elke avond in slaap op de bank, dit is toch niet normaal

19-02-2010 21:15 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Effe klachen over mijn man hoor, hij valt sinds een paar weken/maanden elke avond in slaap op de bank en ligt dan in coma ......... lekker gezellig hoor gggggrrrrrr.

Als ik ons zoontje naar bed heb gebracht om 19.30 dan doe ik meestal een wasje opvouwen ofzo en als ik dan weer beneden kom ligt meneer alweer te pitten.

Is het een ouwe mannenkwaal misschien hahahahah mijn vader deed dat ook altijd en als je dan tegen hem aan duwde en er wat van zei dan zei hij ik slaap niet hoor jajajajajajajaja geloof je het zelf.

In de zomer heeft hij het niet zo erg dan zitten we vaak nog lekker in de tuin of is hij gras nog even aan het maaien.

Ik trap hem altijd van de bank af als ik naar bed ga en dan komt hij mee naar boven maar hij is dan wel altijd om tussen 4.30 en 5.30 weer wakker en gaat dan naar beneden.

Dus het is niet zo gek dat hij sávonds weer moe is als je zo vroeg opstaat.

Ik ben een avondmens en hij een ochtendmens.

Wie heeft ook z'n wederhelft en heb je er iets aan kunnen veranderen?
Mijn vriend mag niet op de bank slapen als ik thuis ben,als ie moe is gaat ie maar naar bed...

Ten eerste is het ongezellig,ten tweede ga ik op mn tenen lopen om hem niet wakker te maken,nee hoor,dat gaat niet door!
Ik ben zo'n wederhelft, al ben ik dan een vrouw. Bij mij is het gewoon omdat ik de hele dag doorraas, werk, kids en huis en dan ineens gaat het lichtje uit als de koffie op is en het journaal afgelopen. Tja, ik kan me voorstellen dat het niet zo leuk is, je kunt dit toch ook gewoon tegen hem zeggen?
Laat hem dan de was opvouwen terwijl jij je zoontje naar bed brengt of andersom....
ik ben de wederhelft zelf...

en ik irriteer me dood aan dat eeuwige ochtendhumeur..
Mijn vriendin haar vriend doet dat ook, elke avond! En op de dagen dat ie thuis is smiddags nog een keer.. Ik zou me er werkelijk dood aan ergeren (of is het aan irriteren?) en hem vertellen dat ie maar naar bed moet als ie moe is. Als je eens sávonds een dipje hebt is begrijpelijk, maar élke avond? Dan is het op een gegeven moment toch gewoon gewenning?
hoe oud is je man dan?
Only dead fish go with the flow
quote:Elskefiederelske schreef op 19 februari 2010 @ 21:20:

Mijn vriendin haar vriend doet dat ook, elke avond! En op de dagen dat ie thuis is smiddags nog een keer.. Ik zou me er werkelijk dood aan ergeren (of is het aan irriteren?) en hem vertellen dat ie maar naar bed moet als ie moe is. Als je eens sávonds een dipje hebt is begrijpelijk, maar élke avond? Dan is het op een gegeven moment toch gewoon gewenning?Iets irriteert je en je ergert je ergens aan.
En tja, als je man zo vroeg z'n bed uit moet, is het wel logisch dat hij 's avonds bekaf is. Is hij zomers minder snel moe?
Only dead fish go with the flow
Ik kan ook vaak in slaap vallen, en meestal wanneer we gezellig een film zitten te kijken. Ik kan het gewoon niet helpen. Vriend valt ook wel eens in slaap wanneer we gezellig op de bank zitten. Sorry maar kan er niet zo mee zitten..hij zal wel erg moe zijn denk ik dan...
Perfectionisme is niet perfect...
Ach, ik kan het niet zo erg vinden dat ie op de bank in slaap valt. Dat alles nog aan staat, dát vind ik erg. Computer, tv, lampen en de verwarming. Dat vind ik zonde van het geld.

Hij valt tijdens het tv kijken vaak in slaap. Ik doe ook niks niet zachtjes voor hem. Moet ie ook maar eens om half 11 met me mee gaan naar bed. Soms maak ik hem 's nachts wakker als ik naar de wc moet. Of ik doe er een dekentje over en doe alles uit.

Ik vind het eigenlijk wel lekker om alleen in bed te liggen. Als ik het heel warm heb ga ik gewoon op zijn kant liggen

Ik ga er dus zeker niks aan veranderen. Ik vind het prima zo. Geen gesnurk, geen kussen inpikken.
Hier ook een snurkert op de bank.

Zelf vind hij het ook niet leuk dat ie in slaap valt op de bank.

Het is gewoon vervelend. Ik zou zo graag eens samen het einde van een film willen zien.

Het lullige is ook dat je dan de halve avond een film of serie zit te kijken die hij graag wilde zien, en aan het einde zit hij te snurken Dan had je dus ook gewoon die andere film kunnen kijken die je zelf zo graag had willen zien. Pffff.
Ik heb ook zo'n vent. In het begin stoorde ik me eraan, nu geniet ik van het grote bed voor mij alleen .

Hij blijft wel wakker tot een uur of elf, daarna valt hij in slaap en om een uur of 2, soms zelfs 4 komt hij naar boven. Hij doet wel zachtjes dus ik word meestal niet wakker van hem. Als hij naast me ligt snurkt hij dus laat hem maar op de bank haha.

Hij is de laatste tijd doodmoe, zit er doorheen etc. Lijkt mij een goed idee om eens op tijd naar bed te komen. Hij weet het zelf ook, het is een volwassen vent en ik ga me er niet meer druk om maken.
Mijn vriend is een avondmens, ik ben een ochtendmens. Ik kan niet begrijpen dat hij zijn wekker laat snoozen - ik spring er direct uit als ik mijn wekker hoor en dat is binnen 5 seconden na het moment van afgaan. Ik kan 'smorgens alles hebben: vervelende mensen, pizza, files, direct huishoudelijke klusjes doen... geen probleem. Mijn vriend moet eerst opstarten: een half uur douchen, daarna nog steeds bezig met wakker worden, moet koffie drinken en daarna duurt het nog steeds een tijdje voor hij echt op dreef raakt. Maar 'savonds...... hij kan makkelijk tot 2 of 3 uur wakker blijven. Ik ben er rond 10 of 11 uur helemaal klaar mee en ga dan ook naar bed.

Ongezellig voor hem? Je zou net zo goed kunnen zeggen dat het ongezellig is voor mij dat hij niet sneller kan opstarten, dat we niet 'smorgens direct boodschappen doen, gaan sporten, etc.

We hebben onze eigen ritmes - we wonen samen, maar dat betekent toch niet dat we volledig op elkaar moeten afstemmen? Bovendien werk ik onregelmatig en heb ik te maken met verschillend tijdzones - continu jetlag. Vind het dus nog knap dat ik ondanks mijn baan, toch nog steeds (al sinds mijn kindertijd) ritme heb / ochtendmens ben.

Ik snap dat als het elke avond raak is bij TO en haar man, dat dat niet gezellig is. Misschien extra vitamines slikken voor wat meer energie? Licht-therapie? En anders... tja, gewoon een winterkwaaltje waar je weinig aan kunt doen...
Het is niet leuk als je 's avonds zo moe bent, maar voor mij wel herkenbaar. Tip die je hem zou kunnen meegeven is dat hij 20 minuutjes lui ligt, en daarna iets actievers gaat doen zoals die was opvouwen. Kunnen jullie daarna nog even samen een filmpje pakken of zo (maar zie daar maar eens wakker bij te blijven). Als hij dit niet wil houdt het op. Zolang hij er overdag is voor jullie kun je hem maar slecht kwalijk nemen dat zijn batterijtje op is.
Heeerlijk zo'n dutje op de bank s'avonds en s'middags ook trouwens.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
haha heel herkenbaar, die van mij ligt nu ook op de bank te slapen! terwijl we samen na x-factor zouden gaan kijken!

Hij werkt 6 dagen per week, en staat iedere ochtend al om 6 uur naast zijn bed, dus ik vind het niet erg!! ben het wel gewend!
klachen??
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
mijn man doet dat ook. Het gebeurt niet iedere dag omdat hij meestal met van alles bezig is, maar als hij gaat zitten is het vaak zover. Ik vind het niet zo gek gezien hij om 04.15uur zijn bed uit moet. Maak hem altijd wakker als ik naar bed ga zodat hij dan lekker in bed ligt ipv op de bank.
Mijn vriend is 24 en valt ook weleens in slaap na t werk. Hij staat op sommige ochtenden rond 5u op en komt dan tegen vieren pas thuis. Echt niet dat ik hem dan wakker maak om naar bed te sturen. Arme jongen werkt al zo hard. Wanneer hij 's-avonds in slaap valt vind ik het alleen maar schattig. Hij valt namelijk midden in een activiteit als gamen ofzo in slaap,in die houding. Hoe ik m dan vind soms! Haha. De enige keer dat ik er wat van zeg is wanneer ik zie dat hij aan het dommelen is of wanneer ik vooraf met hem plannen gemaakt om weg te gaan- er visite komt. Als je er echt een probleem mee hebt zou ik adviseren eigen plannen te gaan maken. Ga langs vriendinnen, zoek een sport. Als t echt zo blijft en hij krijgt het er ook moeillijk mee zoek dan hulp. Oja, eten jullie soms vroeg? Misschien helpt t om wat later te eten ivm vertering
Poelepoelepoelepoes!
Je man voelt er zeker weinig voor om zo de hele avond te blijven zitten?

quote:thee schreef op 19 februari 2010 @ 21:56:

klachen??Ja dat is denk ik erger dan klagen....
Heel herkenbaar, maar niet alleen bij mijn man. Zelf val ik ook regelmatig in slaap na gtst. Wat wel heel vervelend is, is dat mijn man in slaap valt terwijl je tegen hem praat of als er bezoek is..... Het is een familiekwaal, zijn moeder valt ook gewoon in slaap zelfs midden op de dag.
Mijn wederhelft heeft hier helaas ook last van, nouja, eigenlijk stoor ik me er meer aan dan hij....

Meestal valt hij in slaap terwijl ik aan het koken ben en dan maak ik hem wakker als het eten klaar is en na het eten sukkelt hij weer weg.

Dat hij moe is en in slaap valt vind ik nog wel ok, maar het is inderdaad zo dat hij dan 's nachts moeilijk in slaap komt en zich 's morgens regelmatig verslaapt en de dag erna begint het ritueel weer van voor af aan! Heb hem al meerdere keren gezegd dat hij beter wakker kan blijven en wat vroeger naar bed moet gaan maar ik ben ook z'n moeder niet dus hij zoekt het zelf maar uit:)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven