Buisjes!

01-03-2010 09:48 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Mijn zoontje van bijna 1 krijgt binnenkort buisjes ivm oorontstekingen. We zijn bijna aan de beurt!

Voor diegene die hier ervaring mee hebben: hadden jullie kids nog veel last van de ingreep?

Ik wil nl alvast oppas etc regelen, voor de dagen na de ingreep. Mocht dat nodig zijn! Geen idee hoeveel last ze nog kunnen hebben. Is uiteraard per kind verschillend maar ben toch even benieuwd.

Alvast bedankt!
buisjestopic

Hier zijn al verschillende topics over, google maar eens op buisjes (of klik op de link hierboven).

Buisjes alleen is een ingreep van niets op zich. Daar hebben ze geen last van.
Bij ons op school zijn er kinderen die 's ochtends vroeg voor buisjes gaan en 's middags weer op school zijn.
Als het alleen buisjes zijn dan valt het allemaal wel mee. Ze mogen na de ingreep vrij snel weer gewoon eten en drinken. Het enige waar ze nog last van kunnen hebben is de narcose. Dus wat misselijk/ slaperig. Dus ik zou lekker de eerste dag thuis blijven.

Mocht ook de neusamandel geknipt worden, dan is het een ander verhaal. Dan duurt het wel wat langer en zijn het ook zieligere hoopjes.

Trouwens ik zou wel een afspraak maken bij bijv Schoonenberg oid voor oordoppen. Mijn dochtertje had ook allemaal oorproblemen en dus ook buisjes. Volgens de KNO was het niet nodig. Nou vervolgens heeft ze een flinke ontsteking gehad die maar niet wegging. Later zei hij dat het toch wel handig was die oordoppen. Maken ze op maat en kunnen ze ongeveer een jaar meedoen. Want shapmoo en zwemwater is erg slecht voor de oortjes.
Bedankt bieb, voor de goede tip!

Het zal waarschijnlijk wel meevallen. Al is hij nog wel erg jong dus ik houd hem die eerste dag erna mooi thuis, just in case.

Je kunt een baby niks vertellen en ze er niet op voorbereiden he!

En hij kan me toch gillen! Maar dat is ook met name de enorme pijn steeds, arme schat.

Hopelijk ervaart hij dit al snel als een verademing, eindelijk na een half jaar geen oorpijn meer!
Je had toch al een buisjestopic?

Buisjes is een ingreep van niks. Echt. De dagen erna thuis houden is onzin. Zelfs zielig voor hem, want er is niets aan de hand. Ik heb zelf vorig jaar buisjes gekregen. Even op de fiets van mijn werk naar het ziekenhuis. Liggen op de bank bij de KNO, prikje, sneetje, buisje erin. Dag dokter.

En ik kon weer op de fiets naar mijn werk.

Bij jouw zoon is het enige verschil dat hij een minuut of 5 onder narcose zal zijn.

Succes! En zoals ik op je andere topic ook meldde: laat zijn amandelen goed checken. Als die onrustig zijn houd je je probleem...
Oud buisjestopic

Hier vind je ook heel veel info over de ingreep. Wat ik me afvraag: als je kind veel last heeft, waarom zou je na de ingreep dan niet zelf bij hem willen zijn? Ik had een week vrij genomen na de ingreep, voor de zekerheid. Dochter had weinig last, dus het is gewoon een gezellig weekje geworden, waarbij ik haar niet naar de creche heb laten gaan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven