Vriend extreem droge huid
woensdag 17 februari 2010 om 09:24
Hoi allemaal,
Ik heb sinds 2 maanden een vriendje, en hij heeft een mega droge huid... Echt schilvers, maar ook krabbelt hij snachts alles open omdat het super jeukt.. OP zijn handen heeft hij ook een beetje eczeem zelfs.. Nou begon ik er gisteren over maar hij is mega onzeker erdoor.. ik was benieuwd of jullie tips hadden wat ik het beste kan halen voor hem (wil hem er ff mee helpen)...
Hoorde van een vriendin van mij dat visolie tabletten erg goed werken...
Ik hoop dat jullie tips hebben...
Ik heb sinds 2 maanden een vriendje, en hij heeft een mega droge huid... Echt schilvers, maar ook krabbelt hij snachts alles open omdat het super jeukt.. OP zijn handen heeft hij ook een beetje eczeem zelfs.. Nou begon ik er gisteren over maar hij is mega onzeker erdoor.. ik was benieuwd of jullie tips hadden wat ik het beste kan halen voor hem (wil hem er ff mee helpen)...
Hoorde van een vriendin van mij dat visolie tabletten erg goed werken...
Ik hoop dat jullie tips hebben...
woensdag 17 februari 2010 om 09:55
Ik heb vroeger veel eczeem gehad. Toen kreeg ik altijd cortisone-zalf van de dokter. hielp wel goed. Verder hielp bij mij de zee heel goed. met je open wonden de zee inrennen is wel "even wennen" maar het genas bij mij wel als een dolle.
Je kunt ook dode zee produkten kopen. Dat werkt ook goed. (moet je anders even googelen, dan vind je daar wel info over).
Maar het is natuurlijk wel handig om inderdaad even naar de huisarts te gaan. Je zegt dat hij op zijn handen zelfs eczeem heeft, maar misschien is het op andere plekken ook wel eczeem, maar minder erg. Wel belangrijk om te weten voor de behandeling, want als het gewoon een extreem droge huis is werkt dagcreme misschien wel, maar als het een huidaandoening is (en zo klinkt het wel) helpt dat niet. Het kan trouwens ook psoriasis zijn. Volgens mij heb je daarbij meer schilfers en een hele droge huid dan bij eczeem. Maar goed, een huis-/huidarts is dus wel handig.
Wat ik verder ook wel heb gedaan is met handschoenen aanslapen (ja, dat is kut..), omdat ik ook in mijn slaap alles open krabbelde. Wel goed omdat je dan niet alles openkrabbelt en je huid de kans heeft te genezen. maar goed, het lost uiteindelijk het probleem nooit echt op.
succes!
Je kunt ook dode zee produkten kopen. Dat werkt ook goed. (moet je anders even googelen, dan vind je daar wel info over).
Maar het is natuurlijk wel handig om inderdaad even naar de huisarts te gaan. Je zegt dat hij op zijn handen zelfs eczeem heeft, maar misschien is het op andere plekken ook wel eczeem, maar minder erg. Wel belangrijk om te weten voor de behandeling, want als het gewoon een extreem droge huis is werkt dagcreme misschien wel, maar als het een huidaandoening is (en zo klinkt het wel) helpt dat niet. Het kan trouwens ook psoriasis zijn. Volgens mij heb je daarbij meer schilfers en een hele droge huid dan bij eczeem. Maar goed, een huis-/huidarts is dus wel handig.
Wat ik verder ook wel heb gedaan is met handschoenen aanslapen (ja, dat is kut..), omdat ik ook in mijn slaap alles open krabbelde. Wel goed omdat je dan niet alles openkrabbelt en je huid de kans heeft te genezen. maar goed, het lost uiteindelijk het probleem nooit echt op.
succes!
woensdag 17 februari 2010 om 10:21

woensdag 17 februari 2010 om 11:07
naar de huisarts en laten doorverwijzen naar de dermatoloog. Misschien is het een allergie, misschien eczeem. Dat zijn dingen die te verhelpen zijn. Patienten met eczeem huid krijgen ook koelzalf voorgeschreven (unguentum leniens) deze is zonder recept verkrijgbaar bij de apotheek. Insmeren voor het slapen gaan en op een lakentje gaan liggen (vanwege het vettige). Doet wonderen voor schilferhuidjes.
woensdag 17 februari 2010 om 11:14
Zalf waar ureum inzit. Die heb je van Eucerin maar je kunt ook zalf met ureum bij de apotheek bestellen.
http://www.e-apotheek.nl/pages/winap.as ... =infotekst
http://www.e-apotheek.nl/pages/winap.as ... =infotekst
woensdag 17 februari 2010 om 13:12
De producten van Kneipp voor de zeer droge huid zijn ook prettig: http://www.probleemhuidkuur.nl/.
donderdag 18 februari 2010 om 15:40
Lanettecreme is volgens mij niet helemaal hetzelfde als die witte vaselinecreme, ik heb ze allebei gehad en de vaseline cetomacrogol creme bevalt mij een stuk beter (creme is beter dan zalf, dat trekt veel beter in de huid; dit zeg ik er even bij omdat je van alles bijna ook een zalf-versie hebt).
En verder: waarom gaat hij niet naar de huisarts en/of naar de huidarts?
Voor eczeem dat ontzettend jeukt gebruik ik altijd een sterke hormooncreme in combinatie met de vette creme, maar die moet wel voorgeschreven worden door de huisarts.
En verder: waarom gaat hij niet naar de huisarts en/of naar de huidarts?
Voor eczeem dat ontzettend jeukt gebruik ik altijd een sterke hormooncreme in combinatie met de vette creme, maar die moet wel voorgeschreven worden door de huisarts.