Dit slaat nergens op!, maar wat nu?

25-02-2010 13:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond ruzie gehad met mijn vriend, dat heeft iedereen wel eens natuurlijk maar dit slaat nergens op!

Ik woon sinds 5 maanden samen (zijn 3,5 jaar bij elkaar) met mijn vriend in een stad waar ik niet vandaan kom en waar ik dus geen mensen ken. Ik heb nu wel contact met buurvrouwen maar ik wilde meer mensen leren kennen en vriendschappen opbouwen.

Via internet heb ik een meid leren kennen.We hebben eerst een tijd gemaild en ik heb nu 3x met haar afgesproken in de stad en het was gezellig. Nu heb ik voor zaterdag middag afgesproken wat te gaan drinken met haar in de stad. Mijn vriend is toch werken dus komt mij goed uit!

Nu is het zo dat ik ook op vrouwen val en voordat ik een relatie met mijn vriend kreeg heb ik wat geexperimenteerd, maar nooit seks gehad. Ik heb ook nog geen relatie gehad met een vrouw maar wel verliefd geweest. Nu is het dus zo dat mijn vriend denkt dat ik iets met die meid heb. Hij heeft haar nog nooit gezien en dat vind hij raar. Ik vind dat niet raar want je neemt een vreemde niet zomaar mee naar huis, ik wil haar eerst beter leren kennen. Ook is hij bang dat ik verliefd ga worden op haar. Het is niet mijn type om verliefd op te worden en daar ben ik ook totaal niet op uit. Ik heb mijn vriend en ik wil gewoon een vriendschap. Ik kan hem er niet van overtuigen dat dit gewoon vriendschap is en ik wil hem niet eens overtuigen want dat is belachelijk. Ik snap gewoon niet waarom hij ineens zo wantrouwend is.

Hoe moet ik hier mee omgaan want dit staat op dit moment echt tussen ons en we kunnen er niet normaal over praten zonder ruzie te krijgen.
Hoezo slaat dit nergens op? Ik kan het me van je vriend goed voorstellen. Het lijkt me juist wel een goed idee om haar op korte termijn bij jullie thuis uit te nodigen. Dan kan hij ook met haar kennismaken en zien hoe jullie met elkaar omgaan.
Neem die griet gewoon eens mee naar huis. Ik vind het ook wel een beetje raar dat jij daar moeilijk over doet, ze is toch helemaal geen vreemde?
We hebben elkaar nu 3x gezien en ik vind het niet erg om haar mee te nemen naar huis, vind ik prima. Alleen niet als het zo moet zeg maar. Het is nu zo dat ik haar mee moet nemen terwijl we elkaar nog maar 3x hebben gezien, ik vind het gewoon vreemd. Hij heeft haar hyves ook al gezien en ik heb niks geheim gehouden want de mailtjes heeft hij ook gewoon gelezen. dus ik snap niet zo goed waarom hij moeilijk doet
Misschien zorg om jou? Zijn manier van zorg hebben voor jou?
En als hij drie keer met een andere vrouw op stap zou gaan? Zou je haar dan niet willen ontmoeten?
mijn vriend heeft vrouwen waar hij mee om gaat en daar gaat ie ook wel eens mee naar de film of ergens wat drinken. En nee dat vind ik niet erg. Zolang het alleen vriendschap is vind ik het best.
quote:Charley04 schreef op 25 februari 2010 @ 13:32:

mijn vriend heeft vrouwen waar hij mee om gaat en daar gaat ie ook wel eens mee naar de film of ergens wat drinken. En nee dat vind ik niet erg. Zolang het alleen vriendschap is vind ik het best.

Maar als je ze niet ontmoet dan weet je dat natuurlijk niet.

Heb jij die meiden nooit ontmoet?
quote:Charley04 schreef op 25 februari 2010 @ 13:17:

Ik heb gisteravond ruzie gehad met mijn vriend, dat heeft iedereen wel eens natuurlijk maar dit slaat nergens op!

Ik woon sinds 5 maanden samen (zijn 3,5 jaar bij elkaar) met mijn vriend in een stad waar ik niet vandaan kom en waar ik dus geen mensen ken. Ik heb nu wel contact met buurvrouwen maar ik wilde meer mensen leren kennen en vriendschappen opbouwen.

Via internet heb ik een meid leren kennen.We hebben eerst een tijd gemaild en ik heb nu 3x met haar afgesproken in de stad en het was gezellig. Nu heb ik voor zaterdag middag afgesproken wat te gaan drinken met haar in de stad. Mijn vriend is toch werken dus komt mij goed uit!

Nu is het zo dat ik ook op vrouwen val en voordat ik een relatie met mijn vriend kreeg heb ik wat geexperimenteerd, maar nooit seks gehad. Ik heb ook nog geen relatie gehad met een vrouw maar wel verliefd geweest. Nu is het dus zo dat mijn vriend denkt dat ik iets met die meid heb. Hij heeft haar nog nooit gezien en dat vind hij raar. Ik vind dat niet raar want je neemt een vreemde niet zomaar mee naar huis, ik wil haar eerst beter leren kennen. Ook is hij bang dat ik verliefd ga worden op haar. Het is niet mijn type om verliefd op te worden en daar ben ik ook totaal niet op uit. Ik heb mijn vriend en ik wil gewoon een vriendschap. Ik kan hem er niet van overtuigen dat dit gewoon vriendschap is en ik wil hem niet eens overtuigen want dat is belachelijk. Ik snap gewoon niet waarom hij ineens zo wantrouwend is.

Hoe moet ik hier mee omgaan want dit staat op dit moment echt tussen ons en we kunnen er niet normaal over praten zonder ruzie te krijgen.Hij is onzeker en denkt dat jouw vriendschap in wording een bedreiging kan zijn voor jullie relatie, dat is wat ik denk. Weet hij van jouw belangstelling voor het andere geslacht? Jawel toch? Als ik jou was nodigde ik haar uit voor een etentje, gewoon zodat hij haar kan leren kennen. Tip? Wees open naar hem, en eerlijk over jouw gevoel.
Hoe moeilijker jij gaat doen hoe achterdochtiger hij wordt....
quote:Charley04 schreef op 25 februari 2010 @ 13:26:

We hebben elkaar nu 3x gezien en ik vind het niet erg om haar mee te nemen naar huis, vind ik prima. Alleen niet als het zo moet zeg maar. Het is nu zo dat ik haar mee moet nemen terwijl we elkaar nog maar 3x hebben gezien, ik vind het gewoon vreemd. Hij heeft haar hyves ook al gezien en ik heb niks geheim gehouden want de mailtjes heeft hij ook gewoon gelezen. dus ik snap niet zo goed waarom hij moeilijk doetAlleen niet als het zo moet?? Waar slaat dát dan op? Je vriend zal er door gerustgesteld wordt. Door jou reactie zal hij zich alleen maar meer zorgen maken. Blijkbaar geeft jou gedrag (misschien uit blijdschap wat overenthousiast) hem reden om onzeker te worden. Ik mag aannemen dat je vriend meer voor je betekend dan een (naar jou mening) wildvreemd potentieel shop-en babbelmaatje.
Heeft je vriend een reden om je hiermee niet te vertrouwen? Als in: zijn er eerdere dingen voorgevallen die hier effect op kunnen hebben?

Ik hoor wel vaker van vrienden dat ze degene liever kennen met wie hun partner afspreekt. Gewoon weten wat ze aan die kennis dan ook hebben.

Zelf heb ik dat niet zo. Ik vertrouw mijn partner blindelings en ook zijn beoordeling in vrienden. En mocht er dan iemand zijn waarmee het mis gaat dan gebeurt dat toch wel, sooner or later. Uiteindelijk ligt het heft dan toch bij de partner die met een ander afspreekt.
Leg nog een keer duidelijk uit aan je vriend dat je graag mensen wilt leren kennen in je nieuwe woonplaats. Als je dat door de angst van je vriend om jou kwijt te raken wordt ontnomen zal het heel moeilijk worden om je thuis te voelen in je nieuwe woonplaats.

Spreek gezellig af in de kroeg met haar en laat je vriend daar dan ook even langskomen, evt. met zijn vrienden. Kan hij even informeel kennismaken en misschien klikt het ook wel tussen hun.

Ik wens je veel gezellige vrienden toe in je nieuwe woonplaats!
Dat jij ook op vrouen valt maakt e.e.a mss wat gecompliceerder.

Aan de andere kant vind ik dat een relatie gebaseerd is en moet zijn op vertrouwen. je bent open over het contact, je doet niks stiekem en je hebt betreffende dame pas 3x ontmoet. dat vind ik het ook nogal overtrokken om haar meteen aan je vriend te moeten voorstellen. ik zou het ook vreemd vinden als ik iedere potentiele niewe shopvriendin mee naar huis zou moeten nemen om aan mijn vriend te bewijzen dat die persoon geen gevaar is voor onze relatie. verliefd worden kun je ook op je baas, je collega's die nieuwe buurvrouwen, en die kent ie vast ook niet allemaal.

Zeker aangezien jij naar zijn stad bent verhuisd, heb je het nodig om daar en eigen leven op te bouwen, met je eigen hobbies en je eigen vrienden. Hij moet er maar vertrouwen in hebben dat als het tussen jullie zo goed zit/zat dat jij bereid was om die stap te zetten en je eigen omgeving vaarwel te zeggen voor een leven samen, je dat niet in een keer patsboem op de keein zet als je iemand anders tegenkomt.

Lijkt me wel goed om nog eens rustig met je viend te praten. niet direct te komen met termen als "belachelijk"en "ik snap niet dat je wantrouwen bent". Maar een gesprek waarin je aangeeft dat je zijn angsten onderkent en serieus neemt, aan hem vraagt in hoeverre hij moeite heeft met jouw bisexualiteit en misschien bang is dat je eigenlijk uiteindelijk voor een vrouw zult kiezen en hij je niet kan bieden wwat je eigenlijk wilt vanwege het simpele feit dat hij man is.

Luisteren naar zijn kant. laten zien dat je zijn bezwaren serieus neemt en aan hem vragen wat je zou kunnen doen om hem meer vertrouwen te geven, gaat je verder helpen dan ruzie. Wel moet je duidelijk je grens aangeven in wat je wilt doen, en ook aangeven waarom dat voor jou een grens is. Hij kan niet zijn hele wantrouwen bij jou leggen en je in een glazen kooi stoppen omdat je wel eens verliefd zou kunnen worden.
ik zie het volgens mij toch iets anders dan de meeste reacties tot nu toe.

Als hij het gevaar ziet dat je verliefd wordt op iemand anders dan zou dat betekenen dat je met niemand om zou kunnen gaan die jouw vriend niet kent. Je valt namelijk op mannen en vrouwen.

Kent jouw vriend al jouw collega`s? Die zie je toch ook zonder hem? EN wel vaker dan 3 keer??

Ik vind dat hij niet moet zeuren. Je bent naar een nieuwe omgeving gekomen voor hem. Naar mijn idee wil hij nu bepalen wie je wel en niet mag zien en dat zou voor mij ook 1 stap te ver zijn.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
eigenlijk wat kreng zegt dus..
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ik vind Krengs reactie ook een erg goede. Het lijkt nu alsof jij (jullie allebei?) heel snel stelling hebt getrokken, zónder begrip te tonen voor je vriend of misschien goed te luisteren.

Ik denk zeker dat het niet raar of onbetrouwbaar is om 'zomaar' andere vrouwen te leren kennen, integendeel, maar ik denk dat je je iets meer moet inleven in je vriend.
Ik vind het eerlijk gezegd ook allemaal niet zo'n punt en vind dat je vriend wel erg achterdochtig doet. Dat zou betekenen dat je nooit meer zomaar met iemand kunt afspreken aangezien je zowel op mannen als op vrouwen valt.

Ik kan me wel voorstellen dat je vriend er wellicht ietwat onzeker van wordt en dán doet jouw hakken-in-het-zand-houding misschien geen goed. Het lijkt me dan verstandiger om het te hebben over het hoe&waarom van zijn onzekerheid.
Peas on earth!
Dus iedereen die jij leert kennen moet na ongeveer 3 keer mee naar huis omdat vriend het anders niet trekt. Niet aan beginnen.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Sterker nog: ik vind het juist wel stoer van je dat je in je nieuwe woonplaats actie onderneemt om mensen te ontmoeten! Leuk!
Peas on earth!
Ik vind dat je juist door je hakken zo in het zand te zetten de indruk wekt dat er toch iets meer aan de hand is.

Je vriend is "ineens" wantrouwend zeg je. Dus normaal gesproken is hij dat niet. Is hij nu "ineens" zo anders geworden of kan het zijn dat het toch wat merkwaardig overkomt dat jij er een principezaak van maakt haar niet mee naar huis te nemen?

Je eist vertrouwen, maar wat doe jij om hem gerust te stellen?

Als mijn man zou gaan stappen met een vriendin die hij op internet had leren kennen zou ik daar nog niet zoveel achter zoeken. Maar als ik zou voorstellen "neem d'r eens mee" en hij zou dat weigeren, zou ik dat wel raar vinden. En juist dát zou voor mij reden zijn daar een punt van te maken, niet die vriendin an sich.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven