Marktplaats=minder leuk

09-02-2010 18:11 139 berichten
Alle reacties Link kopieren
Laatst was ik mn huis aan het opruimen en kwam nog allerlei goede spullen tegen, zoals een hemeltje, mooi boxkleed, kruikenzak, luiertas, kleertjes enz enz.

Had die spullen gefotografeerd en ging voor de bepaling van de prijzen eens even op marktplaats kijken.

Wel bepaalde dingen zijn echt een lachertje geworden. M.a.w. paar euro werk.

Heb besloten die spullen gratis weg te geven. Wie weet nog goede doelen/ goede instellingen die ik er wel heel blij mee kan maken?

Het lijkt wel of iedereen op marktplaats zit tegenwoordig. Sommige mensen willen voor een duppie op de eerste rang zitten. Heb me al eerder lopen ergeren aan echte onzinbiedingen, maar dit terzijde.

Het zal wel de populariteit zijn die marktplaats veel minder leuk maakt.

Zijn er ook mensen die ervaring hebben met ruilsites?

En wat vinden jullie van MP tegenwoordig.

Heb laatst ook op hippas gekeken, das met veel troep ook een lachertje.

Marktplaats + minder leuk?

Totaal aantal stemmen: 85

Laatste jaren minder leuk geworden (47%)
Nee hoor juiist leuker (39%)
Geen mening (14%)
Misschien zitten veel mensen ook financieel moeilijk. Beetje kort door de bocht mening vind ik je hebben.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Misschien een weggeefwinkel zoeken? Soort van voedselbank, maar dan voor goederen.
Ben/ was de kringloop gewend en vond/vind marktplaats eigenlijk gewoon te duur.
Volgens mij kan je het Leger des Heils er ook een plezier mee doen.
Naar de kringloopwinkel?
kijk altijd wat je hebt en niet wat je niet hebt...
Het is idd slechter geworden. Een jaar geleden verkocht ik originele dvd-series nog voor 3/4 van het aankoopbedrag, nu mag ik blij zijn als ik er nog ongeveer de helft voor kan krijgen. Ach, het is beter dan gratis weggeven en als ik er op uitgekeken ben, dan staan ze toch maar in de weg.

Kleding heb ik afgelopen jaar 'n keer geprobeerd, maar daarbij zijn de biedingen echt 'n lachertje. Heb nog 'n paar stukken redelijk goed kunnen verkopen (w.o. een winterjas voor 60 euro) maar ik begin er verder niet meer aan.
Nee, hoor, leuke ervaringen met Marktplaats, leuke dingen gekocht en echt niet voor de uiterste prijs. Ben het dus niet met je eens.
Ik vind het echt hinderlijk dat als ik er bijv om 13 uur een paar schoenen op zet dat ze om 15 uur een pagina of 20 verder staan...

Verder moet je goed zoeken, vind het fijn dat je nu geadvanceerd kunt zoeken zodat je er sneller doorheen bent!
Je punt is dus dat de prijzen (te) laag liggen op Marktplaats?

Daar is een heel simpele verklaring voor. Verreweg de meeste mensen kopen hun spullen nieuw. Dat vinden ze leuk, want uitgebreide keus, je hebt garantie, niemand heeft er met zijn tengels aangezeten etc.

Maar al die mensen zetten tegenwoordig wel hun oude spul dat ze gaan vervangen door het nieuw-uit-de-winkel-spul op MP. Want daar kunnen ze vast nog wel een mooi bedrag voor krijgen.

Nee dus, want als de meeste mensen nieuw spul willen, is de hoeveelheid mensen die tweedehands zoekt, niet zo groot. En dat is fijn voor die mensen die niet vies zijn van tweedehands, die kunnen voor bijna niks bv een babykamer inrichten.
Er was een ruiltopic op het Viva-forum. (Bestaat dat nog?)

Mij valt het op dat sommige dingen ook in de winkel erg goedkoop zijn. Nieuw dus. En dat veel winkels een website hebben, waardoor het ook nog eens makkelijker winkelt.

Vandaag keek ik bijvoorbeeld naar ladenkastjes. Voor 80 euro kan ik nieuw een leuk ladenkastje kopen (en nog wel goedkoper als ik even verder zoek). Op MP staan van tweedehandskastjes die veel duurder zijn (want massief eiken) en op de foto kan ik nog niet zien hoe de staat ervan is. (Bovendien houd ik niet van massief eiken)

Kleding heb je in de uitverkoop ook voor heel weinig geld.
Tja, dat heet nu marktwerking.....
ik heb het een tijdje gedaan, MP, maar het gezeik...pffffffffff

Ik ben niet moeilijk, ben hartstikke blij als iemand voor weinig mijn spulletjes overneemt, want zo heb ik ook de jaren doorgebracht, de andere kant is vaak geweest dat mensen iets al bijna voor niets van je kopen, je pakt het netjes in, verstuurt het en dan nog hebben ze babbels: het ziet er niet nieuw genoeg uit, het is ongestreken blabla (alsof ze dat zelf niet kunnen), er zit geen folie om etc. Ik zeg op mijn beurt: als je nieuw wil, moet je nieuw kopen. Als je tweedehands betaald, krijg je tweedehands. Ik vind niet dat je hoge bedragen moet verwachten voor tweedehands spullen, dat is gewoon oplichting.
Ik doe soms wel eens iets verkopen. De vorige keer is het vier keer verdubbeld in mijn aankoop prijs. (Ik had het erg goedkopp gekocht.)

Eigenlijk heb ik er nooit slechte ervaringen mee.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Gewist.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
In onze woonplaats is er een instantie die voor de minderbedeelden, die ook in aanmerking komen voor een voedselpakket, een 'winkel' waar ze kleding hebben en ook speelgoed.

Een paar keer per jaar mogen deze mensen hier gratis dingen op komen halen.

Dit vind ik persoonlijk een fijn idee, al mijn oude kleding en speelgoed gaat hier heen.
quote:mirjana schreef op 09 februari 2010 @ 18:31:

Als je tweedehands betaald, krijg je tweedehands. Ik vind niet dat je hoge bedragen moet verwachten voor tweedehands spullen, dat is gewoon oplichting.Oplichting?? Waarom?? Het is wat de gek ervoor geeft hoor, ze hoeven het niet te kopen!
quote:Courage schreef op 09 februari 2010 @ 18:38:

[...]

Je vergeet Ikea toch niet hè? Kostte mij ¤59,=Zit hier niet in de buurt helaas. Moet niet vergeten de benzine mee te rekenen
wat ik irritant vind aan marktplaats, is dat mensen bij vraagprijs bieden zetten, en dan bieden vanaf 20 euro, en dan bied ik 30 ofzo, en dat vinden ze dan te laag, maarja dan denk ik, zet dan gewoon bij vraagprijs wat je ervoor wilt hebben.

op marktplaats kan je ook ruilen aanklikken.
Had afgelopen weekend iets op MP gezet. Na 20 minuten stond ik verder dan pagina 15. Ja hallo, dat heeft lekker zin zo.

Nou weet ik weer waarom ik nooit wat op MP zet, teveel moeite!
Kopen op marktplaats vind ik ideaal.

Idd voor een dubbeltje op de eerste rang. Maar he, als de verkoper er liever meer voor heeft hoeft hij toch niets te doen met mijn bod?

Kan het allicht proberen.

Verkopen op marktplaats vind ik ietsje minder ideaal.

Zo vaak dat als je reageert op een bieding, de personen niet meer reageren, of toch geen interesse hebben oid.

Frustrerend!
Gewist.

,
Gewoon vraag en aanbod hoor. Als je er te weinig voor krijgt, dan verkoop je het toch niet? Niemand dwingt je hoor.

Ik heb een paar keer spullen voor een uitstekende prijs verkocht op MP. Bepaalde artikelen zijn heel gewild.

Merkloze kleding bijvoorbeeld weer niet, maar jee, daar is het aanbod gewoon veel groter dan de vraag. Dan mag je blij zijn als je het uberhaupt kwijtraakt.

Ik heb ook wel eens dingen gekocht voor een lage prijs. Als die verkoper het niet voor die prijs kwijtwil dan moet hij het gewoon niet voor die prijs verkopen. En als er niemand hoger biedt, dan is er kennelijk niet zoveel vraag naar, of hij heeft het niet goed genoeg omschreven/gefotografeerd.

Het leukste van MP vind ik dat je veel spullen kunt vinden die niet (meer) in de winkel te krijgen zijn. Dat ene zeldzame boek, of dat aparte tafeltje....
er is hier ook een ruiltopic, op overig... er zijn altijd wel mensen die dat soort dingen kunnen gebruiken! Idd die het erg krap hebben ofzo
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven