CU wil 20 weken echo afschaffen...

11-02-2010 11:25 130 berichten
Alle reacties Link kopieren
http://www.telegraaf.nl/b ... 0-wekenecho__.html?p=11,2

Dit is toch te zot voor woorden?
quote:tieger schreef op 11 februari 2010 @ 23:02:

[...]

Hieruit haal ik dat je met een kans van 1 op 500 er nog onvoldoende reden voor vervolgonderzoek is.

Edit: Maar misschien dat het in de praktijk wel anders gaat, dat weet ik dus niet uit eigen ervaring.

Nee, dat klopt, maar als je bij een abortuskliniek aankomt met de mededeling dat je een abortus wilt omdat de combinatietest een 1:500 oplevert, een resultaat dat dus nog niet eens slecht genoeg is om verder onderzoek te rechtvaardigen, dan zullen ze daar toch wel even heel hard achter hun oren krabben.

(Het kan best dat er in Nederland 1 of 2 malloten zijn die het zouden doen, maar jij gaf het aan als je persoonlijke motivatie om geen combinatietest te doen, en ik neem aan dat je geen malloot bent )
@Miffy, ik zie nu dat ik gisteravond niet goed genoeg gelezen heb... ik meende dat je geschreven had dat een kans van 1 op 500 wel een slechte uitslag was op basis waarvan je vervolgonderzoek zou krijgen, en je schreef niet.

Blijft bij mij het gevoel dat ik 1 op 500 wel als een slechte uitslag zou ervaren, en meer mensen misschien ook wel. Ik meen me wel te herinneren dat er best wel eens topics zijn geweest waarin vrouwen aangeven een minder goede score dan verwacht te hebben uit de combinatietest, en daardoor lichtelijk in de stress te schieten.

Het is inderdaad onze persoonlijke motivatie geweest om niet op basis van een kansberekening een beslissing te willen nemen, dus zijn we indertijd het traject van de kansberekening niet ingegaan. En nu vinden we dat ook niet meer fair eigenlijk naar de oudste. Maar ook dat is weer persoonlijk, anderen vinden dat misschien de reactie van een malloot
quote:crini schreef op 11 februari 2010 @ 23:20:

zeggen dat foetussen geen gevoel hebben, dat is gewoon struisvogelpolitiek om een abortus goed te praten.

Ik quote nog even een stukje uit een artikel dat ik gistermiddag in deze discussie gepost heb:

Maar wanneer begint dat pijngevoel? Een analyse die vorige zaterdag in het medische vakblad The British Medical Journal is gepubliceerd door Stuart Derbyshire van de universiteit van Birmingham houdt het op 26 weken. Op zijn vroegst. Dan is het zenuwstelsel zo bedraad dat pijnprikkels uit het lichaam ook doordringen tot plaatsen waar het bewustzijn over die prikkels ontstaat. Maar de vraag blijft open of het vermogen tot pijnperceptie ook tot een bewuste pijnervaring leidt.

Dit is in lijn met wat de kinderartsen ons verteld hebben over het kunnen voelen en bewust ervaren van pijn toen onze jongste met 29 en een halve week geboren werd. Het viel me op dat ze wel op geluid en licht reageerde, bijvoorbeeld, maar niet op het aanleggen van infuzen en dergelijke handelingen die door de meeste mensen als enigzins pijnlijk worden ervaren.
Pannetje, je hebt het op pagina 1 over een film die je gezien hebt waarin je de uitvoering van een abortus ziet.

Bedoelde je daarmee 'The Silent Scream' ?

Waarvan ik part 2 (link)nog best interessant vind om te zien. Part 3 waarbij je een abortus via echo ziet, daar zie ik echt niets van hoor, dat is te onduidelijk voor mijn lekenoog. Ik vind dat iedereen die een abortus overweegt best deze beelden in objectieve vorm gegoten zou mogen zien.
quote:Kletsmajoor schreef op 12 februari 2010 @ 09:54:

Pannetje, je hebt het op pagina 1 over een film die je gezien hebt waarin je de uitvoering van een abortus ziet.

Bedoelde je daarmee 'The Silent Scream' ?

Waarvan ik part 2 (link)nog best interessant vind om te zien. Part 3 waarbij je een abortus via echo ziet, daar zie ik echt niets van hoor, dat is te onduidelijk voor mijn lekenoog. Ik vind dat iedereen die een abortus overweegt best deze beelden in objectieve vorm gegoten zou mogen zien.eensch
Whatever, I do what I want

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven