Mode & Beauty alle pijlers

sauna leeftijd

27-02-2010 21:25 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik was vandaag in de sauna en daar was ook een vrouw met haar dochter, van ik schat een jaar of 10.

Is er eigenlijk een leeftijdsgrens voor het bezoek aan een sauna
Volgens mij verschilt het per sauna. Mijn dochter mocht voor het eerst mee toen ze 8 was. Maar wel; rustig en beheerst lopen, niet rennen, niet schreeuwen, niet overdreven wild zwemmen enz.
Sommige sauna's hebben familiedag waarop kinderen onder de 16 zijn toegestaan.

Dagen die ik mijd nadat iemand zijn kind bij had wat niet zindelijk was en zo'n zwemluier aanhad (dat was policy van de sauna). Ik vond die zwemluier er zeer onappetijtelijk uitzien. Daarbuiten heb ik niet zoveel moeite met kinderen in de sauna, mits ze rustig zijn.
Qua gezondheid weet ik het niet. De meeste sauna's hebben inderdaad een familiedag, die ik overigens vermijd.

Ik heb heb al heel wat kinderen in de sauna gezien, maar nog nooit dat ze de hele dag rustig blijven. De eerste uurtjes lukt nog wel, maar een hele dag lief en stil zijn terwijl er een zwembad lonkt houd niet 1 kind vol. Kinderen kan ik dus niets kwalijk nemen, wel de ouders die de hele dag gaan. Ga dan een paar uurtjes.

* dat moest ik even kwijt*

Moest trouwens wel lachen vorige week, toen zag ik in de rusttuimte een jongetje uit verveling zijn slapende moeder beklauteren, zag er erg komisch uit!
Waarom wil je dat weten eigenlijk?
Ik kom in de sauna sinds mijn vierde. Nu is dat inmiddels wel 33 jaar geleden en zijn de tijden enigszins veranderd. Eind jaren '70 had je geen luxe thermen en beautytoestanden, maar zwom ik rondjes in het dompelbad totdat mijn vader me er met blauwe lippen weer uit viste.
dat zouden ze nu kindermishandeling noemen ... (grapje!)
Mstar, dat verschilt per sauna. Waarom wil je dit weten eigenlijk?
quote:1eendje schreef op 27 februari 2010 @ 21:54:

dat zouden ze nu kindermishandeling noemen ... (grapje!)Hahaha! Tja, wij waren vroeger nog blij met een schommel en een glijbaan he? Ik kan me herinneren dat ik het altijd superleuk vond om mee te mogen naar de sauna. Kwam ook dor het flesje chocomel dat ik kreeg als we pauze hielden.
In Finland zitten hele gezinnen samen in de sauna. Voor kinderen is de sauna ook niet slecht voor de gezondheid.

Ik zag laatst bij het Jeugdjournaal een item over een kind van10 of 11 dat naar de sauna wilde, maar niet mocht omdat de plaatselijke sauna een leeftijdsgrens had.

Mij maakt het niet zoveel uit verder, maar in de sauna kom ik (iedereen eigenlijk) voor mijn rust, dus drukke kids hoef ik er niet te zien (dan neem ik mijn eigen kinderen wel mee )
Ik was in de kerstvakantie in "mijn" sauna en daar had iemand haar 2 kinderen meegenomen, een jaar of 8 / 9 denk ik. Op zich weinig mis mee, behalve dat die kinderen het zwembad lekker rondzwommen met zwembrillen op.... Nou sorry hoor, dat vind ik dus niet kunnen. Bovendien is het voor alle kinderen vrij moeilijk om zich echt gedeisd te houden voor meerdere uren dus het gaat wel ten koste van de rust als er veel kinderen zijn. De rust waar ik juist voor kom. Dus ik mijdt die dagen voortaan. Kinderen zijn in mijn sauna toegestaan v/a 8 jaar en alleen op zondag en de vakanties.
Ps, het lijkt me wel erg leuk om met mijn eigen dochters te gaan als ze dat willen en groot genoeg zijn. Maar ik zou wel heel duidelijk zijn over wat de bedoeling is en bij gedoe weer weg gaan om de overige gasten niet tot last te zijn.
Mstar, ga je nog toelichten wat de achtergrond is van je vraag? Want daar ben ik eigenlijk wel heel nieuwsgierig naar!
Ik vroeg het me gewoon af , ik heb zelf pas sinds kort

de sauna ondekt en vind het heerlijk.

Ik heb zelf een dochter van 8 jaar en was eigenlijk in veronderstelling dat op zo'n jonge leeftijd kinderen niet mee mochten vandaar.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Ik nam mijne al mee toen ie 3 was.
Dan zie je alles beter onder water, Courage...
Een kind dat jou onder water naakt ziet is erger dan een kind dat jou op het droge naakt ziet?
quote:Courage schreef op 28 februari 2010 @ 13:42:

Wat is er mis met zwembrillen?

Sorry hoor, maar de sauna is geen speeltuin. Dan ga je maar lekker met de koters naar het zwemparadijs.

Ik zou het zelf niet zo fijn vinden, kids in de sauna. Misschien scheer ik ze over een kam, maar ik kan me weinig kinderen voorstellen die zo lang rustig, stil en ontspannen kunnen doen in zo'n omgeving die zich enorm leent voor heel leuke spelletjes.

(Then again, liever een kinderschare dan zo'n stel "lekker gekke" vriendinnen die keihard kletsen, kakelen en schateren...)
quote:Starshine schreef op 28 februari 2010 @ 13:49:

Een kind dat jou onder water naakt ziet is erger dan een kind dat jou op het droge naakt ziet?Ehm ja! In het zwembad maak je zwembewegingen. En dan kan je recht in iemands doos kijken. Maar dat zie je niet (goed) omdat het onder water is. Tenzij je een duikbril op doet. Maar ik denk dat het hier eerder de kinderziel is die daardoor gekwetst wordt dan de dame die bekeken wordt
.
quote:delphicat schreef op 28 februari 2010 @ 13:51:

[...]

Sorry hoor, maar de sauna is geen speeltuin. Dan ga je maar lekker met de koters naar het zwemparadijs.

Ik zou het zelf niet zo fijn vinden, kids in de sauna. Misschien scheer ik ze over een kam, maar ik kan me weinig kinderen voorstellen die zo lang rustig, stil en ontspannen kunnen doen in zo'n omgeving die zich enorm leent voor heel leuke spelletjes.

(Then again, liever een kinderschare dan zo'n stel "lekker gekke" vriendinnen die keihard kletsen, kakelen en schateren...)

Je zal maar last van je ogen krijgen van chloor.

Ik ging met mijn ouders mee vanaf dat ik een jaar of 5, misschien 6 was. Gelukkig was dat wel naar een thermen achtig ding, dus er was naast het dompelbad ook een binnen- en een buitenbad. we moesten ons redelijk rustig houden, tenminste, binnen. In het buitenbad mochten we zoveel bommetjes maken als we wilden zolang we maar niet op andere mensen sprongen.

Tuurlijk ga je naar de sauna voor ontspanning. Maar zolang volwassenen over van alles en nog wat mogen praten, en op welk volume dan ook, dan mogen kindertjes lachen en spelen. Dat heb ik vele malen liever dan glurende mannen, of patjepeers die lopen op te4 scheppen over weetikveel hoeveel geld ze hebben, pvv-ers die hun idiote overtuigingen zitten te verkondigen in het rozemarijnbad of mensen die naast hun handdoek gaan zitten zweten.
.
Gewist.

Het modereerbeleid van Viva-Sanoma is beneden elk peil.

,
\'Ach, en als ik wat minder wil internetten, dan zet ik gewoon een gewas in dat wat langzamer groeit!\'
Als je het erg vindt dat je doos te zien is moet je helemaal niet naar een sauna.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven