Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
quote:robo schreef op 27 februari 2010 @ 23:40:

Ik zal ze nooit krijgen, maar als ik een zoon had gehad: Ingmar, als ik een dochter had gehad: Morgaine.

Ooooo uit Avalon?

Heel erg mooi......
quote:vlammetje schreef op 27 februari 2010 @ 23:41:

Morgaine, welke film was dat ook alweer??? Denk, denk, denk.

Legend of Arthur? :-)

Leuke namen hoor Robo!
Siem en Ties. Beiden supergave namen. Ik vind persoonlijk Siem echt een coole naam.

Jules ook maar mijn zoon heet Julius en ik háát het als men hem Juul noemen of Djoels (Fonetisch)
quote:vlammetje schreef op 27 februari 2010 @ 23:41:

Morgaine, welke film was dat ook alweer??? Denk, denk, denk.Is van de koning Arthur Sage. Misschien van de film Mists of Avalon?
quote:isabon schreef op 27 februari 2010 @ 23:41:

[...]

De namen van jouw dochter vind ik ook prachtig!

*glimt van trots*

Dank je, vind ik écht leuk om te horen lezen!
quote:Norre schreef op 27 februari 2010 @ 23:39:

[...]

Niets in jouw optiek kennelijk. Behalve dat je walgelijk standvastig fout blijft schrijven.

Ik vind dit soort berichtjes zo weinig toevoegen.

Ik vind het steeds wijzen op mijn fout (sorry, ik ben Rie dyslexie) niet zo veel toevoegen.

Maar voor jouw genoegdoening: SORRY het is WALGELIJK.
quote:vlammetje schreef op 27 februari 2010 @ 23:39:

FV , ik vind vooral de eerste naam van jouw zoon erg mooi! heb hem in mijn omgeving nog nooit gehoord trouwens. Ik heb ooit in een topic een foto van jouw zoon gezien, en vind het ook echt bij hem passen.

Isabon, mooie combinatie van de twee namen.

(Ik moet bij jouw nick steeds aan mijn nichtje denken, die de naam Isabeau heeft gekregen!)We gebruiken ook alleen de eerste naam, dat is zijn "echte" naam. Op zijn tweede naam heb ik best veel negatieve reacties gehad toen hij net geboren was, maar die naam heeft hij echt vanwege de symboliek erachter. Op zijn roepnaam heb ik nog nooit negatieve reacties gehad, wel vraagt iedereen standaard hoe je het schrijft of uitspreekt (afhankelijk van of ze het eerst horen of lezen) maar dan vind iedereen hem eigenlijk mooi. Ik vind hem ook nog steeds fantastisch, de klank is zacht maar ook stoer, de letters staan mooi, vooral als je geen hoofdletters gebruikt, het is makkelijk te spellen, alle kindjes kunnen het uitspreken, ik ben er nog steeds dolblij mee.
Am Yisrael Chai!
Ik vind de tweede naam juist geweldig, straalt kracht uit Fash
Ja, ik denk uit Mist of Avalon, prachtige film, mooie naam.
...
Supermooi Robo!

Ik zou nog wel tien kinderen kunnen krijgen waar ik mooie namen voor kan bedenken. Maar de knoop is erdoor, za'k maar zeggen.
quote:vlammetje schreef op 27 februari 2010 @ 23:45:

Ja, ik denk uit Mist of Avalon, prachtige film, mooie naam.Film nooit gezien, boek natuurlijk gelezen, maar Morgaine komt voor mij niet daaruit. Ik ken de naam al veel langer.

Vind 'm gewoon heel mooi.
FV, prachtige namen van je zoon.

Ook de tweede naam, mooie symboliek hoor!
Het is inderdaad een zachte klank FV. Zo heb ik eens gehoord van een kind dat Gras heet. Een meisje. Buiten dat ik niet snap dat je je kind naar een tuinopvulling noemt, vind ik de klank erg naar. Arm kind.
FV, beide namen van je zoon zijn erg mooi.

Zowel vanwege de symboliek als vanwege de klank op zich.
Robo, is het ook!
...
Voor meisjes kan ik ook nog wel een paar mooie namen verzinnen.

Voor jongens vind ik het echt erg moeilijk. Bij mijn beide zwangerschappen hadden wij dan ook geen jongensnaam (misschien Daniel).

´Gelukkig´ zijn het allebei meisjes geworden.
Suus, ik bedenk me trouwens net dat als jij aan het googlen slaat je zo bij mij uit komt
quote:ikbenner schreef op 27 februari 2010 @ 23:43:

Siem en Ties. Beiden supergave namen. Ik vind persoonlijk Siem echt een coole naam.

Jules ook maar mijn zoon heet Julius en ik háát het als men hem Juul noemen of Djoels (Fonetisch)Ik bedoelde ook die verbastering. Julius stond heel hoog op mijn lijst maar man vond het echt TE kak. Het werd een meisje dus we hoefden de discussie niet te voeren maar ik vind Julius echt prachtig.
quote:vlammetje schreef op 27 februari 2010 @ 23:39:

Isabon, mooie combinatie van de twee namen.

(Ik moet bij jouw nick steeds aan mijn nichtje denken, die de naam Isabeau heeft gekregen!)

Het is een combinatie van mijn voor en achternaam.

Voornaam Isabel, achternaam laat ik maar even achterwege
Als ik ooit nog een kind zou krijgen ( of bij machte ben om de naam van een eventuele kleindochter te claimen) dan vind ik de tweede naam van de dochter van Isabon zo leuk he, echt!
Ik vind Morgaine een naam die me aan klassieke Parisiennes doet denken, met een sigarettenpijpje en rode lipstick. Ken de film niet, en ook het boek niet, maar ken de naam ook al langer. Mooi inderdaad. Met de jongensnaam heb ik niet zoveel, maar dat komt omdat ik echt een etter van een joch ken die zo heet.
Am Yisrael Chai!
Oudste had Michelle geheten als ie geen piem had gehad...ben nu erg blij dat het een jongetje is....

Van jongste wisten we na vele echo's zeker dat het een meid was, dus daar was geen jongensversie van.
quote:fashionvictim schreef op 27 februari 2010 @ 23:44:

[...]

ik ben er nog steeds dolblij mee.

En volgens mij is dát echt het allerbelangrijkste.

Dat je ('je' als in het algemeen) na zoveel jaar de naam van je kind nog steeds fantastisch vindt.

Wat een ander er ook van denkt, dat doet er niet toe.

Als dinges (vergeet haar naam steeds) die naam Beautiful Hope helemaal het einde vindt nog steeds, nou, mijn zegen heeft ze hoor.
quote:robo schreef op 27 februari 2010 @ 23:46:

[...]

Film nooit gezien, boek natuurlijk gelezen, maar Morgaine komt voor mij niet daaruit. Ik ken de naam al veel langer.

Vind 'm gewoon heel mooi.Ik ken de naam wel vooral uit het boek, maar dat vind ik hem niet minder mooi maken. Mooi mythisch, klinkt mooi bij uitspreken en het hoort bij een krachtige vrouw.
quote:Ann Liv schreef op 27 februari 2010 @ 23:47:

Het is inderdaad een zachte klank FV. Zo heb ik eens gehoord van een kind dat Gras heet. Een meisje. Buiten dat ik niet snap dat je je kind naar een tuinopvulling noemt, vind ik de klank erg naar. Arm kind.Oh, zo herinner ik me hier een discussie van een meisje die haar dochter Blij wilde noemen, omdat ze dat zo'n fijn woordje vond!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven