Aanbevelingsbrief toevoegen als er niet om gevraagd wordt?
donderdag 11 februari 2010 om 00:31
Ik ben een groentje als het om solliciteren gaat, maar heb nu een functie gevonden die ik erg graag wil! (Of dat ik in ieder geval op gesprek wordt uitgenodigd).
Ben een starter (wat 'echte' banen betreft) en heb niet zo'n erg indrukwekkend CV. Ik loop momenteel stage en weet dat mijn stagebegeleider erg enthousiast over mij is.
Nu vraag ik mij af of ik hem moet vragen een aanbevelingsbrief te schrijven, zodat ik die bij mijn CV+ motivatiebrief kan voegen. Daar wordt alleen niet om gevraagd in de advertentie (die is sowieso beknopt). Staat dat dan niet heel... hoe noem je dat, opdringerig?
Ben een starter (wat 'echte' banen betreft) en heb niet zo'n erg indrukwekkend CV. Ik loop momenteel stage en weet dat mijn stagebegeleider erg enthousiast over mij is.
Nu vraag ik mij af of ik hem moet vragen een aanbevelingsbrief te schrijven, zodat ik die bij mijn CV+ motivatiebrief kan voegen. Daar wordt alleen niet om gevraagd in de advertentie (die is sowieso beknopt). Staat dat dan niet heel... hoe noem je dat, opdringerig?
donderdag 11 februari 2010 om 00:39
donderdag 11 februari 2010 om 09:51
Tip - vraag je stagebegeleider om je te helpen met je brief en je cv. Ik zou het in elk geval geen probleem vinden om een stagiair daar eens bij te helpen.
Ik heb wel eens cv's gezien die bol stonden van de bijbaantjes, maar waarbij de interesses/afstudeeropdrachten enz inhoudelijk niet waren genoemd (terwijl die juist weer wel bij de functie pasten).
Ik heb wel eens cv's gezien die bol stonden van de bijbaantjes, maar waarbij de interesses/afstudeeropdrachten enz inhoudelijk niet waren genoemd (terwijl die juist weer wel bij de functie pasten).
donderdag 11 februari 2010 om 09:53
donderdag 11 februari 2010 om 09:54
Aanbevelingsbrieven zijn inderdaad bij mijn weten (vanuit eigen professionele ervaring, that is) niet zo Nederlands inderdaad. Referenties zijn dat wél. Ik zou in je CV een melding als 'referenties op aanvraag beschikbaar' zetten.
Vraag ook al vantevoren aan degenen die je daarvoor in gedachten hebt, om toestemming om hun gegevens indien gewenst door te spelen aan de vragende organisatie.
Vraag ook al vantevoren aan degenen die je daarvoor in gedachten hebt, om toestemming om hun gegevens indien gewenst door te spelen aan de vragende organisatie.