heel regelmatig met vrienden die uit hetzelfde werkveld komen uuuuuuren te bomen over ons werk...

JIj zegt: Kijk ik snap dat je in jouw vak, met mensen om moet kunnen gaan, je mensen leuker vindt dan gewoon leuk, je je interesseert in de gedachtengang van mensen en jongeren...maar een passie?, maar dat is dus echt niet genoeg.

Je moet het met heel je hart leuk vinden, en net dat extra stapje willen zetten voor een jongere wil je het optimale kunnen bereiken.

Dan denken we toch hetzelfde

En nee, jij bent niet zo'n vervelende typje
Alleen vervelend op andere fronten zeker.

Ik heb intussen een verse To Do List gemaakt voor volgende week, en nu ben ik klaaaaaaaar!

Ik ga naar HUIS!

Nou ja, eerst naar de Appie, maar wat lekker dat ik klaar ben!

Had voor zondag een afspraak staan met een vriendinnetje, maar zag er nu al zo tegenop om 2 afspraken te hebben voor de zondag dat ik lekker heb afgezegd.

Wordt denk ik weer een rustig weekend...

*bewijst even dat ze heus geen workaholic is*
quote:frizzy schreef op 05 februari 2010 @ 19:01:

Alleen vervelend op andere fronten zeker.

Wie....JIJ????

Nee hoor Frizz, maak een grapje!

Ik heb intussen een verse To Do List gemaakt voor volgende week, en nu ben ik klaaaaaaaar!

Ik ga naar HUIS!

Nou ja, eerst naar de Appie, maar wat lekker dat ik klaar ben!

Had voor zondag een afspraak staan met een vriendinnetje, maar zag er nu al zo tegenop om 2 afspraken te hebben voor de zondag dat ik lekker heb afgezegd.

Wordt denk ik weer een rustig weekend...

*bewijst even dat ze heus geen workaholic is*

Ik ga vanavond samen met vrienden de kroeg in, en moet zeggen

Al zo ik gewoon op de bank mogen blijven liggen was het mij ook goed geweest.

Maar goed, als ik zo met een drankje sta te swingen op een bandje wat speelt heb ik er wel weer zin an

SH ligt héééééééééééééééél zielig (vindt tie zelf) op de fatboy de gebeten hond uit te hangen...
quote:Summerdance schreef op 05 februari 2010 @ 19:14:

[...]

Ik ga vanavond samen met vrienden de kroeg in, en moet zeggen

Al zo ik gewoon op de bank mogen blijven liggen was het mij ook goed geweest.

Maar goed, als ik zo met een drankje sta te swingen op een bandje wat speelt heb ik er wel weer zin an

SH ligt héééééééééééééééél zielig (vindt tie zelf) op de fatboy de gebeten hond uit te hangen...

Wel heel zielig hoor voor SH. Hoe is het gebeurd?

Dat is precies wat ik ga doen, languit op de bank hangen. Pf, ik ben moe!
I am Spaaartaaacus.
Omdat ik zo'n warhoofd ben, heb ik alvast stickertjes geplakt op de t.v dat op zondag avond the Tudors komt en what come dream op dinsdagavond! Ik heb zo'n zin om dat te kijken.
I am Spaaartaaacus.
Oh ja Sam, the Tudors!

Ik zag het de hele week al voorbij komen, ik wil eigenlijk ook wel gaan kijken.....
The Tudors?

Ik kijk écht weinig tv zeg, lately.

Daar zeg ik wat, eens kijken of Grey's alweer is begonnen in de VS zodat ik wat afleveringen kan downloaden.

Je hebt gelijk Sum, lekker swingen is óók hartstikke leuk!

Ik ga rustig aan doen, en vanavond géén jointje roken.

Elke dag mag namelijk niet van mijn geloof is niet goed voor me namelijk.

Bovendien weet ik anders steeds niet meer waar mijn boek ook alweer over ging.

Er is een huge pakket bezorgd van de H&M, dat ga ik eens even openmaken.

En dan nog te bedenken dat dit niet eens alles is...

Wat gaan de andere dames doen vandaag?
Ik ben net naar de Open Dag geweest van een middelbare school hier in de buurt met mijn oudste. Dezelfde middelbare school als waar ik zelf op heb gezeten. Ik kwam mijn eigen leraar Engels tegen van vroeger en dat was ontzettend leuk!

Zoon kwam vandaag thuis met een heeeeel goed rapport dus hij heeft zijn moeder weer trots gemaakt.

En nu hang ik op de bank en zie ik op tegen de zooi hier in huis die dit weekend echt opgeruimd moet worden....
Hahahahaha het arme kind, moet ze straks opboksen tegen de reputatie van haar moeder!

Hartstikke goed van je zoon Char, daar heb je kinderen voor tenslotte.

Tis jammer dat het zo'n troep oplevert hè, drie van die roepdingen!

Sneeze weet jij wel dat de citroen cheesecake yoghurt gewoon nog steeds bestaat bij de Appie?

Staat in mijn koelkast...
Nou Char, ik was niet met mijn dochter naar de Open Dag hoor, die is pas 4

Oudste en zoon zijn in bovenstaand verhaal dezelfde persoon.

Ik heb trouwens best een goede reputatie op die school, hoor!

Wat dacht jij dan? Hahaha!

Wil jij mij niet zo in de war maken dan?

Helemaal erg, als je een goede reputatie hebt, dan moet hij het zeker ook allemaal goed doen...

Ik zit ineens midden in Vermist, wat een deprimerend programma zeg!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven