verliefd op man met kind

16-02-2010 21:04 81 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heej..

Ik zal kort proberen mn verhaal uit te leggen.. Sinds een paar maanden heb ik een nieuwe baan op kantoor. En vanaf dag 1 kon ik het goed vinden met Ruben; een collega. We hebben een paar keer een date gehad, en hij vertelde mij toen dat hij een kindje heeft van 5 maanden. (Ruben is 25 en ik 21). Hij vertelde dat zijn relatie met zijn vriendin niet goed is, en dat ze elke dag langs elkaar heen leven. Ook vertelde hij dat het kindje niet gepland was, maar dat hij veel van zijn zoontje houd. Hij vertelde dat hij met mij verder wilt, en dat hij hier lang over na heeft moeten denken, maar ook hij wil gelukkig zijn in een relatie. Nu weet ik niet wat ik moet doen..Ik vind m super leuk, en we kunnen het goed met elkaar vinden..maar het feit dat hij een kind heeft vind ik moeilijk.. kunnen jullie mij advies geven?

Liefs
Wat een sukkel. Sorry hoor, maar hij heeft een kindje van 5 maanden. En dat het kindje niet gepland was, dat kan, maar jeetje om zo dat te zeggen over je kind tegen een ander! Hij moest zich schamen! En dat kan hij jou wel vertellen in vertrouwen, maar ik zou zo'n vent niet moeten.

Bovendien is hij een collega. ALs het mis loopt, heb je gelijk ook troubles in je baan, omdat je hem daar altijd tegen zal komen. En je werkt er net!!

Hij laat tevens ook zijn keuze om weg te gaan bij zijn vriendin en kind van 5 maanden als jij voor hem kiest! Wat een lapzwans. Hij moet weg gaan, omdat hij dat vindt. Straks werkt het niet tussen jullie (ik bedoel, kans is groot, want hij gaat ook nu al weg bij de moeder van zijn 5 maanden! jonge baby) en dan schuift hij jou een schuldgevoel aan! Voor jou is hij immers weg gegaan.

Bah, lijkt mij echt een gozer waar je niet voor moet gaan. Je bent pas 21 en nog vast heel veel andere leuke mannen in je omgeving.
we zijn idd eensgezind wat een eikel
quote:gnoompje schreef op 16 februari 2010 @ 21:13:

[...]

Volgens mij is dit juist heel erg "fear" (= angst) voor zijn vriendin.

Flauw, ik weet het, maar het is niet vervelend bedoeld!Oeps foutje.. Fair natuurlijk hahaha.. Wat dom
Lieve Viva,

dit zijn vast niet de reacties waar je op hoopte, maar er zijn hier zeker wel een aantal meiden die door schade en schande wijzer zijn geworden. Het wil echt niet zeggen dat jullie niet bij elkaar kunnen horen, maar ik vind het niet eerlijk van hem dat hij jou de beslissing wil laten maken om zijn relatie te beeindigen. Dat is uiteindelijk toch zijn eigen beslissing, zijn relatie, zijn leven.
oh, ik lees het nu pas, jullie zijn zelfs al op dates geweest. goed begin van je relatie, weet je al voordat de relatie begonnen is dat als jullie straks een tijdje langs elkaar heen leven, hij wel weer nieuwe schoenen vindt om in te wandelen terwijl jij geen flauw idee hebt. ik zeg run forest, run.
Je weet in ieder geval wat deze meneer doet op het moment dat hij op jou is uitgekeken
Echt de hoofdprijs deze vent hoor, ik snap dat je hem heel leuk vindt en dit een enorm dilemma voor je is...

Ten eerste: Hij heeft een relatie!

Ten tweede: Zijn kind is pas 5 maanden! Laat hem in ieder geval eerst maar eens zorgen dat hij een goede en stabiele omgeving (= kind staat op nummer 1, gescharrel van papa is NIET belangrijk) creëert voor zijn kindje.

Ten derde: punt één en twee zeggen alles over zijn karakter => waardeloos dus!

Hoe zou jij het vinden als je net bevallen bent van je eerste kindje, vol trots en met hormonen die door je lichaam heen gieren en je komt er achter dat je man aan het 'daten' :puke: is? Dan denk je toch "Wat heb ik voor een lul van een vent?!" of "Deze lapzwans is bij lange na niet goed genoeg om een vader voor mijn kind te zijn"

Wat zie je in Godsnaam in zo'n man? Wat is er zo leuk aan hem? Kan je er niet eentje vinden die wél respectvol met zijn geliefden omgaat? Wat is hier aantrekkelijk aan??
O ja en het is inderdaad niet fraai dat hij stiekem met jou aan het daten is...
o mosterd
quote:Inci schreef op 16 februari 2010 @ 21:25:

Lieve Viva,

dit zijn vast niet de reacties waar je op hoopte, maar er zijn hier zeker wel een aantal meiden die door schade en schande wijzer zijn geworden. Het wil echt niet zeggen dat jullie niet bij elkaar kunnen horen, maar ik vind het niet eerlijk van hem dat hij jou de beslissing wil laten maken om zijn relatie te beeindigen. Dat is uiteindelijk toch zijn eigen beslissing, zijn relatie, zijn leven.

Oh please, ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand hoor! Je moet wel een enorme domme doos (excusez le mot) zijn, wil je dit niet hectometers van tevoren aan zien komen!

My God wat een domheid (van TO en haar 'date' dus)
ik bedoel het echt niet aanvallend, maar viva, ik vind het eigenlijk ook niet echt netjes van jou om te daten met een man die vriendin en met haar heel jong kind heeft.
Ik vraag me wel af waar je nu precies verliefd op bent eigenlijk.
Met peer eens.

Ammenooit niet dat mij dit zou gebeuren...
Niet netjes vind ik nog zacht uitgedrukt Nazife. Maar goed, zoals je er aan komt, kom je er ook weer af...
quote:Viva_ schreef op 16 februari 2010 @ 21:11:

Zijn vriendin weet het nog niet nee. Maar hij wil eerst weten wat IK wil. of ik echt voor hem ga... en ik weet dus niet wat ik moet doen.. hij wil zowieso bij haar weg...maar vind het moeilijk om die beslissing te maken vanwege zn zoontje.Nogal tegenstrijdig vind je niet?
Grappig dat iemand die zo een lapzwans is zo aantrekkelijk kan zijn voor een ander.

Het zijn geen woorden en inpalm daden die tellen. Het is hoe iemand met zijn leven omgaat wat er toe doet. Historie. Diesniebest
Die dates zijn al een paar maanden bezig. Kind is 5 maanden.

Dus Ruben knipt de navelstreng door en gaat vervolgens aan de zwier met zijn nieuwe collega, jakkes!

Moeilijk moelijk, wat is nou wijsheid in deze situatie.
quote:Viva_ schreef op 16 februari 2010 @ 21:04:

Hij vertelde dat zijn relatie met zijn vriendin niet goed is, en dat ze elke dag langs elkaar heen leven.

Dit is volgens mij de lossere variant op 'mijn vrouw begrijpt me niet' en 'ik ga echt scheiden liefje'. Ik zou wachten tot hij echt weg is bij zijn vriendin voor je iets met hem begint. Als hij zo graag met jou verder wil, dan kan hij wel wachten tot die tijd toch?

'People show you how they will treat you': wat hij zijn vriendin (en zoontje) nu aan doet, grote kans dat hij jou dit straks ook flikt (varianten zijn: vreemdgaan, alleen laten met kind, alleen laten als je ziek bent etc)....
anoniem_47070 wijzigde dit bericht op 16-02-2010 21:38
Reden: aanvulling
% gewijzigd
quote:Pear schreef op 16 februari 2010 @ 21:30:

[...]

Oh please, ik gebruik gewoon mijn gezonde verstand hoor! Je moet wel een enorme domme doos (excusez le mot) zijn, wil je dit niet hectometers van tevoren aan zien komen!

My God wat een domheid (van TO en haar 'date' dus)Ach Pear ik probeer TO gewoon te helpen, sorry dat ik het niet naar jouw zin uitdruk. En ik vind TO geen domme doos, maar een verliefde naieve doos
@pear, eigenlijk wil ik dat bericht heel anders verwoorden, maar dan ben ik weer zo hard
quote:Pear schreef op 16 februari 2010 @ 21:30:

[...]

My God wat een domheid (van TO en haar 'date' dus)

Ja idd, ik heb nog nooit zulke kerels meegemaakt.

Als je ze niet in de buurt laat is er ook niks aan de hand.
quote:nazife schreef op 16 februari 2010 @ 21:31:

ik bedoel het echt niet aanvallend, maar viva, ik vind het eigenlijk ook niet echt netjes van jou om te daten met een man die vriendin en met haar heel jong kind heeft.Het is zeker niet netjes. Maar als je verliefd ben stop je dit graag weg. Of hij heeft het haar niet meteen verteld. Maar persoonlijk vind ik hem de grootste eikel. Hij heeft verplichting en een binding met vrouw en kind.
Sorry Inci, wilde niet op jou inhakken, maar die slachtofferachtige zin triggerde mij enorm. Je maakt namelijk zelf een bewuste keuze door met zo'n niksnut in zee te gaan.

Ik vind TO toch een domme doos, ook al is ze verliefd. Je bent dan misschien minder toerekeningsvatbaar, maar niet opeens compleet blind en hersenloos als je verliefd bent.

@ nazife, ja dat dacht ik al, ik kan me helaas even minder goed inhouden
quote:Inci schreef op 16 februari 2010 @ 21:42:

[...]

Het is zeker niet netjes. Maar als je verliefd ben stop je dit graag weg. Of hij heeft het haar niet meteen verteld. Maar persoonlijk vind ik hem de grootste eikel. Hij heeft verplichting en een binding met vrouw en kind.Dat begrijp ik ook wel hoor, ik ben ook wel eens verliefd geweest op een foute (gebonden) man, gelukkig nooit wat gebeurd. De man is ook de grote schuldige, maar wat zegt het over jezelf als je met zo iemand meegaat in die foute praktijken? Je verdient toch wel meer dan dat?
Ik geloof het verhaal niet echt. Een paar maanden daten en dan al van die dramatische beslissingen nemen? Hou toch op.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven