Gezondheid alle pijlers

Tussen hoop en vrees, helaas

09-02-2010 22:29 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Allereerst sorry voor de vage titel...

Omdat ik niet wilde inbreken op andere help topics, heb ik toch maar zelf eentje geopend.

Ik durf veel andere topics over kanker ook niet te lezen eerlijk gezegd, ik ben erg goed in struisvogelen.

Weer één over kanker, en nu komt het gewoon heel dichtbij.

Het ziet er gewoon niet goed uit.

Mijn vader heeft kanker in zijn blaas.

Dat type kanker komt normaal alleen in de longen voor.

Nu moet hij vrijdag voor een rontgenonderzoek, om te kijken of er uitzaaiingen zijn.

Het kan namelijk heel goed zijn, dat het een uitzaaiing is van longkanker, wat zich in de blaas geopenbaard heeft.

En ik ben bij anderen altijd heel positief, het-glas-is-altijd-halfvol-type zeg maar, maar nu het mijn eigen vader betreft lukt me dat helemaal niet.

Ik ga steeds uit van het allerslechtste, het ergste...

En wat iedereen ook zegt, mijn vrienden en familie doen echt heel erg hun best.

Ik voel me gewoon ontzettend kut, doe niets anders dan janken.

Ook dat herken ik helemaal niet van mezelf.

En ik weet het wel, ik moet gewoon afwachten, meer kun je nu ook niet doen.

Morgen ga ik koffiedrinken bij mijn vader, dat helpt vast wel hoor.

Nou ja, ik wilde het gewoon even van me afschrijven, even wat afleiding zoeken zeg maar...
Ik denk dat het heel logisch is dat je die doemscenario's in je hoofd hebt. Loop het gewoon na en de paniek zakt vanzelf wel weer af, huil maar ofzo, het is ook niet niks. sterkte hoor!
Dank je meds, lief van je dat je reageert.

Gelukkig heb ik een sterke kerel naast me staan, die me met humor op de been kan houden.

Googelen doe ik ook maar even niet, ik probeer het ook echt maar af te wachten.
Sterkte, het is een rotziekte!

Er zijn geen adviezen. Lekker huilen is denk ik momenteel het beste.

Ik denk dat het extra moeilijk is dat jij gewoon niks kunt doen.

Je kan er alleen maar voor je vader zijn, en ik weet heeeeeeel zeker dat je vader daar enorm blij mee is.

Dikke knuffel en sterkte!
Googlen is in dit geval zeker niet je vriend. Heel veel sterkte.
Aww.. heel naar zeg! sterkte.
Nee, google is echt zwaar.

Misschien kan je ook over een tijdje aan iemand vragen (goede vriendin ofzo) of ze wat informatie voor je kunnen filteren.

Je zult zien dat iedereen je heel graag wil helpen en op die manier hoef je zelf niet alle hele zware dingen door te werken.

Dan kan je je alleen richten op de sites / links / forums waar je echt wat aan hebt.

Google kan helaas zowel vriend als vijand zijn!
Goh, zo lief van jullie!

En inderdaad, lekker janken maar, ik doe niets anders.

Swissie, ik weet dat jij het ook moeilijk hebt, dan vind ik het helemaal fijn dat jij even een hart onder mijn riem wilt steken.

Jij ook
Dank je wel, lief van je.

Ik zou weleens willen dat ik kon janken. Janken helpt volgens mij is gewoon lekker je angsten eens te laten gaan. Het kan ook echt een soort ontspanning brengen als je begrijpt wat ik bedoel.

Dat wachten op onderzoeken en daarna de uitslag is vreselijk! Echt, ze zouden die resultaten direct moeten kunnen geven. Ik hoop, wend, bid voor je dat je vader verder schoon is.

Een advies als je de resultaten krijgt, vraag ze ALTIJD op papier. Vaak krijg je op het moment dat je iets hoort maar 10% mee van wat ze zeggen. Maak je eigen dossier aan en zoek na als iets onduidelijk is.
Sterkte!
Sterkte hoor, snap goed dat de onzekerheid je bang maakt. Hoop dat het toch mee gaat vallen
Tja, alle cliché's kloppen ook wel merk ik nu.

Iedereen gaat er op zijn eigen manier mee om.

Ik heb nog 2 zusjes, en terwijl de een zich suf googled, trekt de ander zich terug, die wil het liever alleen verwerken.

Het is ook allemaal zo onzeker, en dat vreet ook energie.

Swissie, je geeft aan dat je wel zou willen janken soms.

Komt dat denk je, doordat jij al veel verder bent in het proces? Heb je in het begin, toen je het net hoorde ook niet kunnen huilen?

Het lijkt me hartstikke naar als je je verdriet niet kwijt kan.

Hopelijk heb jij andere manieren gevonden hiervoor.

En bedankt voor de tip.

Ze hebben nu een 'slecht nieuwsgesprek' gehad, de volgende keer zullen ze de uitslag van vrijdag wel krijgen, en dan is er ook uitgebreid gelegenheid om vragen te stellen.

Nou, ik ga maar even wat doen nu, ik ben blij dat ik morgen weer aan het werk kan, dan heb ik toch wat meer afleiding.

Bedankt voor jullie meeleven.

Iemand ook nog tips voor huilogen?

Komkommerschijfjes heb ik al geprobeerd...
herfstrood, heeft hij een adenocarcinoom in de blaas? ik wil je geen valse hoop geven, maar dit komt ookals primaire tumor in de blaas voor, is alleen vrij zeldzaam.

tegen jankogen helpt de all about eyes creme van clinic goed
Zoals de arts het heeft uitgelegd, is het een type kanker, wat normaal in de longen voorkomt, de precieze medische term weet ik niet.

Maar het kwam niet vaak voor, dat is wel gezegd, en ook dat de arts overleg zou voeren met collega's die er wel eens mee te maken hebben gehad.

En ik ben best blij met valse hoop, want ik merk dat ik haast niet meer positief kan denken.

Ik denk steeds maar dat het echt helemaal mis is, dan kan het altijd nog meevallen.

Straks ga ik naar hem toe, ik zal vragen of het hem bekend voorkomt.
De onzekerheid en het wachten op antwoorden is slopend.

Veel sterkte gewenst!!!
Wat een onzekerheid, vragen en angst. Ik wil je veel sterkte en kracht wensen.
Wat kan een dag al verschil maken zeg.

Gelukkig is mijn vader heel open, maar ook nuchter.

Hij zet me zo weer met mijn benen op de grond, hij wacht het af, en dat lukt hem.

Gek hoor, ik zou dus degene moeten zijn (voor mijn gevoel) die hem juist steunt...

Vandaag ging het al wat beter dus, morgen moet (nou ja, mag) ik weer werken, dan gaan de dagen ook wat sneller...
Pfff morgenvroeg de uitslag....

We zijn met z'n allen bij mijn ouders op visite geweest.

Open overal over gepraat, maar het was ook gewoon gezellig. De kinderen spelen lekker, en wij hebben toch ook samen lol.

Vlak voordat ik wegging heb ik even een briefje op z'n kussen gelegd, met daarop een kusje van mij, en dat ik hoop dat hij een beetje kan slapen vanavond.

Tja, en dan onderweg naar huis komen dan toch nog even de tranen...

We wachten het maar af.
Hoi Herfstrood,

veel sterkte vandaag!

...ik hoop heel erg voor jullie dat er geen uitzaaiingen zijn/of dat het geen uitzaaiing van longkanker is..

En dat het te behandelen is..

Ik weet helaas waar je nu doorheen gaat. Ik zat er ook zo bij een maand geleden.

Het is niet makkelijk...

Nogmaals sterkte!
Dank je ievie.

Hoe is het nu bij jullie? Hadden jullie een 'positieve' uitslag?

Ik ben maar druk in huis bezig, als een kip zonder kop eigenlijk.

Mijn vader weet het nu al, dus ik wacht op zijn telefoontje.
Herfstrood, lees vanaf het begin mee in je topic. Maar nog niet gereageerd. Hoe gaat het nu? Wat heeft je vader te horen gekregen?
Het heeft even geduurd, maar de uitslag is binnen.

En het is positief! (relatief gezien dan natuurlijk)

Er zijn geen uitzaaiingen gevonden.

Het type kanker wat hij heeft is wel zeldzaam wat betreft de plek waar het zit (in de blaas dus)

Dus nu volgt er een teamoverleg van de arts met de artsen uit een academisch ziekenhuis die er wel meer ervaring mee hebben.

Er volgt dan een behandelplan.

Maar dat hij chemo gaat krijgen dat is wel zeker.

Pfff wat was ik opgelucht zeg, en het duurde ook zo lang...

helemaal voor mijn ouders, die moesten eerst een uur wachten voordat ze aan de beurt waren.

Wat een doemscenario's had ik al in mijn hoofd, dat hij opgegeven zou worden, hoe ik het mijn kinderen moest vertellen enz.

En nu ben ik zo opgelucht!

Hij is er nog lang niet, en chemo zal ook zwaar zijn, dat weet ik, maar toch...

Bedankt voor jullie lieve berichtjes allemaal.

Ik hoop dat er nu mensen meelezen die zelf moeten afwachten op een uitslag.

Hier kun je misschien toch wat hoop uit halen, het hoeft dus niet zo erg te zijn als je zelf denkt, of bang voor bent...
Hoi herfstrood,

Ik heb meegelezen maar niet eerder gereageerd. Ik heb zo'n 4,5 jaar geleden in een soortgelijke situatie gezeten. Ook wij kregen toen "positief" nieuws, d.w.z. geen uitzaaiingen, het ging trouwens wel om een heel andere vorm van kanker. Ik kan me je opluchting dus voorstellen en hoewel de weg die je vader moet gaan niet de makkelijkste zal zijn, is er in ieder geval weer hoop op een goede afloop!!

Ik wens jullie allemaal veel sterkte!!
Oh herfstrood, dit is best goed nieuws! Geen uitzaaingen, geen longkanker dus. Wel chemo en dat gaat vast ook niet altijd licht worden, maar kan me voorstellen dat je blij bent met dit nieuws!
Ik was heel blij inderdaad...

Totdat er in overleg met andere artsen tóch wordt besloten om een botscan en een Petscan te maken deze week.

Omdat het zo weinig voorkomt, willen ze echt uitsluiten dat het ook niet in de botten zit, en met de andere scans konden ze dat niet zien.

Dus wéér onzekerheid, pfff

Vrijdag krijgt hij de uitslag hiervan.

Er is bij gezegd, dat als het op deze scans wel te zien is, dat het er dan niet goed uitziet, en er niets te behandelen is.

Aan de andere kant is het natuurlijk goed om het uit te kunnen sluiten, maar ik had dat graag van tevoren geweten, dat er nog meer onderzoeken zouden kunnen volgen.

Dan kun je je er op instellen, nu was ik zo enorm opgelucht, terwijl dat dus misschien wel ongegrond is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven