Werk & Studie alle pijlers

Webwinkel

17-02-2010 17:55 42 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb hier even een nieuwe account voor aangemaakt, omdat ik niet wil dat dit te herkenbaar wordt....en ik ONAFHANKELIJK advies nodig heb.

Ik zit al n tijdje met het idee dat ik een webshop wil beginnen, alleen kan ik zelf geen webshop bouwen. Om 1 te laten maken moet ik een groot bedrag investeren, en dat zie ik niet zo zitten aangezien het ook NIET kan lopen. Ik heb zelf geen kaas gegeten van html en al die dingen, zag wel dat er cursussen voor zijn. Naast een fulltimebaan,opleiding en een gezin heb ik daar dus geen tijd voor.

Wie heeft er tips voor mij???

Natuurlijk heb ik al veel gegooglen en dan kom ik uit op mijnwebshop.com of mijn webwinkel.nl die me wel erg aanspreken. Nou heb ik op een blauwe maandag de gratis versie van mijnwebwinkel geprobeerd ( gewoon om uit te proberen) maar vond dat 3 keer niks. Nu zit ik te denken aan de betaalde versie van mijnwebwinkel, alleen vraag ik me af of je iets meer met de layout kan dan de gratis versie.

Kortom alle tips zijn welkom
volgens mij vroeg ik om tips...niet om afgekraakt te worden...of heb ik het mis..

en kom niet aanzetten dat ik niet tegen kritiek kan, want dit vind ik geen kritiek.
Het klinkt waarschijnlijk botter dan ik het bedoel.

Mijn vriend heeft een grote webwinkel en ik heb jaren als webmanager gewerkt voor een HELE grote webwinkel. Ik heb mijn vriend geholpen zijn webshop te maken. Met een bestaand programma, wat het allemaal heel makkelijk zouu moeten maken. Wij hebben twee weken fulltime gewerkt om die shop zo te krijgen zoals we 'm hebben wilde. En ja, daar kwam een behoorlijke hoeveelheid HTML en technische dingen bij kijken. Niet heel ingewikkeld, op zich, maar het kost wel veel tijd. Ik vind het toevallig erg leuk om met die techniek te puzzelen - soms ben je een hele avond bezig om één klein dingetje goed te krijgen - maar ik kan me goed voorstellen dat het niet iedereens hobby is.

Dus als je me vraagt of je met een standaard webwinkelprogramma een site kunt bouwen die eruit ziet zoals je het wilt en die je helemaal op maat kunt maken, dan is mijn antwoord: nee dat kan niet. En als je het niet leuk vindt om technisch te fruttelen en te tuttelen of je hebt daar de tijd niet voor, dan vraag ik me serieus af waarom je aan een webshop denkt.

Ondanks het feit dat de webshop nu goed loopt, is mijn vriend toch elke week een paar uur bezig met technische zaken: nieuwe producten toevoegen (moet je ook de foto's bewerken in photoshop om dat een beetje mooi te krijgen, ook aan gedacht?) en om alles werkend en online te krijgen.

Bedoelde het dus niet bot, maar eerlijk en als een soort realitycheck. Het is zonde als jij je schaarse tijd en ook nog geld gaat steken in iets waar je straks helemaal geen plezier in hebt - en dat is geloof ik voornamelijk je bedoeling.
Oke dan heb ik het verkeerd begrepen,excuses.

Het is niet dat ik geen zin heb me er in te verdiepen, ik wil er niet apart een cursus voor volgen. Ik hoef geen grote webshop, maar een kleine gewoon voor de hobby.

Dit omdat er weinig aanbod in nederland is,en ik er van geniet leuke pakjes te maken.

Daarom wil ik ook goedkoop beginnen, om te kijken of het ECHT leuk is, ik wil niet bakken met geld uitgeven als ik het niet meer leuk kan vinden.
HKkawaii..... als ik je een tip mag geven... STRATO !!

Ik ben echt helemaal geen handige meid met het hele internet, maar via strato kan je heel betaalbaar (vaak acties met de 1e 3 mnd of zelfs half jaar gratis) hele leuke sites maken.

Heb dat onlangs voor een kennis opgezet. Ging heel goed. Hou het nu ook voor haar bij. Is zo simpel als wat.

Als je vragen hebt.... stel ze !
Als je bereid bent je een beetje in de materie te verdiepen is er met Joomla (Open Source software) vrij eenvoudig een eigen website in een eigen domein te maken. En met de uitbreiding Virtuemart (ook gratis) maak je binnen Joomla in no-time je eigen webwinkel.

Voor een demo klik hier!
Hey leuk, er is al een forum over webwinkels. Hoe kan het ook anders.

Ik wil er binnenkort ook 1 opstarten, ben nu eerst aan het rondkijken en inlezen en bedenken wat nu echt nog gemist wordt op internet (volgens mij niks) dus zal ik met een goed marketingplan moeten komen, Heb al wel een idee wat ik wil gaan verkopen (leuke vrouwen hebbendingen) en ja ik weet het daar zijn er al honderden van, maar vind het een leuke uitdaging.

Iemand tips en trics over sites waar ik kan kijken, iemand die ervaring ermee heeft?? Alles is welkom. Ik heb de reacties van Appelsientje al gelezen, daar heb ik wel wat aan.
kun je niet bij een hogeschool in de buurt kijken of je geen stagiaire kunt vinden die voor jou de site bouwt? iemand die ervaring heeft met zowel design als het bouwen van websites...dan heb je ook voor een peuleschil een website die wel écht voor jou is gemaakt.
Ik denk dat ik het toch bij shoptrader hou, dit omdat ze van de technische helpdesk wel heel behulpzaam zijn.

Ik heb twee weken om te klooien,is het resultaat dan nog niet naar wens, probeer ik het elders.

Vind het heel fijn hoe iedereen hier meedenkt
quote:Nottie schreef op 19 februari 2010 @ 10:36:

Hey leuk, er is al een forum over webwinkels. Hoe kan het ook anders.

Ik wil er binnenkort ook 1 opstarten, ben nu eerst aan het rondkijken en inlezen en bedenken wat nu echt nog gemist wordt op internet (volgens mij niks) dus zal ik met een goed marketingplan moeten komen, Heb al wel een idee wat ik wil gaan verkopen (leuke vrouwen hebbendingen) en ja ik weet het daar zijn er al honderden van, maar vind het een leuke uitdaging.

Iemand tips en trics over sites waar ik kan kijken, iemand die ervaring ermee heeft?? Alles is welkom. Ik heb de reacties van Appelsientje al gelezen, daar heb ik wel wat aan.Leuke vrouwen hebbendingetjes... klinkt leuk. Vertel vertel..... ben misschien je 1e klant
@nottie

hou je er wel rekening mee dat je webwinkel goed gevonden moet kunnen worden.

Ik herinner me een topic van een jaar ofzo geleden van iemand die leuke kaarsen in glazen (vierkante) vazen verkocht met steentjes...

Maar die werd dus helemaal niet gevonden op google...(niemand die zoekt op vierkante vazen met kaarsjes erin) terwijl de producten wel heel leuk waren om te zien.

Daarnaast de verzendkosten en verzendbaarheid (ik zou niet snel glazen artikelen laten versturen bijv.)

en staan de verzendkosten in verhouding tot de kosten van het product. (een product van ¤5 waar je nog ¤7 verzendkosten overheen moet betalen is niet erg fijn voor klanten)
Geen tips van mijn kant, maar wél een handig topic. Ben zelf ook aan het orienteren want ik wil mijn webwinkel graag vernieuwen
Kijk dat zijn tips waar ik wat aan heb...ik ben zelf heel creatief met alles voor inrichtingen maar dan niet dat het er goedkoop uitziet....zeepkettingen zijn nu bijvoorbeeld heel erg in.

Het lukt me helaas niet om een plaatje in te voegen dan konden jullie het zien.

Daarnaast; mooi sjaals, riemen, sieraden (vrnl met swarovski) dus veel bling bling voor jezelf maar ook voor je huis,wat leuke make upjes.....hier wil ik mee beginnen, kan niet alles tegelijk. En inderdaad zorgen dat ik gevonden word via google/hyves enz.

Dus meiden; wat missen jullie nou nog op het internet?! Wat vinden jullie leuke hebbedingen?
Oh ja en wat ik zelf heel erg heb gemerkt met andere webwinkels, dat klantvriendelijkheid/snelle levering/goed mailcontact al de helft van je winst is.

Ik heb eens getest hoe snel webwinkels reageren op hun mail, nou schrik niet maar heel veel langer dan een week. Dat kan gewoon echt niet.
Grappig, ik zit er aan te denken om dit soort software te maken! Goed om te zien dat er behoefte aan is .
Het is gelukt met de website, dankzij jullie tips.

Ik ben vandaag langs de kvk geweest om informatie in te winnen, want een kvk inschrijving is verplicht als je ideal aanbiedt op je website en ik denk dat dat in deze tijd echt een must is.

Bedankt iedereen
quote:hanneke000 schreef op 17 februari 2010 @ 18:01:

Ik weet niet waar je een webwinkel in wilt, maar ik heb goede verhalen gehoord over Etsy Daar ben ik al bezoeker ook graag :-)leuke site , zou er ook een nederlandse variant ervan bestaan ?
Hoi,

ben mijn webwinkel aan het bouwen via mijnwebwinkel....makkelijk te doen en gebruiksvriendelijk. Ik ga zondag online...jammer dat ik geen reclame mag maken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven