hele kip uit de ikea combi -magnetron

21-02-2010 19:48 41 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb sinds een maand een combi magnetron van de ikea. Ik geloof dat ik er wat spijt van ga krijgen .

Wie weet hoe je een hele kip lekker kunt braden in een combi magnetron. ? ik heb een crisp functie en een grill functie erop .

ik heb het 2x geprobeerd maar het werd erg droog .Net als de afbak broodjes die ik heb geprobeerd. Wellicht doe ik iets helemaal fout !!!!!
Pff..ja, makkelijk gezegd. Ik heb ook daadwerkelijk overal op gelet en er hadden ook al diverse mensen in mijn omgeving gezegd waar ik op moest letten bij de apparaten. Maar dit heeft echt niemand opgenoemd en heb het ook voor de rest bij niemand ooit zo gezien. Ik vind ook dat ik wat dat betreft niet goed ben voorgelicht..maar ja, daar heb ik nu niet zoveel meer aan.
Als jouw magnetron een ovenfunctie heeft, kun je er broodjes mee bakken, Black_A. Wat is het modelnummer van jouw magnetron? Dan google ik wel even een handleiding.
Ik heb de AMW 510..
Een gasoven of een combioven da's een heel verschil qua temperatuur. Als je nu een combioven hebt, dan zou je zo'n 10% van de bereidingstijd en 10% van de temperatuur af kunnen trekken die je normaal gebruikte.

Afbakbroodjes uit de AGA van mijn ouders zijn helemaal niet lekker - volgens mij dan. Uit mijn elektrische oven: heerlijk.

Maar als ik kookte bij mijn ex (combi) dan maakte ik ze extra nat, lagere temperatuur en korte baktijd om nog iets eetbaar op tafel te krijgen.
Mh zo te zien is dat alleen een magnetron en geen combi..... tenminste als dat de Whirlpool AMW 510 is? Maarre... hoe kun je er nou een jaar over doen om daar achter te komen? (serieuze vraag, ik gebruik mijn oven echt elke week wel)
Black_A, het is wel een combimagnetron, maar hij heeft alleen een magnetron- en een grillfunctie. Geen ovenfunctie dus.

Ik heb de handleiding hier bekeken.
quote:sartan schreef op 21 februari 2010 @ 20:41:

Mh zo te zien is dat alleen een magnetron en geen combi..... tenminste als dat de Whirlpool AMW 510 is? Maarre... hoe kun je er nou een jaar over doen om daar achter te komen? (serieuze vraag, ik gebruik mijn oven echt elke week wel) Ik kwam er na een jaar achter dat er op mijn combimagnetron naast magnetron en grill, ook een ovenfunctie zat.... Handleiding nooit gelezen
Omdat ik eigenlijk zelf dacht dat ik het fout deed, dus heb het steeds maar weer geprobeerd...

En gerechten die in de oven moeten probeer ik al niet eens omdat het toch gaat mislukken...ik wil er gewoon eentje met een gradenknop . Zelfs taarten bakken doe ik nu bij mijn moeder..
quote:delphicat schreef op 21 februari 2010 @ 20:42:

Black_A, het is wel een combimagnetron, maar hij heeft alleen een magnetron- en een grillfunctie. Geen ovenfunctie dus.

Ik heb de handleiding hier bekeken.Daar ben ik door dit bericht nu ook achter...hier baal ik echt van. Ik ben dus en verkeerd voorgelicht en ze hebben me niet goed gevraagd wat ik nu echt wilde hebben. Ik denk dat ik van de week toch maar even langs ga om te kijken of ze nog iets voor me kunnen doen..
Tja Black_A je zult dan toch ofwel een echte combi aan moeten schaffen, of een apart oventje... wat een domper zeg...
Taarten (of brood) bakken kan inderdaad niet met een magnetron of grill. Dan zul je een ander moeten kopen.
Nee, een oven is echt noodzakelijk voor gebraden kippetjes, brrodjes, taarten en ovenschotels.....wel *** voor je Black!
Yep..iemand een idee of ik eventueel via marktplaats nog een redelijk bedrag zou kunnen krijgen wanneer ik besluit om toch een andere aan te schaffen..ben daar namelijk niet zo bekend mee..
Tja, combi's met grill worden van 10 tot 200 euro aangeboden, hoop dat je er nog iets leuks voor terugkrijgt!
Met inderdaad alleen grill wordt het nooit wat. Tip: mocht je een andere aanschaffen, kijk dan naar een Bosch. Ik heb al jaren een bosch combi, ben zelfs al aan de tweede bezig (eerst vrijstaand, nu in nieuw huis inbouw) en dat is gewoon echt een serieuze oven die ook kan magnetronnen. Ik heb hete-lucht oven, boven-/onderwarmte oven, grill en magnetron en dus de combinaties daarvan.

Eerder schreef iemand de oven wel elke week te gebruiken, ik haal denk ik wel 4x per week, ook omdat wij, met een deels vegetarier-gezin, veel ovenschotels, pizza's en hartige taarten eten. Ik kan echt niet zonder!
combi's met oven koop je nieuw al voor 80-90 euro, twwedehands, afhankelijk van model zijn ze dan ook niet duur.

Ik heb net mijn combi waarbij de magnetron kapot was gegaan, maar de oven het nog deed, weggegeven. Ik gebruik trouwens mijn oven echt heel vaak , bjna elke dag, ik bak vaak broodjes/ brood in mijn oven.
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven