bakkeljauw en zoutvlees

17-01-2010 01:31 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Tja, leuk hoor, boodschappen doen en deze 2 dingen tegenkomen. En aangezien ik nieuwsgierig ben naar de smaak enzo, koop ik het ook. En nu zit ik thuis en denk: Hoe maak je het klaar? Kan natuurlijk googlen, maar ik weet dat er forummers zijn die dit vaker klaargemaakt hebben.

Wie kan me helpen en uitleggen wat ik met bakkeljauw en zoutvlees moet doen?
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Dank je wel FV, ik print 'm uit deze keer!

wow, wat veel reacties al!

Kadushi, juist door het wel te kopen, leer je het klaarmaken, zeker met de hulp van medekokers. Had ook al stiekem gehoopt en verwacht dat o.a. Fash langs zou komen

Straatje, als het goed gelukt is, kom je maar een keertje eten hoor!

Leo, zit er een Jumbo daar bij jou? Daar heb ik het namelijk gekocht of all places

ga van de week er mee aan de slag en ik zal hier komen vertellen hoe het heeft gesmaakt, alvast bedankt voor nu!

Fash, dat recept voor pindasoep sla ik ook op!
quote:Xander68 schreef op 17 januari 2010 @ 11:16:

Wat is het nou......bakeljauw of bakkeljauw? Op google komt ik er ff niet uit.....Weet iemand dit?
op de verpakking staat bakkeljauw Xan
quote:rosanna08 schreef op 17 januari 2010 @ 16:59:

op de verpakking staat bakkeljauw Xan

Ok, thanks. Vreemd is wel dat er zowel bakeljauw als bakkeljauw gangbaar is op internet....

Sorry voor de off....
geeft niks Xan, en zo erg offtopic is het nou ook weer niet
vanavond heb ik de bakkeljauw gegeten, opgebakken met tomaat, ui en knoflook met zoete aardappel erbij en het smaakte lekker
heb vandaag de pindasoep van Fash gemaakt en hij is lekker!
Kan iemand mij helpen aan het recept van het komkommerzuurgoed wat ze vaak bij een broodje bakeljouw of bara doen?

Heb al de chinese suiker in huis. en heb ook al een poging gewaagd n.a.v. een recept wat ik op internet vond. Maar het smaakte het toch niet zoals wat ze bij de toko hebben

(had 1 komkommer, vruchtvlees eruit geschraapt, in kleine stukjes gesneden, 200 ml water 200 ml natuur azijn, 10 korreltjes chinese suiker, 5 kruidnagels, zout, peper, 2 madamme jeanette, zaadjes eruit.)

Maar stiekem denk ik dat ze er gewoon nog andere geheime ingredienten bij doen...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven