ow ow wat dom, wat dom

19-02-2010 13:46 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat een blamage...
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
xx
quote:Courage schreef op 19 februari 2010 @ 14:10:

[...]

Misschien wel beter dan andersom.

* ziet openzwiepende klep voor zich bij benzinestation *Nee, jammer genoeg klapte de achterklep niet in een zwiep open, maar ging alleen uit het slot. Maar dat is me ook vaak genoeg gebeurd, hoor .
Gewist.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Zit er automatische vergrendeling op de auto?

Dan zorgen dat de auto (de deuren) niet op slot zijn
en, is het al gelukt?
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Sleutel vast houden in het slot en kruk draaien, zo kreeg ik mijn eend open als t slot bevroren was. EEhh bij nader inzien, als t slot bevroren was had je geen sleutel nodig. Kon je zo instappen

*zucht* goeie ouwe tijd, blij met een eend van 350 gulden
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
.

*veegt de tranen uit haar ogen*

Ist gelukt?
Misschien moet je eerst de dop een stukje naar rechts draaien en dan naar links om hem los te krijgen? Dat is bij mijn auto (ook een fransman) ook. En anders gewoon een sterke man bij de benzinepomp vragen? Of in het boekje (dashbordkastje) nalezen....

EDIT: met sleutel er dus in.
quote:Bubbles_ schreef op 19 februari 2010 @ 15:02:

Ik heb werkelijk een hele tijd gehad dat als ik een auto van iemand leende ik standaard 3 vragen stelde:

1: waar zit de achteruit (niet alle schakelpoken hebben een duidelijk leesbare bovenkant).

2: waar zit de knop van de verlichting

en 3 (je raadt het denk ik al) hoe open ik de benzineklep/dop

Ik heb ook een keer in een doodlopende straat met een heel rood hoofd aan een voorbijganger gevraagd: Eh, meneer, weet u misschien hoe ik hem in de achteruit kan krijgen? (bleek te werken door een ringetje omhoog te trekken; kende ik niet )
Je hoeft niet altijd te geloven wat je denkt.
quote:Gamuza schreef op 19 februari 2010 @ 21:00:

[...]

Ik heb ook een keer in een doodlopende straat met een heel rood hoofd aan een voorbijganger gevraagd: Eh, meneer, weet u misschien hoe ik hem in de achteruit kan krijgen? (bleek te werken door een ringetje omhoog te trekken; kende ik niet )

Overkomt veel mensen denk ik: soms moet je de hele pook optillen, of juist indrukken, soms zit de achteruit ver naar linksboven, of juist rechtsonder, of idd, zo'n soort ring met wijs-en middelvinger omhoog duwen. Heb het vaak met een ruilauto van de garage.

Ieder merk heeft zijn eigenaardigheden.....
Gewist.

,
Aaaah, wat afschuwelijk Courage! Zo stond ik laatst in een heel smal, redelijk steil naar beneden lopend straatje met auto's achter me, alwaar ik mijn (oude vertrouwde!) Peugeotje nooit meer uit het stuurslot kreeg! Gebeurt me anders nooit natuurlijk. Na veel gepruts (en langzaam naar voren rijden van het heuveltje af richting pittoresk stadshuisje ) lukte het godzijdank eindelijk, maar man, wat heb ik zitten zweten.

Voor TO: 2 opties: of het slot is bevroren (oplossing: koop een flesje slotontdooier, spuit erin, wrigglewrigle, en hij open) of je moet het slot even smeren met kruipolie (eingelijk hetzelfde als met de slotontdooier) Ik heb het ook weleens gehad, dat laatste, in the middle of nowhere met een erg lege tank. Werd verwezen naar de dichtstbijzijndste bijzonder afgelegen garage, incluis 5 enorme mannen in overalls, en ik had natuurlijk net een fijn zomerjurkje en hakjes aan. Voelde me echt zo'n ontzettend wijf: 'Meneer, m'n tankdop wil niet open, en de jongen bij het tankstation kreeg het ook niet voor elkaar, kunt u me helpen?' Maar ze kregen m los, gelukkig
quote:Courage schreef op 19 februari 2010 @ 22:09:

[...]

Idem.

Alleen auto'tje stond geparkeerd aan een gracht in Amsterdam. Alwaar de parkeerplaatsen zeer schaars waren en zijn. En de rij achter de auto die mijn plek wilde, dus groeide en groeide. En bij elke poging die ik deed de auto alleen een klein stukje naar voren schoof. Richting de metalen beugel. Tot de laatste centimeters op waren, mijn creativiteit was uitgeput, en de chauffeur van de wachtende auto assistentie kwam verlenen.

Woeps, herkenbaar! Ik heb het alleen met de variant pook naar beneden drukken gehad, die kende ik nog niet. Dus ik zat te klooien met die geleende auto op een overvol parkeerterrein bij een supermarkt. Uiteindelijk supermarkt weer ingerend en bij de servicebalie daar gevraagd of iemand wist hoe je een oude VW Golf in zijn achteruit kreeg...

En met onze laatste huurauto in Spanje was het ook bal. Die hele auto bestond uit knopjes en hendeltjes, alles was volautomatisch. Maar geen hendeltje/knopje voor het benzineklepje. Er lag geen boekje in de auto en we hebben echt die héle auto doorzocht naar een hendeltje, tot in de achterbak aan toe (lekker logisch ook, voor een bezineklepje). Ook opentrekken van het klepje zelf hielp niet. Uiteindelijk belde mijn man met zijn broer of die op internet kon opzoeken waar het knopje/hendeltje zat. Ik stond intussen balend een sigaretje te roken en stond naar dat stomme klepje te staren...en gaf er eens een duwtje tegen... HIJ GING OPEN!!!
Ik ben mijn eigen bananenschil
Oh oh, zo stond ik in Frankrijk, mijn toenmalige vriend was een wandeling aan het maken, ik ging lekker een terrasje op. Ik zou mn ex ophalen op een afgesproken tijd bij zijn eindpunt. Ik ga tegen die tijd in de gloeiend hete auto zitten, steek mn sleutel in het contact, wil starten, maar ik kreeg met geen mogelijkheid de sleutel om gedraaid. Natuurlijk was het voor de tijd van de mobiele telefoons.

Ik heb van alles geprobeerd, alles was gloeiend heet in de auto en ik zat me alleen maar meer op te vreten. Doemscenarios over overnachten in de auto tot nooit meer mijn vriend zien kwamen in mijn hoofd op. Ondertussen gutste het zweet van mn voorhoofd en sloeg de paniek enigszins toe.

Half huilend heb ik hulp gevraagd aan een mevrouw van de apotheek waarvoor de auto geparkeerd stond. In mijn halve Frans en in haar halve Engels heb ik geprobeerd uit te leggen wat er was. Zij heeft een garage gebeld en er kwam 10 minuten later een monteur aangereden. Hij stapt in en start de auto zonder problemen. Ik snapte er niks van, maar was wel erg blij!

Een half uur te laat kwam ik aan bij mn ex. Ik legde hem uit wat er gebeurd was. Hij heeft me verschrikkelijk uitgelachen en half hikkend verteld dat de auto op het stuurslot stond en ik alleen maar even aan het stuur had hoeven draaien.

Ik heb me achteraf zoooo geschaamd!

Maar ja, zoiets leren ze je niet bij je rijlessen!
Gewist.

,
quote:Moosey schreef op 20 februari 2010 @ 15:14:

Voor TO: 2 opties: of het slot is bevroren (oplossing: koop een flesje slotontdooier, spuit erin, wrigglewrigle, en hij open) of je moet het slot even smeren met kruipolie (eingelijk hetzelfde als met de slotontdooier)

Busje WD-40 in de auto hebben kan idd handig zijn: ik had vorige week beschadigde band, reservewiel er op, maar de moeren zaten nogal vast....eentje kreeg ik niet los, pas een paar minuten na inspuiten met WD-40 lukte het, dus ruim een half uur over gedaan. Gelukkig naast mijn huis...als je zoiets hebt op een vluchtstrook ben je de klos.....

Doet me denken aan toen we mijn moeder een keer naar onze auto hadden gestuurd om iets uit de achterbak te halen. Ze kwam terug met de opmerking dat ze het slot niet kon vinden. Nee dat werd bedekt door een 'afdekplaatje' wat je opzij kunt draaien!
Nou het is gelukt hoor! Ben gisteren meteen gaan tanken dus ik kon toen niet meer posten. Gewoon naar links draaien en behoorlijk hard duwen... Ik stond bij het tankstation alsof ik het al 100x vaker had gedaan! Wat een blamage dit... Het doet me wel goed om te lezen dat anderen soms ook lekker aan het klungelen zijn
Fijn dat het toch nog gelukt is!

Ik heb trouwens zelf ook altijd problemen met de tankdop (dus niet met het klepje). Die zit er altijd zo vast op. Sta ik daar te klooien bij de benzinepomp.

De eerste keer dat we met onze (eerste) auto gingen tanken, waren we er van overtuigd dat het klepje met 1 of ander knopje open ging (geen idee waarom). Wij zoeken en zoeken en uiteindelijk ontdekten we het sleutelgat in het klepje...
Haha, ik heb altijd een tangetje in mijn auto liggen om mijn antenne mee los te draaien als mijn auto door de wasstraat gaat. Ik krijg dat ding echt niet los gedraaid.
Ik ben mijn eigen bananenschil
Ik had ooit eens ( jaren geleden) een Peugeotje te leen, waarvan ik de tankdop er ook niet af kreeg ( is dat iets van Peugeots??).. affijn, een kerel die daar stond te tanken met zijn vette BMW heeft me uiteindelijk fijn uit de brand geholpen.
Ik had mn rijbewijs vers van het gemeentehuis gehaald en mocht mn moeders auto meenemen om de hond uit te laten. Hond blij, ik blij: op naar het bos.

Daar aangekomen op de parkeerplaats krijg ik de sleutel níet uit het contact! Ik ben echt minutenlang aan het prutsen geweest, het nog aan iemand gevraagd, maar ook die kreeg het niet voor elkaar. Natuurlijk had ik net geen telefoon bij me, en moest ik helemaal terugrijden, waar mn moeder me wist te vertellen dat ik er een knopje bij in moest drukken. Moet je ook maar net weten.
Ik heb ooit een auto geleend van vrienden. Nog gevraagd of er dingen waren die ik moest weten (zoals bijvoorbeeld de stoel niet naar voren zetten, dan kan de versnelling niet meer in zijn één, maar dat is een ander verhaal) maar die waren er hier niet.

Ik ging de boel voltanken om de auto weer netjes terug te zetten. Was ik klaar met tanken, kreeg ik de dop er niet meer op! De meneer van het tankstation gelukkig ook niet, ondanks zijn bankschroef. Ik wist gelukkig uit welke garage de auto kwam en heb alvast een nieuwe besteld, scheelde weer toen ze terugkwamen van vakantie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven