Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
quote:louisavuitton schreef op 27 februari 2010 @ 23:47:

Voor meisjes kan ik ook nog wel een paar mooie namen verzinnen.

Voor jongens vind ik het echt erg moeilijk. Bij mijn beide zwangerschappen hadden wij dan ook geen jongensnaam (misschien Daniel).

´Gelukkig´ zijn het allebei meisjes geworden. De naam die wij uiteindelijk op één hadden omdat man Julius te kak vond, vond echt iedereen in mijn omgeving heel lelijk! Ik werd er echt mee gepest: Jacob. En nog steeds zie ik precies voor me hoe hij er uit had gezien als hij een jongen was geweest
FV, Ingmar is een naam die van oudsher in de Deense familie van mijn moeder voorkomt... Eén van mijn broers heet zo.

Ik vind het zelf een hele mooie naam, maar goed, ik ben dus bevooroordeeld
Zo eentje ken ik er helaas ook FV.

Als ik een dochter zou krijgen zou ik haar Oda noemen. Wat vinden we er van? . Shoot!
Michelle Kip? Dat is zo'n andere stijl dan de namen die je nu hebt gekozen!
quote:Ann Liv schreef op 27 februari 2010 @ 23:47:

Zo heb ik eens gehoord van een kind dat Gras heet. Een meisje. Buiten dat ik niet snap dat je je kind naar een tuinopvulling noemt, vind ik de klank erg naar. Arm kind.

Of 'Apple' van zij van Paltrow, vind ik ook best heftig.

Jennifer Saunders maakte er ooit een sketch over, speelde ze de moeder van Chris Martin en had ze het over 'Aunty Plumm' die langs zou komen
quote:Ann Liv schreef op 27 februari 2010 @ 23:50:

Michelle Kip? Dat is zo'n andere stijl dan de namen die je nu hebt gekozen!Yep, ben dus ook blij dat dat het niet geworden is uiteindelijk.
Oda: ook enorm Scandinavisch

Grappig hoor, best veel echt noordse namen hier!
Mijn ouders hadden me Ira willen noemen. Apart, maar vind het een goede keuze dat ze zijn geswitcht, voelt toch wat militant.
Ira, she's the bomb
quote:eleonora schreef op 27 februari 2010 @ 23:49:

[...]

Als dinges (vergeet haar naam steeds) die naam Beautiful Hope helemaal het einde vindt nog steeds, nou, mijn zegen heeft ze hoor.

Oud klasgenoot van me is de moeder van Chanel Cacharel.

Is al meer dan 20 jaar geleden (ze werd heel jong moeder) en zij kan er nu nog wel blij mee zijn maar ik vraag me echt af of de ondertussen 25 jarige Chanel het leuk vindt dat ze zo heet.....
Ik ben dol op jongensnamen met een lange ij. Vraag me niet waarom, maar ik wilde best gaan voor Tijn, Stijn, Pepijn. Maar aangezien wij met zijn tweetjes moesten beslissen en vriend daar niet eel aan vond, is het toch wat anders geworden.
...
Gras....lekker als je naar een Engelstalig land verhuisd....wordt dan wel beetje rare vertaling...
quote:eleonora schreef op 27 februari 2010 @ 23:52:

[...]

Jennifer Saunders maakte er ooit een sketch over, speelde ze de moeder van Chris Martin en had ze het over 'Aunty Plumm' die langs zou komen

Je went er vast aan. En Apple heeft dan nog wel een mooie klank.

Jennifer Saunders is echt gaaaf hè. Ik wed dat Chris en Gwynneth zelfs om haar hebben kunnen grinniken.
quote:ArtemisDCS schreef op 27 februari 2010 @ 23:50:

Zo eentje ken ik er helaas ook FV.

Als ik een dochter zou krijgen zou ik haar Oda noemen. Wat vinden we er van? . Shoot!

Hmmmm...

Op het eerste oog zeg ik "bleeeeeeeegh", maar als je het dan een paar keer uitspreekt vind ik het toch wel wat hebben. Ik vind de O alleen zo'n lelijke letter voor een naam, op de een of andere manier vind ik namen met een O beginnend vaak iets lomps hebben. De enige uitzondering daarop is eigenlijk de naam die eerder door iemand genoemd werd, grappig genoeg is dat de enige O naam die ik schattig vind, maar dat komt denk ik doordat het 4 lettergrepen zijn ipv 2 zoals de meeste O namen.

Het doet me wel gelijk denken aan Ava, en dat was een naam die ik heel lang in de top 3 voor een meisje had.
Am Yisrael Chai!
quote:ArtemisDCS schreef op 27 februari 2010 @ 23:50:

Oda, geweldig.....

Ik ken een hele goede en lieve actrice die zo heet, fantastische naam.
Hm. Ik had een kat genaamd Ingmar, en heb er nu eentje genaamd Julius. Wat betekend dat dan?Dat ik een retegoede smaak heb!
quote:robo schreef op 27 februari 2010 @ 23:52:

Ira, she's the bomb , ik kan mijn naam nog veranderen?
quote:robo schreef op 27 februari 2010 @ 23:52:

Ira, she's the bomb

Wat een goeie Robo!
quote:eleonora schreef op 27 februari 2010 @ 23:54:

[...]

Oda, geweldig.....

Ik ken een hele goede en lieve actrice die zo heet, fantastische naam.Daar heb ik het idee ook van Leo. Ik vond het in het begin ook helemaal niets maar hoe vaker ik er over dacht hoe leuker ik de naam ging vinden.
Mijn dochters heten *piep* en *piep*,

De eerste naam vind ik nu niet helemaal geweldig meer, ik hoor hem te veel in het zwembad/op school/ waar dan ook, maar goed, ze heet zo en nu ís ze ook die naam en het past bij haar. De tweede naam daar ben ik echt trots op. Ik hoor hem nooit, maar hij is niet vergezocht of ingewikkeld. Mensen vinden het meestal een mooie naam.
quote:eleonora schreef op 27 februari 2010 @ 23:54:

[...]

Oda, geweldig.....

Ik ken een hele goede en lieve actrice die zo heet, fantastische naam.

Oda! Speelde die ooit mee in een programma op TV waarin geïmproviseerd werd op een toneel?

Ik kan me de naam van het programma niet herinneren, maar Oda wel! Redhead, toch?
quote:eleonora schreef op 27 februari 2010 @ 23:52:

[...]

Apple is een naam die echt gegroeid is voor mij. Net als Blanket van Michael Jackson. Allebei vreselijk, maar als je het dan heel vaak hoort dan heeft het ineens toch iets heel liefs.

Lourdes van Madonna vind ik dan weer vreselijk, en Rocco vind ik zelfs echt trailer trash.
Am Yisrael Chai!
Mijn kat heette Jan Jaap.....Dat getuigt niet echt van een geweldige smaak toch?
quote:Ann Liv schreef op 27 februari 2010 @ 23:54:

[...]

Je went er vast aan. En Apple heeft dan nog wel een mooie klank.

Jennifer Saunders is echt gaaaf hè. Ik wed dat Chris en Gwynneth zelfs om haar hebben kunnen grinniken.

Vast en zeker.

Ik heb niet veel met kinderen naar fruit noemen maar goed, nogmaals, ik denk altijd maar dat ouders veel moeite hebben genomen om hun kind een naam te geven en ze dus niet voor niks heten zoals ze heten.
Ik vind Jan Jaap voor een kat dan weer helemaal geweldig!
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven