Abortus

24-05-2007 10:28 1067 berichten
Alle reacties Link kopieren
Aan de hand van het topic "13 jaar en moeder" waarin Fille iets zei over "het belachelijke recht van de vrouw, abortus" wil ik graag horen van anderen wat zij denken over abortus.

Ik vind het zelf helemaal geen belachelijk recht. Laten we allereerst 3 groepen gescheiden houden.

- de onverantwoordelijke groep die ondoordachte risico's nam.

- door verkrachting

- en de groep die met alle voorzorgsmaatregelen toch zwanger raakt.

Over de eerste twee groepen maar even niet te spreken. Als jij alle voorzorgsmaatregelen treft en per ongeluk toch zwanger raakt terwijl dit absoluut niet in jouw leven past (dat is ieder voor zich). Dan vind ik dat een vrouw het recht moet hebben dit kindje te laten aborteren. Liever niet natuurlijk, maar ga zelf maar eens na dat jij absoluut geen kinderen zou kunnen gebruiken in een bepaalde situatie en je raakt toch zwanger. De 1 zou kiezen voor een ommezwaai van zijn leven en gaat ervoor. De ander raakt al zwaar depressief bij die gedachten.

Mannen hebben natuurlijk makkelijk praten, want die hoeven zelf geen 9 maanden zwanger te zijn en te bevallen en een verandert lichaam te krijgen, borstvoeding en alle gevolgen van dien.

En dit komt dan nog uit de mond van een moeder ook! Ik ben gelukkig met onze zoon, maar kan goed begrijpen dat sommige vrouwen echt geen kinderen willen. Ik zelf moet persoonlijk ook niet denken aan een 2de. Ik neem natuurlijk de nodige voorzorgsmaatregelen en ben erg voorzichtig. Ik wil namelijk niet voor de keuze komen te staan. maar als ik momenteel voor die keuze zou komen te staan... Weet ik wat ik beslis. Harteloos? Misschien. Maar mijn leven is goed zo. Voorkomen is beter dan genezen.
Ik zou er geen vergif op innemen Zamirah
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Roos dat zeg je helemaal goed.

Als mijn vrienden beslissingen nemen waar ik het niet mee eens ben (en dat gebeurt vaak genoeg) dan doet mijn mening er niet toe. Dan steun ik ze en ik probeer hun kant van het verhaal te begrijpen. Dat doe ik bv ook in het voorbeeld van de vriendin die ik hier genoemd heb.

Dat Xaloy denkt dat ik dat puur uit gemakzucht doe zegt weer genoeg over haar fijne persoonlijkheid.
Zuss duimt zich suf voor Bambi. Het gaat helemaal goed komen, dat weet ik zeker!
Waar is Lesley01 trouwens gebleven...??? Zij is allang verschwunden, en wij zitten ons hier op te winden...
Wat ben jij een zuigwijf Zuss. Iklaat jou met rust, OK?
Ach Zamirah, dat is altijd zo. Als we daar mee stoppen dan gaat Sanoma failliet omdat adverteerders vinden dat er hier te weinig gepost wordt en ze hun reclame-plaatsje niet meer willen betalen.
vandaag ga ik van alles kunnen
Maisjes, maisjes!
Geen bijzonderheden
quote:Xaloy schreef op 15 september 2007 @ 21:23:

Wat ben jij een zuigwijf Zuss. Iklaat jou met rust, OK?Wat een taal ...! Ik vind dit echt niet kunnen, Xaloy.
Puberts. Toe nou zeg.
Geen bijzonderheden
Kan je er niet tegen Xaloy? Je bent toch wel gewend aan dit soort gedrag? Jij en je Kneus doen niet anders. Of gelden er voor jullie andere regels?
quote:Xaloy schreef op 15 september 2007 @ 18:05:

Sunlight, als je wilt meedoen met een topic, moet je eerst het topic lezen. Hier werd namelijk mij ernstig verweten dat ik geen medelijden met abortus-plegende kneusjes zou hebben. Daar ging het om. En nu blijkt dat je dat wel prima vindt. Wat wil je dan nog van mij?Betekent dat, dat je je vriendin Yasmijn een abortus-plegende kneus vindt?
quote:Xaloy schreef op 15 september 2007 @ 17:42:

OK Sunlight, laat jij je blaren maar doorprikken. Maar verwacht dan geen medeleven van mij. Die ben je namelijk in mijn ogen dan niet meer waard. Ik vind je dan een waardeloos, egoistisch stuk vreten zonder enig verantwoordelijkheidsgevoel.En dat noemt zich vriendin.............
Prada, wil je niet zo zuigen? Daar kan X. niet tegen en dan moet haar Kneus weer to the rescue komen.
Nou, ik zuig niet hoor, ik refereer alleen maar aan Xaloy haar eigen postings. Beetje met de neus op haar eigen principes duwen, enzo. Dus
Da's dus zuigen Prada, dat snap je toch zeker wel?
Mijn god, wat ben ik blij dat ik dit topic niet eerder had ontdekt...

Abortusplegende kneus....lees ik dit goed?????
Goeiedag, meiden toch!
Geen bijzonderheden
En dan te bedenken, dat dit topic om oneigenlijk redenen is gestart....Lesley01 meende te hebben gelezen, dat Fille had gezegd: abortus, het belachelijke recht van de vrouw, terwijl er eigenlijk stond: belangrijk recht.

Lees de openingspost nog maar eens. Nou, wat vinden jullie, belachelijk of belangrijk.
Yas, ik weet dat de Kenues en Heidi vrienden van jou zijn en dat zal heus niet zomaar zijn. Ik heb al eerder aangegevn dat ze irl dan inderdaad een stuk aardiger moeten zijn. Neemt niet weg dat ik vind dat het gedrag dat zij hier laten zien laag bij de gronds is. En alles wat zij anderen verwijten doen ze zelf tig keer zo hard. En dan niet als reactie op andermans gedrag, nee bijna altijd gewoon uit zichzelf. Tja, dan klunnen ze dergelijke reacties verwachten.
Sorry Yasmijn, maar soms moet je mensen weer even met beide benen op de grond zetten, zo van, de maatschappij, dat ben jij.

Zuss, ik vind het niet zuigen hoor, zijn allemaal haar eigen woorden. Alhoewel als Xaloy met de rug tegen de muur staat zal het wel onder de noemer "zuigen" vallen. Maar dat is dus niet mijn peace of cake.
Waarom zijn Xaloy en Co. eigenlijk anti??? Zijn ze ggggristelijk ofzo?
quote:Zamirah schreef op 15 september 2007 @ 22:13:

Waarom zijn Xaloy en Co. eigenlijk anti??? Zijn ze ggggristelijk ofzo?Nee. Integendeel.
Geen bijzonderheden
Prada, ik vind het ook niet zuigen. Maar voor Xaloy d'r tere gestel gelden andere regels.
Misschien is ze zwanger.
Ik weet het echt niet Zamirah, wat ik wel weet is dat je ondanks dat je het niet eens bent met iemand je daar toch wel enigzins respect voor mag opbrengen. Kun je dat respect niet opbrengen, probeer dan in ieder geval iemand in zijn waarde te laten.
Uiteraard, voor mij normale omgangsvormen.
anoniem_20981 wijzigde dit bericht op 15-09-2007 22:20
Reden: jee ik typ de ene na de andere fout.
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven