hele kip uit de ikea combi -magnetron

21-02-2010 19:48 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een maand een combi magnetron van de ikea. Ik geloof dat ik er wat spijt van ga krijgen .

Wie weet hoe je een hele kip lekker kunt braden in een combi magnetron. ? ik heb een crisp functie en een grill functie erop .

ik heb het 2x geprobeerd maar het werd erg droog .Net als de afbak broodjes die ik heb geprobeerd. Wellicht doe ik iets helemaal fout !!!!!
Hoe doe je het dan?
Maar heeft jouw combi-magnetron ook een ovenfunctie? Zonder die kun je geen kip of broodjes bakken.
lees de gebruiksaanwijzing eens.....
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Eh... wat delphicat zegt. Zit er wel een ovenfunctie op want om iets te bakken (zoals kip) of af te bakken (broodjes) heb je die echt nodig!
Een combimagnetron is toch een magnetron en oven ? Of zeg ik nu iets heel doms.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:nouschi schreef op 21 februari 2010 @ 20:04:

Een combimagnetron is toch een magnetron en oven ? Of zeg ik nu iets heel doms.Check!

Een combimagnetron is toch een magnetron en oven ? Of zeg ik nu iets heel doms.

Ja, maar je moet hem wel instellen als oven

Soweiso heeft een hele kip snel de neiging om droog te worden, wat voor oven je ook hebt. Probeer het eens in zo'n braadzak of doe wat ontbijtspek over de borst heen.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Een combimagnetron is toch een magnetron en oven ? Of zeg ik nu iets heel doms.Er bestaan ook combimagnetrons die alleen een magnetron- en een grill-functie hebben, en geen oven-functie.
quote:delphicat schreef op 21 februari 2010 @ 19:51:

Maar heeft jouw combi-magnetron ook een ovenfunctie? Zonder die kun je geen kip of broodjes bakken.Elke combimagnetron heeft een ovenfunctie hoor ....de vraag is, heeft TO wel een combi, of enkel een magnetron?
quote:delphicat schreef op 21 februari 2010 @ 20:07:

[...]

Er bestaan ook combimagnetrons die alleen een magnetron- en een grill-functie hebben, en geen oven-functie.Heten die dan ook COMBI magnetrons?
Of een magnetron mét grillfunctie...
Braadzak!
ik dacht dus ook dat het combinatie met oven was. Maar waarschijnlijk dus niet.

de gebruiks aamwijzing is zeer duister .zit er niet echt bij . In zo'n braadzak heb ik dus geprobeerd maar dat gaat dus niet echt. voorheen had ik zo'n ouderwetse oven van gas dan moest zo'n ding er een uur in ofzo .Nu blijkt dat dus veel korter te zijn dus moet uit vogelen wat de tijden zijn .

Ik moet het dus nog even goed bekijken .
quote:knuffel4 schreef op 21 februari 2010 @ 20:10:

de gebruiks aamwijzing is zeer duister .zit er niet echt bij . In zo'n braadzak heb ik dus geprobeerd maar dat gaat dus niet echt. voorheen had ik zo'n ouderwetse oven van gas dan moest zo'n ding er een uur in ofzo .Nu blijkt dat dus veel korter te zijn dus moet uit vogelen wat de tijden zijn .

Ik moet het dus nog even goed bekijken .Kan je op de magnetron een temperatuur instellen? Zoniet, dan heb je geen ovenfunctie....
Ik heb ook een combimagnetron maar dan van Whirlpool, maar daar kan ik het ook niet mee worden...heb hetzelfde als bij jou en heb de gebruiksaanwijzing al honderd keer doorgelezen en precies zo gedaan als het er staat...Het was toch wel fijn geweest als ze van te voren hadden verteld dat er geen gradenknop op mijn oven zat.
Wat staat er bij de knoppen op de magnetron zelf dan?
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
quote:Xander68 schreef op 21 februari 2010 @ 20:11:

[...]

Kan je op de magnetron een temperatuur instellen? Zoniet, dan heb je geen ovenfunctie....Mijn keukenboer heeft me toch echt verzekerd dat het een oven én een magnetron is..
Welk model heb je dan, Black_A? Zo moeilijk kan het toch niet zijn?
Wat zegt de handleiding Black_A?
quote:knuffel4 schreef op 21 februari 2010 @ 20:10:

Ik moet het dus nog even goed bekijken .zoek het modelnr eens op, staat ergens op je magnetron en google dan eens naar de handleiding.......
combi-magnetron: het woord zegt het al: een magnetron met extra functie's. En in het assortiment van IKEA zit ook een magnetron zonder ovenfunctie maar met een grillfunctie (om een knaperig laagje op je eten te krijgen)

Als je geen gebuiksaanwijzing er bij hebt gekregen, even bellen met de klantenservice en ze sturen hem meteen naar je op.
Ik heb er dus één met alleen maar programma's..dus een magnetronfunctie, een crispfunctie, een ovenfunctie, een grillfunctie, een combi van crisp en grillfunctie. Maar ik kan er ook niets mee...heb al zoveel broodjes geprobeerd af te bakken, die ongeveer allemaal in de prullenbak zijn beland.
Maar bij het uitzoeken heb ik er ook niet op gelet of er een gradenknop op zat, omdat ik er vanuit ging dat ze dat gewoon allemaal hadden en ik ben er ook niet op gewezen door de keukenboer. Ik durf alleen nu niet mee zo goed de keukenboer op te bellen dat ik niet tevreden ben, omdat we de keuken nu ongeveer een jaar hebben...
Beter oderzoek doen voordat je koopt dus....

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven