Ervaring met Puregon/Pregnyl?

09-07-2008 14:46 53 berichten
Alle reacties Link kopieren
Omdat de moed mij af en toe een beetje in de schoenen zakt, de zwangeren in mijn omgeving bij bosjes uit de lucht lijken te vallen en ik vanaf vandaag ga beginnen met Puregon, wil ik dit topic openen met als vraag:

Wie heeft er ervaring met Puregon+Pregnyl en dan vooral, hoeveel rondes, hoeveel IE en hoeveel eitjes had dat als resultaat? (En is er een eitje bevrucht??)
Hi asdfghjkl

Mijn lijf reageerde ook niet altijd meteen op de puregon. Heb insemninaties gehad op de 28ste of 35ste dag dus moest vrij lang doorspuiten. Ik spoot op dat moment 50 eh per keer en daarnaast 20eh lucrin (lucrin om te zorgen dat er geen eisprong optreed) Soms moest ik over op 75eh om dan tot een uiteindelijke inseminatie te komen.

De laatste poging (poging 3) moest ik meteen beginnen met 75eh puregon en 20 eh lucrin. Nu had ik op dag 14 6 follikels. 1x 20, 1x 18, 2x 16 en 2x 13. Men is er vanuit gegaan dat 20 en 18 zouden springen en de rest niet. Ik ben nu zwanger en mag woensdag terug om te kijken hoe het gaat.

Dus geef de moed niet op nog! Puregon is een hormoon wat toch wel behoorlijk moet worden afgesteld. Als je er echt last van hebt zou je misschien kunnen kijken of je met Gonal F mag spuiten. Dat heb ik in het verleden gespoten met IUI en is volgens mij vergelijkbaar (maar daar durf ik de handen niet aan te branden)

Je zou ook even op kaetje en de prikbitches kunnen kijken. Hier schrijf ik zelf ook mee maar zitten naast mij veel vrouwen met ervaring die inmiddels uit het traject zijn of er juist nog middenin zitten. Het is voor mij een warme douche daar!

Ik hoop voor je dat er vrijdag iets moois te zien is
Hoi Tjeempie,

nou idd vrijdag beter bericht. 1 eitje groeit goed. Vandaag mijn 2e iui poging dmv Puregon. Moest de laatste week over op 82eh Purgeon en dat werkte. Begin er soms zelfs aan te denken dat de langzame groei deze x te wijten is aan het feit dat ik nu eens links heb geprikt ipv rechts. De vorige x heb ik nl. steeds aan de rechterkant gespoten en toen ging het razendsnel. Was ik met 4x spuiten klaar. Nu bijna het 3dubbele! In het zkhs echter zeggen ze dat het daar niet mee te maken heeft, maar ik ga de volgende x weer rechts spuiten en ben dan benieuwd hoe het gaat....:)
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.

Ik was op zoek naar info over Puregon en Pregnyl, want vorige week gestart met 1e IUI behandeling.

Vandaag een eitje van 15 mm, morgen weer echo, spannend hoor allemaal.

Ik vroeg me af of iedereen zelf Pregnyl zet of door de arts laat zetten.

En ze hebben ons gezegd dat we zondag of maandag gaan insemineren, kun je daarna gewoon werken of is dat een hele rare vraag. Je ziet ik ben nieuw, heb wel een tijd clomid geslikt, maar IUI is voor het eerst en in de omgeving ken ik niemand die dat ook heeft gehad.

Ik hoop op reactie.

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven