** LDR deel 13 **

05-01-2010 12:39 3084 berichten
LONG DISTANCE RELATIONSHIPS

deel 13

Hier is deel 12:

Long Distance Relationship (LDR) nr.12
Alle reacties Link kopieren
Fille, wat is het heerlijk om je te lezen!

Goed idee om in de trein te schrijven. Eigenlijk ben ik wel jaloers. Eigenlijk wil ik ook wel zo'n treinreis maken en dan lekker mijmeren, in je dagboek schrijven, een tijdschrift doorlezen, een kopje koffie halen in de
Trein is leuk ja, veel relaxter dan vliegen.

Fille zit nu ergens halverwege? (geen idee hoe lang 't duurt vanuit Berlijn). 'n Paar jaar geleden ging ik met R. met de trein van Casablanca naar Marrakech, wil er in Casa 'n meisje instappen dat alleen reisde, vanuit Frankrijk al, met werkelijk waar vijf grote koffers! Vond 't zo bizar, die had overal hulp nodig van minstens twee man om in en uit te stappen, lekker handig.

En vier nachtjes is heel weinig!

Marg: is vriend geen professioneel sporter meer? Wist ik helemaal niet.

En ben je er al uit waar je op vakantie gaat?
Ik vraag me af hoe het met Fille is nu, in de trein tussen al haar spullen. Hoop dat ze alles in de doosjes gekregen heeft
I only get one shot at life - so I shoot to kill
Hey Spijker, ik denk dat iedereen daar wel hockey volgt, zelfs als je er niet van houd Beetje zoals het WK hier, je kunt er niet omheen

Ben trouwens in december met mn vriend naar een ijshockey wedstrijd geweest van de eerste divisie (ere divisie is onbetaalbaar), en ik moet zeggen, ik vond het erg leuk! Veel leuker dan voetbal!

Oh ja dus het "we zagen elkaar weer" verhaal!

Ik ben een maand nadat ik het uit had gemaakt met mn ex op het vliegtuig gestapt, terwijl ik net was verhuisd en op mezelf woonde.

Mijn apartementje was ik nog aan het verbouwen, en toen heb ik mezelf een week met hem gegunt, om bij te komen van al die heftige tijden waarin ik wist dat ik bij mijn vriend wilde zijn, maar nog bij mijn ex was... Ik ben op stel en sprong vertrokken, zonder dat iemand er vanaf wist. Niemand wist zelfs dat ik een nieuwe vriend had!

Dus op weg met Air transat vluchtje, ik had het geld al gespaard toen ik nog met mn ex was. Mn leven zag er vanaf dat moment een stuk zonniger uit!

Dus week vrijgenomen van het werk, hoorn van de haak gegooid, midden in de nacht alleen vertrokken naar Schiphol.

Vliegtuig naar Toronto, ik had nog nooit alleen gevlogen, en in het vliegtuig vroeg mijn (heel aardige) buurman wat ik ging doen in Toronto. Toen zei ik voor het eerst tegen iemand "Mijn vriend bezoeken". Het klonk heel goed toen ik het had over "mijn vriend" en ik heb lang met deze meneer zitten praten, die zelf nederlandse emigrant was en in toronto woonde.

Ik kwam op het vliegveld aan, en daar stond hij dan te wachten op me bij de uitgang! Ik ben op hem afgerend, nog net mijn koffers meesleurend achter me aan, en ben hem om zijn nek gevlogen en toen kustten we voor het eerst <3 Heel lang en intens, en we moesten beide half huilen van blijdschap dat we bij elkaar waren... we hebben elkaar stevig vast gehouden, en zijn daarna naar de auto gelopen. Zijn vader (die buiten stond te wachten) bracht ons vervolgens naar huis (mijn vriend heeft geen rijbewijs)

We hebben een fantastische week gehad, en zijn terug gegaan naar de CN tower, waar de vonk eigenlijk over sloeg... Dit keer met zoenen Het was heerlijk om een week bij elkaar te zijn, en van beide kanten wisten we het zeker, wij horen bij elkaar

Sindsdien reizen we heen en weer hij hier - ik daar - hij hier - ik daar. In april is het zijn beurt Dan gaan we ook de emigratieprocedure langzaam opstarten, nieuw hoofdstuk, spannend! Ik kijk er naar uit en zie er tegenop. Maar uit eindelijk willen we het beide graag, en daar gaat het om.

Ik heb eigenlijk heel veel verhalen lol maar ik ben een beetje te lui om ze allemaal op te schrijven hier xD

Over die drie weken daar met kerst en oud en nieuw zou ik alleen al een boek vol over kunnen schrijven!

Ach 't is zo leuk een LDR, maar het zou veel leuker zijn als het een CDR zou zijn Wordt aan gewerkt!

*To be continued*
Punica bedankt!!!!!

Wauw, volgens mij heeft ieder LDR-verhaal dat ik tot nu toe heb gelezen zo'n 'onbezonnen' moment waarop er iemand denkt: krijg nou de schijt maar ik stap op dat vliegtuig/ik sta voor je deur/ik ga naar je toe!

Gaaaaaaaaaaf!

Maar eh, je stapte op het vliegtuig terwijl je hem nog nooit had gezoend? Je hebt echt helemaal online verliefd geworden? Tjee wat modern!

Dus jij deed de vliegveld-film-scene waar ik van loop te dromen. Geweldig hoor!

Ik kreeg net alweer een smsje van Bassist. We smsen en bellen wat af de laatste tijd. Sinds ik geboekt heb zou je denken dat dat minder is, omdat we nu weten dat we elkaar straks uitgebreid kunnen spreken zonder dat het een euro per minuut kost. Maar zo werkt het niet, we hebben alleen maar méér contact. Ik moet me echt een beetje inhouden, want het ticket was een grote hap uit mn budget-voor-alles (eengezien ik dus niet zo'n financieel wonder ben) dus een idiote telefoonrekening erbij kan ik niet gebruiken.
quote:Punica schreef op 22 februari 2010 @ 16:20:

Hey Spijker, ik denk dat iedereen daar wel hockey volgt, zelfs als je er niet van houd Beetje zoals het WK hier, je kunt er niet omheen

Juist Ehm, het is met schaatsen en een puck toch? En met grote pakken en kleine goals? Mmmm, ik denk dat ik momenteel nog niet zou slagen voor het Canadese inburgeringsexamen.
Hey Spijker, van vast naar vast kost (met ziggo iig) maar 3 ct per minuut! Is dat geen idee? Dat doen wij (voor hem kost het maar 3 dollarcent per minuut, dus nog minder) en wij bellen heel vaak, heel lang

Ik had hem al wel eerder ontmoet Spijker, toen ik op vakantie was met mijn ex, en de vonk sloeg bij ons beide (zonder het van elkaar te weten) over toen we met zn tweeen boven in de CN tower stonden... Toen hebben we natuurlijk niks gedaan. Ik wast ten slotte met iemand anders.

Dus ja, toen ik naar hem ging nadat ik het had uitgemaakt met mijn ex, was het de eerste keer dat het ook "kon"

Dat ik daar heen ging was idd wel een "schijt aan iedereen" moment En dat ik voor hem (we voor elkaar) heb gekozen is echt de beste beslissing in jaren geweest

Idd, dat was een echte "vliegveld-film-scene" die we daar hadden Beste kus ooit!

Ohhh Spijker het is echt aftellen nu! De laatste dagen vliegen altijd vind ik Omdat je dan zo druk ermee bezig bent, dat je geen tijd hebt om niks te doen
quote:Spijker schreef op 22 februari 2010 @ 17:28:

[...]

Juist Ehm, het is met schaatsen en een puck toch? En met grote pakken en kleine goals? Mmmm, ik denk dat ik momenteel nog niet zou slagen voor het Canadese inburgeringsexamen.

Hahahaha Jaaaaaaa zoiets

En geloof me, het is echt leuk En ik ben toch echt niet van de sport zeg maar

Ik heb trouwens ooit wat testen gedaan van Canadese inburgering, en ik slaagde best vaak. En dat was dan zonder te leren! Maar ja, dat duurt nog wel lang, voordat ik daadwerkelijk Canadees staatsburger zou willen worden
Punica, we hebben allebei geen vast. Ik weet dat er goedkopere opties zijn, dan moet ik een ander abonnement afsluiten naast het abonnement wat ik nu heb. Daar was ik in december mee bezig, maar toen leek hij weer de relatie met z'n ex op te pakken en heb ik dat abonnement nog net af kunnen zeggen.

Nu denk ik: ik ga er eerst wel heen om te kijken wat we van elkaar denken. Als ik denk: foutje, vakantieliefde, verder niets, heb ik ook geen abonnement waar ik niets meer mee wil. Als ik denkt: dit gaat nog heel veel vaker bellen worden, kan ik het over twee weken alsnog aanvragen. Dan die ene maand maar even nog duur bellen.

Tjee, dus je zei al 'mijn vriend' zonder ooit gezoend te hebben. Dat verwondert me ook steeds weer van al dat LD-gebeuren: je moet er meteen zo serieus in.

Dat durf ik niet. Ik zeg nog niet 'mijn vriend'. Ik zeg 'ik ga mn onmogelijke liefde opzoeken, ik ga Bassist opzoeken, ik ga mn love affair opzoeken'. Zat er lang tussen de keer dat je met je ex daar was en de keer dat je alleen ging? Het is nu ruim 4 maanden geleden en het is zo onwerkelijk door afstand + tijd.
Er zat 8 maanden tussen. In die 8 maanden heb ik het dus uitgemaakt met mn ex, een huisje voor mezelf gezocht, en besloten weer naar de andere kant van de wereld te reizen

Ja, ik noemde hem idd al "mn vriend" voordat we uberhaupt gezoend hadden. Maar dat komt gewoon omdat voor mijn gevoel alles klopte. Ik ben er nog nooit eerder zo zeker van geweest dat iemand zo goed bij mij past als hij. Dus ja, ik was en ben er gewoon erg van overtuigd

En ik hou wel van serieus op zn tijd
Ine, ben jij er ook nog?
Leuk verhaal ook Punica!!

Is er nog behoefte aan nog een verhaal?? (Zo niet scroll maar lekker door). Ik heb volgens mij nooit het uitgebreide verhaal verhaal hoet we elkaar hebben ontmoet verteld. Zat er vanmorgen aan te denken en misschien best wel eens leuk als ik het opschrijf.

Ok. In de zomer van 2005 ging ik met m'n ex-vriend op vakantie naar wat nu 'mijn eiland' is. Die relatie ging al tijden niet lekker, maar had eigenlijk wel zin in een vakantie en had de stille hoop dat de vakantie wonderen zou doen.

Nou dat niet dus, want het ging de eerste avond alweer fout (ex had nogal een probleem met drank). Ik vermaakte me evengoed best, maar wist wel dat het na de vakantie over zou zijn.

We gingen bijna iedere avond naar de dezelfde kroeg, waar een bandje speelde. Ex raakte eens aan de praat met de muzikanten en ik zodoende ook. Verder weinig bijzonders, hoewel E. me wel was opgevallen, maar zeker geen vlinders oid. Uiteindelijk nog een leuke vakantie gehad en de dag na terugkomst in NL heb ik het uitgemaakt met ex.

November 2005. M'n broertje wilde graag op vakantie en ik had nog tijd en geld over (ach ja, goede oude tijd) en stelde mijn eiland voor, aangezien ik het best wel naar m'n zin had gehad daar. We hebben eigenlijk in een opwelling zomaar geboekt.

Weer in hetzelfde dorp waar ik in de zomer ook al was. Weer gingen we naar dezelfde kroeg en ik was best benieuwd of E. er ook nog was. En jawel hoor, die was er nog steeds. Ik wilde m gewoon gedag gaan zeggen en eens kijken of hij me nog herinnerde. Alleen, toen durfde ik opeens niet meer. Dacht ook, hij ziet zoveel toeristen, die onthoudt hij echt allemaal niet. Iedere avond weer dacht ik, ja nu stap ik op hem af, maar ik durfde echt niet (normaal ben ik echt niet zo moeilijk). Heb zelfs wel eens naast hem gestaan aan de bar, maar het ging gewoon niet (en hij zei ook niets, dus hij was me vast vergeten). Op de laatste (!!) avond zei broertje, ja en nu ben ik het zat, ik ga wel naar hem toe. Broertje is hem dus op gaan halen en het eerste wat E. aan hem vroeg was of hij mijn vriend was. Nee dus en hij kwam me begroeten. Hij bleek me allang al gezien te hebben, maar dacht dat broertje m'n nieuwe vriend was en wilde geen problemen. Toen zijn we toen hij klaar met spelen was nog met z'n drieen uitgeweest. Toen sprongen de vonken echt over. Broertje ging uiteindelijk weer naar het appartementje terug en bleven we dus over met z'n tweeen. Dat was erg gezellig en zijn we uiteindelijk nog naar het strand geweest waar het nog gezelliger was. .

Ja en dat was dus al onze laatste avond. Afscheid genomen en afgesproken contact te houden.

Ik was echt van slag, want helemaal verliefd. Wilde terug in NL weer zo snel mogelijk terug. Het hele LDR-gedoe was nu begonnen. Regelmatig bellen, sms'en en internet. Snel weer teruggaan ging niet zo heel makkelijk, want ik moest mn BA-scriptie nog afmaken om in februari aan de MA te beginnen. Daarna ging hij voor 6 weken naar z'n eigen land. Pas eind maart was er een gaatje. Heb ticket gekocht en ben een week bij hem geweest. Dat was geweldig. Toen zijn we op die voet verder gegaan. We zagen elkaar ongeveer om de drie maanden. Ik meestal naar hem toe en hij is 2x naar NL gekomen. Toen ik bijna was afgestudeerd heb ik het plan geopperd om voor langere tijd naar hem toe te komen. Ik vond het best eng om dat te vertellen, want heel serieus hadden we het daar nog niet over gehad. Hij was meteen erg enthousiast en vertelde dat hij daar eigenlijk op gehoopt had.

Zo gezegd, zo gedaan. Eenmaal afgestudeerd nog een aantal maanden gewerkt en toen ben ik in februari 2008 naar hem toe gegaan. Meteen samen gaan wonen. Nu zijn we dus twee jaar verder, nog steeds samenwonend en gelukkig en zoals jullie weten is er een baby onderweg.
Oei, wat een lap tekst...
Mooie verhalen hier weer!

Wilde even zeggen dat er foto's in de AK staan, voor de geïnteresseerden..

Later meer, nu eerst nog aan het werk/studie.
Noem me n noob, maar wat is "de AK" eigenlijk?
La Moon, bedankt voor het mooie verhaal! Ik weet niet zeker of ik het nou goed heb onthouden, maar komt E. nou uit hetzelfde land als de vriend van Marg? En hoe was hij dan op het eiland terecht gekomen?

En wat ging jij doen op het eiland toen je er twee jaar geleden naar toe ging, was er voor jou daar wel werk te vinden enzo?

Ik lees net dat de staking verzet is naar maart, hoera!

http://www.lufthansa.com/ ... &nodeid=1874371&cid=18002
quote:Punica schreef op 22 februari 2010 @ 20:47:

Noem me n noob, maar wat is "de AK" eigenlijk?

Noem mij ook maar een 'noob' want ik moest noob googelen! Newbie dus. Zeg dat dan joh, we zijn hier niet allemaal die hard gamers!

De AK is een geheime plaats, waartoe je slechts toegang verkrijgt na een lange, zware queeste door het LDR-gebeuren. Daar staan de antwoorden op al je vragen. En de foto's. Niet van geslachtsdelen alleen, die worden wel beloofd maar dat zijn loze beloftes
wahaha het antwoord op al mn vragen??? 42! (sorry ik ben een nerd)

Oh, nou ik ben geen In-crowd dus uhm ik laat jullie vrolijk AK-en
42?

Ik ben wel nerd maar niet nerd genoeg denk ik.
"the answer to life the universe and everything"

Hitchhiker's guide to the Galaxy

http://en.wikipedia.org/wiki/42_%28number%29

Ik hoor het wel wanneer ik incrowd genoeg ben om fotos te spammen lol

[/nerdism]
quote:Spijker schreef op 22 februari 2010 @ 21:47[/message]:[/b]

[...]

De AK is een geheime plaats, waartoe je slechts toegang verkrijgt na een lange, zware queeste door het LDR-gebeuren. Daar staan de antwoorden op al je vragen. En de foto's. Niet van geslachtsdelen alleen, die worden wel beloofd maar dat zijn loze beloftes

Nee, de mijne komt niet uit het land van Marg's vriend, maar uit Chili. Hij is hier ooit 6 jaar geleden naartoe gekomen, omdat zijn zus hier al woonde en hij hier meer mogelijkheden heeft om van z'n passie zijn beroep te maken.

Toen ik hier twee jaar geleden aankwam was er best nog wel werk te vinden en ben toen vrij snel aan werk gekomen. Het minderde wel al, want in de 2 jaar daar aanvoorafgaand toen we nog aan het LDR'er waren werd je om de oren geslagen met vacatures. Al vrij snel werd het minder met de werkgelegenheid (crisis en dat merk je hier behoorlijk) en het is nu wel een beetje op z'n dieptepunt. Ken heel veel mensen die in t zelfde schuitje als ik zitten.
No way. Jij kent heel veel mensen die zwanger van hun grote liefde op een geiteneiland zitten? Wat is de wereld toch een raar oord.

Oja, ken er persoonlijk toch zeker al 3! En dat is serieus he, het lijkt wel wat op een plaag op t moment

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven