FRSSWND

04-01-2010 14:06 2608 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ja, kom er nú maar uit!

Link naar het oude topic.

Is het een jongen of een meisje?

Totaal aantal stemmen: 36

Jongen (17%)
Meisje (28%)
Geen idee (6%)
Ik doe niet mee, want polls zijn voor babybrabbelaars (50%)
quote:lien schreef op 19 februari 2010 @ 10:36:

En welke dagen ga jij dan werken Morrie, ma, do en vrij? Heb even geen geduld die puzzel zelf te leggen, maar dinsdag in elk geval niet, dat weet ik wel .Ja, je hebt de puzzel al opgelost.
quote:Wind schreef op 19 februari 2010 @ 10:53:

Vanmorgen wakker geworden (nog steeds hoofdpijn) en heb besloten te stoppen. Ik vind het goed zo. Ik heb bij KW en BRS laten zien dat ik doorzettingsvermogen heb als het gaat om borstvoeding, maar het levert zoveel stress op (eerst voedingen kolven dan geven icm de pijn) dat ik nu kies voor mijn gezin en een kraamperiode waarin ik kan genieten ipv opzien tegen iedere volgende voeding. Maar kut vind ik het wel... meer dan kut. Superkut. Een gevoel van falen bekruipt me toch, maar ik zie geen andere uitweg meer.

Wat vervelend Wind.

Dit heeft niets met doorzettingsvermogen te maken, of met falen.

Het gaat gewoon niet, en dus stap je over op kunstvoeding.

En nu? Ben je dan nu aan het afbouwen? Want dan moet je nog steeds voeden met pijn?
Wij kunnen ruilen op het kdv binnen dezelfde week. En dat ga ik nu ook doen. Normaal gaat het altijd heel gemakkelijk, ons kdv is erg flexibel, Schorrie en Knorrie zijn bijvoorbeeld ook allebei op donderdag om de week gegaan ipv elke week. Maar 8 dagen ruilen heb ik nog nooit gevraagd dus ik weet niet of dat ook kan hoor. Daarnaast gaat hij in die tijd ook over naar een andere groep verwacht ik, dus het kan zijn dat dat nog problemen geeft.

Broekriem aantrekken, praat me er niet over. Ik steek mijn kop in het zand en doe gewoon megazuinig boodschappen enzo. Maar ja, morgen bijvoorbeeld een feestje, dan kun je toch niet zonder cadeau aankomen.

Heb trouwens van de oogarts een brief gekregen voor de verzekering waarmee we toch de bril van Schorrie kunnen declareren. Hopelijk komt verzekeringsmaatschappij dan toch over de brug, ondanks dat we het niet in ons pakket hebben.
Nou, dat had ik beter niet kunnen doen, dat op een rijtje zetten .
Nathje, typefoutje op je blog over het bed. Onze moet ons zijn.

Wel supergaaf, die complimenten!
Da's schrikken he. Maar heb je ook wel de teruggaves van kinderopvang enzo ernaast gezet?

Ik zat net te mokken tegen Morrie en toen kwamen er mailtje binnen dat ik (bij tussenbureau) mag komen kennismaken voor een opdracht om zwangerschap te vervangen 5 maanden. Zo, weer wat in het vooruitzicht in elk geval. Er waren erg veel kandidaten gaf ze aan, maar goed, dat zien we dan wel weer, ik ben door naar volgende ronde nu .
Oh lekker Lien, zou mooi zijn als het doorgaat!

Ja, kinderopvang enzo heb ik erbij gezet, en als ik zelfs de kinderbijslag meereken als inkomsten komen we per maand precies 20 euro tekort . Niet gaaf. Wat er echt enorm inhakt zijn de kosten voor de auto(s). Per maand zijn we alleen al aan benzine 600 euro kwijt, niet normaal gewoon. Voorheen had Sjaak natuurlijk een tankpas van de zaak, dat was toch echt wel heel relaxt... Ik denk dat mijn auto er toch maar uit moet, scheelt iets van 200 euro in de maand. En fietsen is gezond en goed voor de lijn enzo moet ik maar denken. Maar nu met die sneeuw vond ik mijn autootje toch wel heeeeeeeel handig!
Ik dacht dat jij je auto al weggedaan had LLL. Maar je had hem dus nog even lekker onder je kont.

Is er geen zicht op wat meer inkomen?

Ik zou echt niet met 1 auto kunnen, maar wat me laatst wel best handig leek was zo'n soort GreenWheels idee. Er staat er hier 1 voor de deur, die bijna nooit weg is. Volgens mij loont het best de moeite om eens uit te zoeken wat dat zou kosten tegenover mijn eigen auto.

Ik zou dat echt niet kunnen, opschrijven wat we uitgeven. Ik heb namelijk geen flauw benul van wat we aan boodschappen uitgeven. En ik weet wel dat ikzelf al echt heel zuinig doe.

Was steeds van plan op Pc loterij op te zeggen nog, als besparing, maar nu hebben we ijs gewonnen .
Nee, auto was gelukkig nog niet weg, ik had ook echt niet zonder gekund met deze winter. Sjaak was net even thuis om een slapende Sum af te leveren en heeft me weer wat gerustgesteld. Er is inderdaad wel zicht op meer inkomen, en hij zag het allemaal helemaal niet somber in. Ik ga echt meteen panieken als we niet meer kunnen sparen. Hij blijft er heel relaxt onder en verzint meteen wat oplossingen en zegt dat het wel goed is om weer even de tering naar de nering te zetten.

Zijn ze toch nog ergens goed voor, die mannen .
En Greenwheels heb ik wel eens uitgerekend, maar is echt hartstikke duur. Ik geloof dat ik voor één dag 50 euro kwijt zou zijn, dus dan heb ik met vier dagen per maand mijn eigen auto (inclusief benzine!) er al uit. Plus dat ie hier niet voor de deur staat en ik dus iedere keer met stoeltjes zou moeten sjouwen. Volgens mij heb je alleen iets aan als je echt sporadisch een keer heel hard een auto nodig hebt.
quote:Morrie schreef op 19 februari 2010 @ 13:34:

Ik zou dat echt niet kunnen, opschrijven wat we uitgeven. Ik heb namelijk geen flauw benul van wat we aan boodschappen uitgeven. En ik weet wel dat ikzelf al echt heel zuinig doe.

Was steeds van plan op Pc loterij op te zeggen nog, als besparing, maar nu hebben we ijs gewonnen .En daarom schrijven wij het dus af en toe een tijdlang precies op. Werkt echt heel verhelderend, gewoon iedere euro die eruit gaat opschrijven in een schriftje waaraan je die hebt besteed. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat ik aan lunchen op mijn werk meer dan 60 euro per maand uitgaf. Dus nu neem ik zelf lunch mee, veel goedkoper en nog lekkerder ook. En het werkt ook nog wel andersom, als je weet dat je het moet opschrijven koop je die twix niet meer, dat idee .
Wat een vervelende week heb je gehad. Zo'n gesprek met een arts doet ook niet veel goed. Ik sluit me helemaal aan bij Morrie.

Borstvoeding is geen prestatie dus ook termen als falen en doorzettingsvermogen zijn niet van toepassing. Ik hoop dat je snel rust voelt met deze beslissing.

En eng zeg het door het ijs zaken van KW! Ik krijg er helemaal de kriebels van. Gelukkig is het goed afgelopen!

Bedankt voor de tip Morrie, berichten typ ik steeds met haast (want tussen alle bedrijven door) dus slippen er steeds spelfoutjes in. Slordig!

Wij zouden ook het een en ander eens op een rijtje moeten zetten na 2 jaar geen inkomsten van mijn kant. Maar zou ook echt niet weten wat wij uitgeven. Misschien ook een lijstje bijhouden. Zojuist tulpen gekocht. 5 euro maar meer dan waard: beetje lente in huis
Te laat maar veel plezier Mille!
quote:lilalore schreef op 19 februari 2010 @ 14:04:

[...]

En daarom schrijven wij het dus af en toe een tijdlang precies op. Werkt echt heel verhelderend, gewoon iedere euro die eruit gaat opschrijven in een schriftje waaraan je die hebt besteed. Zo kwam ik er bijvoorbeeld achter dat ik aan lunchen op mijn werk meer dan 60 euro per maand uitgaf. Dus nu neem ik zelf lunch mee, veel goedkoper en nog lekkerder ook. En het werkt ook nog wel andersom, als je weet dat je het moet opschrijven koop je die twix niet meer, dat idee .

Ja, kan me voorstellen dat het verhelderend werkt. Ik zou het zelf ook wel kunnen, maar het is echt niets voor Harrie. Die heeft geen geheugen namelijk en zou aan het eind van de dag niet weten wat hij uitgegeven heeft.

Nathje, je hoeft je niet te verontschuldigen hoor, ik zag het toevallig staan. Ik zie altijd op website spelfouten namelijk, ik weet niet waarom maar mijn oog valt er altijd direct op.
Vijf euro voor de lente is geen geld Nathje, ik heb er nog wel meer voor over zo langzamerhand!

Poppetjes laarsjes zijn er en ze zijn echt om op te vreten. Ze valt nu alleen wel steeds om, ze moet ze duidelijk nog even inlopen .
Zijn ze wel soepel genoeg dan, de zooltjes? Eerste loopschoentjes moeten toch altijd zo'n meegevende zool hebben?

Ik heb voor 3 euro een bakje hyacinthen gekocht. Alleen dat staat een beetje sneu dus moet ik er nog een bakje bijkopen zometeen. Is het alweer 6 euro.
Heel vluchtig bijgelezen nog stiekem, dus alleen even snel een voor Wind!

Tot donderdag
quote:Morrie schreef op 19 februari 2010 @ 15:23:

Zijn ze wel soepel genoeg dan, de zooltjes? Eerste loopschoentjes moeten toch altijd zo'n meegevende zool hebben?

Ik heb voor 3 euro een bakje hyacinthen gekocht. Alleen dat staat een beetje sneu dus moet ik er nog een bakje bijkopen zometeen. Is het alweer 6 euro.

Kijk, daar ga je al . Ja, zooltjes zijn van die speciale flex-zooltjes, het zijn ook echt laarsjes voor de eerste stapjes. Inmiddels heeft ze het aardig onder de knie, zal straks wel een fotootje op SG zetten. Eigenlijk té oppervlakkig he, gewoon al zeven posts over de cowboylaarsjes van mijn baby .

Veel plezier Mille!
Hahaha, leuk toch, ze zijn ook leuk! Wees maar blij dat je van de kleine dingen kunt genieten!

Wij eten spaghetti met tonijnsaus. Harrie zei net dat hij het zo het lekkerst vindt. En dat wist ik niet dus ik maak bijna altijd gehaktsaus bij de spaghetti .
Wind je hebt een dappere beslissing genomen. Niets falen.

En KW door het ijs gezakt? Wat een schrik. Ik zou me doodgeschrokken en witheet tegelijk zijn.

Verder ben ik even snel achter pc. Het gaat moeizaam met Pebblo. Geen verbetering, hij zakt steeds dieper weg in zijn 'ellende'. Ik trek het hele huishouden (met 1,5 uur hulp want halve hulp) en bijvoorbeeld vanmorgen loop ik me rot te haasten en zit hij jourbaal te kijken ipv even helpen. Normaal zou ik er wat van zeggen, nu laat ik hem maar. Ik weet het even niet meer.

Met Klein Pebbeltje naar KNO geweest vanmorgen. Over een maand gaat zijn eusamandel er (weer) uit en krijgt hij buisjes. Kind hoort zo slecht door vocht achter zijn oor, bij een dergelijk gehoor zouden wij een gehoorapparaat krijgen...

Verder blijft Moshje high maintenance en ben ik heel erg moe.
Jee Pebbles, het schiet niet op he? Is hij nog bij de huisarts geweest met zijn klachten? Hij klinkt wel bijna depressief ofzo, vervelend hoor.

Ik ga ook naar de huisarts. Ik heb vandaag bijna het huis in de fik gezet door de rijst die ik aan het koken was te vergeten. Het was maar goed dat Sjaak thuiskwam en vroeg wat ik had laten aanbranden, anders was ik er echt pas achter gekomen als de rookmelder afging. En die hangt in de gang en de deur naar de keuken zat dicht, dus dat had wel even geduurd. Het loopt echt de spuigaten uit nu, ik vind mezelf echt gewoon gevaarlijk worden. Ik heb nu in een week tijd:

de voordeur open laten staan toen ik naar een vriendin vertrok (die heeft toen gewoon zeker vier uur wagenwijd opengestaan, echt een godswonder dat er niks weg was)50 euro in de pinautomaat laten zittende keuken bijna in de fik gezetEn Sjaak helpt ook niet, die wordt eerst kwaad en gaat dan zeggen dat ik 'ook de wekker moet zetten en moet zorgen dat mijn spullen op een vaste plek liggen'. En dat is natuurlijk ook zo, maar ik vind het gewoon niet normaal dat ik ineens gewoon helemaal niks meer kan onthouden. En ik wil niet de symptomen bestrijden, er moet iets aan het probleem gedaan worden. En hij doet net of het probleem veroorzaakt wordt door mijn slordigheid.
quote:Morrie schreef op 19 februari 2010 @ 17:16:

Hahaha, leuk toch, ze zijn ook leuk! Wees maar blij dat je van de kleine dingen kunt genieten!Ze staan op de SG .
Ik ben heel benieuwd wat de huisarts daarmee doet LLL. Ik denk toch dat die je zal vragen of je het erg druk hebt, veel aan je hoofd hebt. Terwijl ik het idee heb dat dat niet meer is geworden de laatste tijd?

Pebbles, pas jij goed op jezelf? Volgens mij ben je nog goed op de been, maar dat moet je wel zo houden.

Kan ik iets voor je doen volgende week? Of voor Pebblo? Ik zou op Moshje kunnen passen woensdag, bij mij thuis? Als Pebblo hem brengt, doe ik het echt met alle alle liefde. Ik zat er afgelopen woensdag al aan te denken toen je schreef dat dat Pebblo het moeilijk had met een onrustige Mosh, maar toen was het al middag.
Misschien ben je ontregeld door Sjaaks nieuwe ritme?
Nee helemaal niet erger dan voorheen. Dat is ook het rare. Ik weet ook niet of de huisarts er iets mee kan, eigenlijk hoop ik gewoon dat ze zegt: oh hier heb je een pilletje. Maar dat zal wel niet . Ik heb wel een homeopatisch middeltje gevonden. Ik ben niet zo van de homepathie maar ga het misschien toch maar eens proberen. Ik weet gewoon niet zo goed wat ik er anders aan moet doen.

Lief dat je op Moshje wil passen Morrie!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven