Busje rijden en helpen sjouwen: wat schuift dat?

08-02-2010 00:03 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Bij jonge kerels zou ik rekenen in kratjes bier.

Of misschien kun jij wel iets heel goeds en ze zo weer terug betalen of iets in hun bedrijf doen.
Wat kost het bij de beddenzaak?
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Twee jongen allebei een uur bezig, en 5 euro benzine... zou ik afmaken op 40 euro. Dat is dus 17,50 per uur per persoon.
40 euro en een krat bier :-).
Is het bed niet zo te demonteren dat het in een gewone auto past (station, of gewoon de bank plat)?

Ik heb van 't weekend een hoogslaper in mijn Golf vervoerd, bank plat, eea stak een 30 cm uit, stukje touw en klaar!
Hoe bedoel je uit de brand te helpen? Ik zie niet precies waar de 'brand' zit. Jij vindt de bezorgkosten van de winkel te duur. Hoe hoog zijn die bezorgkosten?

Zelfs zou ik de jongens beide 25 euro geven en 5 euro voor de diesel.
Ik zou zelf, geloof ik, vragen of ze willlen helpen met het bed naar boven sjouwen omdat jij niet weet hoe je het nu boven moet krijgen. Als dan het gesprek zo draait dat ze zeggen dat ze net zo goed even het bed kunnen ophalen met het busje,dan ja zeggen en min. 40 geven.
Ik zou gewoon vragen: heren, ik wil graag een bed kopen maar het vervoeren is erg duur, zouden jullie een handje kunnen helpen en wat willen jullie daarvoor hebben?

Als het antwoord je aanstaat zet je een kratje bier en het geld voor ze klaar.. Ik heb trouwens altijd als antwoord gekregen: nee joh hoef ik niets voor te hebben (en ik ben vaak verhuisd) Maar idd wel krat bier gegeven (O:
Bij ons in de stad hebben we een meubel-vervoer bedrijf. Die lui hebben ¤75,- gerekent voor een loodzware massieve beuken dressoirkast van ruim 2 meter lang. voor 30 km rijden. Ik zou inderdaad beginnen met gewoon een voorstel te doen en kijken hoe ze daarop reageren.
Als je het nuchter bekijkt, lost alcohol niets op.
quote:winkelfanaat schreef op 08 februari 2010 @ 07:18:

Hoe bedoel je uit de brand te helpen? Ik zie niet precies waar de 'brand' zit. Jij vindt de bezorgkosten van de winkel te duur. Hoe hoog zijn die bezorgkosten?

Zelfs zou ik de jongens beide 25 euro geven en 5 euro voor de diesel.Niet? Ik zie het wel, niet de hoge vervoerskosten per se, maar vooral het feit dat de winkel voor die hoge prijs het bed niet eens naar binnen brengt (en TO kan dat zelf niet)
Beste Dana,

Als ik dat zo lees : "Ik heb een nieuw bed op het oog, maar de verkoper vraagt nogal veel geld om het te laten bezorgen en heeft aangegeven het dan alsnog op de stoep achter te laten en onder geen beding te helpen met naar boven sjouwen."

zou ik zeggen : ik hoop dat je dit bed niet in een winkel koopt, anders zou IK naar een andere winkel gaan....!

Groetjes, Beter Laat
ben ook wel erg benieuwd wat de verkoper vraagt om het bij je voor de deur af te leveren....en het bed is niet demontabel? Weet je dan zeker dat het bed boven te krijgen is?
Als ik de jongens amper zou kennen, zou ik het ze niet vragen. Doe je het toch? Ik denk zelf aan 5 tientjes dan of zo voor de 2 jongens samen.
quote:Starshine schreef op 08 februari 2010 @ 09:31:

[...]

Niet? Ik zie het wel, niet de hoge vervoerskosten per se, maar vooral het feit dat de winkel voor die hoge prijs het bed niet eens naar binnen brengt (en TO kan dat zelf niet)

Ik zie het pas als een 'uit de brand helpen' als TO geen andere mogelijkheid heeft dan haar bed daar te kopen. Zij wil het bed, de winkel vraagt een te hoge prijs, waarom niet naar een andere zaak als het niet bevalt onder deze voorwaarden?

Ik zie het uit de brand helpen niet op die manier. Vind het in dit geval meer overkomen als een: ik heb geen zin om veel geld uit te geven aan sjouwers, en doe net voorkomen of deze jongens een goede daad gaan verrichten door mij uit de brand te helpen.
Oh, en waar kun je sjouwers huren dan? De vervoerder van de winkel doet het namelijk niet en waarschijnlijk gaat geen enkele vervoerder het doen, want het zal wel een arbo-regel zijn of zo.

Bovendien wil ze die jongens gewoon betalen.
Mijn bed is gewoon boven gebracht. Zelfs mijn miele is naar zolder gebracht.

Lijkt me stug dat niks meer naar boven gebracht wordt. Deze zaak doet het kennelijk niet.

Ik heb niet gezegd dat TO er niet voor wil betalen.

Sjouwers kan je bijvoorbeeld op marktplaats vinden. Dat noemen ze met een mooi woord verhuizers. Daar moet je dan wel weer voor betalen, maar dat vindt TO niet erg toch?
Tjongejonge, wat maakt het nou uit of ze een verhuizer van MP afhaalt of de buurjongens vraagt.
Waar blijft TO eigenlijk? Ze ligt hopelijk niet onderaan de trap onder haar nieuwe bed
Ik vind het overigens wel raar dat een bed niet naar boven gebracht wordt, lijkt me wel dat de meeste bedden op de 1e verdieping staan.
quote:Starshine schreef op 09 februari 2010 @ 21:05:

Tjongejonge, wat maakt het nou uit of ze een verhuizer van MP afhaalt of de buurjongens vraagt.Nou tjongejonge jij vroeg waar ze dan sjouwers vandaan moest halen
Twee gezonde jonge mannen..........TO........een groot bed........

hahahahahahahahaha laten we haar dan maar niet meer lastigvallen

die zien we nooit meer.....terug
quote:beter laat schreef op 08 februari 2010 @ 09:40:

ik hoop dat je dit bed niet in een winkel koopt, anders zou IK naar een andere winkel gaan....!

Precies! Als het zo moet... dan geef ik mijn geld liever ergens anders uit.
Misschien is het wel een prachtig uniek vintage bed in een heel klein rommelwinkeltje dat gerund wordt door een heel oud antiek handelaartje die wel met de bakfiets het bed kan brengen, maar de trap op... nee.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven