kattengevechten in mijn tuin

23-02-2010 17:28 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
De katten van twee respectievelijke buren, paar nummers verderop in de straat, komen veel buiten en hebben besloten mijn voortuin te bombarderen tot 'arena'.

Boze gevechten die echt wel een paar uur kunnen duren, muzikaal ondersteund door tenenkrommend kattengejank met blaasorkest.

Mijn eigen huisleeuwin is natuurlijk volop belangstelling en zit voor het raam en miauwt dapper mee.

Ik heb al van alles geprobeerd, diverse emmers water over die beesten, maar zelfs in druipnatte toestand houdt het gevecht aan. Kattegrit werpen helpt ook niet.

De buren doen niks, want kat mag naar buiten en ze hebben er geen last van. Nee duhuh, het slagveld vindt in mijn tuin plaats.

Kortom, twee strijdende, niet weg te jagen katten in mijn tuin en ik word gek van het gevecht en geklauw.

Iemand nog een andere oplossing dan voornoemde waterballetten, gritgooien? Verhuizen? Dubbelloops geweer?

Zonder dollen, ik word echt gestoord van het lage boze gegrom en geblaas naar elkaar. Mijn eigen huisleeuwin ook. Dus tips tot vrede in mijn voortuin wenselijk.
Volgens mij krijg je die tijgerpoep zo mee, hoor. Moet je dus wel even met een emmertje aan het hek staan, denk ik. Maar ik heb vaker gehoord dat het echt werkt. Katten schijnen niet goed met tijgers door één deur te kunnen.
What if I fall? Oh but my darling, what if you fly?
quote:mylenevalerie schreef op 23 februari 2010 @ 17:48:

Is jouw poes geholpen? Anders zouden ze daar ook nog kunnen vechten om jouw poes. Ik hoor overal om mij heen dat er weer poezels krols worden.Ja, mijn poes is geholpen. Was ook iets wat door mjn hoofd schoot, maar behalve deze tijd krolse tijd vochten ze ook al in december en begin januari. Dan zjin ze toch nog niet krols toch?
Ik ga eens even dat kattenschrik proberen. Met een meurende emmer in mijn auto is dan nog altijd een optie. Of, wacht, 'exlief' heeft een jaarkaart voor Artis. Misschien krijg ik hem wel zo gek
Eerst kwamen er bij mijn in de achtertuin ook twee katers ruzie maken met elkaar. Totdat ik de hond naar buiten liet en hij bijna een van de twee te pakken had. Ze hebben zich na een tijdje verplaatst naar de voortuin, waar ik de hond nooit loslaat. Totdat ik helemaal gek werd van die geluiden midden in de nacht. Ik heb toen ook de hond in de voortuin losgelaten. Die rende hard blaffend naar buiten en daarna was het ook in de voortuin afgelopen.

Dus: leen een hond
Hmm ja, zo te horen moet ik even een hond lenen. Dat treft, ik heb zo'n vent met een hondenuitlaatservice hier om de hoek zitten. In ruil dat ik een dagje oppas en zij rust hebben..
Van een tuinslang met automatische sproeier krijg je het Atoomgezelschap toch niet op je dak? Hooguit de Hoge Commissaris voor de vluchtelingen...
quote:Muis66 schreef op 23 februari 2010 @ 17:43:

[...]

Dat laatste heb ik gedaan, weliswaar zonder kat, maar de buren doen niks,want ze hebben er geen last van .

Voor zover ik weet zijn ze gecastreerd. Het zijn er twee van het rasechte Tokkie-model die elkaar echt niet moeten. Godbetert dat het mannetje en vrouwtje zijn en dat ze kindjes krijgen.

Heb je het nu over je buren of over de katten?

(Ik las namelijk over het castreren heen en dacht dat je naast Tokkies woonde )
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Singalala misschien moest ik mijn buurmannen daar maar eens mee bedreigen: de kat binnen, of bij hen de botte bijl erop knoop erin!
Als je alles al geprobeerd hebt moet het wel heel heftig zijn. De meeste katten gaan wel weg van veel lawaai of een bak water.

Een kennis had hetzelfde probleem en heeft de katten bespoten met een hogedruk spuit. Daar zit zoveel kracht op dat ze er vandoor vlogen en niet meer terug zijn gekomen. Misschien helpt een tuinslang met veel druk ook wel.

Anders zou je het nog kunnen proberen met een bezem/sneeuwschep. Misschien helpt het om tijdelijk plastic neer te leggen of kippengaas (daar houden ze niet van omdat het vervelend aanvoelt).
*schroeft de hogedrukspuit alvast in elkaar*
Heb je er al aan gedacht om je eigen huisleeuwin eens naar buiten te laten gaan? Sinds wij onze poes buiten laten is het aantal gevechten in onze tuin drastisch verminderd. (Ze slaat en dreigt ze allemaal de tuin uit. )
quote:Eclair schreef op 24 februari 2010 @ 00:20:

Heb je er al aan gedacht om je eigen huisleeuwin eens naar buiten te laten gaan? Sinds wij onze poes buiten laten is het aantal gevechten in onze tuin drastisch verminderd. (Ze slaat en dreigt ze allemaal de tuin uit. )

Hmm, ja aan gedacht, maar huisleeuwin is op dieet en daarom komt ze niet buiten omdat ik dan niet zie wat ze opeet. En bij mij zit een VMBO met nogal wat tussenuren en even verderop een snackbar. Ik vind dus nogal eens wat afgekloven snacks in mijn tuin. Vandaar dat leeuwin binnen blijft.

Maar zelfs afgezien daarvan, die katten zijn zo agressief, ik vraag me af of mijn kleine kattekopje het zou overleven. Ik bedoel, de meeste katten laten zich wel wegjagen met 'kssst' en zeker met water, maar deze twee....volhoudertjes.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven