gelukkigste vrouw op aarde.....

14-02-2010 21:31 358 berichten
Alle reacties Link kopieren
Al een hele poos lees ik hier mee, veel geleerd, meestal altijd interesant..

Nu wil ik mijn verhaal graag kwijt, Ik loop al weken te zingen...heb vleugels...en waarom? omdat ik naast mijn geweldige man ( waar ik 20 jaar mee samen ben) ook nog een geweldige vriend heb...

En niet in het geheim....dat is het fijne ervan...Mijn man en mijn vriend kennen elkaar erg goed....ze zijn vrienden en mijn man werkt af en toe voor hem...

Al jaren hebben wij een wat andere kijk op relaties dan de meeste mensen, geven elkaar de ruimte en een open relatie was altijd bespreekbaar....maar tot voor enige maanden geleden was er nog nooit geen sprake van geweest.....

Tot die vriend, die we al bijna 4 jaar kennen, en ik wat vaker met elkaar om begonnen te gaan vanwege externe omstandigheden...

Ik vond hem altijd al leuk....had altijd ook al het idee dat hij mij leuk vond....en binnen de kortste keren sloeg de vlam in de pan...

Een enorme klik...

Veel met mijn man gepraat, beide mannen onderling hebben er kontakt over gehad....En nu is het een feit....Ik heb een man en een vriend !!....niks geen geheim gedoe...zelfs mijn ouders en onze kinderen weten ervan....

Het voelt zo goed...

Onze kinderen, die hem ook erg goed kennen, vinden het leuk dat hij regelmatig over de vloer komt en er heerst een hele fijne sfeer....

Meiden, ik wilde jullie laten weten dat ik vast een van de gelukkigste vrouwen op deze aardbol ben....
hij is niet mijn eigendom....

Niet je eigendom nee, wel JOU man, met wie jij gekozen hebt het leven te delen. Daarna neem je er nog eentje bij, tis maar net wat je zelf normaal vind.
quote:Peter85 schreef op 15 februari 2010 @ 00:44:

Miepjemiep, alles neemt zijn risico's met zich mee, elk huwelijk kan fout aflopen, hoe goed het ook gaat, of het nou een " normaal" huwelijk is of niet, maar je leert je eigen kinderen toch ook niet dat het prima is om er een extra vriendje bij te hebben?

Dis je leert je kinderen wel dat je 1 vriendje of vriendinnetje mag hebben? Waarom dat dan? Omdat algemeen geaccepteerd is? Maar willen de meeste mensen hun kinderen niet zo uniek mogelijk opvoeden, in de zin dat ze zich vrij moeten voelen om te doen en laten wat ze willen? En als jou kind er later mee aan komt dat hij/zij twee partners heeft? Wat dan?

Waarom kan alleen hetgeen wat algemeen een trend is meegegeven worden aan kinderen, en alles daarbuiten als niet goed afschilderen?
quote:StarGazer schreef op 15 februari 2010 @ 00:49:

Waarom zou je iemand waar je om geeft niet willen delen??? Dat doet mij denken aan schoonmoeders die hun zoon niet willen afstaan...en altijd een hekel aan de vriendin van hun zoon blijven houden omdat de vriendin haar zoon heeft afgepakt....zielig....Gaat toch om iets heel anders, niet?
quote:Peter85 schreef op 15 februari 2010 @ 00:47:

Niet je eigendom nee, wel JOU man, met wie jij gekozen hebt het leven te delen. Daarna neem je er nog eentje bij, tis maar net wat je zelf normaal vind.HAAR man heeft er voor gekozen om met haar een vrije raltie aan te gaan. HAAR man is er zelf bij. Vind dit alles goed. Dus nee niet alleen TO vind dit normaal, haar man ook! En Sjeez, ze zijn er gelukkig mee!!!!

Waarom zou je iemand waar je om geeft niet willen delen??? Dat doet mij denken aan schoonmoeders die hun zoon niet willen afstaan...en altijd een hekel aan de vriendin van hun zoon blijven houden omdat de vriendin haar zoon heeft afgepakt....zielig....Wat een vreemde reactie, heeft hier helemaal niets mee te maken.
Waar ik benieuwd naar ben, degenen zich niet voor kunnen stellen dat het voor hen wel werkt in deze vorm. Hoe denken jullie over alle andere vormen, zoals kind(eren) met 2 vaders of 2 moeders?

Geven die ook het 'slechte' voorbeeld?

Waarom zou je iemand waar je om geeft niet willen delen??? Dat doet mij denken aan schoonmoeders die hun zoon niet willen afstaan...en altijd een hekel aan de vriendin van hun zoon blijven houden omdat de vriendin haar zoon heeft afgepakt....zielig....Ik heb zo'n schoonmoeder dus kan het me ergens wel voorstellen. Al denk ik dat er bij dit toch wel wat meer komt kijken dan een moeder-zoon relatie. Die zijn gewoon een geval apart...[edit] of moeder schoondochterrelatie, het is maar net hoe je het bekijkt...
Verder met ik het trouwens met alle postings van Q eens.
We kunnen wel eeuwig blijven discusseren hierover, maar dat veranderd niet hoe we er allemaal over denken, de een vind het normaal, de ander niet.

Ik probeer het te begrijpen.

Offtopic: Wel prettig dat er hier normaal een discussie gevoerd kan worden, zonder dat je elkaar loopt uit te schelden.
quote:Peter85 schreef op 15 februari 2010 @ 00:47:

Niet je eigendom nee, wel JOU man, met wie jij gekozen hebt het leven te delen. Daarna neem je er nog eentje bij, tis maar net wat je zelf normaal vind.Ze neemt er niet zo maar eentje bij, volgens het verhaal dan, maar ze mag dat, haar man is er van op de hoogte.
Nou Peter....zoveel anders vind ik dat niet.....Iemand waar je echt van houd....onvoorwaardelijke liefde....dus niet dat iemand aan jou voorwaarden moet voldoen om jou liefde te kunnen ontvangen...

Ik hou van mijn man wat hij ook doet....om wie hij is....dat geld andersom netzo.....Dat X erbij is gekomen is gewoon een feit waar niemand een probleem mee heeft.....
quote:thee schreef op 15 februari 2010 @ 00:53:

Waar ik benieuwd naar ben, degenen zich niet voor kunnen stellen dat het voor hen wel werkt in deze vorm. Hoe denken jullie over alle andere vormen, zoals kind(eren) met 2 vaders of 2 moeders?

Geven die ook het 'slechte' voorbeeld?

Een kind met twee vaders of moeders? knap....

Of doel je op een stief- vader of moeder?
quote:Miepjemiep schreef op 15 februari 2010 @ 00:50:

HAAR man heeft er voor gekozen om met haar een vrije raltie aan te gaan. HAAR man is er zelf bij. Vind dit alles goed. Dus nee niet alleen TO vind dit normaal, haar man ook! En Sjeez, ze zijn er gelukkig mee!!!!

Nou prima toch?

Wat ik een beetje raar vind is dat TO in de OP het feit dat ze vast een van de gelukkigste vrouwen ter wereld is koppelt aan het gegeven dat ze een man én een vriend heeft.

Misschien maakt haar dat gelukkig, het zou mij dubbel ongelukkig maken. Dus tsja, niet alleen de reacties hier zijn hier en daar normatief, de OP straalt ook wel zoiets uit.
quote:Peter85 schreef op 15 februari 2010 @ 00:55:

[...]

Of doel je op een stief- vader of moeder?Een homo of lesbienne stel.............
quote:loomii schreef op 15 februari 2010 @ 00:55:

[...]

Nou prima toch?

Wat ik een beetje raar vind is dat TO in de OP het feit dat ze vast een van de gelukkigste vrouwen ter wereld is koppelt aan het gegeven dat ze een man én een vriend heeft.

Misschien maakt haar dat gelukkig, het zou mij dubbel ongelukkig maken. Dus tsja, niet alleen de reacties hier zijn hier en daar normatief, de OP straalt ook wel zoiets uit.Zij voelt zich zo gelukkig omdat zij alles heeft wat haar hart begeerd... En dat is volgens mij niet in het algemeen bedoeld...
quote:Peter85 schreef op 15 februari 2010 @ 00:55:

[...]

Of doel je op een stief- vader of moeder?Nee, ik heb het over niet-hetero relaties. Lesbisch waarbij 1 of allebei een kind baart, of 2 mannen via adoptie (zoals bijv. Paul de Leeuw).
quote:Miepjemiep schreef op 15 februari 2010 @ 00:57:

Zij voelt zich zo gelukkig omdat zij alles heeft wat haar hart begeerd... En dat is volgens mij niet in het algemeen bedoeld...Meer een bericht vanaf de roze wolk, zeg maar?
Ik wil mijn partner juist niet delen omdat ik heel veel van hem hou! En andersom gelukkig ook niet, als hij mij zou willen delen met een andere man, zou dat voor mij juist voelen alsof hij niet om mij geeft.
quote:loomii schreef op 15 februari 2010 @ 00:58:

[...]

Meer een bericht vanaf de roze wolk, zeg maar?Zo heb ik het wel opgevat ja...
quote:thee schreef op 15 februari 2010 @ 00:58:

Nee, ik heb het over niet-hetero relaties. Lesbisch waarbij 1 of allebei een kind baart, of 2 mannen via adoptie (zoals bijv. Paul de Leeuw).Iewww
Ik hoop voor jou, je vriend en je gezin dat het blijft werken Stargazer. Helaas heb ik van heel dichtbij meegemaakt hoe moeilijk het kan worden voor de vriend, de partner en de kinderen. Vooral als je met je vriend ook een volwaardige relatie wilt hebben, en niet alleen een sexuele, is het vrijwel onmogelijk je aandacht eerlijk genoeg te verdelen. Soms moet je nou eenmaal kiezen en dat zal voor degene die op dat moment niet gekozen wordt, niet altijd makkelijk zijn. Hoe gaan je mannen ermee om als ze op mooie of moeilijke momenten die ze eigenlijk met je zouden willen delen, niet altijd op de eerste plaats komen? Kunnen ze het aan als je tijdelijk meer begrip bij de ander vindt? In het geval waar ik het over heb, kwam dit probleem steeds weer terug. Dan was de vriend bijvoorbeeld verdrietig omdat de partner tijdens een begrafenis degene was die de troostende schouder bood, terwijl hij op die plek had willen staan. Hoe goed het onderling ook doorgesproken was, uiteindelijk namen de kinderen het hun ene ouder heel erg kwalijk dat de andere ouder tekort werd gedaan. En dat is nooit meer goed gekomen.
quote:Miepjemiep schreef op 15 februari 2010 @ 00:59:

Zo heb ik het wel opgevat ja...In dat geval: float on!
Het feit dat ik en een man heb én een vriend maakt mij heel gelukkig...ze lijken veel op elkaar ( qua karakter dan..) maar toch zijn er wezenlijke verschillen.....de hele kombinatie is gewoon geweldig.... stel ...ik heb 10 interesses...waarvan man er 5 deelt en vriend de andere 5.....moeilijk uit te leggen hoor....
quote:loomii schreef op 15 februari 2010 @ 00:59:

[...]

Iewww waarom Iew?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven