blijven of gaan?

14-02-2010 12:49 49 berichten
Alle reacties Link kopieren
verwijderd door TO
Hij wil er wel aan werken maar hij wil geen therapie?

hoe wil hij er dan aan gaan werken?
quote:lizzious schreef op 14 februari 2010 @ 13:10:

Ik beb het er volledig mee eens dat alleen maar lief zijn tegen elkaar totaal niet constructief is, en ik mijn stem niet had mogen verheffen vanmorgen.

En inderdaad waar er twee ruzie maken hebben er twee schuld.

Maar ik twijfel nu over het dekseltje potje verhaal. Of is dat weer een romantische insteek?

Hoe ouder ik word (met steeds groter wordende risico's op afwijkingen bij kinderen) hoe groter de twijfel wordt. In de ijskast zetten, daar heb ik simpelweg geen tijd meer voor.Dat is dus wat ik bedoelde in mijn eerste reply en volgens mij 'n reden van heel veel scheidingen met jonge kinderen. Vrouwen die hun rammelende eierstokken blind achterna hollen omdat ze zonodig moeten, ondanks dat ze met 'n man zijn die niet bepaald ideaal is.
verwijderd door TO
quote:yasmijn schreef op 14 februari 2010 @ 13:17:

[...]

Ook niet.Ik ook niet hoor. Maar als je dan toch per se bij zo iemand wil blijven(wat ik ook niet zou doen) en daar kinderen mee wilt, dan eerst therapie.
quote:lizzious schreef op 14 februari 2010 @ 13:18:

Dat agressieve gedrag is verminderd in zijn handelingen, maar ik vind niet in zijn manier van praten. Maargoed er zit dus een stijgende lijn in. En daarom ben ik gebleven. Begrijp me niet verkeerd; ik ben in het begin van onze relatie al een paar keer weggegaan. Toen na verloop van tijd bleek dat hij er echt aan werkte en er verbetering was, werd onze relatie hechter. Ook toen hij vertelde over zijn jeugd en de mishandeling.

Maar nu mijn kinderwens steeds groter wordt, is het gewoon heel lastig.Nou ja, zet hem voor het blok. Wil hij ook kinderen? Dan dient hij eerst iets aan die(verbale)agressie te doen door in therapie te gaan. Wil jij je kinderen aan gescheld of nog erger blootstellen?
quote:elninjoo schreef op 14 februari 2010 @ 13:18:

[...]

Dat is dus wat ik bedoelde in mijn eerste reply en volgens mij 'n reden van heel veel scheidingen met jonge kinderen. Vrouwen die hun rammelende eierstokken blind achterna hollen omdat ze zonodig moeten, ondanks dat ze met 'n man zijn die niet bepaald ideaal is.Eens.
Geen bijzonderheden
quote:paloma schreef op 14 februari 2010 @ 13:11:

[...]

Ben ik helemaal met je eens maar "doe eens even relaxed mens" vind ik geen geestelijke mishandeling. En wat is een romantische relatie? We leven in 2010 - niet in één of andere Bouquet reeks romannetje.Ben ik met je eens, maar ze werd ook uitgescholden voor bitch. Ik lees nu ook dat hij haar duwde en haar aan probeerde te rijden. Sorry hoor, maar klinkt nu echt als een gezonde relatie. Zou niet mijn relatie zijn in ieder geval.
quote:yasmijn schreef op 14 februari 2010 @ 13:16:

[...]

Wil iemand daar bij blijven? Is de liefde niet gauw dood als je geduwd wordt, uitgescholden en er hard op je afgereden wordt?Ja. Maar mijn punt was dus dat hij het gedrag zonder professionele hulp niet af zal kunnen leren.
Je bent al een paar keer weggegaan in deze relatie.

Als dat al zo begint, waar is dan het einde? En dat voor, zoals Ninjoo het zo heerlijk plastisch uitdrukte, je rammelende eierstokken?

Moet je ook 'een paar keer' weggaan als er kleine kinderen in het spel zijn?

Onverantwoord.
Geen bijzonderheden
verwijderd door TO
quote:smart79 schreef op 14 februari 2010 @ 13:15:

[...]

Het gaat je om de communicatie, maar waarom verhef jij dan wel je stem?Kom zeg, dat doet iedereen weleens, staat in schril contrast met wat hij allemaal tegen HAAR zegt/doet.
Ooit geloofde ik ook dat mensen konden veranderen, maar door relatie die nog niet zo lang geleden verbroken is om dezelfde dingen die in het begin al speelde, ben ik daar aan gaan twijfelen.

Heel veel praten en begrip zou kunnen helpen, maar het moet zeker van twee kanten komen. Ik had altijd het idee dat ik tegen een muur aan het praten was. Al mijn goede bedoelingen drongen gewoon totaal niet tot hem door.

Zou goed aangeven bij hem wanneer er gedrag naar boven komt, wat hij misschien door zijn verleden als normaal beschouwt maar dat jij daar in de toekomst je kinderen niet aan wil blootstellen.

Als hij er ook aan wil werken, dan verdient hij zeker van jou geduld en respect aangezien zn verleden. En je geeft aan dat er al een stijgende lijn inzit. Zeg tegen hem dat je daar heel blij mee bent, maar dat er iets moet gebeuren omdat je anders niet weet of je kinderen in dit milieu wil brengen.
Ik snap je wel.

En samen een therapie gaan volgen is dan toch een goede stap? Of wil hij dat niet?
Dank jullie wel voor jullie advies zonder er doekjes omheen te winden. Heb ik wat aan.

Het is op een forum onmogelijk om mijn relatie te omschrijven. Het komt nu alleen maar negatief over. Nogmaals, er zijn veel dingen die ons toch binden, en ik wil hem helpen met zijn verleden om te gaan, zonder zelf de therapeut te worden.

Ik zeg; kom maar op met die therapie.
@ brocoli: je schijnt te begrijpen wat het is, en al die dingen heb ik al eens tegen hem gezegd, en blijf ik inderdaad zeggen.

@ nukje: ik ga hem nu weer voorstellen of beter gezegd, ik ga het van hem eisen.

Ik ga nu even van het forum af, hij staat hier steeds kloppend op de deur te wachten om te praten...Is niet erg aardig als ik dat negeer...toch?

nogmaals dank allemaal!
quote:lizzious schreef op 14 februari 2010 @ 13:34:

Ik ga nu even van het forum af, hij staat hier steeds kloppend op de deur te wachten om te praten...Is niet erg aardig als ik dat negeer...toch?

Heb je de deur dan op slot of zo???
Klinkt als een hele leuke relatie maar hé... er zit vooruitgang in. Ik zeg; doen!
quote:Nammma schreef op 14 februari 2010 @ 13:37:

[...]

Heb je de deur dan op slot of zo???

Klinkt alsof je bang bent voor he,en JIJ degene bent die nu geestelijk mishandelt wordtt(herken nl helaas heel veel dingen in je verhaal)

Ik zou zeggen..wegwezen...........
Ik neem aan dat ze de deur op slot heeft van de kamer waar de pc staat en dat hij niet mag zien wat ze schrijft.

Al met al zeer ongezond.
Geen bijzonderheden
..............Maar 1 ding staat vast: ik wil dat hij in therapie gaat. Samen of alleen........................

Jij kan je vriend niet dwingen een therapie te gaan beginnen, alleen als hij zelf wil heb je resultaat eerder niet.

Jij kan jouw zelf veranderen maar niet je partner
Van therapie wordt je geen ander mens. En eisen dat iemand in therapie gaat kan imo al helemaal niet.

Ik heb het idee dat je de verhoudingen tussen hem en jou nogal ongelijkwaardig ziet. Jij kan goed communiceren, komt uit een liefdevol nest en gaat hem eens even helpen om net zo'n leuk mens te worden als jij.

Dan nog 2 kinderen met hem krijgen die ook net zo leuk moeten worden als jij en de set is compleet.

Nou succes ermee.
Vroeger toen de zee nog schoon was en seks vies....
hoe is het gegaan?
dat jullie vaak meningsverschil hebben zegt nog niks over hoe jullie meningsverschil moet verlopen.

Als wrijvingen te vaak in een conflict uitlopen dan ligt dat niet aan verschil in jullie achtergrond maar degelijk aan karakter van BEIDEN !!!

Relatie ruzies zijn veel door een bekende psycholoog bestudeert.

Uit zijn onderzoek is gebleken dat 85% van de relatie conflicten worden gestart door vrouwen.

Waarom verschil zo groot?

Blijkbaar kunnen mannen heel slecht tegen relatie conflicten en zijn bang om een conflict te beginnen.

Redenen zijn heel simpel. Een vrouw herstel na een conflict veel sneller dan een man. Waar in sommige gevallen bij hem zelfs na uren na de conflict zijn hartslag nog niet in de normale ritme is gekomen.

in tegenstelling tot een vrouw die in de conflict kan zwemen en haar woordje altijd klaar heeft staan ervaart een man conflict als een stressvolle en bijna traumatische gebeurtenis.

Mannen willen liever niks zegen en terug trekken dan met hun partner in conflict komen.

geïnterviewde mannen hebben zelfs aangegeven dat het beter voelt om terug te trekken en niks zeggen dan haar boos maken.

In het algemeen zijn mannen heel bang om hun partner boos te maken omdat ze conflict als iets traumatisch ervaren.

Dus als jij volgende keer jouw stem verhef en hij tegen jouw zegt dat jij .......moet.....

Misschien doet hij dat omdat hij juist geen conflict wil .....

tenzij hij een echte kl... is is het wel de moeite waard om te oefenen met liefde en vooral zonder kritiek en verheft stem jouw verlagen te uiten.
verwijderd door TO

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven