Ik voel me niet mezelf..

19-02-2010 09:50 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

sinds een tijd voel ik me niet meer mezelf.Loop constant te piekeren.Sinds 2 weken uit het zich in constante hoofdpijn,druk op mijn borst,duizeligheid en suizende oren.volgens mijn huisarts hyperventilatie.

Nu zit ik met een dilemma.

Ik heb een vriend,waarmee de relatie niet al te goed is,ook daar pieker ik natuurlijk over.

Heb geen zin om naar hem toe te gaan of te zien,datzelfde geldt ook voor mijn vriendinnen overigens,heb nergens zin in.

Morgen geeft zijn moeder een feest,maar ik pieker dus al serieus dagenlang.Ik kan me niet ertoe zetten erheen te gaan of vrolijk te doen tegen iedereen,wat wel verwacht word.

Maar als ik niet ga ben ik bang scheef aangekeken te worden.Het liefste wil ik gewoon in bed liggen,helemaal niets.

Ik ken mijzelf zo totaal niet,was altijd vrolijk,spontaan en ondernam vanalles.

Heeft iemand dit al eens meegemaakt?Herkent iemand dit?Ik hoop dat ik het hier goed geplaatst heb..

Heb overigens nog niet met mijn vriend gesproken over morgen,wel weet hij dat ik niet in mijn vel zit.

Groetjes theeleutertje
Klinkt mij toch als een beginnende depressie. Ik denk dat je het beste naar je huisarts kunt gaan. Sterkte......enne...........niks doen waar je geen zin in hebt!
ja, ik herken het wel. je kunt maar beter je grenzen in de gaten houden. Als je dit verhaal uitlegt aan je vriend, zoals je het nu opgeschreven hebt, is het gemakkelijker te begrijpen voor hem.

Ik zou niet gaan nu. Als je e beter voelt, kun je zulke verplichtingen aan. Nu gewoon niet: accepteer en respecteer dat voor jezelf, dan doet een ander dat ook.
Only dead fish go with the flow
Het is zo dat ik verplichte dingen al tijden uit de weg ga,mer kerst ben ik wel geweest maar daarna niet meer.Nu woont mijn partner niet in de buurt van zijn ouders dus dat scheelt wel.

Ik ben gewoon bang dat ze denken dat ik ze niet wil zien,het is ook erg lastig als mensen niets aan je zien..

Ik ga het er dadelijk met hem over hebben,helaas aan de telefoon,maar wil het wel kwijt.

Dankjewel voor de reacties tot nu toe.
Je hebt je topic bij relaties gezet en geeft aan dat je je relatieproblemen hebt. Welke problemen zijn dat?
quote:theeleutertje schreef op 19 februari 2010 @ 09:57:

Het is zo dat ik verplichte dingen al tijden uit de weg ga,mer kerst ben ik wel geweest maar daarna niet meer.Nu woont mijn partner niet in de buurt van zijn ouders dus dat scheelt wel.

Ik ben gewoon bang dat ze denken dat ik ze niet wil zien,het is ook erg lastig als mensen niets aan je zien..

Ik ga het er dadelijk met hem over hebben,helaas aan de telefoon,maar wil het wel kwijt.

Dankjewel voor de reacties tot nu toe.Als je bij jezelf blijft in je vehaal en aangeeft dat het niet aan zijn ouders ligt... Of ligt het daar ook aan voor jou? Aan zijn ouders?
Zijn ouders zijn ontzettend lief,voel me daar (normaal) meer dan thuis.

een 2jaar geleden is mijn vriend (niet fysiek) vreemdgegaan,zo noem ik het want zo voelt het voor me.

Daarna is het lastig voor me geweest hem te vertrouwen.buiten dat wilt hij huisje boompje beestje en ik wil gewoon rustig aan doen,elkaar zien wanneer we er zin in hebben,niet continu slapen bij elkaar.Verder ontbreekt de sex gewoon ook,op af en toe wat vozen na.
Als ik dit zo lees, kun je beter de relatie verbreken, naar de huisarts gaan en eens goed aan jezelf gaan werken...
thee,

als je al zo'n tijd rustig aan wilt doen en niet wil groeien naar dat huisje, boompje, beestje met je vriend, betekend het dan dat het 'huisje, boomnpje, beestje' voor jou niets is of dat je het met hem dus niet wilt/ aandurft?

Als je moeite hebt om je vriend te vertrouwen, vind ik dat je wel erg goed bent in afstand houden van je vriend.

Ik lees van andere dames de tegengestelde houding: hem juist gaan claimen omdat ze hem niet vertrouwen.

Ik vind het een beetje tegenstrijdig bijna: je vertrouwt hem niet, maar wilt ook niet naar elkaar toegroeien en vaker bij elkaar zijn. Hoewel ik wel moet zeggen dat de claimerige houding juist ook niet zou helpen natuurlijk. Maar ja, als je gek op elkaar bent, wil je elkaar wel regelmatig zien.... Hoefte zeker niet dagelijks te zijn, maar ik vraag me wel af hoe vaak jullie elkaar nu zien.

Je vriend ging 'vreemd' zei je? 2 jaar geleden... Hoe lang zijn jullie in totaal bij elkaar nu? En wat deed hij dan 2 jaar geleden: werd hij verliefd op iemand anders? Of vond hij iemand anders leuk?

Jullie hebben geen sex, zeg je. Komt dat omdat je zo lusteloos bent of voel je je niet erg aangetrokken tot je vriend?
Dan moet je iets wat je niet wil. Dat gevoel heb je tenminste. Misschien ben je bang iets te verliezen als je iets wat je niet prettig vindt niet doet.

Dus tijd om de balans op te maken. Alle voors en tegens en vooral: heeft het ondergaan van de vervelende dingen de uitkomst (het profijt) die je wil?
De reden dat ik afstand hou is denk ik zodat hij me niet nog eens kan raken,misschien komt dat raar over omdat het normaal inderdaad tegenovergesteld is.

We zijn nu 4 jaar samen,de reden dat hij dat deed was omdat ik in die tijd geen aandacht had voor hem,omdat ik het overlijden van iemand aan het verwerken was.Overigens nadat ik hem heb geholpen het te verwerken (stond nog dichter bij hem) en had toen na een tijd dag en nacht samen even tijd voor mij nodig en toen heeft hij dat gedaan.Dat heeft me erg gekwetst.

De reden van geen sex hebben,denk beide,heb er geen zin in,niet met hem maar ook niet met anderen (niet dat ik dat geprobeerd heb)
Jullie zijn 4 jaar samen. 2 jaar zijn niet goed (hij is na 2 jaar ontrouw geweest en jij hebt daar al 2 jaar moeite mee). Nog heel even en jullie relatie is langer slecht dan goed. Is dat de moeite waard?
De kogel is door de kerk.Hoe ik het ook wend of keer,ik heb de kracht niet om nu een relatie te hebben of eraan te werken.Ik heb het zojuist uitgemaakt met pijn in mijn hart,al weet ik niet of het pijn is omdat ik hem pijn doe,of bij mezelf.

De relatie zat al niet goed,en dit is beter zo maar man wat doet het pijn...

Misschien lijkt dit in jullie ogen snel besloten,maar ik liep er al zolang mee...Het is alleen zo verdomde moeilijk iemand pijn te doen!
Theeleutertje, bah, wat een lastige situatie!

Je stress en daarbij behorende hyperventilatie zijn ook niet erg behulpzaam. Nu het uit is, doe even heel rustig aan en kijk of de stress/hyperventilatie ook en beetje voorbij gaan. Het kan zo maar zijn dat de rust van de verbroken relatie (ook al doet het pijn, het is jouw besluit) je ineens doet opknappen.

Verder zou ik heel voorzichtig zijn met je grenzen en goed uitkijken dat de hyperventilatie zich niet ontwikkeld tot een depressie en/of een angststoornis. Hou contact hierover met je huisarts.
pop1980: dat zal ik zeker doen,dankjewel.soms heb je meningen van anderen nodig om iets te beseffen.
Soms helpt het om " op te staan " en je omgeving te vertellen wat JIJ nu echt wil.

Misschien is dat een eind maken aan je relatie, of niet naar een feest gaan waar jij geen zin in hebt. Laat zien wie je bent en vooral wat je wilt. Dat lucht enorm op .Dan wordt je ook niet geleefd en drijf je ook niet met de stroom mee waarin jij niet mee wil drijven
wees jezelf, er zijn genoeg anderen.
Volgens mij was het besef er bij jou al, alleen de schop onder je kont had je nog nodig, anders had je niet zo snel besloten om er een punt achter te zetten.

Theeleutertje,

Wat een beslissing. poeh, na 4 jaar.... Natuurlijk gaat dat niet in je kouwe kleren zitten. Ik denk dat je nu heel rustig moet gaan uitvinden wat het echt met je doet. Dat weet je niet direct.

Veel sterkte in ieder geval!

Hoe reageerde hij? Begreep hij het?
tjah hoe reageerde hij...

Eerst belden we,maar toen moest ik steeds huilen,en dan kom je niet uit je woorden,nu vooral niet omdat ik erg emotioneel ben..

Ik heb hem gemaild en we hebben even heen en weer gemaild,en toen vroeg hij wat ik nu wilde,en heb toen uitgelegd dat ik geen relatie wil,dit niet meer zo zie,aan mezelf moet werken.Heb alles op mijzelf betrokken,hem meerdere malen duidelijk gemaakt dat het niet aan hem ligt en hij echt een lieverd is,maar niet meer voor mij..

Hij was shocked,maar wat kan hij anders dan accepteren?

Hem erna nog gesmst dat het me echt spijt,dat ik het op die laffe manier heb gedaan,verder niets op gehoord,behalve wat nu met de kleren en de sleutels maar dat komt wel.

voel me aan de ene kant opgelucht,maarja aan de andere kant ben ik bang wat ik weggooi,barst af en toe in tranen uit maar het gaat..Moeite kost om niet even te bellen.smsen,maar ik probeer het vol te houden..

Dankjewel voor jullie reacties,dat helpt erg om niet weer de telefoon te pakken en te smsen.

Maar uiteindelijk zou het op hetzelfde neerkomen,weer hetzelfde cirkeltje..
O jee... via email...? Dat is inderdaad niet echt zoals ik het zou doen...vooral na 4 jaar.

Denk je niet dat het voor jezelf ook goed zou zijn om ook persoonlijk met hem in gesprek te gaan? Dat komt natuurlijk sowieso als jullie spullen gaan ruilen. Maar goed, misschien ook niet te lang mee wachten?

Natuurlijk is het voor hem shocking, dat zou het voor iedereen zijn. Maar het is wel eerlijker van je. Als je dit zo voelt en je kunt hem niet geven, wat voor hem bij een relatie hoort, kun je er beter niet mee rond blijven lopen.

Doe even rustig aan met jezelf. En maak binnenkort een afspraak met hem als je je weer rustig voelt. Kun je het ook goed afsluiten... hoe moeilijk ook...
Thee soms moet je eerst iets afbreken om later weer iets op te bouwen. Ik vind dat je het geod hebt aangepakt omdat het een heel moeilijke beslissingis ondanks wanneer je weet dat het de juiste is. Ik wens je heel veel strerkte en je hebt juist geen schop onder je kont ndig maar juist het omgekeerde en daarmee bedoel ik : wees lief voor jezelf en denk nu even alleen aan jezelf
Uit elkaar gaan doet zeer , of jij nu degene bent die het uitmaakt of hij.

Eerst aan jezelf werken nu, en dan zie je wel wat de toekomst brengt, misschien vinden jullie elkaar dan wel weer als de behoefte er is.

Huilen lucht op, mits je er in blijft hangen, kijk niet te ver vooruit, en blijf dicht bij jezelf nu, je zult jezelf nog nodig hebben.

voor nu een dikke

en heel veel sterkte
je zult jezelf nog nodig hebben.

-----------------------------------------------------------------------------------------------

Heel mooi gezegd, dat is een heel wijze opmerking die op veel situaties in het leven van toepassing zijn
Dankjewel voor de lieve reacties,doet me echt goed.

Ik weet dat het niet heel netjes was,maar ik kon niet praten aan de telefoon en wilde de situatie voorkomen om het nog langer door te laten gaan op deze manier.

Ik sta achter mijn besluit,voel me ineens ook beter,waarschijnlijk had het een met het ander te maken.

Of misschien moet ik het nog beseffen..

Heb wel steeds de neiging hem te bellen/smsen wat hij doet,hoe het gaat,maar weet dat dit normaal is..Ik doe het in elk geval niet.

Gelukkig werd ik gered door een vriendin die belde,zomaar 3 kwartier voorbij.

nogmaals dankjewel!

thee
Weet ik arrasje heb het helaas ook uit praktijk moeten leren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven