Waar erger jij je aan?

02-06-2009 17:02 495 berichten
Ik dacht open er een topic over, aangezien ik me best vaak erger aan dingen.

Zoals van het weekeind, met het mooie weer. Ging ik boodschappen doen, met de auto. (het was erg warm in dat ding) Toen ik hem geparkeerd had, zag ik in de auto naast me 2 hondjes zitten (pal in de zon) baasje was nergens te bekennen.. Ik vond dat zo zielig.

Waar ik me nog meer aan erger is dat mensen zomaar hun auto op de invalide plaats zetten terwijl ze daar helemaal niet mogen staan...

Ergeren jullie, je wel eens en zo ja waaraan...

Erger jij je wel eens?

Totaal aantal stemmen: 127

Nee, ik erger me nooit. (4%)
Ja, Ik erger me vaak aan iets of iemand (57%)
Ik erger me soms. (37%)
Ergeren? Wat is dat? (2%)
Alle reacties Link kopieren
- Aan mensen die overal over zeuren of die overal problemen in zien en negatief over zijn. Verschrikkelijk!

- Ik irriteer me aan mensen die betweterig en arrigant of denigrerend doen. Bah!

- Mensen die overal kritiek op hebben terwijl ik echt niet heb gebraagd om hun mening!

- Mensen die ineens heel burgerlijk zijn geworden, die alleen nog maar metun wederhelft op de bank zitten en het kunnen hebben over het net nieuw aangeschafte bankstel (stiekem ben ik een beetje jaloers vandaar de irritatie)

Daarnaast:

- als je nog veel huishoudelijke klusjes moet doen maar eigenlijk lekker wil relaxen en eeeeecht geen zin heb

- als mn fiets weer eens kapot gaat of wordt gestolen

- als ik iets kwijt ben

Dat was het wel zo'n beetje:)

Ik irriteer me trouwens sneller als ik moe ben of heel veel drukte om me heen heb, Rust doet wonderen tegen irriteren. Je irriteren heeft eigenlijk helemaal geen zin ik probeer me dan ook zo min mogelijk te irriteren maarja soms moet het gewoon even.
Idd negatieviteit. Mensen die zichzelf geen schop onder hun kont geven m.i..

Bejaardenautomobilisten, over het algemeen.

De hoeveelheid vaste lasten.

Kinderen die zeer ongepast gedrag vertonen en ouders grijpen niet in.

Oneerlijkheid

Mijn moeder soms, soms wat meer.
Oh ja dat is een goede. De vicieuze cirkel van het huishouden.
- Ik erger me kapot aan de OV chipkaart!!!!!!!!!!!!!

- Ik erger me eraan dat ik al zo vaak probeer dat ding te activeren maar hij het steeds niet doet

- Ik erger me eraan dat je dan een 0900 nummer moet bellen om het op te lossen (wat nou klantenservice als je moet betalen)

- Ik erger me als je een half uur moet blijven hangen aan de telefoon voordat je geholpen wordt

- Ik erger me eraan dat ze steeds zeggen dat 'hij het nu echt moet doen' en dat hij het dan nog steeds niet doet!

- Ik erger me ook aan de opmerkingen van conducteurs over boetes omdat mijn chipkaart nog niet geactiveerd is, terwijl ik student ben en dus gratis reis en hier niks aan kan doen, net als duizenden anderen.
quote:yasuko schreef op 07 februari 2010 @ 15:51:

Ik erger me aan mensen die eenden voeren.

Het is zoo slecht voor die beesten.Euuhm waarom is dat slecht dan??
Ik erger me aan het feit dat het me slecht lukt om me minder te ergeren aan dingen.
Aaah, ik ergerde mij deze week blauw aan een mannelijke collega die mij op een nieuw systeem zou inwerken.

Hij was wat aan de bollige kant, echt niets mis mee ben zelf ook niet zo slank, maar deze man had een kort t'shirt aan en een lage broek en gaapte telkens met heeeeel zijn lijf, zo van gaaaaaaap, uitrek, weer terug in eerste positie en ja hoor daar gaaaan we weeer Gaaaaap, uitrek, bleh ik kon zijn eten achter in zijn keel zien en zijn bolle buik ontbloot zien meehobbelen met zijn gaapdans. Alles ging ook zo luidruchtig, eten met kreun en smakgeluiden, neus ophalen met de nodige gnor geluiden. Brrrrrrr. Hij hoestte ook zonder hand voor zijn mond. Nou ja, you get the picture....
Je moet in feite gewoon niet te diep nadenken en dan klopt alles. (Herman Finkers)
quote:Mirvala schreef op 12 februari 2010 @ 00:40:

[...]

Euuhm waarom is dat slecht dan??

Oke. Eenden die gevoerd worden gaan massaal over tot het aanhoudend verkrachten van vrouwtjeseenden. Heel vaak bezwijken die hieronder. Letterlijk. Ze verdrinken.

Het komt omdat hun energie niet meer besteed hoeft te worden aan het voedselvergaren en daarnaast wordt waarschijnlijk hun hormnoonstelsel aangetast door de eenzijdige mensenvoeding (meestal brood met zout).

Zowiezo leidt voeren tot een mineraal/vitaminentekort.

Eenden die gevoerd worden halen meestal nog geen twee jaar!

(Wilde kunnen gemakkelijk 18 jaar worden)

Zelf vind ik (een beetje) voeren door peutertjes nog wel kunnen. Dan dient het wel een goed doel.
@Ieniemienie20: "vrouwen die met hun linker voet op te trapper staan en met rechts afzetten om op te stappen (of andersom)". Wat is daar dan irritant aan? Daar heb jij toch verder geen last van?

Ergernis: Als je moet oversteken en er komt een auto aan, maar je haalt het best. Niet ruim, maar de auto is ver genoeg om over te kunnen steken. En dat de automobilist dan besluit gas bij te geven, zodat je halverwege de straat toch wat harder moet gaan lopen en de auto vlak achter je langs rijdt. Zo ongelofelijk triest, bestuurders die dat doen.

Om de een of andere reden zijn het ook altijd van die dikke auto's. Ik stel me daar dan een heel zielig mannetje in voor, dat verder geen leuk leven heeft en uit dit soort sneue acties genoegen haalt.
Komt ie:

Ik erger me aan mensen die zich overal aan ergeren. Natuurlijk heb je de kleine irritaties in het leven, maar sommigen leggen op alle slakken zout. Zeker niets beters te doen.

Verder irriteer ik me vooral aan onbenul en domheid (zowel in woorden als in daden). Vooral als dat gepaard gaat met eigenwijsheid en betweterigheid. Het is echt niet erg als je ergens geen verstand van hebt, maar lul dan niet zo dom en hou gewoon je mond.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Omdat Loreyi dat postte moest ik hier aan denken: erger me er niet echt aan, maar toch: Ik nader een kruising waar ik voorrang heb. Er komt een auto met een noodgang aan. Wijzer geworden, besluit ik geen kamikaze-acties uit te halen, maar gewwon te stoppen. Auto trapt op het laatste moment keihard op de rem (terwijl ik al lang en breed stil sta). Djeez, rem gewoon op tijd, dan hoef ik niet te stoppen enzo, nu duurt het allemaal veel langer.
...
Aan schoonvader die elke keer weer vraagt wanneer vriend en ik aan kinderen gaan beginnen. Die altijd roept hoe leuk een kind me staat als ik met de kinderen van mn schoonzusje aan het rondslepen ben. Die zegt dat ik er heus heus heus wel kinderen wil als ik wat ouder ben.

Verder een hele lieve man hoor, maar soms wil ik heel hard tegen hem gillen dat hij OP MOET HOUDEN OVER DIE KINDEREN!
Ik erger me rot aan mijn vriend,we waren net de schuur aan het opruimen en er zit geen tempo in.

Wil alles bewaren en alleen maar verschuiven.

DAT IS GEEN OPRUIMEN !!!!

Hup in de container of achter in de auto en naar de kringloop.

En dan had ik net al een hele kofferbak weggebracht naar de kringloop.

2e kofferbak is hij aan de beurt....zegt ie: wil jij niet gaan want ik weet niet hoe dat moet. (nou bij die deur waarop staat: afgifte goederen,daar geef je het af!)

En daarna zegt ie: "En ik moet nog douchen voor half zes,want dan moet ik weg"(voetbalwedstrijd van zn cluppie kijken)

DUSSSS,nog meer dan 2 uur voordat ie weg moet!!!

En de kringloop is hier 5 minuten vandaan.....

PAK EENS DOOR!!!!
Ergeren is misschien niet het juiste woord maar waar ik af en toe van baal is dat ik altijd probeer attent te zijn naar andere mensen toe; X heeft morgen rijexamen ik stuur een succes-berichtje, Y is een weekendje weggeweest en ik stuur een 'hoe-was-het-weekendje-weg-berichtje, Z. heeft een tentamen gehad, ik vraag hoe het gegaan is enz. Maar stiekem zou ik het ook wel leuk vinden als iemand is uit zichzelf aan mij vraagt hoe het met mij gaat, hoe mijn tentamen is gegaan o.i.d. en niet alleen uit goed fatsoen als reactie op mijn vraag.

hehe, lucht wel op dit !
Haha Vivaasje, ik zou zo een vriendin van jou kunnen zijn. Ik ben echt de meest onattente persoon die er rond loopt.

Ik zou er wel aan denken dat X bijv morgen tentamen heeft en dat ik na afloop even bel of sms. Maar de dag zelf zou ik het weer vergeten. Het is geen onwil, ik ben gewoon heel chaotisch.
Misschien moet ik op de momenten dát ik er aan denk maar meteen iets laten horen, ipv van hopen dat ik het tot de dag erna onthou
Biebelie.....

Hoe is het nu met je schuur?
Goh en ik maar denken dat je gewoon in dit topic even kwijt kon waar je je aan ergert...niet dat het sociaal wenselijke ergernissen moesten zijn waar je je ook nog over moet verantwoorden... quote:Lunax schreef op 10 februari 2010 @ 16:06:

[...]

En waarom erger je er aan dan? Mogen ze niet tegelijkertijd met jou in de winkel zijn? Ben je dan wel 2 hele minuten langer in de winkel omdat er 1 wachtende voor je is bij de kassa??

[...]

Ga je ook weleens lopend of op die fiets ipv je auto? Dan zou je namelijk héél goed snappen waarom fietsers/voetgangers voorzichtig zijn.

[...]

Fijn als je zo over je man praat.......

[/quote]

De rest laat ik maar zitten. Ik erger me namelijk aan jou
Ik erger mij aan mensen die klagen over het weer.
quote:Lunax schreef op 18 februari 2010 @ 18:44:

Biebelie.....

Hoe is het nu met je schuur?

mwoaa.... redelijk wat rotzooi opgeruimd.

Kan beter maar het is een begin

Gelukkig is vriend nu lekker opgezout naar FCTwente...

Je kunt me helpen heb een mooie bank op het ruiltopic gezet... voor gratizzz
quote:Soley schreef op 18 februari 2010 @ 19:25:

Goh en ik maar denken dat je gewoon in dit topic even kwijt kon waar je je aan ergert...niet dat het sociaal wenselijke ergernissen moesten zijn waar je je ook nog over moet verantwoorden...

[...]

Tuurlijk

Gewoon lekker doen (kijk mijn ook niet zo erg aardige post van vanmiddag)'

Maarja...als iemand zich dan weer aan jou ergert mag dat ook hé
quote:biebelie schreef op 18 februari 2010 @ 19:40:

[...]

Tuurlijk

Gewoon lekker doen (kijk mijn ook niet zo erg aardige post van vanmiddag)'

Maarja...als iemand zich dan weer aan jou ergert mag dat ook hé

Ik had het zelf niet beter kunnen zeggen. Dank!

Enne...sorry... heb zelf ook nog een bankstel in de schuur staan die al een jaar stof staat te vangen
quote:Vivaasje schreef op 18 februari 2010 @ 16:11:

Ergeren is misschien niet het juiste woord maar waar ik af en toe van baal is dat ik altijd probeer attent te zijn naar andere mensen toe; X heeft morgen rijexamen ik stuur een succes-berichtje, Y is een weekendje weggeweest en ik stuur een 'hoe-was-het-weekendje-weg-berichtje, Z. heeft een tentamen gehad, ik vraag hoe het gegaan is enz. Maar stiekem zou ik het ook wel leuk vinden als iemand is uit zichzelf aan mij vraagt hoe het met mij gaat, hoe mijn tentamen is gegaan o.i.d. en niet alleen uit goed fatsoen als reactie op mijn vraag.

hehe, lucht wel op dit !

Dit had een berichtje van mij kunnen zijn....

Ik zit erg met mezelf in de knoop, sta voor iedereen klaar, maar wie is er nou eigenlijk voor mij als ik in de put zit???

Vivaasje:
Ik erger me aan mensen die hun mening verkondigen alsof het een feit is en er niet meer van wijken. Ook niet wanneer je met geweldige argumenten komt.

Ik erger me aan mensen die hun zin niet afmaken. "Dus ik zeg dat tegen haar, zo van... he" Maar ja, je weet hoe dat gaat, ze is altijd wel een beetjeeee....dus.." Dat soort 'gesprekken'.. daar kan ik echt niet tegen!

Tikken van de klok, druppen van de kraan en tikken van de buizen in huis kan ik ook slecht tegen.
Eigenlijk, ben ik een enorme burgertrut!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven