Geen zin in carnaval
woensdag 10 februari 2010 om 20:51
woensdag 10 februari 2010 om 20:51
Ik woon in de grensstreek qua carnaval. Het wordt hier wel gevierd en een deel van de bedrijven en de instanties zijn ook gesloten, maar als je niet wilt carnavallen, kun je je er prima aan onttrekken.
Ik ga altijd wel even naar de optocht en dan nog even naar het café, maar dan ben ik er over het algemeen ook wel weer klaar mee. Pokkeweer, waardeloze muziek.... ik heb het niet in me, zeg maar
Ik ga altijd wel even naar de optocht en dan nog even naar het café, maar dan ben ik er over het algemeen ook wel weer klaar mee. Pokkeweer, waardeloze muziek.... ik heb het niet in me, zeg maar
woensdag 10 februari 2010 om 20:54
Oh, maar de optocht kijken mag nog, daar fakkelen we je niet op af
Neeeee, waar ik woonde begon je bij voorkeur donderdagavond en ging je door tot dinsdagavond als je echt echt echt moest stoppen. En dan op woensdag begon je met de voorbereidingen voor volgend jaar. Echt, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Welke grens is dat trouwens Loomii? Welke richting van het land?
Neeeee, waar ik woonde begon je bij voorkeur donderdagavond en ging je door tot dinsdagavond als je echt echt echt moest stoppen. En dan op woensdag begon je met de voorbereidingen voor volgend jaar. Echt, brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr!
Welke grens is dat trouwens Loomii? Welke richting van het land?
668, the neighbour of the Beast
woensdag 10 februari 2010 om 20:56
Hier nog een limburgse (een maastrichtse nog wel) die een hekel heeft aan carnaval. Het is voor sommige mensen gewoon een excuus om ordinair te doen en vooral geen rekening met anderen te houden. Als het weer het enigzins toelaat gaan we wel naar de optochten kijken, maar daar houd het ook mee op. Ga wel voor de tv zitten kijken naar al die optochten.
woensdag 10 februari 2010 om 20:56
woensdag 10 februari 2010 om 21:01
Ik woon mn hele leven al in Brabant en haat Carnaval, sluit me bij Sylvia aan, ik doe het hele jaar leip muv die dagen.
Nu werk ik ook nog eens in Den Bosch, verheug me nu al op as maandag want geen doorkomen aan. Half Den Bosch afgesloten voor een optocht. Instanties niet bereikbaar ed.
Ik haat het het is Carnaval, je zuipt je zat en doet vervelend mentaliteit. Ken nl maar heel weinig mensen die als ze strontlazerus zijn nog leuk en gezellig zijn.
Laat mij maar werken
Nu werk ik ook nog eens in Den Bosch, verheug me nu al op as maandag want geen doorkomen aan. Half Den Bosch afgesloten voor een optocht. Instanties niet bereikbaar ed.
Ik haat het het is Carnaval, je zuipt je zat en doet vervelend mentaliteit. Ken nl maar heel weinig mensen die als ze strontlazerus zijn nog leuk en gezellig zijn.
Laat mij maar werken
woensdag 10 februari 2010 om 21:05
Carnaval is gewoon niet leuk. Het begint met de optocht. Urenlang in de kou staan, bevroren tenen krijgen en naar de 'gaten' kijken. De optocht is vooral leuk voor degenen die het leuk vinden om mee te lopen. Er wordt dan ook flink gezopen, aan het einde van de rit zijn zelfs de kinderen dronken.
Daarna het café in, alwaar je 30 vierkante centimeter plaats hebt om je te bewegen, de muziek op 180 decibel uit de boxen knalt en de sigarettenwalm je recht je gezicht in blaast.
Dan ga je naar buiten, bezweet en zonder jas, want ach, je gaat maar eventjes. Buiten staat de frietkraam, je eet een patatje met, of zonder, en duikt weer bibberend naar binnen, denk aan een scherp mes, want zonder kom je niet meer door de walm van rook, bier en zweet.
Tegen een uur of 2 's nachts ga je dan lallend naar huis, duikt ongewassen het bed in, de dag erna klauter je eruit tegen twaalven, kleed je aan, schminkt, ontbijt met gehaktballen en erwtensoep, en gaat weer naar de optocht....
Dat gaat zo 3 dagen achter elkaar. Op dinsdag is dan sinaasappelen smijten, of iets anders idioots, sta je weer in de kou.
En ohja, als je de muziek niet leuk vindt moet je nu al de radio uitlaten.
Ik ga denk ik maandag lekker naar de sauna.
Daarna het café in, alwaar je 30 vierkante centimeter plaats hebt om je te bewegen, de muziek op 180 decibel uit de boxen knalt en de sigarettenwalm je recht je gezicht in blaast.
Dan ga je naar buiten, bezweet en zonder jas, want ach, je gaat maar eventjes. Buiten staat de frietkraam, je eet een patatje met, of zonder, en duikt weer bibberend naar binnen, denk aan een scherp mes, want zonder kom je niet meer door de walm van rook, bier en zweet.
Tegen een uur of 2 's nachts ga je dan lallend naar huis, duikt ongewassen het bed in, de dag erna klauter je eruit tegen twaalven, kleed je aan, schminkt, ontbijt met gehaktballen en erwtensoep, en gaat weer naar de optocht....
Dat gaat zo 3 dagen achter elkaar. Op dinsdag is dan sinaasappelen smijten, of iets anders idioots, sta je weer in de kou.
En ohja, als je de muziek niet leuk vindt moet je nu al de radio uitlaten.
Ik ga denk ik maandag lekker naar de sauna.
woensdag 10 februari 2010 om 21:09
Nou, hier in N-H dus waar de optocht bestaat uit 4 kreupele dansmariekes en een boerenkar met jolige pop erop (was nog over van toen oom Kees 50 werd), zelfs hier moest ik vorig jaar zowaar wachten tot de stoet langsgetrokken was voordat ik verder kon rijden naar m'n werk. (verstandelijk gehandicapten, maar die zijn nog niet half zo gek als carnavallers )
woensdag 10 februari 2010 om 21:18
quote:Marels schreef op 10 februari 2010 @ 21:08:
Wat een heerlijk beeldende verwoording Mamalelie
Dat klinkt als Roosendaals carnaval
Nee. Geleen, Spaubeek, Genhout, Nuth, Sittard....
Ik heb een aantal jaren achter elkaar foto's gemaakt van de optochten en de mensen eromheen. Dus ik heb zo het één en ander gezien.
Na de carnaval komt trouwens nog het halfvasten in Belgie. Dat is helemaal waanzin, want daar gooien ze hele kleine confetti. Dan trekken ze je trui wat naar voren en gooien een handvol naar binnen. Leuk hoor. Auto vol confetti, haren vol confetti, onderbroek vol confetti, dus huis vol confetti, bad vol confetti, bed vol confetti (dat spul is niet uit te roeien, net zo erg als kerstboomnaalden). Daarbij beginnen ze in Belgie al uuuuuuren vóórdat de optocht begint, met zuipen. Hele kratten whisky, cognac, breezers, flugel en andere sterke drank gaan mee. Bier??? Welnee, veel te slap.
Carnaval is puur een zuipfeest geworden. Als je niet van alcohol houdt, kun je maar beter thuisblijven, of nog beter, maken dat je wegkomt.
Wat een heerlijk beeldende verwoording Mamalelie
Dat klinkt als Roosendaals carnaval
Nee. Geleen, Spaubeek, Genhout, Nuth, Sittard....
Ik heb een aantal jaren achter elkaar foto's gemaakt van de optochten en de mensen eromheen. Dus ik heb zo het één en ander gezien.
Na de carnaval komt trouwens nog het halfvasten in Belgie. Dat is helemaal waanzin, want daar gooien ze hele kleine confetti. Dan trekken ze je trui wat naar voren en gooien een handvol naar binnen. Leuk hoor. Auto vol confetti, haren vol confetti, onderbroek vol confetti, dus huis vol confetti, bad vol confetti, bed vol confetti (dat spul is niet uit te roeien, net zo erg als kerstboomnaalden). Daarbij beginnen ze in Belgie al uuuuuuren vóórdat de optocht begint, met zuipen. Hele kratten whisky, cognac, breezers, flugel en andere sterke drank gaan mee. Bier??? Welnee, veel te slap.
Carnaval is puur een zuipfeest geworden. Als je niet van alcohol houdt, kun je maar beter thuisblijven, of nog beter, maken dat je wegkomt.
woensdag 10 februari 2010 om 21:23
woensdag 10 februari 2010 om 21:24
En de mensen die aan de optocht meedoen zitten vaak op een wagen, compleet met verwarming, friteuse en uiteraard frikandellen. Sta je daar in de kou de friklucht op te snuiven. En als je heeeeeeeeeeeel veel geluk hebt vang je een nonnevot, maar meestal blijft het bij een stuk of 10 plakkerige caramels. Als je er eentje eet, dan plakt je bovenkunstgebit nog 3 weken vast aan het hoofdkussen van je buurman.
Jak.
Wij gaan tegenwoordig daarom kijken naar de optochten in Duitsland. Daar gooit elke wagen met snoep en/of cadeautjes. Omdat je niks anders doet dan bukken om dat snoep op te rapen krijg je het in elk geval niet koud. Vorig jaar hebben we 3 optochten gezien, en we hadden een vuilniszak vol met snoep en ijsjes. En haarbanden, knuffels, handschoenen, plastic bestek, lampjes, aanstekers, een sjaal en een bodywarmer.
Jak.
Wij gaan tegenwoordig daarom kijken naar de optochten in Duitsland. Daar gooit elke wagen met snoep en/of cadeautjes. Omdat je niks anders doet dan bukken om dat snoep op te rapen krijg je het in elk geval niet koud. Vorig jaar hebben we 3 optochten gezien, en we hadden een vuilniszak vol met snoep en ijsjes. En haarbanden, knuffels, handschoenen, plastic bestek, lampjes, aanstekers, een sjaal en een bodywarmer.