Gezondheid alle pijlers

Schoonvader ligt op Intensive Care!

26-02-2010 23:37 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb de laatste dagen veel in het ziekenhuis gezeten... Mijn vriend's vader is een dikke week geleden vrijwillig geopereerd, maar daar zijn onverwachts heel veel complicaties bij komen kijken...

Dinsdag werden vriend en ik om half 6 's ochtends uit bed gebeld. Het ging erg slecht met zijn vader, hij lag op de IC en we moesten meteen komen.

De situatie was heel erg kritiek en eerlijk gezegd zagen wij het eerst héél zwaar in en dachten we dat het valse hoop was wat we hadden, er is namelijk een zeer grote kans op overlijden. Er moest echter niks bijkomen, want anders zou hij het niet halen.

Maar de laatste dagen is hij wat stabieler. Als er onverwachtse complicaties bij zouden komen, is hij stabiel genoeg om geopereerd te worden. Eerder was dit niet het geval, hij kon niet eens vervoerd worden.

Maar de laatste dagen zijn er meerdere lichtpuntjes bijgekomen en geen negatief nieuws, dus daar houden we ons aan vast en we kunnen alleen maar hopen!

Ben er wel rustig onder, maar waren flinke heftige dagen de laatste tijd. Ben nu ook weer een dagje thuis, even in mn eigen omgeving, ook wel fijn...

Ik weet ook niet zo goed waarom ik dit schrijf, want ik heb geen advies nodig.

Ik wilde het eigenlijk even van me af schrijven, en heb wat oppeppers nodig.... :$ want het zit aldoor in mijn hoofd en ik raak het maar niet kwijt!

Aan de ene kant maak ik me ook heel veel zorgen, want we moeten in ons achterhoofd houden dat het realistisch is dat hij het niet overleefd.

Maar we houden ons vast aan het goede nieuws, de lichtpuntjes en ik hoop dat jullie met me mee hopen... Ik moest het gewoon even van me afschrijven!
gewoon even een knuffel en heel veel sterkte met je schoonvader
Iets anders
zet m op, komt vast goed! Sterkte!

Is er ook nog een schoonmoeder?

Sowieso wel eens fijn om te lezen dat iemand een goede band heeft met haar schoonouder(s).
Hey Zonneschijn,

Ik leef met je mee. Ik heb ook vorig weekend in de rats gezeten om mijn schoonvader. Een flinke beroerte, terwijl hij nog zo jong is (54) voor deze dingen. Hij is inmiddels thuis, maar zal nooit meer de oude worden. En dat vind ik het verschrikkelijkste.

Ik denk aan je en hoop dat hij hersteld!
Bedankt voor de reacties, doet me echt goed.

Toffifee, wat verschrikkelijk voor je schoonvader en dierbaren. Er zijn zoveel gevolgen van een beroerte, ik moet er niet aan denken... Gelukkig kan hij nog wel thuis wonen. Het breekt je hart wel he, om dat zo te zien.

Vlinder, hij heeft ook nog een vrouw, 3 kinderen + 4 kleinkinderen. Het is zo moeilijk om te zien dat iedereen zoveel verdriet heeft en dat we maar moeten afwachten hoe het gaat..

Hij heeft 2,5 jaar geleden al een aneurysma gehad en had het ook bijna niet gehaald!! Na een zware operatie is hij er toch bovenop gekomen

Eenmaal thuis na die operatie heeft hij nog continu last gehad van maagzuur (60 maag zweertjes in totaal). Medicatie hielp niet en na 2,5 jaar zou hij geopereerd worden (maag zou gekanteld worden en hij zou een week in het ziekenhuis moeten blijven)

Maar het liep allemaal heel anders af dan gedacht en er kwamen allemaal complicaties bij. Haast alle organen vielen uit door gebrek aan zuurstof etc. etc. etc.

Echt alles wat fout kon gaan, ging fout.

Hij wordt nu nog voor 75% kunstmatig beademd en de medicatie wordt met de dag naar beneden gehaald. Als bepaalde medicatie (weet even niet welke) onder de 10 zit, gaan ze hem sonde voeding geven, want dat komt nu nog direct in zijn bloed, omdat zijn darmen dat nog niet aankunnen. Dus dat is allemaal wel heel positief.

Hij is gisterochtend zelfs al héél eventjes wakker geweest wat eigenlijk niet de bedoeling was, omdat dat nog te vroeg is. Ze willen hem het liefst nog eventjes slapende houden.

Arts is positief, dus we geven de moed niet op en blijven hopen!

Bedankt voor het reageren!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven