Rammelende eierstokken
dinsdag 9 februari 2010 om 10:08
Ik zou het wel mooi vinden om allebei minder te gaan werken; 4 dagen ipv 36/38 uur nu. Dus niet zo gek veel minder.....maar allebei 1 dag per week thuis. Dan heb je nog maar 1 dag voor kinderdagverblijf over. Of 2 als het iets te veel is om ook nog allebei een dag per week thuis te werken in combinatie met kind.
Daarnaast zou ik ook direct gebruik willen maken van het betaalde ouderschapsverlof en dat gedurende een jaar 1 dag in de week gebruiken. Dan zou ik het eerste jaar maar 3 dagen werken, waarvan hopelijk 1 thuis. Kan je eens kijken of 3 dagen lukt, of 4 een optie is.
Het moet natuurlijk allemaal maar kunnen op het werk. Maar in de sectoren waar ik tot nu toe heb gewerkt was het geen probleem om minder te werken; geldt ook voor de mannen. Het hoeft je carriere echt niet in de weg te staan.
Zelfs mijn oom heeft destijds een financiele directeursfunctie in 4 dagen gedaan en dat is al heel wat jaartjes geleden.
Maar ja.....toekomstmuziek! haha
Daarnaast zou ik ook direct gebruik willen maken van het betaalde ouderschapsverlof en dat gedurende een jaar 1 dag in de week gebruiken. Dan zou ik het eerste jaar maar 3 dagen werken, waarvan hopelijk 1 thuis. Kan je eens kijken of 3 dagen lukt, of 4 een optie is.
Het moet natuurlijk allemaal maar kunnen op het werk. Maar in de sectoren waar ik tot nu toe heb gewerkt was het geen probleem om minder te werken; geldt ook voor de mannen. Het hoeft je carriere echt niet in de weg te staan.
Zelfs mijn oom heeft destijds een financiele directeursfunctie in 4 dagen gedaan en dat is al heel wat jaartjes geleden.
Maar ja.....toekomstmuziek! haha
dinsdag 9 februari 2010 om 10:33
Goedemorgen!
Zo, heb er twee uur over gedaan om niet in Den Bosch aan te komen (waar ik werk) en werk dus nu maar thuis.
@pipo
Niet gezocht naar een doosje, maar ook niets tegen gekomen. Ik ben zo benie-hieuwd!
@Assie
Na het verkleumen vanmorgen op het station ben ik tot de conclusie gekomen dat een mayo onder een spijkerbroek en een ski- ipv gewone jas absoluut noodzakelijk zijn. Anders sta ik straks vast gevroren aan die Eiffeltoren...
Ik wil trouwens 24 uur, maar denk dat het 28 uur gaat worden omdat dat financieel gezien haalbaarder is. Ik werk nu 36. Vriend wil ook graag minder gaan werken, maar verdient minder dan ik (kok hè). Hij kan alleen wel 36 uur in drie dagen werken, dus dat scheelt. Zo komen we er wel.
Nou, ik ga maar eens werken...
Zo, heb er twee uur over gedaan om niet in Den Bosch aan te komen (waar ik werk) en werk dus nu maar thuis.
@pipo
Niet gezocht naar een doosje, maar ook niets tegen gekomen. Ik ben zo benie-hieuwd!
@Assie
Na het verkleumen vanmorgen op het station ben ik tot de conclusie gekomen dat een mayo onder een spijkerbroek en een ski- ipv gewone jas absoluut noodzakelijk zijn. Anders sta ik straks vast gevroren aan die Eiffeltoren...
Ik wil trouwens 24 uur, maar denk dat het 28 uur gaat worden omdat dat financieel gezien haalbaarder is. Ik werk nu 36. Vriend wil ook graag minder gaan werken, maar verdient minder dan ik (kok hè). Hij kan alleen wel 36 uur in drie dagen werken, dus dat scheelt. Zo komen we er wel.
Nou, ik ga maar eens werken...
dinsdag 9 februari 2010 om 10:38
Oh Frutje.....zo lang onderweg geweest om dan niet eens op je werk aan te komen! Vervelend......
En idd alvast kunnen wennen aan de kou Weet je wat je dit weekend mee moet nemen naar Parijs. haha
Succes met werken vandaag! Ik ga morgen weer naar mijn werk. Heb vandaag weer schandalig veel geslapen en voel me al een stuk beter!
En idd alvast kunnen wennen aan de kou Weet je wat je dit weekend mee moet nemen naar Parijs. haha
Succes met werken vandaag! Ik ga morgen weer naar mijn werk. Heb vandaag weer schandalig veel geslapen en voel me al een stuk beter!
dinsdag 9 februari 2010 om 10:42
@frutje: ja, drama weer he in den bosch... fijn die treinen! Idd goed idee om en majo onder je kleding te doen.. (heb ik nu ook haha.. omdat het hier koud is.. tenminste gisteren wel).
ik ga ook maar es werken en af en toe hier ff langswaaien.
ga trouwens eind febr met foliumzuur beginnen! jij frutje?
ik ga ook maar es werken en af en toe hier ff langswaaien.
ga trouwens eind febr met foliumzuur beginnen! jij frutje?
dinsdag 9 februari 2010 om 10:50
@Assie
Fijn dat je je weer wat beter voelt. Slapen doet wonderen!
@janine
Drama in DB ja. Pfft. Maarja, het is de schuld van die gek, de maatregelen die ze nemen zijn niet voor niets.
Over het foliumzuur. Ik ben al begonnen. Ik slik in de winter altijd al vitaminepillen en ben nu overgestapt op zwanger wordt-pillen. Een multivitamine dus. Ik had namelijk in een van mijn boekjes gelezen dat het goed is als je een voorraadje vitamine hebt als je zwanger wordt. Dus niet alleen foliumzuur, maar ook andere specifieke zaken. Vandaar.
Fijn dat je je weer wat beter voelt. Slapen doet wonderen!
@janine
Drama in DB ja. Pfft. Maarja, het is de schuld van die gek, de maatregelen die ze nemen zijn niet voor niets.
Over het foliumzuur. Ik ben al begonnen. Ik slik in de winter altijd al vitaminepillen en ben nu overgestapt op zwanger wordt-pillen. Een multivitamine dus. Ik had namelijk in een van mijn boekjes gelezen dat het goed is als je een voorraadje vitamine hebt als je zwanger wordt. Dus niet alleen foliumzuur, maar ook andere specifieke zaken. Vandaar.
dinsdag 9 februari 2010 om 11:36
ja, ik weet dat een afdeling van vitamine b (b11 toch?) is.. nou, ik ga binnenkort wel kijken.. spannend allemaal he! Ben je er ook al helemaal klaar voor? Lijkt me heel anders om op die manier de liefde te bedrijven... veel specialer ofzo. Mijn vriend laat nog niet veel uit over hoe en wat en blijft nog rustig terwijl ik zo blij dat we binnenkort gaan beginnen! Helemaal blij!
dinsdag 9 februari 2010 om 11:52
@Janine: vier dagen lijkt me ook veel maar we hebben het geld ook nodig. En het is niet onmogelijk. om me heen zijn er vrouwen die dat doen en het redden. Ach we zullen wel zien. Als ik de komende jaren nog ergens financieel een sprong kan maken zou het evt. minder kunnen met de uren. Aan de andere kant wil ik mijn carriere ook niet 'stop' zetten. Met drie dagen werken kan ik niet meer in een leidinggevende functie zitten vrees ik (heb nu wel een klein team 'onder' me). Maar ik kan ook net als assie ouderschapsverlof opnemen dus hopelijk ook het eerste jaar drie dagen werken. Ach we zullen het wel zien.
@ Assie: mooi dat je je beter voelt. Af en toe denk ik ook wel van ik trek het echt niet om naar mijn werk te gaan, ik MOET slapen. Maar dan ga ik toch maar weer. Gelukkig deze week nog ergens een cursus dus dat is wel relaxt. Wil ook wat meer thuis gaan werken de komende tijd.
@Frutje: shit van je vergeefse reis. Wat een drama weer. Je zou er bijna bang van worden...
Ik weet niet wie dat nou zei over zn oom die financieel directeur was en vier dagen werkte: maar ik denk ook dat dat prima kan. Mijn vriend is alleen nogal moeilijk van zijn ideeen af te brengen (super eigenwijs), dus voorlopig ga ik die discussie niet met hem aan. Er moet eerst maar eens een huis/aanzoek/kind komen
@ Assie: mooi dat je je beter voelt. Af en toe denk ik ook wel van ik trek het echt niet om naar mijn werk te gaan, ik MOET slapen. Maar dan ga ik toch maar weer. Gelukkig deze week nog ergens een cursus dus dat is wel relaxt. Wil ook wat meer thuis gaan werken de komende tijd.
@Frutje: shit van je vergeefse reis. Wat een drama weer. Je zou er bijna bang van worden...
Ik weet niet wie dat nou zei over zn oom die financieel directeur was en vier dagen werkte: maar ik denk ook dat dat prima kan. Mijn vriend is alleen nogal moeilijk van zijn ideeen af te brengen (super eigenwijs), dus voorlopig ga ik die discussie niet met hem aan. Er moet eerst maar eens een huis/aanzoek/kind komen
dinsdag 9 februari 2010 om 12:06
@pipo: ik snap je wel.. zeker als je een leidinggevende functie hebt. Die heb ik niet en ik vind het werk nu ook maar zo zo. Zou graag een eigen webshop/site willen hebben in de toekomst. Ben namelijk creatief en dat kan ik nu niet genoeg uitten. Of een website met unieke geboortekaartjes/trouwkaartjes etc. Hier hebben we ook een ouderschapsregeling maar daarvoor moet je volgens mij gespaard hebben en ik werk hier nog maar 1,5 jaar.
Het klinkt overigens dat jullie een behoorlijke drukke baan hebben.. ik heb dat niet(tenminste nu is het rustig). Kom hier tot rust... ook al werk ik op een reclamebureau dat vaak hectisch is.
Het klinkt overigens dat jullie een behoorlijke drukke baan hebben.. ik heb dat niet(tenminste nu is het rustig). Kom hier tot rust... ook al werk ik op een reclamebureau dat vaak hectisch is.
dinsdag 9 februari 2010 om 12:20
Ja slapen doet inderdaad wonderen en meestal trek ik mezelf gewoon naar mijn werk. Merkte al wel dat ik de laatste tijd vrij lusteloos ben......is in de winter altijd erger, veel minder energie dan in de zomer. Dus had het echt even nodig om bij te slapen enzo.
Misschien toch maar eens aan de vitaminepillen. Wat zijn jullie ervaringen en nog tips voor het soort??? Pillen die een beetje makkelijk zijn weg te krijgen
Zit een beetje tv vanuit bed te kijken met de laptop op schoot en een snurkend katje naast me.......lekker luie dag!
Misschien toch maar eens aan de vitaminepillen. Wat zijn jullie ervaringen en nog tips voor het soort??? Pillen die een beetje makkelijk zijn weg te krijgen
Zit een beetje tv vanuit bed te kijken met de laptop op schoot en een snurkend katje naast me.......lekker luie dag!
dinsdag 9 februari 2010 om 12:29
@assie: haha.. pillen die makkelijk weg te krijgen zijn.. das ook mijn probleem.. meestal neem ik gewoon tabletten (capsules krijg ik niet weg) en ik kauw er gewoon op! Doe ze door de yoghurt ofzo. Goede tabletten zijn wel wat duurder: van orthica, plantina multi zijn goed. Als je griep voelt aankomen: knoflookpillen of extra knoflook eten..
nu ben ik aan het zweeds kruidenbitter (soort reinigingsdrankje op natuurbasis.. voel me er lekker bij. Ff een soort cleaning en ik krijg er meer energie van!
Heerlijk in bed liggen! beetje zappen.. en laptop neem ik ook vaak mee naar bed haha!
nu ben ik aan het zweeds kruidenbitter (soort reinigingsdrankje op natuurbasis.. voel me er lekker bij. Ff een soort cleaning en ik krijg er meer energie van!
Heerlijk in bed liggen! beetje zappen.. en laptop neem ik ook vaak mee naar bed haha!
dinsdag 9 februari 2010 om 12:33
zal straks eens naar de winkels gaan en me verdiepen in multivitamines......heb ik echt nog nooit gebruikt, maar kan volgens mij geen kwaad!
HOpelijk krijg ik er iets meer energie van. En om nog eens in herhaling te vervallen.....het wordt gewoon tijd voor mooi weer, dan krijgt iedereen spontaan meer energie!
HOpelijk krijg ik er iets meer energie van. En om nog eens in herhaling te vervallen.....het wordt gewoon tijd voor mooi weer, dan krijgt iedereen spontaan meer energie!
dinsdag 9 februari 2010 om 13:28
Hee allemaal,
Orchis, ik ben er ook van overtuigd dat het zo voor de meeste mannen werkt, hoor. Dat ze verliefd worden op hun eigen hummeltje in hun armen. Maar wellicht ook wel een beetje wanneer jij zwanger bent en ze zich dit meer realiseren.
Oh, Janine en Frutje, wat zal valentijn voor jullie brengen? Leuk hoor!
Hier verder alles rustig. Vrijdag mag ik testen, dus dat is ook voor mij een spannende dag. Vriend had gister, toen ik niet thuis was, al op internet jongensnamen zitten bekijken, leuk he? Een meisjesnaam hebben we namelijk al heel lang
Orchis, ik ben er ook van overtuigd dat het zo voor de meeste mannen werkt, hoor. Dat ze verliefd worden op hun eigen hummeltje in hun armen. Maar wellicht ook wel een beetje wanneer jij zwanger bent en ze zich dit meer realiseren.
Oh, Janine en Frutje, wat zal valentijn voor jullie brengen? Leuk hoor!
Hier verder alles rustig. Vrijdag mag ik testen, dus dat is ook voor mij een spannende dag. Vriend had gister, toen ik niet thuis was, al op internet jongensnamen zitten bekijken, leuk he? Een meisjesnaam hebben we namelijk al heel lang
dinsdag 9 februari 2010 om 13:42
Verkademeisje wat leuk om te lezen dat je vriend er al helemaal mee bezig is! Dat geeft hoop. Wij hebben het nog nooit over namen gehad.....weet ook niet of we dat al van tevoren doen.....vind dat heel lastig.
Net al even zitten genieten van het idee dat we in 2011 dan toch echt gaan beginnen. Vriend had ook gezegd dat we het heus zouden redden als er nu al een kleintje zou komen, maar liever eerst nog even aan onze nieuwe situatie (samenwonen, huis) wil wennen en nog dingen met z'n twee wil doen. Klinkt echt goed......dus hopelijk is het in 2011 snel raak
Voor nu kunnen jullie laten zien hoe snel iedereen zwanger is. Ik duim mee Verkademeisje!
Net al even zitten genieten van het idee dat we in 2011 dan toch echt gaan beginnen. Vriend had ook gezegd dat we het heus zouden redden als er nu al een kleintje zou komen, maar liever eerst nog even aan onze nieuwe situatie (samenwonen, huis) wil wennen en nog dingen met z'n twee wil doen. Klinkt echt goed......dus hopelijk is het in 2011 snel raak
Voor nu kunnen jullie laten zien hoe snel iedereen zwanger is. Ik duim mee Verkademeisje!
dinsdag 9 februari 2010 om 13:48
@Janine: valt mee qua drukte hoor. Ups en downs hier. Eigenlijk is het me hier nog te rustig. Ik hou van lekker druk zodat de tijd lekker snel gaat. Dus als ik hier weg zou gaan, zou ik denk ik eerder een nog drukkere baan zoeken
@Vmeisje: wat spannend, nu al testen... (lijkt voor jou natuurlijk helemaal niet snel) heb je een voorgevoel? En leuk dt je man nu ook om is, heerlijk lijkt me dat om er echt samen voor te gaan.
En ik ga voorlopig maar net als Assie met jullie meeleven. Je moet toch wat....
@Vmeisje: wat spannend, nu al testen... (lijkt voor jou natuurlijk helemaal niet snel) heb je een voorgevoel? En leuk dt je man nu ook om is, heerlijk lijkt me dat om er echt samen voor te gaan.
En ik ga voorlopig maar net als Assie met jullie meeleven. Je moet toch wat....
dinsdag 9 februari 2010 om 13:49
@verkademeisje: superspannend dat testen.. ik ben zo ongeduldig volgens mij kan ik moeilijk wachten dan. En met valentijnsdag. Heel bijzonder zal het niet zijn.. geen huwelijksaanzoeken ofzo bij mij.. maar ik ben al blij dat we iets gaan doen.
@assie: Fijn dat je vriend zegt dat jullie het nu ook wel redden.. das een fijne gedachte! 1e keer in 2011 is het raak!
o.. ik hoop ook dat het snel raak is bij iedereen hier
@assie: Fijn dat je vriend zegt dat jullie het nu ook wel redden.. das een fijne gedachte! 1e keer in 2011 is het raak!
o.. ik hoop ook dat het snel raak is bij iedereen hier
dinsdag 9 februari 2010 om 14:12
dinsdag 9 februari 2010 om 14:22
dinsdag 9 februari 2010 om 14:52
neej blont is zoek..
haha.. en ik kom er nu achter dat ik mijn shirt de hele dag al verkeerd om aan heb.. MUTS!
document is naar drukker.. nu als de wiedeweerga mijn voorstel in elkaar breien..
@pipo ik heb geen flauw idee hoe een tabel te maken.. wel leuk! Rammeleierstokmeisjes gaan ervoor ofzoiets...
haha.. en ik kom er nu achter dat ik mijn shirt de hele dag al verkeerd om aan heb.. MUTS!
document is naar drukker.. nu als de wiedeweerga mijn voorstel in elkaar breien..
@pipo ik heb geen flauw idee hoe een tabel te maken.. wel leuk! Rammeleierstokmeisjes gaan ervoor ofzoiets...