Gezondheid alle pijlers

grazax?

24-02-2010 20:49 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben een week geleden begonnen met grazax, heb hooikoorts en deze smelttabletten zou ik 3 jaar lang elke dag moeten nemen om immuun/immuner te worden tegen pollen ( zou spuiten krijgen maar dat mocht niet meer ).

nu heb ik de laatste dagen erge hooikoortsverschijnselen, ook als ik binnen ben, heb nog voor 7 weken tabletten en dan zouden we kijken of ik ermee verder ga of niet.

wie heeft er ervaring met dit middel ? worden de verschijnselen na verloop van tijd minder ?

wil het wel graag afmaken, xyzal en dergelijke zijn maar symptoombestrijding, ik hoop dat deze therapie me er ( deels ) vanaf kan helpen.

alvast bedankt

PTT
Lees hier al een tijdje mee maar heb speciaal hiervoor een nick aangemaakt. Op deze vraag kan ik je tenminste antwoord geven .

Ik gebruik zelf sinds 4 jaar Grazax. Daarnaast heb ik ook SlitOne druppels voor mijn huisstofmijt- en bomenallergieën. Omdat ik erg allergisch ben zijn deze kuren voor mij niet genoeg en doe ik ook nog aan symptoombestrijding met Nasonex neusspray en Aerius tabletten.

Ik heb zelf wel het idee dat mijn neusslijmvlies en ogen in de loop van de tijd veel rustiger zijn geworden. Ben dus zeker positief over de kuren. Echter, het effect is niet aan te tonen door middel van een huidpriktest.

Zo lang ik geen last heb van bijwerkingen of wat dan ook vindt mijn KNO arts dat ik moet doorgaan tot ik 5 jaar heb volgemaakt. Dan wordt de situatie verder bekeken.

Succes ermee!
thanks chopin, ik hoop dat het bij mij ook aanslaat, heb het niet in zo ernstige mate als jij gelukkig, bij mij helpt xyzal en aerius wel goed, wordt er alleen zo moe van, daarom wil ik graag proberen er zonder te kunnen.
Fijn dat Aerius bij jou wel goed werkt! Bij mij was het altijd tegen het eind van de middag uitgewerkt, precies als het tijd werd om eens lekker naar buiten te gaan om van het weer te genieten...

Gelukkig word ik er dan weer niet moe van. Ik werd altijd vooral moe van mezelf en mijn vele niesbuien. Blij dat dat nu een stuk beter gaat.
ik word erg moe van aerius, ben overgestapt op xycal vorige zomer, nog altijd wel het effect dat ik op 9 uur s avonds moe ben maar beter dat dan de hele dag.

( verder helpt aerius even goed als xyzal )
Ik gebruik nu bijna 3 jaar grazax en ik heb zo goed als geen hooikoortsklachten meer. Kan me niet herinneren dat in het begin de klachten erger werden.

@Chopin: 4 jaar?? Grazax moet je volgens mij 2 à 3 jaar slikken en dan stoppen. Het is geen medicijn maar een middel waardoor je immuun zou worden. Of heb jij het langer voorgeschreven gekregen omdat je zo zwaar hooikoorts hebt?
ben je in het seizoen begonnen of daarvoor makeupyourmind ?

verder sluit ik me aan bij jouw vraag aan chopin, waarom 5 jaar ? ik heb ook 3 jaar gehoord bij de KNO arts.
Ik ben in augustus begonnen, dus middenin het seizoen. Dit jaar augustus lekker klaar! Ben benieuwd of het resultaat blijvend is....
ik hoop het voor je muym, dat het resultaat blijvend is.

ik ben nu begonnen ( heb in februari geen last van hooikoorts ) misschien dat ik daarom de verschijnselen erg goed opmerk, jij had ze al toen je begon, dan merk je ze idd niet zo snel op.
Goeiemorgen,

In het begin hebben ze tegen mij ook 3 jaar gezegd, maar omdat het inderdaad (nog) niet zo is dat ik zonder symptoombestrijdende middelen kan, is besloten het te verlengen naar 5 jaar. Volgens mijn arts is 3 jaar het absolute minimum.
Het is inderdaad wel zo dat ik na 5 jaar moet stoppen omdat langer doorslikken geen zin heeft; het maximale effect zou dan bereikt moeten zijn.
Ik ga nu trouwens in mijn zwaarste hooikoorts periode (half maart tot half mei) naar het buitenland. Kijken of dat scheelt, net iets andere flora om me heen .
ah zo chopin, nu snap ik het, ik hoop toch na 3 jaar een goed resultaat geboekt te hebben.
Ik hoop het ook voor je! Bij mij scheelt het wel echt al enorm hoor, dus als ik er na 3 jaar mee had moeten stoppen had ik daar ook vrede mee gehad. Omdat mijn arts het echter wel wilde proberen en ik het nou ook weer niet zo belastend vind om de tabletten en druppels in te nemen, hebben wij besloten nog even door te gaan.

Succes in elk geval!
de verschijnselen worden nu weer minder, ben er wel blij mee, nu heb ik er bijna geen last meer van dat ik de grasax inneem, nu alleen nog hopen op een positief resultaat.
Gelukkig dat je er minder last van hebt! Had jij ook zo'n jeuk aan je tong en gehemelte net na het innemen van de grazax? Heb ik ook gehad in het begin, en ook later nog een keer toen ik doordat het niet leverbaar was een maand gestopt was en toen weer moest beginnen. Succes!
de eerste week heb ik ook flink jeuk gehad aan mijn tong maar dat is nu ook aan te minderen gelukkig.

ik denk dat het wel goed komt nu, hoop maar op een klein resultaat van de zomer.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven