Werk & Studie alle pijlers

Je bent nooit te oud om te leren/te switchen? Of...

05-02-2010 12:16 52 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben werkzaam in de financiële dienstverlening. Zoals bekend is dat op dit moment nou niet direct de beste sector om werkzaam in te zijn. Zo verdwijnen er langzaamaan steeds meer mensen bij mijn werkgever, vrijwillig en onvrijwillig. Ik ben nog lang niet aan de beurt en weet dat ik voorlopig nergens voor hoef te vrezen, maar buiten dat kan ik niet zeggen dat ik nog plezier heb in mijn werk. Komt door de economische omstandigheden, maar ook doordat ik er, na in totaal een jaar of 10 werkzaam te zijn geweest in de financiële dienstverlening, wel een beetje klaar mee ben.

Ik vraag me dan ook af of ik zal gaan switchen. Het is uiteraard mogelijk om bij mijn eigen werkgever een heel andere kant op te gaan, maar die mogelijkheid is er meer in theorie dan dat het in de praktijk veel voorkomt/wordt gestimuleerd. Een switch zal dan ook hoogstwaarschijnlijk een nieuwe opleiding betekenen, iets waar ik overigens niet tegenop zie. Leren vind ik leuk. Ik vraag me alleen af, heel erg eigenlijk want ik voel me nog helemaal niet oud, of ik er niet te oud voor ben.. Ik word binnenkort 41 en tegen de tijd dat ik een opleiding in een nieuw vakgebied zal hebben afgerond ben ik dus op z'n minst 43, uitgaande van het feit dat een verkort traject voor een opleiding op minimaal HBO niveau toch minstens 2 jaar in beslag neemt. Ik houd mezelf steeds voor dat ik nog minstens 26 jaar moet werken, de investering is het wat mij betreft zeker waard, ik heb alleen het idee dat werkgevers niet echt zitten te wachten op werknemers die ergens in de 40 nog switchen.

Switchen boven de 35/40?

Totaal aantal stemmen: 27

Is een no-go area, kansloos Geen stemmen
Kan, maar kies een vakgebied waar veel werk in/vraag naar is (33%)
Alleen als je switcht naar iets waar je nu al affiniteit met (7%)
Altijd doen, kan op iedere leeftijd. Inzet en motivatie zijn (59%)
quote:websje schreef op 06 februari 2010 @ 18:10:

Vrouwen vaker ziek dan mannen (excl zwangerschap) en ouderen minder vaak ziek dan de leeftijdsgroep 35-45.

Beide lijken me gerelateerd aan het hebben van en zorg dragen voor jonge kinderen.
quote:Lllilaaa schreef op 07 februari 2010 @ 02:19:

[...]

Beide lijken me gerelateerd aan het hebben van en zorg dragen voor jonge kinderen.Mij ook. Maar dat zijn de dames bij het tijdschrijven dan blijkbaar vergeten, want het ging echt over ziekteverlof. (dus excl. zorgverlof, ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof en wat er nog meer aan mogelijkheden zijn. Ook excl. oudelullendagen overigens )
Dat zeg ik....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven