Blaasontsteking
maandag 8 februari 2010 om 17:33
Ik heb net een kuurtje achter de rug ivm blaasontsteking. Had al 3 weken vage klachten, niet constant maar soort van aanvallen dat ik ineens 3x per uur naar de wc moest en een naar gevoel had vooral na het plassen dat soms een uurtje duurde. Heb vanmorgen nu mijn kuurtje op is mijn urine laten testen en er zitten geen bacterien meer in, maar ik heb nog wel last. Doktersassistente was verbaasd en ik moet het nu een tijdje aankijken en veel water drinken, vitamine C en cranberry pillen slikken (dat doe ik allemaal evenwel al een tijdje). Zijn er meer vrouwen die na een kuurtje wel "schoon" waren maar niet helemaal klachtenvrij? Misschien zijn er ook nog goede tips?

maandag 8 februari 2010 om 17:53
quote:isolde55 schreef op 08 februari 2010 @ 17:41:
Volgens mij moet je tijdens een kuur juist niet zo veel drinken omdat de ab dan ook erg verdund wordt. Maar verder heb ik alleen heeeeel veel drinken als tip.
Net als alcohol in je bloed niet sneller verdwijnt als je veel water drinkt, geldt dat dus ook n iet voor AB.
Juist veel drinken en veel plassen, dan 'spoel' je je blaas schoon.
Volgens mij moet je tijdens een kuur juist niet zo veel drinken omdat de ab dan ook erg verdund wordt. Maar verder heb ik alleen heeeeel veel drinken als tip.
Net als alcohol in je bloed niet sneller verdwijnt als je veel water drinkt, geldt dat dus ook n iet voor AB.
Juist veel drinken en veel plassen, dan 'spoel' je je blaas schoon.

maandag 8 februari 2010 om 18:15
nou... bij mij (ben een zeer gevorderde ervaringsdeskundige
) betekent dat doorgaans dat de kuur niet lang genoeg heeft geduurd en kan ik er vanuit gaan dat de BO weer terug komt binnen enkele dagen... :S Ik zou nu de kuur op is iig wel heel veel gaan drinken. Die pillen en cranberry enzo doen echt niets, dat is volgens mij allemaal placebo-effect....

maandag 8 februari 2010 om 18:35

dinsdag 9 februari 2010 om 12:43
Bedankt voor al jullie tips. Ben er misschien ook wel teveel mee bezig. Heb trouwens geen nieuwe partner. Denk dat het gewoon een beetje moet "slijten". Als het binnen 1 week niet over is laat ik het gewoon opnieuw checken. Voor alle zekerheid ga ik gewoon door met veel water, cranberry pillen en Vit.C.
dinsdag 9 februari 2010 om 20:16
Vraag anders even of de HA je urine op kweek zet. Ik heb heel vaak blaasontsteking gehad en regelmatig schone urine. Omdat ik wel klachten had zet de HA het dan op kweek (niet zoals in het lab dat ze bepalen welke bacterie er in zit) en toen bleek altijd dat er toch nog wat zat.
Duurt een dagje en dan heb je al de uitslag.
Duurt een dagje en dan heb je al de uitslag.