Tips tegen nachtmisselijkheid

10-02-2010 20:19 25 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal.

Morgen ben ik alweer 13 weken zwanger, maar ik heb helaas nog steeds veel last van misselijkheid, vooral 's nachts. Overdag kan ik het redelijk onder controle houden door ieder uur iets te eten. Helaas kan dit gedurende de nachten niet en word ik af en toe heel misselijk wakker om vervolgens te moeten overgeven.

Heeft iemand van jullie hier toevallig ook ervaring mee en mogelijk tips tegen? Eventueel misschien zelfs tips over homeopatische medicijnen?
Een kussen onder het hoofdeind van je matras, of je lattenbodem verstellen zodat je wat hoger ligt.

En anders antagel halen bij de apotheek.
Dat zijn tips tegen maagzuur Thirtysomething, dat speelt over het algemeen pas later in de zwangerschap.

Ik werd 's nachts wakker om te plassen en dan at ik gelijk wat. Gewoon crackers op je nachtkastje, de truc is echt om je maag gevuld te houden met licht verteerbaar voedsel. Zodra je je ogen open doet gelijk wat eten naar binnen proppen, of je nou trek hebt of niet.
Hier ook wat te eten op mijn nachtkastje...enorm ranzig om 's nachts wat te moeten eten...maar het hielp wel. Omslagpunt hier was 14 weken, toen was ik niet misselijk meer
Bedankt voor jullie reacties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het al wel geprobeerd heb om 's nachts wat te eten en soms helpt het. Maar soms is het al te laat en krijg ik nog maar een klein hapje binnen om vervolgens snel de emmer naast mijn bed erbij te moeten pakken.

Wat hoop ik dat het met 14 weken weg zal gaan. Nu lijkt het echter onmogelijk dat het zo snel weg zou gaan omdat het nog steeds net zo heftig is als drie weken terug. Begin het echt zat te worden :(
.
Pepermuntje eten? Slok cola drinken? Weet niet of het helpt tegen zwangerschaps misselijkheid, maar tegen normale misselijkheid soms wel.
Ga je met een lege maag slapen? Ik moest negen van de tien keer overgeven na het tandenpoetsen...dat wekte namelijk echt een kohalsreflex op bij mij...met als gevolg een bezoek aan mijn vriend de toiletpot Maar als ik dan nog een glas melk opdronk dan voelde ik me alweer beter. Gewoon omdat mijn maag dan niet helemaal leeg was.
Ik eet in bed altijd nog een boterham. Ik ken de kokhalsreflex bij het tandenpoetsen, maar bij mij bijft het bij 1x kokhalzen.

Nou, tijd om weer te gaan slapen...heb er nu alweer zin in.
Helianthus, wat vervelend trouwens dat je nog steeds misselijk bent!

Hebben jullie toevallig ook nog tips voor wat het makkelijkst weg te krijgen valt? Iets dat wel een beetje vult maar niet al te veel smaak heeft. Ik heb zelf al mueslirepen gevonden, die werken vrij goed.
quote:lisa077 schreef op 10 februari 2010 @ 21:12:

Bedankt voor jullie reacties. Ik moet eerlijk zeggen dat ik het al wel geprobeerd heb om 's nachts wat te eten en soms helpt het. Maar soms is het al te laat en krijg ik nog maar een klein hapje binnen om vervolgens snel de emmer naast mijn bed erbij te moeten pakken.

Wat hoop ik dat het met 14 weken weg zal gaan. Nu lijkt het echter onmogelijk dat het zo snel weg zou gaan omdat het nog steeds net zo heftig is als drie weken terug. Begin het echt zat te worden :(Druiven op nachtkastje hielp hier. Die zijn makkelijk weg te krijgen 's nachts vond ik. Crackers enzo moet je zo enorm op kauwen
quote:lisa077 schreef op 11 februari 2010 @ 09:23:

Helianthus, wat vervelend trouwens dat je nog steeds misselijk bent!

Hebben jullie toevallig ook nog tips voor wat het makkelijkst weg te krijgen valt? Iets dat wel een beetje vult maar niet al te veel smaak heeft. Ik heb zelf al mueslirepen gevonden, die werken vrij goed.Druiven of ander fruit. Mueslirepen vond ik teveel werk 's nachts
Cola. Gewoon ordinaire cola, dus niet van die light troep. Dat hielp bij mij heel goed ( suikers en zouten in het spul)en als ik onverhoopt toch moest overgeven was het ook niet gelijk zo heel erg vies....
Qua "retourvoer" vind ik bananen en ontbijtkoek goed te doen. Allebei niet zo vies als ze terugkomen en minder kauwwerk dan een droge cracker of mueslireep.

En cola helpt inderdaad goed tegen misselijkheid maar ik vind het heel goor als je onverhoopt toch nog moet spugen.
Ow Bengal ik vond het juist wel meevallen. Krentebollen zijn me minder goed bevallen.....
Ik ga vanavond ontbijtkoek en bananen op mijn nachtkastje leggen. Klinkt beiden goed.....voor zover eten momenteel goed kan klinken ;)

Voor overdag heb ik zelf nog een tip tegen de misselijkheid: frisse snoepjes, bijv. die van Vicks.
Ik ben trouwens ook bij de apotheek langsgeweest, maar ze hebben niets dat ze zonder doktersrecept mee kunnen geven. Dus als het na dit weekend nog niet minder wordt ga ik toch maar even langs de huisarts.
Wat ik echt vreselijk retourvoedsel vond was een peer. Als ik er nu aan denk word ik zelfs alweer misselijk!
Er bestaan homeopatische druppeltjes die je zonder recept kan krijgen, alleen jammer dat ik geen idee meer heb hoe ze heten... Je neemt ze met een beetje water in en bij mij haalde dat de scherpe kantjes van de misselijkheid. Nu heb ik nooit hoeven overgeven, maar wel 9 maanden kokhalzend en duizelig van de misselijkheid doorgebracht. Ik herinner me de misselijkheid 's nachts helaas ook nog erg goed, niet meer kunnen slapen van de misselijkheid, lastig!

Ik heb ook wel eens gehoord dat (homeopatische) tabletjes tegen reisziekte kunnen helpen.

Op 1 of andere manier hielp een beker Brinta bij mij tegen de nachtmisselijkheid, maar lijkt me afschuwelijk retourvoedsel.

Sterkte!
Die ontbijtkoek is een goede tip zeg! Je hoeft er bijna niet op te kauwen en de smaak is ook niet zo sterk. Wel genoeg water naast je bed zetten Vannacht ga ik ook banaan proberen...die moesten eerst nog even rijp worden. Verder hoop ik dat het snel minder gaat worden zodat ik ook weer eens een nachtje lekker door kan slapen.
O, ik herken alles weer . Ik ben zo'n 7 maanden echt heel misselijk geweest en de laatste twee had ik vooral maagzuur en geen ruimte meer. Ik was ook dag en nacht misselijk en inderdaad, 's nachts eten is niet fijn. Overdag elke tien minuten moeten eten was ook niet fijn trouwens, haha.

Wat bij mij hielp was druiven, soms pepermuntjes (nasmaak is vaak zo vies), of snoepjes (fruitgum oid) en dropjes. Had altijd en overal een zak drop in de buurt.

Ik heb ook alle homeopatische druppels en pilletjes geprobeerd, maar niets hielp. Emesafene haalde de scherpe kantjes ervan af. Eten hielp nog het beste, niet om iets in mijn maag te hebben, maar om niet te kokhalsen. Ik had de hele dag door die kokhalsreflex, behalve als ik at.

Vette dingen vielen bij mij goed, patat of taart bijvoorbeeld. Ook tig ontbijtkoeken en gewoon bruin brood gegeten. Liga's en sultana's kon ik niet meer zien. Pannenkoeken waren heel lekker, maar o wat ben ik er ellendig van geweest later. Soep is echt verschrikkelijk als retourvoer.

Een volgende keer zou ik meteen Emesafene vragen of desnoods acupunctuur gaan proberen, maar nooit zou ik meer zo lang afwachten. Hoewel, jij bent nog niet zo ver, er is nog hoop :-). Sterkte, het is echt heel vervelend.
En bananen ja, die hielpen ook wel. Waren mijn darmen dan weer niet zo blij mee. Sowieso ging fruit wel goed.
Ik heb een pot appelcompote naast mn bed staan, met n lepel erin..... Werkt tot nu toe erg goed! Super gemakkelijk weg te krijgen. Lekker zacht voor de keel.

Bananen hielpen eerst ook, maar kijk daar inderdaad mee uit, Lisa-007. Ik kreeg daardoor last van obstipatie.

Pepermuntjes vond ik ook helpen, maar vind ik nachts niet fijn. Ik wil half slapend iets naar binnen werken, en niet wakker proberen te blijven tot t pepermuntje weggewerkt is. Als ik eenmaal echt goed wakker van de misselijkheid ben, is t helemaal voorbij met de slaap.

Goodluck.
@Woesel, dat is misschien ook nog wel een goede optie. Al weet ik niet zeker of het genoeg vult. Dat is namelijk bij mij een beetje het probleem...als ik iets eet wat niet echt vult dan blijf ik gewoon misselijk. Fruit eten helpt bijv. niet, op bananen na dan. En brood krijg ik tijdens de nacht echt niet meer naar binnen. Hoeveel weken ben jij nu onderweg?

@Sterre, wat was er zo erg aan die pannenkoeken? Die gaan er bij mij trouwens ook goed in, maar niet tijdens de nacht.

Als het volgende week niet over is ga ik sowieso even langs de huisarts. Ik heb trouwens ook dat nare kokhalsreflex :(
Ik denk dat ik nu 8-9wkn zwanger ben. Overdag valt de misselijkheid gelukkig erg mee. Meestal kan ik m weg-zuchten of weg-eten.

Ik kan s nachts (overigens overdag ook vaak) echt geen boterham of iets anders zwaars wegkrijgen. Sultana ofzo, dat zou me niet lukken. Of t staat me zo tegen dat ik t niet doe

Voor t slapen gaan neem ik vaak nog 1 of 2 crackers, zodat mn maag vol is.

Kokhalzen doe ik ook veel, maar eigenlijk alleen als het hoog tijd is om mn maag te vullen en ik daar te lang mee wacht. Zodra ik iets eet, is het weer over.

Pannenkoeken doen t bij mij ook erg goed trouwens :D

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven