Combinatie fiets/kinderwagen
woensdag 10 februari 2010 om 08:50
Ik heb laatst in eenw inkel de "Taga" zien staan. Dat is een soort fiets die ook om te bouwen is naar een kinderwagen.
Het ding is vrij prijzig (zeg maar gerust heul duur!) maar hij lijkt me wel heel erg practisch, zeker met straks 2 kindjes.
Heeft iemand ervaring met dit ding? Is het echt zo handig als het lijkt? Ik zie al dat je het kinderstoel-stuk er af moet halen als je van fiets naar wandelwagen gaat, is dat niet heel erg onhandig? Waar laat je dan in de tussentijd je wegloop-peuter?
Issie het geld waard, of kan ik beter een bakfiets kopen?
Het ding is vrij prijzig (zeg maar gerust heul duur!) maar hij lijkt me wel heel erg practisch, zeker met straks 2 kindjes.
Heeft iemand ervaring met dit ding? Is het echt zo handig als het lijkt? Ik zie al dat je het kinderstoel-stuk er af moet halen als je van fiets naar wandelwagen gaat, is dat niet heel erg onhandig? Waar laat je dan in de tussentijd je wegloop-peuter?
Issie het geld waard, of kan ik beter een bakfiets kopen?
woensdag 10 februari 2010 om 09:02
woensdag 10 februari 2010 om 09:11
Het lijkt me zo'n grote kinderwagen worden, zeker als je er bijvoorbeeld de stad mee in wilt.
Ik heb zelf een fietskar waar 2 kinderen in passen (ik heb er maar 1) en dat vind ik ook al een groot ding om als kinderwagen te gebruiken. Maar ja dat is een gewone duowagen ook.
En ik denk dat een baby hier pas in kan als ie kan zitten of is er een mogelijkheid voor een maxi-cosie of babyschaal?
Fietskar bevalt verder trouwens geweldig, geen ervaring met bakfiets.
Ik heb zelf een fietskar waar 2 kinderen in passen (ik heb er maar 1) en dat vind ik ook al een groot ding om als kinderwagen te gebruiken. Maar ja dat is een gewone duowagen ook.
En ik denk dat een baby hier pas in kan als ie kan zitten of is er een mogelijkheid voor een maxi-cosie of babyschaal?
Fietskar bevalt verder trouwens geweldig, geen ervaring met bakfiets.
woensdag 10 februari 2010 om 09:19
Harstikke leuk, zo'n ding, zolang je maar blijft fietsen. Want als je met 2 kleintjes erop, ff de stad in wilt, hoe doe je dat dan in een winkel? Je rijdt niet met fiets en al naar binnen of kun je dan iets demonteren? Ik zie idd ook weinig plek voor bagage of boodschappen.
Het kind wat in de midden zit heeft een wat ongelukkige positie, vind ik. Kan niet echt naar voren kijken, want zit iemand voor. Heeft amper hoofdruimte.
Persoonlijk zou ik voor een fietskar gaan (afkoppelbaar, dus ook als kinderwagen te gebruiken) of voor 't kekke, de bakfiets.
grtz Kisaas
Het kind wat in de midden zit heeft een wat ongelukkige positie, vind ik. Kan niet echt naar voren kijken, want zit iemand voor. Heeft amper hoofdruimte.
Persoonlijk zou ik voor een fietskar gaan (afkoppelbaar, dus ook als kinderwagen te gebruiken) of voor 't kekke, de bakfiets.
grtz Kisaas
woensdag 10 februari 2010 om 09:25
Hoe oud zijn je kinderen? Als 1 al kan lopen kun je altijd een kleine buggy in de bakfiets leggen als je een winkel in moet. Ik vind het er vrij ingewikkeld uitzien, maar dat kan aan mij liggen hoor.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
woensdag 10 februari 2010 om 09:27
Ik heb een dochter van anderhalf en ik heb zo'n buggy mee aan de fiets. Ik heb 'm een tijdje vrij veel gebruikt, toen ze nog niet kon lopen, maar wel in de buggy kon zitten. Nu kan ze toch al stukjes lopen of in de winkelwagen zitten, dus gebruik ik 'm al stukken minder. Ik vraag me echt af of ik zo'n grote lompe fiets vaak zou gebruiken, zeker als je kinderen straks allebei kunnen lopen.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
woensdag 10 februari 2010 om 09:36
woensdag 10 februari 2010 om 17:38
Maar er heeft dus nog niemand echt ervaring met dit ding? Ik kan alleen maar reviews vinden van mensen die er even op gefietst hebben op een beurs oid. Toch maar even gaan kijken in de winkel en in- en uitvouwen.
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat we 'm gaan kopen hoor, hij is toch wel erg veel duurder dan een klein bakfietsje!
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat we 'm gaan kopen hoor, hij is toch wel erg veel duurder dan een klein bakfietsje!
woensdag 10 februari 2010 om 19:55
Weet je wat het is? Dit soort dingen heb je maar heel kort nodig, want voor je het weet kan je kind gewoon achterop, in het zitje van een winkelwagen of gewoon meelopen. Korte tijd later kunnen ze zelfs al zelf meefietsen.
Dan vind ik een dure uitgave gewoon een beetje zonde. Aan mijn fietskar heb ik later ook nog veel gehad, want ik deed er boodschappen mee. Idem met een bakfiets.
Bijvoorbeeld:
Vorig jaar heb ik mijn fietskar weggedaan en heb ik zitten twijfelen om een aanhangfiets voor mijn jongste te kopen (toen 4) om naar school te fietsen. Door omstandigheden aankoop uitgesteld en toen kon hij ineens zelf goed fietsen. Dat heeft me weer een redelijk dure aanschaf bespaart.
Dan vind ik een dure uitgave gewoon een beetje zonde. Aan mijn fietskar heb ik later ook nog veel gehad, want ik deed er boodschappen mee. Idem met een bakfiets.
Bijvoorbeeld:
Vorig jaar heb ik mijn fietskar weggedaan en heb ik zitten twijfelen om een aanhangfiets voor mijn jongste te kopen (toen 4) om naar school te fietsen. Door omstandigheden aankoop uitgesteld en toen kon hij ineens zelf goed fietsen. Dat heeft me weer een redelijk dure aanschaf bespaart.