November 2007

26-01-2010 20:00 2584 berichten
Ons 6e topic voor de moeders die ooit in 2007 uitgerekend waren in november.

Veel schrijf- en leesplezier! Voel je welkom om mee te schrijven.

Een korte samenvatting van ons topic: Twee apen uit mei 2000 en november 2002, twee oktober baby's, heel veel november baby's en een december 2007 baby. Verder nog een februari en maart 2009 baby, twee juli 2009 baby's, één augustus 2009 baby, twee baby´s in maart 2010 en dat was het voorlopig wel.

Onze kinderen zijn jarig op 4 oktober, 30 oktober, 6 november, .............

Inmiddels zitten we midden in de peuterpuberteit, en leren we steeds beter onze grenzen aangeven en bewaken .
Alle reacties Link kopieren
Goeiemorgen, ik ben ook weer bovenwater. Deze week de 10-minutengsprekken met de ouders en de rapporten....

Allemaal achter de rug en tot grote tevredenheid van mij want:

- voor mijn leerling met PDD-NOS externe hulp in mogen schakelen voor de leerstagnatie.

- voor 2 van mijn agressieve hinderlijke leerlingen ook hulp in de vorm van schoolmaatschappelijk werk en een creatieve praatmevrouw voor de andere.

Wat heerlijk dat ik dit erdoor heb gekregen en dat in 1 week tijd! Hopelijk helpt het en merk ik de resultaten in de klas!

Maar nu eerst: 1 week vakantie! YEsssss!

O, heel veel sterkte, ik vind het enorm balen voor je dat je nog zo'n last hebt van je 'lucht'. Toch maar gelet worden onder een haptonome? ;)

Lala, ik was na mijn keizersnee (natuurlijk ook een buikoperatie) op zich best snel weer op de been vond ik, na 10 dagen wandelde ik voor het eerst buiten met Leon.

Als tip wil ik je wel meegeven inderdaad zoveel mogelijk hulp in te schakelen, zodat je niets moet als je het niet kan!

Zo, en nu echt even goed bijlezen!
Lizzie; Wat fijn dat er vorderingen in je klas komen. En nu lekker vakantie (mijne zit er alweer op ).

Ibbel; een keukentje was hier op 1 jarige leeftijd een grote hit. Dus als je het mij vraagt is dat zeker een goed cadeau.

Ik heb vandaag een dagje vrij....Jippie!!! Zometeen lekker naar de sauna, heb gezichtbehandeling en massage geboekt en ga vandaag eens lekker niksen. Is heeeeel lang geleden dat ik een dag zonder kinderen had.

Binti; wat een heerlijk verhaal over jouw BIntje. Toevallig dat ik gisteren ook bij mezelf dacht dat ik de afgelopen paar dagen zo ontzettend genoten heb van mijn peuter. Ze is echt leuk nu. (**Klopt het even af dat de volgende dramaperiode nog even op zich laat wachten**)

Hier is trouwens Shrek een grote hit bij Alissa, vind ze helemaal het einde en heeft ze al zo'n 50 keer stukken van gezien. Pipi vind ze gelukkig niks aan.

Wat mij wel opvalt is dat ze al die tekenfilmfiguren bij naam kent, ook dingen die wij echt niet kijken met haar zoals Mega Mindy, Bob de Bouwer enz.
Volgens mij heb ik alles van Pippi wat er is. De films zijn nl Tv series van gemaakt. Dus alles wat Ibbel opnoemt en dan nog meer. Pippi gaat naar school, Pippi heeft reisplannen, Pippi lijdt schipbreuk, Pippi gaat aan boord, Pippi in de lucht en dat zijn degene die ik uit mijn hoofd ken hahahaha.

Ibbel: Is een keukentje ook niet een beetje teveel met kleine dingen? En een sofenknikkerbaan? Ben benieuwd O heb je een link?

Ik zou het eerlijk gezegd ook niet weten. Ik krijg straks hetzelfde probleem haha. Maar houten speelgoed vind ik altijd leuk en goed is er dan niks wat je nog niet hebt? Het is geen speelgoed maar zon leuk babylampje cq nachtlampje wat die prijs gewonnen heeft. Dat kabouter ding? Offuh.....ik denk wel even voor je na, want ik zie altijd leuke dingen haha.

Lizzie: wat super zeg dat je eindelijk hulp krijgt. Heerlijk meid, je hebt het verdient.

Ik heb trouwens net aan mijn vader gevraagd of de Disney dvd's die hij heeft in het Nederlands te kopieren want volgens mij is jungle book ook best leuk met die dieren enzo. En mega mindy en Bob en Dora, ik zou niet eens weten wanneer die zijn. Ik heb nu digitale tv en dus ook die Nickelodeon zenders maar we kijken er nog maar even niet naar.

Hier zijn beide kinderen volgens mij weer een beetje beter. De kleur van de poep (zaten jullie net te lunchen ) is nog een beetje raar en zacht en Anniek heeft nog krampjes maar ze eet weer als een bootwerker (vooral "kik etuh" van zonnatura die groente en fruit met kikker erop, zijn echt een hit) dus het zal wel beter zijn. Saar heeft de fles van gisteravond, van vanochtend en haar fruit ook nog binnen dus volgens mij gaat het de goede kant op.
Verander wat je niet kunt accepteren en accepteer wat je niet kunt veranderen
Wat doen jullie met die lange films: in fasen kijken? Langer dan 10 minuten kijkt mijn meisje niet, of het moeten video's van K3 zijn

ik zal eens snuffelen of ik de baan vind.

Lizzie, wat goed dat er voor jou wat ademruimte gemaakt is.

Ik heb van de longarts een Bergje medicatie meegekregen. Dat moet binnen 2 weken verlichting geven. Ben benieuwd.

Wij hebben in ons ventje ook al een echte peuter. Hij wil niets meer eten dat hij niet zelf kan eten. Pap is dus passee, het moeten boterhammen zijn. Dat wordt nog wat!
De knikkerbaan die wij hebben zie ik niet. Maar Google op knikkerbaan peuter en geniet.......
Ik ga googlen.

Hier wordt ook niks gegeten dat ze niet zelf mag doen. Behalve vruchtenyoghurt dat mag ik nog voeren. Eigenlijk hebben we haar nooit gevoerd, Mila heeft a la Rapley leren eten, ze eet al maanden met de pot mee bij ons. Behalve als we friet eten. (Wat niet wil zeggen dat ze nog nooit friet met frikandellen heeft gehad )

O, ik hoop dat ze aanslaan, die berg medicijnen.

Noovje wordt geboren met 40w4.
Hmm, als ik het zo lees, komt Binkie hier echt te kort met zijn dvd's. Maar dat komt voornamelijk denk ik doordat ikzelf al helemaal niet geen disney fan ben. Eigenlijk vind ik bijna niet één film leuk, duurt bij al snel te lang.

Maar ja, pippi daar in tegen vind ik nog steeds leuk. Ach Binkie is nog steeds tevreden met wat er op tv te zien is, bij allang best.

Lizzie, wat fijn om te lezen dat je een goed gevoel na deze week hebt. Hopelijk brengt je vakantie nog meer rust en sluit je het schooljaar toch nog positief af. Petje af hoor, hoe je ermee om gaat! Alle energie die je erin gestoken hebt, werpen misschien nog zijn vruchten af.

Fijne vakantie, geniet ervan.

Oja, mijn voorspelling voor onze kleine: 38+6 en het wordt een ..... ach ik weet het echt niet. Kop of munt zegt een meisje!
Oja, Ibbel jij als draagdoeken expert. Je hebt deze vraag volgens mij al vele malen beantwoord, maar ook ik wil toch nog enige raad.

Welke draagdoek raad jij aan om aan te schaffen om bij wijze van direct te kunnen gebruiken?
Noovje komt op 39w1!

Film kijken, moet zeggen dat ik op zondagochtend regelmatig een disneyfilm opzet. Tinkerbel is helemaal geweldig, Lion king alleen het eerste stukje met alle dieren. En shrek vind ze ook leuk. Soms hangt ze lekker tegen me aan en kijkt hem bijna af en soms is ze het na 20 min zat en gaat ze spelen.

Moet zeggen dat ik een grote verzameling van disney heb en steeds wat anders uitprobeer, meeste vind ze nog niet echt leuk.

Novem wat kijk jij dan op tv? Doordeweeks is er inderdaad wel wat leuks op ned 3. Maar in het weekend zie ik alleen die kidstop20 ofzo. Nou daar vind ze niets aan.

Babbelen, heerlijk om te horen. Gisteravond was ze uit bed geklommen op de stoel gaan zitten met een boekje en heerlijk alles hardop aan het "voorlezen" aan dr knuffel.

Geheugen het verbaasd ons inderdaad ook dat ze zo goed alles onthouden. In december zijn we met onze kat naar de dierenarts gegaan en van de week kwamen we die vervoerbak tegen op zolder, zegt ze weer "dikkie ziek"

School is uitgekozen en ik heb dinsdag een gesprek met de naschoolse opvang. Aangezien mn moeder op vrijdag wil oppassen 1 x per 2 weken en mn schoonmoeder op maandag 1x per 2 weken. Maar als het goed is is dat gewoon te regelen.
Lizzie, geniet van je vakantie, je hebt het meer dan verdiend!!! Het je nog wat leuks voor jezelf in de planning?

Tessje heeft maar één dvd: Pluk van de Petteflet. Heeft ze gekregen voor haar verjaardag en dat is een grote hit! En ik vind het ook niet verschrikkelijk om naar te kijken . Soms zet ik aan het eind van de dag de dvd op als ze heel moe is, dan zit ze lekker met haar knuffel op de bank onder een dekentje. Maar langer dan een half uur duurt het niet hoor. Een paar keer per week kijkt Tessje ook Sesamstraat, vooral op kdv dagen, dan komen we net thuis, kan ze even tot rust komen en duik ik de keuken in. Aan Pipi begin ik maar niet als ik het zo lees haha.

Bij de gyn was het best goed, hoewel ze (Lala heeft dus gelijk) geen definitieve afspraken willen maken. Vanaf 39 weken gaan ze steeds kijken hoe het ervoor staat en dan bekijken wat er verder gaat gebeuren. Volgens de gyn heb ik ongeveer 50% kans op weer een keizersnede. we zullen wel zien hoe het gaat... .Verder alles goed, bloeddruk nog steeds laag. De baby ligt nog wel los in mijn bekken, is nog niet helemaal ingedaald dus.

Gisteren was ik een dagje bij een vriendin. Was erg gezellig. Rond etenstijd belde vriend dat Tessje me wilde spreken. Zegt ze 'Ik misse jou mama. Nu snel naar huis komen mama!'. Zooo lief, ik was bijna gelijk in de auto naar huis gestapt haha . Morgen is vriend zo ongeveer de hele dag weg en ik heb naast cakejes bakken met Tessje niks op het programma staan. Iemand nog ideeen om te doen met rotweer en hele dikke buik?
Tess; als je je verveelt, wij zijn morgen in Den Haag/Delft en gaan daar naar zo'n indoor speelparadijs. Je mag altijd bellen als je niks weet te verzinnen met Tessje om mee te gaan. Balen dat ze geen def afspraken willen maken, maar das geloof ik wel gyn eigen.
Tv, door de week inderdaad ned 3. En in het weekend kijken we 's morgens nauwelijks tv. Binkie komt bij ons in het grote bed en die vermaakt zich tot op heden nog goed. Dan lezen we wat voor, of hij stuwt met papa, soms valt hij nog in slaap, etc. Wij hebben ook wel het geluk dat we ochtendmensen zijn, dus echt uitslapen mis in niet. Al vind ik 8 uur alwel uitslapen.

Tess, bij ons schijnt nu het zonnetje. Al heeft het vannacht ook wel weer iets gesneeuwd. Dat is balen, vind ik met zo'n dikke buik. Je bent zoveel minder flexibel.

Tja en wat te doen. Knutselen, lezen, kokkerelen, stukje fietsen. Kan je er niet een tijdje bij de buren laten spelen?

Succes ermee! Hopelijk is Tessje in een hele goede bui en is de dag voorbij voor je het weet.

Wat schattig trouwens het telefoongesprek!

Vandaag ga ik de kinderkamer in orde maken. Ja ook bij mij komen nu toch wel de kriebels. Want stel je voor dat deze wel te vroeg komt...

Iemand nog leuke ideeen om een jongenskamer op te vrolijken? Ben wel van het stoere, maar nog niet echt van die "enge piraten" etc.
Tv kijken doen wij nooit. Het is bij ons heel saai: welke dag van de week ook, de ochtend tot 9 uur is altijd hetzelfde. Structuur is goed zeggen ze, ook voor ons, want met een slaperige kop nadenken is niets voor ons

jongenskamer: wij hebben wat schilderijen van sprookjes laten maken door neef en nicht. Ook het dierenthema van Neeltje is unisex.

Mijn tip over draagdoek bbtai. Helaas voor je heb ik de mijne net op mp verkocht!

Wij hebben ook een grote collectie disney maar die komt nog niet uit de kast hoor. Ik vind haar echt nog te klein.

Ons fotoboek 2009 is klaar. Leuk hoor, om Neeltje terug te zien als 1jarige peuter en nelis als ieniminie hoopje baby en de eerste stenen voor 2010 zijn al gelegd
Lizzie wat fijn dat je aan de slag kan (na je vakantie!!) met een betere aanpak. Ik als ouder van een kind met een rugzak begrijp volgens mij heel goed waar je voor staat elke dag met een weerbarstig kind en dan gaat de mijne nog wel omdat ie maar een klein beetje pubert... Mijn standpunt is altijd dat ik vind dat een leerling te handhaven moet zijn op school. Zodra mijn Tijn dat niet meer is dan gaat ie naar speciaal onderwijs. Ik wil hem heel graag op regulier houden maar niet ten koste van alles.. Ik hoop dat jij er uit komt met jouw kinderen...

Novem wat klink jij toch heerlijk ontspannen altijd. Volgens mij heb jij daarom ook gewoon zo'n lekker ventje dat niet al te moeilijk is (of zie ik dat verkeerd?) Wij hebben voor onze jongens een gewone unisex kamer wat opgepimpt bijvoorbeeld door op een bed een brandweerwagen te schilderen en bij Raf hebben we nu wat traktors op het programma staan. Zijn kamertje is nog niet helemaal af maar als ik iets tegenkom met een traktor erop dan neem ik het mee.

TV kijken?? en dan hele films? Dat redt Raf echt niet. Die kijkt 3 minuten als ie aan staat maar dan haakt ie af. We hebben ook dvd's van pippi en van een aantal van die oude kinderseries (de zevensprong ed) en pluk hebben wij ook (en nog een heleboel meer van de grote kinderen) maar dat is echt niet aan hem besteed. Het enige wat ie leuk vindt is Sesamstraat, Brum en Kleine rode traktor maar ook daar kijkt ie maar heel kort naar.

Leuk heh O om zo terug te kijken... Ik heb dat laatst ook gedaan met en naar mijn twee grote apen. Zo leuk om de gelijkenissen en verschillen te zien...

Misty welke school heb je nu uiteindelijk gekozen??

Ik had een tricot slen (voor de echte experts mischien stom) maar ik vond hem heel prettig meteen vanaf het begin.
Dank je wel voor het compliment. Maar ik ben niet altijd zo relaxed. hóór! Zeker toen Binkie net was geboren, heb ik heel vaak met mijn handen in mijn haar gezeten en heel wat afgejankt!

Met Binkie gaat het inderdaad lekker. Ik vind dat hij het vreselijk goed doet, met een zwangere moeder! Heeft me in het begin wel wat strijd opgeleverd, maar tot nu toe wordt ik er wel voor beloond.

Wat goed dat je fotoboek af is , origneel. Staat hier ook in de planning voor in mijn verlof. Vind het inderdaad grappig om te zien, hoe snel groot ze worden. In mijn beleving ziet hij er nog net zo uit als een jaar terug, maar als ik foto's terug kijk dan is het nu echt een kereltje aan het worden. Zeg maar gerust een bink!.

Thanks voor de draagdoekeninfo, ga me er eens verder in verdiepen. Bij Binkie heb ik het toch wel gemist, achteraf.
Zo vandaag nogmaals lekker uitgeslapen en het is zonnig buiten, mijn dag kan niet stuk!

Jongenskamer. Wit met zachtgeel en vlinders in rood, geel en groen en een ark van Noach borduurwerkje met zijn naam bij ons.

Niet echt stoer...

Vuurtorens, schelpen en bootjes zijn ook erg leuk en later uit te breiden met piraten indien gewenst.

Hele films worden hier ook niet gekeken hoor! Wel een stuk of wat afleveringen van Thomas de trein en door de week af en toe de teletubbies en het zandkasteel.
Novem geniet ook lekker van je verlof!

Ik ben ook vergeten Nelis te feliciteren, wat stom. Ben ook niet veel op het forum geweest de laatste tijd.

Voor Mila alvast felicitaties, voor het geval ik er niet ben.

Het lijkt nog maar zo kort geleden dat die twee zich als tweede lichting aankondigden!

TV: hier NL3 en Nick Jr. op de digitale TV. DvDs draaien we daardoor bijna niet. Eigenlijk vindt ze nu alleen Zandkasteel en Dora leuk (en Diego, de mannelijke equivalent). Lijkt ze ook dingen uit op te pikken, en ze doet mee.

Cars film heb ik geprobeerd een keer omdat ze de auto's zo leuk vindt, maar dat was echt nog te moeilijk en te lang.

Pipi komt er niet in, tenzij het een versie is die NIET in het NL is nagesynchroniseerd.

Knikkerbaan, hebben we hier al een jaar, met echte knikkers, maar daar spelen we alleen onder begeleiding mee en de knikkers staan op een plek waar ze niet bij kan. Op het KDV hebben ze er een met kleine autootjes en die is ook een succes.
Helemaal vergeten:

Donderdag op het CB geweest en Leon weegt nu 12,85 kilo en is 93 cm lang. Hij heeft een paar kleine testjes moeten doen zoals een blokkentoren bouwen en lichaamsdelen aanwijzen bij een popje. Hij is helemaal goedgekeurd en dat was fijn om te horen.

Na mijn zwangerschapsverlof is manlief eigenlijk iedere keer met hem mee geweest op zijn papadag, dus het was al weer een flinke tijd geleden voor me.

Verder ben ik heel erg trots, Leon kan al heel goed voetballen!

Teksten van deze laatste tijd: 'hoor je dat' , benoemen onderdelen van een huis: dak, plafond, muur.

O, je brengt me op ideeen, ik ga ook weer snel wat aan mijn plakboek doen (toch vakantie!)
Voetballen? Wat goed! Wij hebben een echte meid, ze wil alleen maar gooien. Ze gooit wel met alles bovenhands

nog een tip: vtech baby spelcomputer. Mannetje vindt het enig. Is wel de tv bezet, voor 10 minuten
Novem, een tip over de ideale draagdoek... pfff... Ik heb Mila veel in een sling gehad de eerste weken. Even makkelijk omdoen, kind in de wieghouding leggen en wandelen maar. Als je niet bang bent om te knopen, koop je een geweven draagdoek van zo'n 4.60 meter, liefst een tweedehandsje, want die zijn al lekker zacht. Ik wil best voor je op jacht gaan als je me je budget en kleurvoorkeur doorgeeft. Een paar merken om alvast te gaan googlen: Didymos, Ellevill, Storchenwiege, Nati, Hoppediz.

Lizzie, Seppe doet dat ook, hoor je dat? Zie je dat? Wat is dat? Wat doe jij?

Tips voor jongenskamer: Bij ikea kun je leuke vloerkleden kopen, die kun je ook aan de wand hangen bij wijze van kunstwerk, lekker aaibaar, een stoffen vlaggenlijn ophangen, jachttrofees van pluche aan de muur of een muursticker. Voor meer inspiratie zie www.kleinezebra.com
Oooh, ik ben helemaal hyper, daft ik weet het, maar ik heb net een hele mooie sling van iemand gekocht, kijk maar eens op www.kleinsmekker.dk voor een impressie.
Novem, wil je mijn draagdoek overnemen? Is een amazonia, ruim 5 meter, blauw. Laat maar weten! Ik bedenk me dat ons ventje me echt te zwaar wordt. Ook zal hij binnen een maand of 2 wel lopen
Ibbel, die lijkt op de bbtai die ik had. Dat was inderdaad een heerlijk ding. Zolang het maar niet zo is dat je kind aan 1 schouder hangt is het al goed vind ik bij die kleintjes.
Even snel. Ik moet ook dringend wat gaan doen aan de fotoboeken. (moet ze nog maken hahaha)

Maar waar bestellen jullie ze? Krruidvat en Hema zijn toch best ok? Of hebben jullie betere tips (enigzins redelijk geprijsd aangezien ik een boek of 12 achterloop :-))
quote:Ibbeltje78 schreef op 22 februari 2010 @ 11:40:

Oooh, ik ben helemaal hyper, daft ik weet het, maar ik heb net een hele mooie sling van iemand gekocht, kijk maar eens op www.kleinsmekker.dk voor een impressie. Heerlijk als je zo blij wordt van een aankoop. (je bent gewoon draagdoek verslaafd)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven