Spullen in het zicht in huis laten liggen en weg zijn

02-03-2010 11:10 46 berichten
Alle reacties Link kopieren
Als ik de deur uit ga ruim laat ik waardevolle spullen niet te veel in het zicht staan, bijvoorbeeld mijn laptop zet ik weg. Nu hebben wij boven een nieuwe computer staan die nooit wordt gebruikt, maar eigenlijk wel heel lekker werkt. Mijn vriend stelde voor om hem dan beneden te zetten, maar ik vind dat geen prettig idee, omdat hij dus behoorlijk in het zicht staat en ik niet iedere keer een hele computer kan weg zetten. Vriend vindt het onzin, omdat toch ook bij heel veel mensen een flatscreen aan de muur hangt.

Wat vinden jullie?
Ik snap het wel hoor. Ik heb mijn laptop op tafel staan, en of ik zet die weg, of ik doe de gordijnen dicht waardoor je hem niet ziet. Maar wat je vriend zegt over de flatscreens zit ook wat in. Die berg je ook niet elke keer op. Als mensen echt willen inbreken doen ze dat toch wel, en je hebt je spullen ook wel om te te zetten waar je ze graag gebruikt. Anders leg je er een doek over, of iets ervoor ofzo waardoor hij minder in het zicht staat als je weg gaat.
I can do anything i want, and so can you....
Ja...is wel een beetje dubbel eig.

Hier ook een flatscreen en pc in de huiskamer.

Maar als ik savonds naar bed ga dan neem ik mijn tas en de fotocamera wel mee naar boven.

Ook de nintendo,s van de kinderen neem ik mee als ze dat zelf nog niet hebben gedaan.

Dus de kleine waardevolle spullen mee naar boven maar de rest staat er gewoon hoor.
Het enige wat ik zou doen, is de foto's en belangrijke dingen op een externe harde schijf opslaan, vaak een back up maken, en die appart van de pc bewaren, helemaal op momenten dat je op vakantie bent oid.

En het inbreken zo moeilijk mogelijk maken, dmv goede sloten en alles altijd goed afsluiten.
Op het dak zie je kleine musjes,
je weet; ze krijgen wormen ... maar het lijken kusjes!
Zorgen dat je huis goed beveiligd is?

Het lijkt mij ook een beetje onzin om om die reden de pc niet naar beneden te halen. In zoveel huizen staan waardevolle spullen, ook in het zicht.
Geld, usbstick met alle foto's en waardepapieren liggen in de kluis, verder laat ik alles staan. Inbrekers weten toch wel dat er in elk huishouden een pc/laptop aanwezig is, die hebben echt allang vooronderzoek gedaan.
Mijn externe harde schijf gaat idd ook de kamer uit als we op vakantie gaan.

De fotoos moeten nog even op cd want die heb ik gister net allemaal uitgezocht.

Meteen doen want je weet het wel als je dat niet meteen klaar maakt.Dan blijft het erbij en crasht de pc (weet birmy alles van, oeps)
Ik geef je man gelijk; 80% van de gezinnen in NL bezit een pc. Ik denk dat je hem veilig neer kan zetten dus; net zo veilig als hij nu staat.
Er is bij ons eens een poging tot inbraak gedaan, vroeg in de avond en onze gordijnen waren open. Toen kreeg ik wel van de agent die langskwam te horen dat ik mijn laptop ook niet op tafel had moeten laten staan want dat was kennelijk de trigger geweest. En ook de containers hadden we binnen moeten zetten, die waren gebruikt als opstapje.

Vind ik wel een beetje ver gaan. Mijn laptop zet ik wel uit het zicht als ik een tijdje weg ben. Maar op die avond waren we een uurtje weg naar het diploma zwemmen van een van onze kinderen. Dan ga je toch niet alles uit het zicht zetten?

Trouwens, toen wij net onze flatscreen hadden gekocht, is er weer een poging gedaan. Aan de voorkant van het huis, waar iedereen je ziet staan. Pff, toen baalde ik ook wel hoor. Weer een kozijn aan gort.
Bedankt voor de reacties.

Goede sloten hebben we op zich wel, maar kan altijd beter natuurlijk :-). Alles slaan we idd al op op een externe harde schijf.

Ik neem dus ook heel vaak mijn tas mee naar boven, terwijl daar eigenlijk bijna niets van waarde in zit.

Als we even weg moeten en de laptops staan hier dan zet ik ze weg of als de gordijnen nog dicht zitten laat ik ze ook dicht. Iets erover doen of ervoor zetten zou ook nog evt. kunnen.
quote:amaia schreef op 02 maart 2010 @ 11:20:

Vind ik wel een beetje ver gaan. Mijn laptop zet ik wel uit het zicht als ik een tijdje weg ben. Maar op die avond waren we een uurtje weg naar het diploma zwemmen van een van onze kinderen. Dan ga je toch niet alles uit het zicht zetten?

Trouwens, toen wij net onze flatscreen hadden gekocht, is er weer een poging gedaan. Aan de voorkant van het huis, waar iedereen je ziet staan. Pff, toen baalde ik ook wel hoor. Weer een kozijn aan gort.Als ik de hond uit laat zet ik mijn laptop zelfs uit zicht.
Die neiging heb ik onderhand ook, maar ergens zit iets naiefs in mij dat denkt, het is mijn huis, het zijn mijn spullen, en daar moeten ze vanaf blijven. Ik wil ook een beetje fatsoenlijk kunnen wonen zonder continue op mijn hoede te moeten zijn.
Gordijnen dicht?
Zet niet alles uit het zicht maar doe de rolluiken een stuk omlaag als ik niet thuis ben of de gordijnen dicht.
Die doe ik pas dicht als het donker wordt, ik hou van licht in huis.
Vitrage?
Ik heb een laptop en die gaat altijd netjes in de kast als ik wegga. Een keer in de haast op de tafel laten staan en ja hoor, foetsie. Via voordeur ingebroken. Ik woon aan de straatkant, heb grote ramen, maar woon net iets hoger (soort kruising van begane grond en bel-etage).. Hij moet dus wel naar binnen hebben gegluurd, maar toch...

Bleek toen ook nog eens dat ik mn inboedelverzekering nooit naar mn nieuwe adres had overgesloten, dus helaas pindakaas.

Mijn vriend is altijd heel panisch met zn tv (legt ie onder het bed als ie op vakantie gaat, terwijl hij op een flat woont en er niemand langsloopt)

Ik wil niet altijd panisch met de gordijnen dicht. Gewoon deuren altijd goed afsluiten, verzekering checken en belangrijke documenten backuppen
Gordijnen dicht doe ik nu ook vaak inderdaad. Maar goed, vriend zegt dat ze je spullen vaak al lang hebben gezien.

Heb heel lang in een appartement gewoond, kon ik lekker alles laten slingeren. Nu in een 'gewoon' huis, en heb het idee dat alles voor de grijp ligt.
Heb geen lege vensterbank, maar wel wat grote planten erop staan (moest sowieso erg wennen dat mensen nu echt naar binnen kijken als je lekker op de bank zit), en onze voortuin is ook vrij dicht/hoog beplant.
Ik snap dat nou absoluut niet, dat je je waardevolle spullen mee naar boven neemt. Heb je dan liever dat ze 's nachts naast je bed staan ofzo? Van mij zouden ze alles mee mogen nemen, als ze maar lekker beneden blijven. En of ze, als ze komen inbreken, nou wel of geen Nintendo DS meenemen zal me om eerlijk te zijn echt worst wezen. Er zijn dingen (papieren bijvoorbeeld) waar ze veel meer kwaad mee kunnen en waarvan ik zomaar vermoed dat niemand die mee naar boven neemt...

Kortom; ik ben het ook met je vriend eens dat het onzin is om om die reden je computer maar boven te laten staan.
quote:mariesophie schreef op 02 maart 2010 @ 11:28:

Heb heel lang in een appartement gewoond, kon ik lekker alles laten slingeren. Nu in een 'gewoon' huis, en heb het idee dat alles voor de grijp ligt.En dat is ook zo. Als je je spullen etaleert is het wachten is op de juiste dief op het juiste moment. Je kunt het zo moeilijk of zo makkelijk maken als je wilt!
quote:vivadiva85 schreef op 02 maart 2010 @ 11:28:

Ik heb een laptop en die gaat altijd netjes in de kast als ik wegga. Een keer in de haast op de tafel laten staan en ja hoor, foetsie. Via voordeur ingebroken. Ik woon aan de straatkant, heb grote ramen, maar woon net iets hoger (soort kruising van begane grond en bel-etage).. Hij moet dus wel naar binnen hebben gegluurd, maar toch...

Bleek toen ook nog eens dat ik mn inboedelverzekering nooit naar mn nieuwe adres had overgesloten, dus helaas pindakaas.

Mijn vriend is altijd heel panisch met zn tv (legt ie onder het bed als ie op vakantie gaat, terwijl hij op een flat woont en er niemand langsloopt)

Jeetje, dat is wel toevallig zeg, dat het dan net gebeurd. Wij hebben het wel met de autoradio gehad. Vergeten eruit te halen, en toen op vakantie gegaan. En weg was die (was een onwijs oud ding). Halve deur van de auto ontwricht, daar waren we iets minder blij mee. Was overigens nog wel toen we in Amsterdam woonde, al kan het op het platteland ook gebeuren natuurlijk.

Op vakantie zou ik het liefst hebben dat er iemand op het huis paste.
quote:amaia schreef op 02 maart 2010 @ 11:24:

Die neiging heb ik onderhand ook, maar ergens zit iets naiefs in mij dat denkt, het is mijn huis, het zijn mijn spullen, en daar moeten ze vanaf blijven. Ik wil ook een beetje fatsoenlijk kunnen wonen zonder continue op mijn hoede te moeten zijn.Misschien moet je dan ergens anders gaan wonen waar minder vaak wordt ingebroken? Blijkbaar is het in jouw buurt wel nodig om op je hoede te zijn.
Ga in therapie!
quote:dubiootje schreef op 02 maart 2010 @ 11:35:

[...]

Misschien moet je dan ergens anders gaan wonen waar minder vaak wordt ingebroken? Blijkbaar is het in jouw buurt wel nodig om op je hoede te zijn.Ik woon hier met veel plezier, en ik heb niet de illusie dat het ergens anders beter is. Kennelijk hebben wij gewoon pech gehad. Maar het feit dat het steeds bij pogingen blijft geeft in ieder geval de geruststelling dat ons huis goed beveiligd is.
quote:JohnnyCake schreef op 02 maart 2010 @ 11:27:

Vitrage?

Nee dank je, die koop ik wel als ik aan geraniums toe ben.

Is een kwestie van smaak natuurlijk, maar ik vind vitrages het toppunt van lelijkheid

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven