Baby & eten (alg. topic)

15-02-2010 21:39 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi Allemaal,

Ik heb nu een zoontje van 8 weken en zit nog boordevol vragen over eten.

voedingsschema's, wanneer vaste voeding, pap ed.

Nu ben ik vast niet de enige die hier mee worstelt vandaar dat ik een algemener topic open voor ieder met een vraag & antwoord!

Natuurlijk hebben we het consternatieburo consultatieburo, maar daar moet ik soms te lang voor wachten voordat ik een antwoord heb.

Mijn vraag:

- wij zijn nu flesvoeding aan het opbouwen van 5 x 150ml naar 180 ml . Nu vraag ik me af wat geef je een baby als hij hier aangewend is en meer honger heeft?

We bouwen al vanaf geboorte flesvoeding op maar waar gaat dit naar toe? Kan nergens schema's vinden want tot 6 maanden is de borstvoeding toch echt het beste voor je kind en mag er geen woord gerept worden over andere voeding...

En bij het cb kregen we ook nog niet veel meer info dan dat we op moesten bouwen naar 180 ml....

Indien je ook een vraag hebt plaats die hier en hopen dat ervaren moeders antwoord kunnen geven voor de newbe's onder ons

Groet Panama
Volgens mij is er al een centraal flesvoedingstopic. Het heet iets van flesvoeding tips & trics oid.
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
tadaaaa flesvoedingtopic
toch geinig dat de borstvoedingmaffia vooraan staat ...
er staat op je verpakking ook een telefoon nummer voor allerhande advies over de kusntvoeding
quote:Yamuna schreef op 15 februari 2010 @ 21:50:

toch geinig dat de borstvoedingmaffia vooraan staat ...
Inad en ik zijn echt twee verschillende personen.
misschien voeden op verzoek ipv voeden op schema ....
op het pak waarin de flesvoeding inzit, staat toch hoeveel flesvoeding je kind moet hebben, bij welk gewicht?

Ik ging daar een beetje van uit, en anders liever teveel dan te weinig. Gaf ook weleens 210 ( 180 en dan voeding) sliep ze wel goed op
Idd gewoon op het pak van de voeding krijgen.

Verder heb ik veel in good old Dr. Spock (wel de nieuwe versie) gelezen over het toevoegen van voedsel. En een heleboel andere boekjes, tijdschriften, enz.

Alleen ik gaf bv dus dat is wel behoorlijk verschillend.
Bijvoeding is makkelijk: tot 6 maanden alleen melk ivm opbouw van de darmen, na 6 maanden beginnen met groente of fruit en papflessen mag dan ook, na 7 maanden een boterham erbij met beleg. Tot 1 jaar geen zout en geen suiker of in ieder geval proberen te beperken. Tot anderhalf jaar ook geen honing.
Met flesvoeding liever niet meer dan een liter per dag, is niet goed voor de nieren.
Honing tot anderhalf niet? Dat is toch een jaar?
Ja, is een jaar Wen, maar ik hou het graag veilig. Maar wrs. is een jaar ook al aan de veilige kant hoor.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven