3000+ deel 31 alweer!
zondag 7 februari 2010 om 08:04
Woordzoeker 3000plussers (met dank aan Boogje)
Wij raken nooit uitgepraat!
Iedereen is welkom om mee te kletsen maar er zijn wel een aantal punten waar aan gedacht moet worden!
1. S.v.p. niet quoten van gevoelige, persoonlijke informatie (korte algemene quotes zijn wel toegestaan).
2. We tonen respect naar elkaar toe in elke situatie.
3. Verdriet wordt niet vergeleken, leed is leed.
4. Minny
5. Hengelen is alleen toegestaan als de gehengelde dat kan waarderen
6. De nachtploeg maakt eventueel ontbijt voor de ochtendploeg!
7. Nieuwelingen melden zich bij Sgaapie van Sgaapi Ava Design® voor een avatOr.
8. Tab Tab Enter forumt een stuk sneller!
Donaties voor het gebruik van TabTabEnter dienen gedaan te worden op giro 2255225 tnv Bianca40. Zij behartigd de pot die we leeg gaan zuipen op de 3000+ meet!
Op 14 Oktober 2009 opende Floor een topic voor de grap. Ze kon niet weten dat het topic uit zou groeien tot een topic vol met sterke, lieve en grappige dames (en zelfs een aantal heren) die elkaar enorm veel steun, afleiding en ja, zelfs liefde zouden geven.
maandag 8 februari 2010 om 00:16
Heb net na een twee dagen twijfelen een krabbel gezet bij een kennis wiens man vrijdagavond is overleden (op bestelling zegmaar) vind het zo moeilijk om de juiste woorden te vinden dus die zoektocht heb ik maar opgegeven en gewoon gezegd dat ze geen fuck aan woorden heeft en ik dus niks weet te zeggen maar toch aan hun denk.
maandag 8 februari 2010 om 00:22
Ik heb vanavond aan mijn meiden gevraagd wat zij het mooiste vonden om te horen of te krijgen toen hun papa dood ging om even te checken wat ik voor haar kinderen kon doen.
Het wordt na overleg een lijstje met een gedichtje dat Oudste ook kreeg toen geprint over een foto van die man.
Ik wist niks dus ik dacht ik vraag de meiden maar wat het meeste indruk heeft gemaakt en dat werd het dus, ook bleef ze de zelfgebakken koekjes van wildvreemde kinderen uit het dorp bij...
Het zijn de kleine dingen die het doen, niet de mooie maar loze woorden.
Het wordt na overleg een lijstje met een gedichtje dat Oudste ook kreeg toen geprint over een foto van die man.
Ik wist niks dus ik dacht ik vraag de meiden maar wat het meeste indruk heeft gemaakt en dat werd het dus, ook bleef ze de zelfgebakken koekjes van wildvreemde kinderen uit het dorp bij...
Het zijn de kleine dingen die het doen, niet de mooie maar loze woorden.
maandag 8 februari 2010 om 00:27
quote:[message=5164785,noline]mamalief schreef op 08
Het zijn de kleine dingen die het doen, niet de mooie maar loze woorden.Precies Bam. Dat was precies wat ik hoorde van vriendin toen kort na elkaar haar oudste kind en man overleden. Het ergste vond ze mensen die haar gingen mijden, niets meer lieten horen, zichtbaar omliepen etc. Dat het moeilijk was ook voor hun begreep ze best nog wel, maar dat deed zoveel pijn extra nog eens.
Het zijn de kleine dingen die het doen, niet de mooie maar loze woorden.Precies Bam. Dat was precies wat ik hoorde van vriendin toen kort na elkaar haar oudste kind en man overleden. Het ergste vond ze mensen die haar gingen mijden, niets meer lieten horen, zichtbaar omliepen etc. Dat het moeilijk was ook voor hun begreep ze best nog wel, maar dat deed zoveel pijn extra nog eens.
maandag 8 februari 2010 om 00:29
En ik herken mezelf zo in haar he?
Zo flink en stoer, netjes in de make-up en met een blik van "ik kan het aan en doe vooral niet zielig"
En toch weet ik niet hoe te doen...
Vind alles dom en nietszeggend wat ik bedenk omdat er niks is wat je kan doen wat helpt.
Maar heb het idee dat er wel verwacht wordt dat ik op de "juiste" manier reageer...
Zo flink en stoer, netjes in de make-up en met een blik van "ik kan het aan en doe vooral niet zielig"
En toch weet ik niet hoe te doen...
Vind alles dom en nietszeggend wat ik bedenk omdat er niks is wat je kan doen wat helpt.
Maar heb het idee dat er wel verwacht wordt dat ik op de "juiste" manier reageer...
maandag 8 februari 2010 om 00:29
Dat is een mooi idee Bam, dat je jouw meiden laat meedenken.
Kinderen hier vroegen gisteren of ze nog een brief mochten schrijven aan buurman en die dan aan buurvrouw geven.
Jongste van man vroeg toen of ze er in mocht zetten dat buurman vorig jaar boos werd toen zij een rotje tegen zijn auto gooide.
Ja dat mag!
Kinderen hier vroegen gisteren of ze nog een brief mochten schrijven aan buurman en die dan aan buurvrouw geven.
Jongste van man vroeg toen of ze er in mocht zetten dat buurman vorig jaar boos werd toen zij een rotje tegen zijn auto gooide.
Ja dat mag!
maandag 8 februari 2010 om 00:32
maandag 8 februari 2010 om 00:32
Bam echt er is geen juiste manier, maar jouw manier van naar haar toe reageren is de juiste. Ieder mens is anders. (staat er wel vaag zo). Je toont medeleven en misschien kan je nog zeggen zoiets van ''als je erover wilt praten, nu of later". Misschien fijn voor haar er met iemand over te praten die weet hoe het voelt/is.
maandag 8 februari 2010 om 00:33
5 jaar geleden overleed een goede vriend van me en ik zat net zo met mijn reactie naar zijn broer.
Ik wist het niet. Echt niet.
Ik kwam niet verder dan GoTsamme..... en dat heb ik toen uiteindelijk, na 2 dagen piekeren, ook maar op de kaart gezet. Niks meer en niks minder.
Hij heeft dat heel erg gewaardeerd.
Ik wist het niet. Echt niet.
Ik kwam niet verder dan GoTsamme..... en dat heb ik toen uiteindelijk, na 2 dagen piekeren, ook maar op de kaart gezet. Niks meer en niks minder.
Hij heeft dat heel erg gewaardeerd.
maandag 8 februari 2010 om 00:33