Herkennen jullie dat gevoel...

14-02-2010 12:16 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

Ik lees regelmatig mee en heb zelf ook wel es wat gepost en nu zit ik met een gevoel wat maar niet weggaat. Ik heb in oktober 09 een man leren kennen waar ik echt onder de indruk van ben. Helaas is er geen relatie uitgekomen omdat we beide andere verwachtingen hadden. We hebben dit uiteindelijk uitgepraat en ik heb er een punt achter gezet. Op dat moment (half januari) voelde dat goed. Hij vond het wel jammer en zegt dat ik heel bijzonder voor hem ben. Ben er verder niet op ingegaan en heb het contact verbroken. Hij heeft ook geen contact meer opgenomen met mij. Nu komt t... ik heb geen liefdesverdriet en heb ook geen traan gelaten maar ik heb sterk t gevoel dat er iets is tussen ons maar dat het nu gewoon niet kan ofzo. Als ik ga relativeren weet ik dat als hij me echt zag zitten me niet had laten gaan. We hadden echt een ongelofelijke klik, emotioneel, geestelijk en lichamelijk. Echt heel bijzonder en dat heb ik nooit eerder zo gehad. Ik moet t loslaten maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat hij HET wel es zou kunnen zijn, dat dit zo bijzonder is, dat er wel iets moet zijn. Ben nu een maand verder en ik denk echt heel veel aan hem en t liefst zou ik hem in mijn leven willen hebben. Contact opnemen heeft geen zin omdat ik denk dat hij echt verder is gegaan. Hoe kom ik van dat romantische gevoel voor hem af? Mijn leven gaat ook gewoon door maar het lijkt of dit sterker is of zo... Heb dit dan ook nooit eerder meegemaakt en het allerliefst heb ik of gewoon pijn en dat t slijt of dat t weggaat want dit wil ik niet.

Herkent iemand mijn gevoel? En wat kan ik het beste doen? Het slijt namelijk niet echt...

Thanks!
Het gevoel houd je zelf in stand lijkt me. In plaats van te mijmeren over de leuke dingen aan hem, kun je ook denken aan de reden waarom jullie er een punt achter hebben gezet. Jullie hebben er echt serieus over gesproken (tenminste, zo komt het op mij over), dus het was geen lichtelijk genomen beslissing. Trek jezelf gewoon weer met beide benen op de grond. Jullie zijn niet voor elkaar gemaakt, hoe leuk/lief/grappig hij wel niet is. Als jullie verwachtingen van de relatie totaal verschillen en jullie geen concessies willen doen voor elkaar, gaat het gewoon niet werken.
Een mens lijdt het meest onder het lijden dat hij vreest
Haha, ja, herkenbaar. Alleen heb ik het met een aantal mensen, dus stel je voor dat het zo werkt, dan wordt dat op termijn nog knap ingewikkeld .
Als jullie niet bereid zijn elkaar halverwege te ontmoeten, zullen jullie paden elkaar nooit kruisen....
Een mening is als een erectie. Je hebt er zo een, maar dan moet je hem nog staande zien te houden. Anders wordt het al snel slap gelul...
Lastig... Ik herken je gevoel volledig. Ik voel mij gedumpt (zie mijn topic: ik ben niet toe aan een relatie) maar kan er (nog) niet om huilen omdat het niet is afgesloten... Ik heb het gevoel dat 'afsluiting' bij jou ook een probleem is. Je bent blijven zitten met het 'what if'-gevoel. Maar je geeft aan niet zeker te weten of hij is doorgegaan. Je denkt het. Maar je weet het niet zeker. Misschien gaat hij idd door maar op dezelfde manier als jij dat doet...

Als ik jou was, zou ik hem een neutraal berichtje sturen. Kijken hoe hij daarop reageert. En op basis daarvan nieuwe conclusies trekken. Succes!
"Helaas is er geen relatie uitgekomen omdat we beide andere verwachtingen hadden"

"We hadden echt een ongelofelijke klik, emotioneel, geestelijk en lichamelijk. Echt heel bijzonder en dat heb ik nooit eerder zo gehad. Ik moet t loslaten maar op een of andere manier heb ik het gevoel dat hij HET wel es zou kunnen zijn, dat dit zo bijzonder is, dat er wel iets moet zijn. Ben nu een maand verder en ik denk echt heel veel aan hem en t liefst zou ik hem in mijn leven willen hebben"

Het minste dat je van de liefde van je leven zou mogen verwachten is toch wel dat hij jouw liefde beantwoordt.

Met die andere verwachtingen bedoel je dat hij nog niet toe is aan een relatie en zich niet exclusief kan binden omdat de relatie met zijn ex pas kort geleden verbroken is?
Thanks voor jullie reacties.

@ Wuiles idd al was hij daar niet zo open over. Hij was nog niet zo lang vrijgezel na een lange relatie en hij wist gewoon niet of ons contact in een relatie zou eindigen terwijl ik die intenties wel had. Omdat ik mezelf niet in die situatie wilde hebben heb ik het gestopt. Voelde toen echt heeel goed maar nu......
quote:Shoef schreef op 14 februari 2010 @ 12:38:

Thanks voor jullie reacties.

@ Wuiles idd al was hij daar niet zo open over. Hij was nog niet zo lang vrijgezel na een lange relatie en hij wist gewoon niet of ons contact in een relatie zou eindigen terwijl ik die intenties wel had. Omdat ik mezelf niet in die situatie wilde hebben heb ik het gestopt. Voelde toen echt heeel goed maar nu......Natuurlijk, ik herken een cliché op kilometers afstand. Hij wil graag een beetje door jou vermaakt worden maar wil zich absoluut niet aan je binden. Sterker nog, hij wil jullie relatie niet eens een kans geven. Ik zou dat heel serieus nemen. Je hebt een verstandig besluit genomen door afscheid van hem te nemen. Laat het daar bij. Dus rug recht, kop omhoog en zorg dat je iets nuttigs te doen hebt. Dit gaat echt een keer over.
Ik zou wel contact opnemen. Maar dat komt ook een beetje doordat ik in iets vergelijkbaars zit. Korte versie: man ontmoet in het buitenland, korte maar hevige affaire, hij nog niet over z'n ex heen, veel gedoe, contact verbroken. Maar hij nam weer contact op een paar weken geleden, blijkt dat we allebei ons ongelukkig voelden over het geen contact hebben, maar allebei uit respect voor de ander niets lieten horen.

Nu weer wel contact en over twee weken ga ik hem opzoeken.

Dus ik zou wel contact opnemen, gewoon om uit te zoeken hoe hij er nu in staat. Als hij echt verder is gegaan of een relatie nog steeds niet ziet zitten, kan je het dan echt afsluiten. Dan wil hij echt niet voor je gaan. Maar ik zou contact opnemen voor die kleine onwaarschijnlijke kans dat hij precies hetzelfde over jou denkt als jij over hem.
I only get one shot at life - so I shoot to kill
@Wuiles, jeetje dat je dat herkent, dus een cliche verhaal... Het stomme is, ik weet t maar mijn gevoel doet heel iets anders! Mijn gedrag daarentegen doet gelukkig wel normaal. Heb gelukkig geen contact meer gezocht al check ik wel zijn sociale netwerken zeg maar en nee we zijn niet bij elkaar toegevoegd.

@Spijker, bij jou is het anders omdat hij wel contact heeft opgenomen met jou. In mijn geval zal dat niet gebeuren en ik wil dan ook van het 'what if' gevoel af. Hem gewoon verbannen uit mijn hoofd/hart. Ik ben namelijk iemand waard die wel 100% voor me wilt gaan en waarom genoegen nemen met iets 'halfs'? Ik hoop voor jou dat hij jou wel waard is maar dat zul je over 2 weken wel merken, succes!
quote:Boogiewoman schreef op 14 februari 2010 @ 12:22:

Lastig... Ik herken je gevoel volledig. Ik voel mij gedumpt (zie mijn topic: ik ben niet toe aan een relatie) maar kan er (nog) niet om huilen omdat het niet is afgesloten... Ik heb het gevoel dat 'afsluiting' bij jou ook een probleem is. Je bent blijven zitten met het 'what if'-gevoel.....!

Heel lastig! Wat jullie alletwee zeggen herken ik zo duidelijk! Het is zo moeilijk iets af te sluiten waar je niet volledig achter staat! Ik zou hem ook een neutraal berichtje sturen om te vragen hoe het met hem gaat, dan merk je vanzelf of hij reageert en hoe hij reageert! En als hij vraagt hoe het met jou gaat eerlijk antwoorden hoe jij je voelt.....je hebt wat dat betreft niets te verliezen...

Succes!
Ik lees overal dat de man moet laten zien dat hij 100% voor de vrouw gaat, maar wat als je als vrouw de man een gevoel hebt gegeven dat hij het niet eens meer hoeft te proberen? Moet je als vrouw dan niet laten weten dat hij het toch wel kan proberen?

Ergens kom je stellig over, het was duidelijk dat jullie niet bij elkaar pasten. Nu na een maand zou dat anders zijn?

Of begint de verwerking nu pas misschien?
Het gaat hier om een man die heel vriendelijk zal antwoorden en reageren omdat hij gewoon zo is, dus daar ben ik niet bang voor. Ik wil gewoon geen contact opnemen omdat t bij ons laatste gesprek duidelijk was dat onze intenties anders zijn. Dus als hij van gedachten is veranderd dan moet dat uit zichzelf komen en niet omdat ik hem daar aan herinner. Ik heb geen zin om achter een man aan te lopen ik wil er eigenlijk gewoon van af! Dit gevoel is zo nieuw voor mij, ik ben verder toch echt heel normaal maar t slijt gewoon niet! bah
quote:Shoef schreef op 14 februari 2010 @ 13:25:

@Wuiles, jeetje dat je dat herkent, dus een cliche verhaal... Het stomme is, ik weet t maar mijn gevoel doet heel iets anders! Mijn gedrag daarentegen doet gelukkig wel normaal. Heb gelukkig geen contact meer gezocht al check ik wel zijn sociale netwerken zeg maar en nee we zijn niet bij elkaar toegevoegd.

@Spijker, bij jou is het anders omdat hij wel contact heeft opgenomen met jou. In mijn geval zal dat niet gebeuren en ik wil dan ook van het 'what if' gevoel af. Hem gewoon verbannen uit mijn hoofd/hart. Ik ben namelijk iemand waard die wel 100% voor me wilt gaan en waarom genoegen nemen met iets 'halfs'? Ik hoop voor jou dat hij jou wel waard is maar dat zul je over 2 weken wel merken, succes!Neem een half uur de tijd om hier wat verschillende topics door te lezen en je weet genoeg. Recht daarna je rug en ga iets leuks doen vanmiddag. Al is het maar bedenken waar je over zes maanden wilt staan met betrekking tot werk, sport, hobby, studie etcetera en vervolgens plannen maken hoe je die doelen wilt bereiken.
@4wheels

Ik denk dat ik wel duidelijk ben geweest dat t op deze manier niet werkt, en heb eigenlijk ook geen geduld om dan maar door te modderen. Het is alles-of-niets! Het punt is nu dat tijdens en na het gesprek alles goed voelde maar daarna (nu een mnd dus) niet meer... Ik krijg em gewoon niet uit mijn systeem en ik ken hem niet eens zo lang. Die klik was ongelofelijk en dat vond hij ook, dat zei hij en ik voelde het. Maar dat is nu voorbij ik accepteer dat maar t komt niet los....Hoe herken je een verwerking dan? Het was nog te pril voor verdriet maar ik denk dat ik dat liever heb dan dit. Ergens doet dit ook wel pijn maar toch anders...
quote:Shoef schreef op 14 februari 2010 @ 13:36:

Het gaat hier om een man die heel vriendelijk zal antwoorden en reageren omdat hij gewoon zo is, dus daar ben ik niet bang voor. Ik wil gewoon geen contact opnemen omdat t bij ons laatste gesprek duidelijk was dat onze intenties anders zijn. Dus als hij van gedachten is veranderd dan moet dat uit zichzelf komen en niet omdat ik hem daar aan herinner. Ik heb geen zin om achter een man aan te lopen ik wil er eigenlijk gewoon van af! Dit gevoel is zo nieuw voor mij, ik ben verder toch echt heel normaal maar t slijt gewoon niet! bah

Dan ben ik even in verwarring waar het nu om gaat?

Je wil geen relatie meer met hem, maar je denkt wel aan hem dat hij misschien wel eens de ware had kunnen zijn.

Maar met bovenstaande heb je zelf toch al heel duidelijk het antwoord gegeven?

Het gevolg is dat je nu van het gevoel af moet komen en dat kan volgens mij niet anders dan je proberen te concentreren op andere dingen, je op jezelf richten, bij gedachtes aan hem jezelf dwingen aan iets anders te denken en vooral geen contact meer opnemen.

Als je er echt zo over denkt als dat je nu zegt, dan wordt het gevoel in de loop van de tijd vanzelf minder.
Ja niemand kan in de toekomst kijken, dus je weet van te voren nooit hoe het gaat aflopen. Dit kan natuurlijk een verhaal worden van een jongen die denkt dat hij toch geen kans meer maakte en zelf ook heel veel over jou nadenkt. En als jij dan weer contact opneemt hij alle kansen aangrijpt en het dan jaren goed gaat.

Maar het kan natuurlijk ook het verhaal zijn dat hij denkt: Pff wat moet zij nou weer. Dacht dat ik van dat onzekere gedoe af was. Vrouwen!!

Ja en met die laatste zal je je even lullig voelen. Maar als je echt van dat what if gevoel af wil zou ik het toch proberen. Ik heb een relatie opnieuw geprobeerd al heel kort nadat het uit was en heb geen seconde spijt gehad van die beslissing. Ja het is nu weer uit. Maar al die herinneringen die ik heb verzameld in de 1.5 jaar dat het weer goed ging neemt niemand me ooit weer af. En nu is het ook echt afgesloten en kan ik verder ookal heb ik soms nog steeds verdriet dat het niet anders is gelopen.

Echt spijt kan je dr in mijn mening niet van krijgen als je doet waar je je op dat moment goed bij voelt. Je leert er weer van en meer van dat blabla ;)
quote:4wheelsand1heart schreef op 14 februari 2010 @ 13:45:

[...]

Dan ben ik even in verwarring waar het nu om gaat?

Je wil geen relatie meer met hem, maar je denkt wel aan hem dat hij misschien wel eens de ware had kunnen zijn.

Maar met bovenstaande heb je zelf toch al heel duidelijk het antwoord gegeven?

Het gevolg is dat je nu van het gevoel af moet komen en dat kan volgens mij niet anders dan je proberen te concentreren op andere dingen, je op jezelf richten, bij gedachtes aan hem jezelf dwingen aan iets anders te denken en vooral geen contact meer opnemen.

Als je er echt zo over denkt als dat je nu zegt, dan wordt het gevoel in de loop van de tijd vanzelf minder.Op dit moment wil mijn gevoel bij hem zijn maar mijn verstand absoluut niet omdat ik echt vind dat ik veel meer waard ben om achter een man aan te lopen. Maar het allerliefste wil ik van dit gevoel af en het idee dat hij HET wel zou kunnen zijn. Gewoon zijn met beide beentjes op de grond. En dat gaat zo moeizaam, overdag lukt t nog wel maar ik droom bijna dagelijks over hem... Het zit heel diep en van dat geromatiseer (vaak onbewust in dromen) daar wil ik van af! Want als hij HET is, zat ie nu naast me op de bank.
Ik zou als ik jou was liever de teleurstellingen hebben dat het echt niets is, dan dat ik met dat 'what if' gevoel blijf rondlopen.
Dus het verstand weet het dondersgoed en wat is nou de truc om het 'what if' gevoel om te zetten in 'het is niets' gevoel? Ik heb van hem geen input meer nodig want gedrag zegt veel meer dan woorden. Heel simpel als ik de moeite waard was dan was ie hier en dat WEET ik heel zeker alleen mijn gevoel zegt heel iets anders. Dit herken ik niet en hoopte eigenlijk op herkenning hier...
Toch ben ik blij dat Bassist dat niet van mij dacht... Want als hij zo had geredeneerd had hij nooit de telefoon gepakt.
Herken het gevoel heel goed. Maar ookal ken je iemand super goed, je weet nooit precies hoe hij erover denkt. Misschien geeft hij je gewoon echt de ruimte waar je om gevraagd hebt.

En probeer dan weer contact te zoeken. Als hij dan aangeeft dat het toch niets wordt is het veel gemakkelijker om je hoofd en je hart op één lijn te krijgen..
Eens met broccoli. Wat is het ergste dat kan gebeuren als je contact opneemt? dat je afgewezen wordt. Dat is dan even pijnlijk, maar wel duidelijk.

Wat is het ergste dat kan gebeuren als je geen contact opneemt? Dat je iets moois misloopt door een misverstand!

Als jij dat gevoel hebt dat het niet afgesloten is, dan zal dat toch ergens vandaan komen?
In het laatste gesprek zijn onze verschillende intenties/verwachtingen naar voren gekomen en ik heb gezegd dat ik dat zo niet wil en sta daar nog steeds achter. Dus nog contact zoeken heeft geen zin omdat hij weet dat ik iig wil dat hij de intentie heeft dat ons contact uiteindelijk tot een relatie komt. Of dat gebeurt of niet dat weet je toch nooit van de voren. Dus hij weet hoe ik erover denk en waar mijn gevoel vandaan komt geen idee. Hij voedt t niet en we hebben geen contact. I'm losing it... Ik lijk wel helemaal gek maar ik zal om bovenstaande reden geen contact met hem zoeken en ik kan het ook niet toevallig doen omdat we in andere steden wonen en elkaar niet zomaar toevallig tegen kunnen komen. Dus einde verhaal maar niet einde 'romantisch gevoel'.....
En jouw intenties/verwachtingen zijn niet veranderd? Dat gevoel moet toch ergens vandaan komen. Je bent blijkbaar toch niet zo zeker van je gevoel als je dacht.

En het alleen een relatie laten worden als hij moeite doet is wel heel makkelijk. Zo werkt het tegenwoordig toch niet meer. Ook iemand gehad waarvan ik het liefste wilde dat hij met bloemen op de stoep stond, maar hij kwam maar niet. Uiteindelijk ermee geconfronteerd en toen zei hij: Ik wilde wel, heb constant aan je gedacht, maar jij was toch niet het type van de grote gebaren en je zei dat je ruimte nodig had. En die heb ik je gegeven..

Maar aan je reactie heb je je besluit al gemaakt en zoek je alleen maar bevestiging. Gevoelens zijn nou eenmaal ingewikkeld.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven