CU wil 20 weken echo afschaffen...

11-02-2010 11:25 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... 0-wekenecho__.html?p=11,2

Dit is toch te zot voor woorden?
Dat is inderdaad te zot voor woorden....
Ach, dat gelul in de ruimte. Leuk voer voor de Telegraaf, komt toch niets van terecht.

Laat ze lekker proberen.
Jup.

Prima dat er mensen zijn met die overtuiging, alle respect dat een kindje er sowieso 'moet' komen, maar laat dan ook mensen in hun waarde en hun eigen keuze maken die wel vinden dat je bij een grote afwijking moet kunnen kiezen tot afbreken van de zwangerschap, hoe moeilijk dat ook is.
Belachelijk. Overigens mag je bij 'n afwijking toch nog wel aborteren na de deadline? Of je giet jezelf vanaf het moment van bekendmaking gewoon vol drank en eet alle dingen die slecht zijn voor 'n ongeborene om het zelf het zetje te geven wat 't nodig heeft om er niet levensvatbaar uit te komen.
Mafketels.
Echt belachelijk!!!!
Elninjoooooo... hou je een beetje in... afwijking of niet, ellendig kind of niet, dat kind heeft op dat moment evenveel gevoel (wellicht niet het bewustzijn) als jij dat zelf ook hebt..
quote:domnaiefmutsje schreef op 11 februari 2010 @ 11:32:dat kind heeft op dat moment evenveel gevoel (wellicht niet het bewustzijn) als jij dat zelf ook hebt..

Euhhh sorry maar dat is gewoonweg niet zo. Een foetus heeft geen gevoel. Dat praten mensen zichzelf aan...

Anyway. Het wordt tijd dat er een nieuw kabinet komt, zonder religieuze inslag. Ik ben al tijden geloofsmoe.
Een foetus heeft geen gevoel na de termijn dat het geboren mag worden? Waar je haal je dat vandaan?
Belachelijk inderdaad, ik vind dat mensen zelf de keuze moeten maken of ze wel of geen kind met een afwijking laten komen. Dat kan een politieke partij toch niet bepalen?
quote:elninjoo schreef op 11 februari 2010 @ 11:29:

Belachelijk. Overigens mag je bij 'n afwijking toch nog wel aborteren na de deadline? Of je giet jezelf vanaf het moment van bekendmaking gewoon vol drank en eet alle dingen die slecht zijn voor 'n ongeborene om het zelf het zetje te geven wat 't nodig heeft om er niet levensvatbaar uit te komen.Ik meen dat het tot de 24e week mag 'afgebroken' worden, dwz dat het opgewekt wordt en je wel helemaal moet bevallen zeg maar als je bij gebleken afwijkingen besluit het niet te laten komen. (zo heb ik het althans van de verloskundige begrepen)
Ik ben overigens niet tegen afbreken zwangerschap. Vind elninjoo alleen een beetje te cru.
Elninjoo, een oprechte vraag: Als je zo anti-kind bent, waarom post je dan toch regelmatig op de kinderpijler?

Tja het is de CU he, het verbaast me niks, ze zullen wel steun krijgen van de SGP, maar van andere partijen niet. Je kunt je er boos over maken, maar iedere partij heeft zn standpunten en bij de CU worden deze grotendeels door het geloof ingegeven. Het idee is natuurlijk belachelijk. Je kunt er donder op zeggen dat dan het aantal familiedrama's, ter vondeling gelegde kinderen etc omhoog gaat schieten. Voor ieder ouderstel is het een afweging wat zij te ver vinden gaan wat een afwijking betreft. Bij de een is dat als een kindje Down heeft, bij een ander ligt die grens veel hoger. Dat is ieders mening, Maar de mogelijkheid om afwijkingen te constateren wegnemen vind ik absurd.
Dat gaat er nooit doorheen komen. De 20wkn echo is juist om het neonatale sterfte cijfer in Nl omlaag te halen.

Elk onderzoek is een vrije keuze. Je hoeft de echo niet te laten maken, je mág.
quote:Enigme schreef op 11 februari 2010 @ 11:36:

[...]

Euhhh sorry maar dat is gewoonweg niet zo. Een foetus heeft geen gevoel. Dat praten mensen zichzelf aan...

.

Hoezo foetus? Een kindje van 26 weken is levensvatbaar. Dat ligt dan als een echte baby (maar dan klein) in de couveuse. Heeft zo'n kindje gevoel denk je?

De abortusgrens ligt bij 24 weken. Waarom is een kindje van 24 weken een "foetus zonder gevoel", en een kindje van 26 weken een "levensvatbare baby"?
quote:domnaiefmutsje schreef op 11 februari 2010 @ 11:37:

Een foetus heeft geen gevoel na de termijn dat het geboren mag worden? Waar je haal je dat vandaan?Jij beweert dat ze gevoel hebben...Waar haal jij dat vandaan?
Toen mijn broertje laatst zij dat hij een down-kindje ws niet zou laten komen schrok ik daar wel van.

Maar bij een grote afwijking zou het voor mij ook prettig zijn om het binnen de 24 weken te weten. Open ruggetje ofzo.

Ben benieuwd wat andere kranten dan de telegraaf erover schrijven.
Ach, zelfs ALS dit gebeurt, dan zijn er altijd nog pretecho's te maken voor ouders die bezorgd zijn. CU heeft helemaal niks aan dit soort acties. Voor 30 euro kun je al een 2d echo laten maken tegenwoordig, dus ik zie het nut van het verlaten van de 20-weken echo echt niet in.
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
quote:gizz schreef op 11 februari 2010 @ 11:39:

Elninjoo, een oprechte vraag: Als je zo anti-kind bent, waarom post je dan toch regelmatig op de kinderpijler?

Zoals ik inmiddels al wel 100 keer heb uitgelegd, ik post niet in pijlers (op de reispijler na) maar ik post op topics bij de laatste 10 en 't zal me jeuken onder welke pijler ze staan.

Bovendien is dit juist 'n interessant onderwerp. Al die broedse kippenverhalen die trots zijn op hun wondertjes skip ik uiteraard.

Een foetus heeft geen bewustzijn, dus belachelijk dat er idioten zijn die zouden willen verbieden dat mensen 'n kind met 'n gebrek willen aborteren. Die foetus heeft er echt geen weet van. Als de controle naar 24 weken geschoven zou worden, dan zou de abortus n.a.v. een slechte uitslag dus ook 4 weken later gebeuren. Lijkt me juist niet wenselijk. Beter zo vroeg mogelijk.
Jullie halen zaken door elkaar...Gevoel is wat anders dan levensvatbaar zijn. Maar goed, dat is de discussie niet hier. De CU moet zich niet met dit soort zaken bemoeien. Als het aan hun lag zouden ze ook de 12 weken echo afschaffen.
quote:Enigme schreef op 11 februari 2010 @ 11:42:

[...]

Jij beweert dat ze gevoel hebben...Waar haal jij dat vandaan?Omdat ze kunnen reageren op hun omgeving.
Er zijn ook afwijkingen waarbij de baby na of tijdens de geboorte zal sterven (ernstige chromosonale afwijkingen bijvoorbeeld).

Als je dit vooraf weet kan je een keuze maken om de zwangerschap af te breken of te voldragen met de wetenschap dat je een dood kind gaat baren of dat binnen een week zal overlijden.

Vanaf de 20 weken echo weet je dan dat het kindje in je buik zal sterven, dat zijn 5 verschrikkelijke maanden.

De CU staat daar natuurlijk niet bij stil. Liever de burger hun visie door de strot duwen en zich te focussen op dit soort zaken die niet relevant zijn voor het besturen van het land.

Ben het zo zat dat al dit soort geloofzaken constant het bestuur van dit land verstoren. Onnodige bemoeizucht met het privé leven van de burger.
quote:Enigme schreef op 11 februari 2010 @ 11:42:

[...]

Jij beweert dat ze gevoel hebben...Waar haal jij dat vandaan?

Ik kan jou wel even een filmpje laten zien waarin een vrouw een abortus ondergaat en ze dat volgen met een camera in de baarmoeder. Je ziet dat kind pijn hebben...lijden dus.

De zenuwen zijn gewoon helemaal ontwikkelt hoor...
quote:elninjoo schreef op 11 februari 2010 @ 11:29:

Belachelijk. Overigens mag je bij 'n afwijking toch nog wel aborteren na de deadline? Of je giet jezelf vanaf het moment van bekendmaking gewoon vol drank en eet alle dingen die slecht zijn voor 'n ongeborene om het zelf het zetje te geven wat 't nodig heeft om er niet levensvatbaar uit te komen.Dat laatste is gewoon echt gelul. Er zijn ook kinderen van verslaafde moeders die nog 'gewoon' ter wereld komen. En ik denk dat de meeste vrouwen die een zwangerschap wensen af te breken, dat liefst zo humaan mogelijk doen, voor zichzelf en de foetus. Het is niet alsof je een kapotte auto naar de stort brengt hoor.
Stressed is just desserts spelled backwards

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven