waterpokken

08-02-2010 21:01 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
ongetwijfeld al eens een onderwerp geweest maar ik kan het niet terug vinden.

mijn jongste heeft waterpokken,mijn oudste 2 hebben het al gehad.Dat is voor mijn gevoel al heel lang geleden.

Nu ben ik aan het googlen gegaan naar middeltjes tegen de jeuk.

Want ik weet niet meer wat ik de andere 2 gaf/smeerde.

Maar ik word er niks wijzer van.

Mentholpoeder helpt voor even.

Wat hielp bij jullie kind het best??
droog houden en eventueel calendulan emulsie
Voor mijn dochtertje gebruikte we gewoon een zak gedroogde haver... klinkt raar. Doe een hand haver in een pantykousje en dan even laten weken in 't badje. Laat je kindje lekker spetteren in het water. De haver droogt de pokjes uit en verminderd jeuk.
quote:dangeensuus schreef op 08 februari 2010 @ 21:05:

droog houden en eventueel calendulan emulsiedeze in de koelkast leggen zodat het verkoelend is.
Inderdaad, Havermout in een washandje en dan in een badje het washandje uitknijpen en lekker mee insmeren.

Na het badje lekker insmeren met PoxClin (uit de koelkast). Hielp hier echt goed, weinig last van jeuk en de blaasjes droogden snel op!
Ik sluit me aan bij de havermouttip!
ah dat was het!!

Ik meende mij inderdaad te herinneren dat ik ze in bad deed maar ik wist niet meer waarmee.Havermout dus.

Dat Calendulan kan ik dat krijgen bij een drogist??

Zal morgen eens vragen en havermout halen

Thanks
Zemelen. Maar dat is verder hetzelfde als havermout. Kost geen drol, te koop bij de drogist.

Let op!! Doe die zooi niet rechtstreeks in het bad, want je poetst je een ongeluk. En als je geen bad hebt, gewoon in een kom doen en je kind afsponsen. Denk ook aan de haartjes (mijn kruimeltje zat ónder destijds).
Lotio alba, kun je geloof ik bij de apotheek kopen!
Zemelen in een washandje elke dag in het bad. En Poxclin schuim is echt geweldig, weinig jeuk terwijl ze helemaal onder zaten!
Ik heb van de dokter een zalfje gehad tegen de jeuk en het was ook goed voor het in drogen. werkt super goed. maar ik weet niet of iedereen dat krijgt maar je kan het vragen.
Erger u niet, verwonder u slechts!
Eosine. Te koop in belgie, het is rode vloeistof die de blaasjes uitdroogt. Bij beide kinders waren de blaasjes in een paar dagen helemaal weg. Hebben ook geen littekentjes overgehouden. Heb alleen geen idee of dat in NL ook te koop is...
quote:mamalelie schreef op 08 februari 2010 @ 21:32:

Zemelen. Maar dat is verder hetzelfde als havermout. Kost geen drol, te koop bij de drogist.

Let op!! Doe die zooi niet rechtstreeks in het bad, want je poetst je een ongeluk. En als je geen bad hebt, gewoon in een kom doen en je kind afsponsen. Denk ook aan de haartjes (mijn kruimeltje zat ónder destijds).Dat is een goede. De oudste 2 hebben onder gezeten echt heel zielig. Niets tegen de jeuk gedaan. Werd destijds aangeraden. Maar bij de 3e ga ik havermout gebruiken. Ik zou anders het hele pak in bad gegooid hebben. Leuk poetsen met air en zij-jets. Moet je daarna je kindje weer goed afspoelen? Of is het de bedoeling dat het op de pokken gaat zitten?
Niet afspoelen, maar een beetje afdeppen na het badje.
Ik deed de zemelen trouwens in een washandje, in warm water. Als het 'slijmerig' werd, sponste ik ze daarmee af. En dan dus droog deppen. Of een grooooooote handdoek om ze heen en knuffelen tot ze droog waren
Zemelen zijn hetzelfde als havermout? Ze doen iig hetzelfde? Bedankt voor je antwoord.
Onze kleine man van 1,5 heeft ook net de waterpokken gehad. Wij hebben alleen Kidsclin (heette eerst poxclin) gebruikt en geen havermoutbadjes. We hebben 3 keer per dag alle pokjes ingesmeerd en hij heeft echt nauwelijks jeuk gehad en het zorgt er ook nog voor dat er geen ontsteking komt in de open blaasjes. Het ruikt wel een beetje ziekenhuisachtig, maar hij vond het helemaal niet vervelend om er mee ingesmeerd te worden.
Ik heb net havermout gehaald en calendulan.

ik heb het nog niet gebruikt want het rare is dat ik het idee heb dat het niet echt doorzet.

hij heeft een stuk of 10 op zijn romp 2 in zijn hals en 1 op zijn arm.

Hij klaagt ook nergens over,heeft geen koorts,eet en drinkt goed.

Is dit een stilte voor de storm of heeft hij mazzel??
Neefje heeft net de waterpokken gehad en hij had ook zo weinig blaasjes, ook niet ziek geweest, geen koorts. Hopelijk voor jullie blijft het hierbij.

Mijn oudste daarentegen zat werkelijk helemaal onder, vooral zijn gezicht. Hij was ook écht ziek, met ruim 40 graden koorts.

In bad moeten ze toch, kan geen kwaad om er dan toch die havermout in te doen, toch?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven