Buikkrampen.
vrijdag 12 februari 2010 om 16:47
Sinds een paar dagen zit ik thuis met enorme buikkrampen, niet echt fijn!
vooral na het eten is de pijn niet meer te harden. Tijdens het slapen heb ik geen last want dan zijn mijn darmen in rust volgens mijn huisarts.
Op advies heb ik lactulose gekocht, nu zijn de krampen helemaal niet te harden en heb zelfs 2 paracetamols in mijn mik gegooid.
Zijn deze krampen normaal na de laculose?
Heb niet het gevoel dat ik naar het toilet moet, maar hoor mijn buik enorm pruttelen.
vooral na het eten is de pijn niet meer te harden. Tijdens het slapen heb ik geen last want dan zijn mijn darmen in rust volgens mijn huisarts.
Op advies heb ik lactulose gekocht, nu zijn de krampen helemaal niet te harden en heb zelfs 2 paracetamols in mijn mik gegooid.
Zijn deze krampen normaal na de laculose?
Heb niet het gevoel dat ik naar het toilet moet, maar hoor mijn buik enorm pruttelen.
vrijdag 12 februari 2010 om 16:49
vrijdag 12 februari 2010 om 16:50
vrijdag 12 februari 2010 om 17:03
Ik heb geen diaree,
Geen idee of het echt verstopt is. Weet alleen dat ik na een dinsdag avond na een diaree aanval buikkrampen kreeg. Vanmorgen wel naar het toilet geweest en daar had ik met veel moeite ontlasting.
Volgens de huisarts zit ik verstopt, lactulose rond 1 uur ingenomen, niet naar het toilet geweest en de krampen zijn alleen maar erger geworden.
Geen idee of het echt verstopt is. Weet alleen dat ik na een dinsdag avond na een diaree aanval buikkrampen kreeg. Vanmorgen wel naar het toilet geweest en daar had ik met veel moeite ontlasting.
Volgens de huisarts zit ik verstopt, lactulose rond 1 uur ingenomen, niet naar het toilet geweest en de krampen zijn alleen maar erger geworden.
vrijdag 12 februari 2010 om 17:18
vrijdag 12 februari 2010 om 19:29
De huisarts (weet ik nog uit het andere topic).
Hoe is het nu? Al minder krampen of nog net zo erg?
Artsen weten soms niet zo goed wat ze moeten met darmklachten. (Heb er door een prikkelbare darm wel wat ervaring mee...)
Heb je iets raars gegeten deze week?
Of kan het zijn dat er iets heerst? (weet niet waar je woont maar hier heerst buikgriep)
Hoe is het nu? Al minder krampen of nog net zo erg?
Artsen weten soms niet zo goed wat ze moeten met darmklachten. (Heb er door een prikkelbare darm wel wat ervaring mee...)
Heb je iets raars gegeten deze week?
Of kan het zijn dat er iets heerst? (weet niet waar je woont maar hier heerst buikgriep)
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
vrijdag 12 februari 2010 om 20:03
quote:maansa schreef op 12 februari 2010 @ 19:18:
op advies van wie heb jij lactulose gekocht?
lactulose geeft krampen en maakt de darmen lui...
Lactulose maakt de darmen juist niet lui. Daarom kan het ook langdurig gebruikt worden indien nodig.
Lactulose is een veilig laxeermiddel. Er ontstaat, in tegenstelling tot sommige andere laxeermiddelen, geen 'luie darm' die zonder laxeermiddel niet meer goed werkt.
Uit de bijsluiter.
op advies van wie heb jij lactulose gekocht?
lactulose geeft krampen en maakt de darmen lui...
Lactulose maakt de darmen juist niet lui. Daarom kan het ook langdurig gebruikt worden indien nodig.
Lactulose is een veilig laxeermiddel. Er ontstaat, in tegenstelling tot sommige andere laxeermiddelen, geen 'luie darm' die zonder laxeermiddel niet meer goed werkt.
Uit de bijsluiter.
zaterdag 20 februari 2010 om 13:33
Oke.. Ben je niet toevallig allergisch voor iets dat je gegeten hebt? Je geeft aan dat je buikpkramp krijgt na het eten... Lactulose moet geen kwaad kunnen.. Tis een oude truc, maar ga even 10 minuten met een warme kruik liggen en ontspan. Verder met de klok mee rond je navel wrijven en op je ademhaling letten. Leg je hand op je buik, waar je op dat moment voelt dat je adem haalt. Na een paar minuten leg je je hand wat lager en voel je daar je ademhaling, dan weer na een paar minuten wat lager met je hand en dan voel je daar je ademhaling. Ik heb dit geleerd van mijn fysiotherapeut, ik heb 5 jaar met onverklaarbare buikpijn, bloed in ontlasting en oververmoeidheid rondgelopen en sinds een half jaar weet ik nu dat ik hypertome bekkenspieren heb. Deze oefeningen werken echt! Ga niet lopen stressen om je buikkramp, daardoor verkramp je alleen maar meer. En drink lekker warme thee ofzo..