Kat drinkt water via pootje

25-02-2010 10:20 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds een paar dagen drinkt m'n kat water via haar pootje; ze schept het met haar pootje uit de waterbak en likt het dan op. Hiervoor heeft ze altijd 'gewoon' gedronken uit haar bakje. Op zich niet een heel groot probleem, als ze maar drinkt lijkt mij, maar ik vind het wel irritant dat ze er zo'n zooitje van maakt. Er ligt steeds water rondom het bakje en ze spattert het ook tegen de (net geschilderde :S) muur.Iemand een idee hoe ik ervoor kan zorgen dat ze weer normaal gaat drinken?

We zijn trouwens wel onlangs verhuisd en m'n kat heeft best wel aan het nieuwe huis moeten wennen. Juist nu het de laatste paar weken wat beter lijkt te gaan, is ze zo vreemd gaan drinken...

groetjes,

Chip
Dat doen die van ons ook altijd Maar ze drinken óók gewoon. Ik heb er niet zoveel problemen mee. Kan je het bakje niet verplaatsen naar een andere plek, waar wat waterspetters niet zoveel 'schade' aanrichten?
doen die van ons ook af en toe....dat is idd meer kliederen dan serieus drinken kun je er niet een flinke placemat oid onder zetten zodat er alleen op de placemat wordt gemorst?
Ja, placemat heb ik er al onder gelegd. Ik heb ook het idee dat ze het vooral doet als we erbij zijn en niet als ze alleen thuis is, dus dat klieren zou goed kunnen kloppen. En alle muren zijn net geschilderd, dus als ik de bakjes niet midden in de kamer wil zetten, houd ik dit 'probleem'. Gelukkig vlekt het niet heel erg, maar je ziet wel druppeltjes met een bepaalde lichtval, dus irritant is het wel...
En als je de voerbakjes op een dienblad met opstaande rand zet?
Af en toe een huppeltje op de plaats is ook ok
Hier hetzelfde..... 1 van mijn 4 katten doet het ook, daarnaast drinkt ze ook gewoon.

Ze gaat soms ook met 2 pootjes in de waterbak van de hond staan... http://www.mijnalbum.nl/Foto-WG8VDZUV.jpg (ik weet niet hoe ik deze foto moet plaatsen, dus hierbij de link.)

Het is een heel gekledder, maar dat neem ik maar voor lief
anoniem_91842 wijzigde dit bericht op 25-02-2010 10:35
Reden: type fout
% gewijzigd
Dienblad is nog wel een optie, thanks!
Bij de ikea heb je speciale dierenplacemats. Maar dat lost het muurprobleem niet op.
quote:Flashy schreef op 25 februari 2010 @ 10:40:

Bij de ikea heb je speciale dierenplacemats. Maar dat lost het muurprobleem niet op.Wel als je ze tegen de muur hangt
Mijn kat drinkt ook alleen met zijn pootje, geen idee waarom, maar ik kijk er graag naar. Zijn eet- en drinkbakje staan in de gang en daar mag ie lekker rommel maken, het blijft een dier heh ;) Mijn kat hegelt soms ook in mijn drinkglas, das wel wat minder :D
quote:smurfjes schreef op 25 februari 2010 @ 10:34:

Hier hetzelfde..... 1 van mijn 4 katten doet het ook, daarnaast drinkt ze ook gewoon.

Ze gaat soms ook met 2 pootjes in de waterbak van de hond staan... http://www.mijnalbum.nl/Foto-WG8VDZUV.jpg (ik weet niet hoe ik deze foto moet plaatsen, dus hierbij de link.)

Het is een heel gekledder, maar dat neem ik maar voor lief Geweldig!
De kat van mijn moeder drinkt alleen uit de keukenkraan. Als ze dorst heeft gaat ze op het aanrecht staan miauwen, dan moet je de kraan heel zachtjes openzetten en dan gaat ze aan de straal "drinken" Zo komisch!

Zo, nu weer on-topic: Ik heb de muren met waterafstotende verf geschilderd, kan ik gewoon een natte doek overheen halen. Misschien een idee om het stukje muur waar het waterbakje staat ook met die verf te schilderen?
Briljante foto!!!
Thanks voor de reacties allemaal! Ik ga maar eens wat experimenteren met dienblad/placemat en bakjes verplaatsen. Als het niets verandert, knutsel ik misschien wel een achterwandje ofzo in elkaar. Denk dat afleren er niet in zal zitten, als ik jullie verhalen zo lees :D
Die van mij doet 't ook.. als ik geluk heb. Als ik pech heb steekt ie zijn hele kop onder de kraan of drinkfontein, net zolang tot het water in grote stromen langs zijn koppie en pootjes stroomt alwaar hij het, op het moment dat 't langs zijn neus valt, met veel enthousiasme en een rondzwiepende tong oplikt. Ook wil hij nog wel eens in zijn geheel onder de douche springen, waarna hij op de bank gaat liggen rollebollen en al het water weer van z'n vacht likt. Mijn huiskamer is totaal geruïneerd, dat snappen jullie, ik heb continu allerhande watervlekken op de vloer. Maar ach, het is een schat, hij houdt ervan en 't is grappig om te zien....
Ow, ik heb het waterfontijntje inmiddels afgedekt met plexiglas, vóór het afdekken vond ie 't mooi om de hele inhoud (4 liter) uit te graven met z'n voorpootjes...

Ach ja, katten en hun water....
quote:smurfjes schreef op 25 februari 2010 @ 10:34:

Het is een heel gekledder, maar dat neem ik maar voor lief Dankzij deze dame kan ik dus ook geen vazen met bloemen in huis hebben... die gooit ze om met al haar gehengel.
Toen ik nog katten had heb ik de muur onderaan beplakt met doorzichtig folie (wat je ook wel eens op ramen ziet). Kun je makkelijk afnemen met een vochtig doekje en zo hou je de muur schoon.

Het zijn inderdaad soms smeerpoetsen
quote:marieg33 schreef op 25 februari 2010 @ 11:09:

De kat van mijn moeder drinkt alleen uit de keukenkraan. Als ze dorst heeft gaat ze op het aanrecht staan miauwen, dan moet je de kraan heel zachtjes openzetten en dan gaat ze aan de straal "drinken" Zo komisch!

Dat deden die van mij ook, nu je het zegt. Ik heb de katten al lang niet meer (zijn allebei een jaar of 8 geleden overleden), maar nu ik dit lees herinner ik me het weer. Leuk!! Wat zijn het toch grappige beesten.
quote:tangerine schreef op 25 februari 2010 @ 11:24:

Die van mij doet 't ook.. als ik geluk heb. Als ik pech heb steekt ie zijn hele kop onder de kraan of drinkfontein, net zolang tot het water in grote stromen langs zijn koppie en pootjes stroomt alwaar hij het, op het moment dat 't langs zijn neus valt, met veel enthousiasme en een rondzwiepende tong oplikt. Ook wil hij nog wel eens in zijn geheel onder de douche springen, waarna hij op de bank gaat liggen rollebollen en al het water weer van z'n vacht likt. Mijn huiskamer is totaal geruïneerd, dat snappen jullie, ik heb continu allerhande watervlekken op de vloer. Maar ach, het is een schat, hij houdt ervan en 't is grappig om te zien....

, ook voor de manier waarop je het beschrijft!

Mijn ene kat drinkt normaal, de andere probeert om zoveel mogelijk water naast zijn bakje te krijgen, of, het ultieme, zijn hele waterbakje op de kop te zetten. Dat laatste lukte hem zo vaak, dat we nu het waterbakje in een ander waterbakje hebben staan dat vastgashroefd (!!) is aan een plank. Zolang hijzelf op de plank staat (en dat moet, anders komt hij er niet bij) kan hij het bakje niet omgooien. Het meeste water krijgt hij er uiteraard nog wel uit maar in elk geval hebben ze nog een beetje drinken als wij weg zijn...
quote:marieg33 schreef op 25 februari 2010 @ 11:09:

Herkenbaar: dat hebben die van ons een tijdje terug aangeleerd. Heel aandoenlijk, totdat ze alleen nog maar zo willen drinken en je dus voortdurend een kat in je gootsteen hebt zitten.

@Smurfjes - Ik heb hartelijk gelachen om die foto. Hi-la-risch!
Wat een prachtige foto! Echt lachen.....

Een van onze twee katten maakt er ook vaak een zwembadje van op de vloer. Afleren zal zeker niet lukken....vind het ook niet erg. Als ik de verhalen hier lees zijn die van ons nog heel beschaaft in het hengelen/spetteren.
Haha, al die verhalen zijn echt grappig, wat een maffe beesten ook. Die van mij drinkt ook alleen met haar pootje. Ook moet je inderdaad echt opletten met drinkglazen op de verwarming/grond zetten (we hebben geen tafeltje bij de bank), want voor je het weet 'hengelt' ze erin. Behalve als je net gedouched hebt, dan zit ze al miauwend voor de badkamerdeur te wachten tot je eruit komt en begint als een gek de badkamervloer 'droog' te likken.

We hebben haar drinkbakje trouwens ook op een dienblad staan om het knoeien tegen te gaan.
quote:tangerine schreef op 25 februari 2010 @ 11:24:

Die van mij doet 't ook.. als ik geluk heb. Als ik pech heb steekt ie zijn hele kop onder de kraan of drinkfontein, net zolang tot het water in grote stromen langs zijn koppie en pootjes stroomt alwaar hij het, op het moment dat 't langs zijn neus valt, met veel enthousiasme en een rondzwiepende tong oplikt. Ook wil hij nog wel eens in zijn geheel onder de douche springen, waarna hij op de bank gaat liggen rollebollen en al het water weer van z'n vacht likt. Mijn huiskamer is totaal geruïneerd, dat snappen jullie, ik heb continu allerhande watervlekken op de vloer. Maar ach, het is een schat, hij houdt ervan en 't is grappig om te zien....Doet me denken aan dit filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=8KswnjMa-MQ

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven