Jongensnamentopic!

28-09-2009 21:25 2768 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voilá een nieuw deel om jullie namen te spuien!

Het oude deel vinden jullie hier Jongensnamentopic
Ja. Je hebt ook Roisin Murphy van Moloko (= band). Kijk maar op die babysite, zoek Roisin op en dan krijg je het uitgesproken.

Oisin vind ik persoonlijk ook niet mooi.
anoniem_81923 wijzigde dit bericht op 28-02-2010 01:11
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
quote:milo schreef op 28 februari 2010 @ 01:04:

Heejhallo, dat doet me denken aan Tejo ipv Theo.Het is in ieder geval dan nog niet Thayoh
quote:heejhallo schreef op 28 februari 2010 @ 01:02:

Heb ook ooit eens gelezen dat 'normale' namen, maar dan 'apart' gespeld vaak als onsympathieker overkomen dan de normale spelling (Dus Thym, ipv Tim). Daarom zou ik ook al geen aparte spelling doen.Zou dat je reden zijn? Over hoe het volgens de statistieken overkomt? Ik vind het zelf nodeloos ingewikkeld en vind het er meestal niet mooier op worden. Behalve als het echt iets met de klank doet. Maar dat zou mijn reden zijn om niet te apart te zijn met de naam.
Ja, daarom vroeg ik het ook, omdat ik Moloko te gek vind en altijd dacht dat je haar naam vast heel mooi zou uitspreken. Maar Roo-sjien klinkt dan toch een beetje als een afknapper.
Am Yisrael Chai!
En nu ga ik echt slapen, t was gezellig! Truste!
Am Yisrael Chai!
Moloko is gaaf ja.
anoniem_81923 wijzigde dit bericht op 28-02-2010 01:10
Reden: herkenbaarheid
% gewijzigd
En ik ken ook een Eadaoin, dat spreek you uit als een soort van Eejdien. Mooie klank, maar zij moet dus ook in engeland altijd haar naam spellen (Nu moet ik dat ook, maar ik heb dan weer een Nederlandse naam, haha). Maar laat staan in NL.
quote:fashionvictim schreef op 28 februari 2010 @ 01:06:

Ja, daarom vroeg ik het ook, omdat ik Moloko te gek vind en altijd dacht dat je haar naam vast heel mooi zou uitspreken. Maar Roo-sjien klinkt dan toch een beetje als een afknapper.Ik ben het al veel teveel eens met je vanavond dus met tegenzin geef ik je wéér gelijk. En ik duik morgen even m'n cd-collectie in op zoek naar die Moloko-cd, heerrrlijk!
Ik heb inmiddels alles afgesloten en zit vrijwel in het donker achter m'n laptop. Dus ook van mij welterusten!
quote:Ann Liv schreef op 28 februari 2010 @ 01:06:

[...]

Zou dat je reden zijn? Over hoe het volgens de statistieken overkomt? Ik vind het zelf nodeloos ingewikkeld en vind het er meestal niet mooier op worden. Behalve als het echt iets met de klank doet. Maar dat zou mijn reden zijn om niet te apart te zijn met de naam.Nou, ik zou het sowieso niet doen, omdat ik het aanstellerij vind Maar het zou denk ik wel een extra reden zijn. Hoewel, als het andersom was geweest had ik het dan weer niet gedaan (dan blijf ik het aanstellerij vinden). Maar goed, ik ben nog lang geen moeder en hoef er niet over te denken
Ik ga ook, eerst even alle herkenbare info weg :-)
Haar soloalbums vind ik overigens ook erg goed. Staan ook wat leuke acapella filmpjes van haar op youtube als ze aan het 'busken' is.
Thayoh

Truste allemaal!
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:heejhallo schreef op 28 februari 2010 @ 01:09:

[...]

Nou, ik zou het sowieso niet doen, omdat ik het aanstellerij vind Maar het zou denk ik wel een extra reden zijn. Hoewel, als het andersom was geweest had ik het dan weer niet gedaan (dan blijf ik het aanstellerij vinden). Maar goed, ik ben nog lang geen moeder en hoef er niet over te denken Ik ken vrouwen die vanaf hun puberteit de kindernamen al gereed hadden. Vreselijk zeg.
Ik ben dus zo'n vreselijk persoon Ann Liv .

Heel anders dan nu, dat wel.
quote:ArtemisDCS schreef op 28 februari 2010 @ 01:13:

Ik ben dus zo'n vreselijk persoon Ann Liv .

Heel anders dan nu, dat wel.Echt? En zou er ook een echtelijke crisis ontstaan als je man het er niet mee eens is? Ik weet nog niet eens of ik kinderen wil, laat staan hoe ik ze noem.
Nou ik heb niet DE kindernaam klaar liggen, maar wel ideeen en ik weet duidelijk wat ik wel of niet mooi vind. Ik weet heel zeker dat ik kinderen wil, maar nu nog niet.

Er zou toch echt een echtelijke crisis onstaan mocht een toekomstige man Djayden er door willen drukken .
"Help ons uit ons kindernamendilemma voor ons jongetje..." is aan dit topic toegevoegd.
Dat is niet zo handig in dit geval omdat het al pagina's lang over zowel jongens als meidennamen gaat.

Is er een andere optie?

Een nieuw topic over naamanalyses en naampuristen?
Ik vind altijd dat namen binnen een gezin die krampachtig op elkaar zijn afgesteld, niet leuk zijn.

Hier bekend: Fleur, Roos en Jasmijn

Anna, Emma en Sara ( zo saai)
quote:Ann Liv schreef op 28 februari 2010 @ 00:44:

Siobhan is inderdaad gaaf. Ik vind Hazel ook zo mooi. Maar dan vooral in het buitenland.Jaaa Hazel! En Raven. Kreeg ik er niet door bij vriend.
Hoe spreek je Siobhan uit?
Pfff heb ik even moeten speuren naar mijn eigen topic...

Hij stond er niet meer tussen!!!

Heb even flink moeten bijlezen hier nav jullie nachtelijke escapades hahaha.

Lou is voor ons afgevallen, Eli blijft nog steeds de nr 1, maar met enige twijfel...
quote:ArtemisDCS schreef op 28 februari 2010 @ 01:18:

Nou ik heb niet DE kindernaam klaar liggen, maar wel ideeen en ik weet duidelijk wat ik wel of niet mooi vind. Ik weet heel zeker dat ik kinderen wil, maar nu nog niet.

Er zou toch echt een echtelijke crisis onstaan mocht een toekomstige man Djayden er door willen drukken .Duidelijk weten wat je wil, lijkt me alleen maar slim. En Djayden? Daar zou wel héél veel tegenover moeten staan, zou ik dat accepteren.
Ries, Eli vind ik echt een mooie naam, hij groeit vind ik. Maar iemand schreef al, dat als je twijfelt, dit misschien niet dé naam voor jullie is. Zijn er vannacht nog namen voorbij gekomen die je mooi vindt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven