Werk & Studie alle pijlers

Advies nodig over keuze werk !

22-02-2010 19:10 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik weet niet helemaal goed hoe ik het moet omschrijven, maar zal een poging wagen.

Ik ben midden 20 en tot voor kort werkzaam geweest binnen een commerciele baan in de makelaardij. Wegens onzekerheden (omvallen werkgever) overgestapt naar een nadere baan. Op dat moment was er weinig binnen de makelaardij en zodoende als dir. secretaresse verder gegaan (heb hier ook een opleiding voor gedaan).

Nu mis ik de uitdaging enorm. Vraag me af waar ik goed aan doe. Wederom opzoek gaan naar een soortgelijke baan als hiervoor of eens verder kijken wat er nog meer is. Ik realiseer mij dat dit op dit moment minimaal zal zijn gezien de economie, maar een soort van banentest zou voor mij niet gek zijn.

Wie herkent zich in mijn verhaal? Is ook zoekende naar de ideale baan en hoe kom je erachter wat dat is?

Alle tips rondom de zoektocht naar een geschikte baan zijn welkom. Misschien zijn er wel mensen hier op het forum te vinden die dit voor hun werk doen en mij van een advies kunnen voorzien.

Alvast bedankt in iedergeval.
Hoi nieuweling, ik kwam je al eerder tegen, maar goed zeg dat je de koe gelijk bij de horens pakt!

Ik herken het helemaal hoor, dat je werkt voor de centen in een baan waar je de uitdaging totaal mist en ik heb dit opgelost door als interimmer te werken. Dan wissel je tenminste nog eens van taken, werkplek en collega's. Misschien is dat iets voor jou?

Verder zou je wat loopbaanadvies in kunnen winnen, dat kan via een bureau of via wat globale testen op het internet.

In ieder geval wens ik je veel sterkte, want de werkdagen zijn vast heel lang, maar gelukkig heb je nu het forum gevonden, ook leuk tijdens je werk, haha.
quote:iris1969 schreef op 22 februari 2010 @ 19:44:

Hoi nieuweling, ik kwam je al eerder tegen, maar goed zeg dat je de koe gelijk bij de horens pakt!

Ik herken het helemaal hoor, dat je werkt voor de centen in een baan waar je de uitdaging totaal mist en ik heb dit opgelost door als interimmer te werken. Dan wissel je tenminste nog eens van taken, werkplek en collega's. Misschien is dat iets voor jou?

Verder zou je wat loopbaanadvies in kunnen winnen, dat kan via een bureau of via wat globale testen op het internet.

In ieder geval wens ik je veel sterkte, want de werkdagen zijn vast heel lang, maar gelukkig heb je nu het forum gevonden, ook leuk tijdens je werk, haha.

Bedankt Iris voor je spontane reactie.

Het is inderdaad fijn dat ik het forum ontdekt heb. Ik merk dat het belangrijk en goed voelt om er over te praten (of schrijven kan ik beter zeggen). Fijn ook te weten dat ik niet de enige ben.

Het is bij mij nog niet zo ver dat ik met grote tegenzin naar mijn werk ga, maar ik wil dit moment voor zijn. Ben nu 26 en wil weten waar mijn grens ligt. Nieuwe dingen ontdekken enzo.

Hoe ben jij begonnen als interim (en wat doe je nu precies voor werk)?
Zolang je maar werk hebt, dat is het belangrijkste.

Het is nu geen tijd om de ideale job te zoeken.

Nou ja, zoeken kan altijd.

Maar pas op dat je geen fout maakt!
Kun je dit bespreekbaar maken op je werk?

Ik hoor toch vaak van mensen dat de echte goede directiesecretaresses met een lampje te zoeken zijn, ook nu nog in deze tijd!

Het leek mij vroeger een superbaan: je bent van ontzettend veel dingen op de hoogte, hebt veel inbreng, bent vreselijk nuttig, terwijl je niet te kampen hebt met de sores van een team van medewerkers onder je.

Ik denk dat je zeker bij een wat groter bedrijf een super uitdaging kunt hebben.
Angst is een slechte raadgever BE, want als je niet goed zit kun je best naar iets anders uitkijken, ook tijdens een crisis.

@ Bosje: ik ben er spontaan ingerold door me bij diverse detacheringsbureau's in te schrijven. Ik heb verder een beetje een rare carrière gemaakt: ik was eerst fulltime juriste, toen werd ik fulltime beheerder van een dierenasiel, maar dat was te zwaar en nu ben ik parttime juriste en parttime kinderboederijmedewerker (heel leuk, maar heel slecht betaald ).
Als je de uitdaging mist in je baan als directiesecretaresse, ligt het dan aan de functie of aan het bedrijf? Volgens mij moet je ook goed kijken in welke branche je je prettig voelt (ik heb in de makelaarswereld gewerkt, leuk, maar na een jaar was ik het superzat. Klein wereldje, veel hetzelfde, geen uitdaging genoeg).

Als interimmer: bijna ieder uitzendbureau met een secretariele afdeling heeft wel een vast team van interimmers. Vaak krijg je een leaseauto en word je ieder half jaar naar een nieuwe klus gestuurd. Dit is wel dé manier om te kijken in welke branche je wilt werken
Ik werk nu in een klein team. Doe eigenlijk van alles wat. Naast mijn vaste taken ook stofzuigen en planten water geven.

Moet misschien eens kijken naar zoiets bij een groter bedrijf. Maar dan ook weer niet te groot (waar je maar een nummer bent).

Commercie trekt mij enorm door de kick !.

Mis dat nog het meeste.
Mijn ervaring is dat een directiesecretaresse functie bij een klein bedrijf veel anders is dan eenzelfde functie bij een groot bedrijf. Heb je een netwerk? Probeer anders eens aansluiting te vinden bij een secretaressevereniging om op die manier uit te vinden wat er allemaal is.

En een nummer zijn, ach, meestal heb je als directiesecretaresse best wel een bijzondere plek in het bedrijf (zonder jou komen ze immers niet bij de baas ) en ben je om die reden zeker geen nummer!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven