Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Wacht even tot je je kind vast hebt, kijk hem in zijn ogen en dan komt de juiste naam vanzelf bij je op.
Robin is een uniseks naam, en Kees wordt al decennia ook voor meisjes gebruikt. Vandaar dat ik voorbeelden gaf, misschien had ik duidelijker moeten zijn: ik heb die irritatie vooral bij van oorsprong niet-Nederlandse namen, daarbij heb ik echt het idee dat mensen dan gewoon heel dom denken "sowhee, dat klinkt apart" zonder even uit te zoeken waar de naam vandaan komt, wat ie betekent en bij welk geslacht ie hoort.
Am Yisrael Chai!
quote:Ann Liv schreef op 27 februari 2010 @ 22:10:

Wiens dochter heet Mozes dan?En dat de ouders dan Kriebel van hun achternaam blijken te heten.
quote:Ann Liv schreef op 27 februari 2010 @ 22:10:

Wiens dochter heet Mozes dan?Quinty Trustfull's dochter heet Moïse. En Moïse is gewoon de franse vertaling van Mozes. Moïse et Aaron, Mozes en Aaron.
Am Yisrael Chai!
quote:Elynn schreef op 27 februari 2010 @ 22:13:

[...]

En dat de ouders dan Kriebel van hun achternaam blijken te heten.
quote:mamalelie schreef op 27 februari 2010 @ 22:10:

Wacht even tot je je kind vast hebt, kijk hem in zijn ogen en dan komt de juiste naam vanzelf bij je op.Als ik dat had gedaan bij derde zoon dan had ie laafje geheten....ik zou het er niet op wagen
quote:fashionvictim schreef op 27 februari 2010 @ 22:13:

[...]

Quinty Trustfull's dochter heet Moïse. En Moïse is gewoon de franse vertaling van Mozes. Moïse et Aaron, Mozes en Aaron.Aha. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Quinty sowieso niet zo hoog heb zitten. Niet dat ik haar persoonlijk ken, maar haar presentatie-escapades bij Eigen Huis en Puin?
Dan zou die van mij "knapperd" heten...
Laaf de Vries

Als de associatie met die gedrochtelijke kabouters er niet was, zou het nog best klinken, eigenlijk.
Beau vind ik die categorie overigens het allerergst. Da's gewoon brugklasniveau frans, maar toch was die naam in de jaren negentig zo ontstellend populair dat ik op een gegeven moment wel 10 meisjes-Beau's kende. Of nog erger, van die vreselijke samentrekking als Sophie-Beau of zo.
Am Yisrael Chai!
quote:Ann Liv schreef op 27 februari 2010 @ 22:17:

[...]

Aha. Ik moet eerlijk bekennen dat ik Quinty sowieso niet zo hoog heb zitten. Niet dat ik haar persoonlijk ken, maar haar presentatie-escapades bij Eigen Huis en Puin? Dat zeg ik! Profvoetballer en een presentatette, dan is het te verwachten natuurlijk. Arm kind.
Am Yisrael Chai!
Ik werk op een kraamcentrum, en Siem is wel degelijk binnen no time heel populair geworden.

Na de lading Finn, Tijn en Stijn zijn nu Ties, Sep, Siem en nog wat van dat soort namen in de mode.

Vind geeneen van je namen leuk, eerlijk gezegd vind ik ze allemaal vreselijk.
lol Laaf de Vries

Laaf de la bretoniére klinkt toch minder
Dus aan de naam van een kind kun je tegenwoordig aflezen hoe intelligent de ouders zijn?
quote:fashionvictim schreef op 27 februari 2010 @ 22:17:

Beau vind ik die categorie overigens het allerergst. Da's gewoon brugklasniveau frans, maar toch was die naam in de jaren negentig zo ontstellend populair dat ik op een gegeven moment wel 10 meisjes-Beau's kende. Of nog erger, van die vreselijke samentrekking als Sophie-Beau of zo.Überhaupt de naam Beau gebruiken voor een meisje vind ik raar. Het is de mannelijke vorm van mooi in het Frans. Noem haar dan Bo of Belle...
Ik vind Beau een hondennaam....shoot me.
quote:Norre schreef op 27 februari 2010 @ 22:21:

[...]

Überhaupt de naam Beau gebruiken voor een meisje vind ik raar. Het is de mannelijke vorm van mooi in het Frans. Noem haar dan Bo of Belle...Ja, dat bedoel ik! Ontzettend ergerlijk vind ik dat. En dus ook vrij dom overkomen.
Am Yisrael Chai!
quote:Zamirah schreef op 27 februari 2010 @ 17:45:

Verder put ik nog even uit de klassen die ik heb:

Yoni

Dat vind ik dan weer zielig om je zoon zo te noemen...
Als je een naam wilt die niet zo vaak voorkomt, moet je Jan, Klaas of Piet nemen.
Ik vind alleen Ties leuk. En Ries vind ik ook een leuke naam trouwens
quote:mamalelie schreef op 27 februari 2010 @ 22:23:

Als je een naam wilt die niet zo vaak voorkomt, moet je Jan, Klaas of Piet nemen.

Die namen winnen in grachtengordelkringen gestaag aan populariteit, ik heb het afgelopen jaar al weer een aantal Willems, Henken, Pieten en Jannen voorbij zien komen. Dat worden de nieuwe Storms en Meesen, mark my words.

Het zou me niet verbazen als Katja Schuurman bijvoorbeeld met zo'n soort naam aan komt zetten, of is die al bevallen?
Am Yisrael Chai!
quote:mamalelie schreef op 27 februari 2010 @ 22:10:

Wacht even tot je je kind vast hebt, kijk hem in zijn ogen en dan komt de juiste naam vanzelf bij je op.

Dat is een geintje toch?

De mijne deed zijn ogen niet eens open en daarna kreeg hij meteen een lichttherapiebrilletje op. De eerste keer dat ik zijn oogjes zag, was hij een week oud. Toen kwam er geen naam bij me op, alleen maar: wat ziet hij er grappig uit.
quote:fashionvictim schreef op 27 februari 2010 @ 22:22:

[...]

Ja, dat bedoel ik! Ontzettend ergerlijk vind ik dat. En dus ook vrij dom overkomen.Maar daar heb je toch geen last van? Laat die mensen lekker en geef jij je kinderen wel normale namen. Iedereen blij.
Nee, ik heb er geen last van, alleen een mening over .
Am Yisrael Chai!
Andere vraag. (Sorry voor eventuele topic-vervuiling)

Zouden jullie je kind(eren) weer dezelfde naam geven?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven